Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Netti lakkaa toimimasta viikoksi mitä teet?

Vierailija
20.10.2024 |

Mä en oikeasti tiedä. Kaivaisin varmaan kirjoja varastosta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaisin tiettaripelejä.

Vierailija
2/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin puuhommia ja radio pauhaisi edelleen pinon päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin kirjoja ja sarjakuvia, pelaisin pelejä jotka eivät vaatisi nettiyhteyttä, tekisin sellaisia työtehtäviä jotka eivät vaadi nettiyhteyttä.

Vierailija
4/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin kuten elin nuorena aikuisena kun nettiä ei ollut. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
5/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti olisi ongelmaa? Mulla olisi kyllä. Niin tottunut. Suoraan sanottuna koukussa.

Mietin vain saisiko ihmiset enemmän aikaan ilman sitä.

Vierailija
6/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuisin päivän verran ja sitten tekisin kaikenlaista muuta kivaa

Vierailija
7/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti olisi ongelmaa? Mulla olisi kyllä. Niin tottunut. Suoraan sanottuna koukussa.

Mietin vain saisiko ihmiset enemmän aikaan ilman sitä.

Ihmiset todellakin saisivat aikaan enemmän ja olisivat aloitteellisempia, luovempia ja iloisempia, kun huomaisivat että on elämää myös netin ulkopuolella.

Voisiko lainsäätäjä päättää,,että netti toimisi vain osan vuorokautta? No ei, valitettavasti ei kuitenkaan voi.

Vierailija
8/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisi kaivamaan jostakin xxx cd:t ja dvd:t esille, vhs laitetta ei enää ole. Ei minulla muuta.

Vierailija
9/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin tavallista elämääni. Lukisin kirjoja, ulkoilisin ja tekisin käsitöitä.

Vierailija
10/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoaisin! 

Vierailija
11/26 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelit ja sukkien neulominen viihdykkeeksi. Netti kyllä koukuttaa!376

Vierailija
12/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, paha mennä sanomaan, kun sitten loppuisi viikoksi myös töiden tekeminen. Mulla ei oikein ole yhtään mitään, mitä voisin tehdä ilman nettiyhteyttä ja tietokonetta.

Vierailija
13/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mulla silloin telkkari. Nyt kaikki ohjelmatkin tulee katsottua jonkun nettipalvelun kautta.

Minä varmaan ulkoilisin paljon. Toisaalta teen sitä jo nyt. Lukeminen on ajatuksena mukava, mutta miksi siitä ei tule mitään?? Laitan kupin kahvia ja kääriydyn nojatuoliin, mutta ajatukset ei pysy kirjan sivulla.

Ihmisiä en tapaisi yhtään enempää. Sosiaalinen mittani on nyt nelikymppisenä täysi.

Vierailija
14/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomareissuilla pärjää hyvin ilma nettiä. Miksei muulloinkin?

Vierailija
15/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomareissuilla pärjää hyvin ilma nettiä. Miksei muulloinkin?

Minä käytän lomallakin nettiä. Tallennan vlaokuvat pilveen ja julkaisen matkajuttuja instagramiin. Ja vaikken tuota tekisi, niin mielellään varailen lippuja ja tutkin ravintola- ym. suosituksia.

Vierailija
16/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi voisin vähän ihmetellä. Sitten ulkoilisin ja lukisin ja jaksaisin nähdä enemmän vaivaa ruoanlaitossa. Kattoisin mitä telkkarista tulee.

Vierailija
17/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin ettei silloin olisi laskuja maksettavana, pitäisi mennä kirjaston koneelle  maksamaan. Kattelisin tv varmaan kotona ollessani.

Vierailija
18/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mulla silloin telkkari. Nyt kaikki ohjelmatkin tulee katsottua jonkun nettipalvelun kautta.

Minä varmaan ulkoilisin paljon. Toisaalta teen sitä jo nyt. Lukeminen on ajatuksena mukava, mutta miksi siitä ei tule mitään?? Laitan kupin kahvia ja kääriydyn nojatuoliin, mutta ajatukset ei pysy kirjan sivulla.

Ihmisiä en tapaisi yhtään enempää. Sosiaalinen mittani on nyt nelikymppisenä täysi.

Nimenomaan netti tekee sen, ettei voi keskittyä enää kirjan lukemiseen. Aivot on tottuneet tähän nopeaan selailuun, mikä tarjoaa niille enemmän virikkeitä.  Kirjan lukeminen on aivoille "tylsää", mutta siksi sitä juuri pitäisikin tehdä. Siihen oppii ja tottuu taas kyllä, kun laittaa puhelimen pois ja lukee. 

Mutta aluksi se on todella vaikeaa. Huomaan jopa, että ollessani stressaantunut en pysty keskittymään edes televisioon, käsi hakeutui kokoajan puhelinta näpyttelemään. Niin suurta riippuvuutta tämä aiheuttaa. 

Vierailija
19/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin ettei silloin olisi laskuja maksettavana, pitäisi mennä kirjaston koneelle  maksamaan. Kattelisin tv varmaan kotona ollessani.

Siis miten se netti siellä kirjastossa toimisi? Vai oliko oletus tässä aloituksessa, että se netti katkeaa vain kotoa?

Vierailija
20/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin enemmän niitä asioita joista aidosti nautin. Netti vie liikaa aikaa, ja koukuttaa. Aamupalaa syödessä lukisin  lehteä, vaikka mainoksia, jos ei muuta, tai täyttelisin ristikkoa. Minulla sentään on vanhoja aikakauslehtiä. Sehän on paljon rentouttavampaakin, kuin puhelimen selailu.

Vapaa-ajalla ulkoilisin enemmän, siivoilisin, järjestelisin paikkoja, leipoisin, neuloisin ja ompelisin.  Ja lukisin kirjoja! Voitaisiin pelata korttipelejä tai lautapelejä. -netti vie tämän kaiken pois.