Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi päiväunet venyy aina 3-4 tuntiin ja niiltä herätessä on täysin sekaisin, ja lopulta koko loppuillan koomassa - kuitenkik niin, ettei yöllä enää saa unta?

Vierailija
23.02.2017 |

Kukaan muu kokenut päikkärit näin?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaperot nukkuu päivällä päivä kodeissa :D aikuiset ei ellei esim adhd

Kylläpä minä vaan nukun, myös päivällä jos olen väsynyt ja on mahdollisuus nukkua. Miksi minun pitäisi olla nukkumatta päiväunia vain sen takia, että olen aikuinen? Paljon mukavampaa käydä pötkölleen ja nukkua pari tuntia, sitten olla taas illalla virkeä, kuin pysytellä väsyneenä hereillä johonkin tiettyyn kellonaikaan asti.

Tosin yöunia se kyllä sitten vähentää jos liikaa nukkuu päivällä mutta ei voi mitään. Ja tosiaan, päiväunilta ei meinaa välillä päästä ylös sitten millään. Saatan välillä herätä jotenkin "puoliksi" ja taistella itseni oikeasti hereille mutta nukahdan sitten kohta taas uudelleen :D

Vierailija
22/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuiset nukkuvat päiväunia? Siis nukutteko jonkun taaperon seurassa vai itse tarvitsette päiväunia?

Tulee mieleen, että päiväunia nukkuvalla aikuisella on uniapnea. Yksi oire siitä on kuorsaus. Kannattaa hoidattaa tämä vaiva, sillä uniapnea voi koitua kuolemaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se todella on totta parin tunnin päikkärit ovat ihanan makoisia, kuin kelluisi jossain vaaleanpunaisessa pilvessä, sitä samaa tunnetta ei ole yöunissa. Valitettavasti herätessä on ihan tööt ja siihen auttaa vain suihku ja pari kuppia mustaa kahvia. Mutta onhan se syntisen hyvää, tosin harvoin toteutettavissa olevaa herkkua

24/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuiset nukkuvat päiväunia? Siis nukutteko jonkun taaperon seurassa vai itse tarvitsette päiväunia?

Tulee mieleen, että päiväunia nukkuvalla aikuisella on uniapnea. Yksi oire siitä on kuorsaus. Kannattaa hoidattaa tämä vaiva, sillä uniapnea voi koitua kuolemaksi.

Koska nukun öisin huonosti. Olen neljän vuoden ajan herännyt joka yö keskimäärin ehkä 3-5 kertaa, ja aamulla ylös viimeistään seiskalta. Lapsi herättelee. Niin kyllähän se sitten tuppaa väsyttämään. Eikä mua silti väsytä iltaisin, vaikken päikkäreitä nukkuisikaan, aina saan pakottaa itseni yöunille. Lapsihan tietenkään ei enää nuku päikkäreitä. 😬

Vierailija
25/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nukut öisin? Onko uni katkonaista vai nukutko hyvin koko yön?

Vierailija
26/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nukut öisin? Onko uni katkonaista vai nukutko hyvin koko yön?

Ok, tähän olitkin vastannut samanaikaisesti kun kirjoitin kommenttia.

Vierailija
27/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, joten ihan yksin nukun. Jos en mene sänkyyn, saatan nukahtaa pöydän ääreen. Syy on nukahtamisvaikeuksissa ja epäsäännöllisessä rytmissä. En kuorsaa.

Vierailija
28/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei varmaan sais sanoa, mutta karppaus auttoi tuohonkin.

Ennen oli pakko saada päikkärit joka päivä ja nehän venähti ja sitten tuli pöhnäinen olo. Karppaus vei päiväunitarpeen kokonaan pois ja silti oli illan virkeä.

Vierailija
29/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, joten ihan yksin nukun. Jos en mene sänkyyn, saatan nukahtaa pöydän ääreen. Syy on nukahtamisvaikeuksissa ja epäsäännöllisessä rytmissä. En kuorsaa.

Muitakin oireita on kuorsuksen lisäksi. Esimerkiksi tuo pöydän ääreen nukahtaminen. Toki sinulla epäsäännöllinen rytmi voi olla aiheuttajana.

http://www.uniapnea.fi/uniapnean-oireet/

30/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei muuten taida tätä tokkuraa tulla. Heräävät yleisesti ottaen virkeinä ja touhukkaina, tai korkeintaan se unenpöpperö kestää 5min siinä missä aikuisella se kestää loppupäivän. Miksiköhän?

Vierailija
31/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu auki nukkuminen johtaa väsymykseen ja lopulta kuolemaan.

Vierailija
32/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muitakin oireita on kuorsuksen lisäksi. Esimerkiksi tuo pöydän ääreen nukahtaminen. Toki sinulla epäsäännöllinen rytmi voi olla aiheuttajana.

En ihan päivittäin kuitenkaan nuku päikkäreitä, niin en usko apnean olevan kyseessä.

Nukun muuten suu auki, kuolenko?

Vierailija
33/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kotiäitinä?

Sopisi mullekin päiväunet, mutta avokonttorissa onnistuu aika heikosti. Viikonloppuisin joskus tulee otettua tirsat jos on tullut valvottua edellisenä yönä myöhään. Ei siitä tosin tokkurassa herää.

Vierailija
34/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nukkuu joka yö 2-3 tuntia (2-5), on pakko nukkua työpäivän jälkeen ainakin tunti tai sekoaa. Ukko nukkuu täsmällisesti 22-06, eikä ymmärrä ettei joku saa nukuttua. Sitten työpäivän jälkeen tönii ja vitsailee kaikkea älytöntä ja melkein vedän turpaan sitä, jotta saisin sen yhden tunnin edes jossain vaiheessa vuorokautta nukuttua. On hienoa olla aviossa ihmisen kanssa, jolla ei ole koskaan ollut uniongelmia.

Vierailija
35/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan päivittäin kuitenkaan nuku päikkäreitä, niin en usko apnean olevan kyseessä.

Nukun muuten suu auki, kuolenko?

Varmasti.

Vierailija
36/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu auki nukkuminen johtaa väsymykseen ja lopulta kuolemaan.

Kaikki kuolee suu auki. Lihastonus.

Vierailija
37/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunet, kuten kannapispiikki, johtavat varmaan kuolemaan.

Vierailija
38/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt vittu kummaa hommaa jos ei aikunen ihminen voi olla ilman jotain lapsellisia päikkäreitä!

Vierailija
39/41 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kotiäitinä?

Sopisi mullekin päiväunet, mutta avokonttorissa onnistuu aika heikosti. Viikonloppuisin joskus tulee otettua tirsat jos on tullut valvottua edellisenä yönä myöhään. Ei siitä tosin tokkurassa herää.

Minä olen töissä klo 7-17 ja kerkeän nukkumaan päikkärit. Nukun yleensä 17.30-18.30 vaikka en päivittäin. Kun on tosi väsynyt niin unet venyy useampaan tuntiin ja ilta on pilalla, mutta päiväunet on niiiiiiin makeat.

Vierailija
40/41 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen kolmea työtä.. herään ekaan työhön klo 5.30

palaan töistä kotiin 11.00

olen kotosalla ja teen asioinnit ja syön..sitten päikkärit 2-4 tuntiin.

Toinen työ alkaa klo 19.00 ja päättyy klo 20.00

Kolmas työ alkaa 20.30 ja päättyy 23.30.  

Kotona menee väkisin 1.5h-2h ennenkuin nukkumaan menen. 

Ja aamulla taas klo 5.30 ylös sängystä,joten yöunet jää tämän takia vähiin...ja olen päivällä väsynyt.

Hyvä Palkka ja työntekimisen ilo ,siinä se on tämän jutun suola.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän