Mitä keskiluokkaisia statussymboleita et ole koskaan ymmärtänyt?
Sellaisia, jotka ovat mielestäsi järjettömiä tai muuten vain tyhjänpäiväisiä/turhia.
Kommentit (415)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citymaasturi. Ei sellaista oikeasti kukaan tarvitse.
Näitä tarvitsee nimenomaan maalla asuvat. Citymaasturi nimitys on aivan vammainen
Citymaasturit on näille vammaisille vihreille, kuten Hautalalle.
Maalla käytetään ihan oikeita.
Miksi ihmeessä, jos nyt ei metsätöissä sellaista tarvitse? Ei mitään järkeä joko maksaa uudesta tuplahinta johonkin perus-citymaasturiin verrattuna tai sitten ajaa jollain helvetin kohlolla hojolla jossa on ajotuntumaa kuin traktorin ja pianon risteytyksessä. Citymaasturi tai korotettu neliveto-farkku ovat kaikilta osin parempia vaihtoehtoja.
En ymmärrä kellojen dissaajia. Siis joku turhanpäiväinen muotimerkki-kello on toki turhake, mutta sveitsiläinen laadukas mekaaninen kello on ihan eri juttu, jos on tekniikasta kiinnostunut. Kestää myös isältä pojalle.
Stockalta käydään hakemassa ruokaa, jota saataisiin ihan naapurikaupasta. Mutta kun on niin tärkeää päästä sanomaan, että ostin uusiseelantilaista lampaanviulua Stockan Herkusta.
Vierailija kirjoitti:
neonvärisiä toppahaalareita aikuisilla :)
Neonväri on turvaelementti. On sinällään hullua kun Suomen talvessa kuljetaan muutenkin tummissa vaatteissa. Erityisesti säälin tummiin toppahaalareihin puettuja poikia. Niiden vaatteisiin ommeltujen heijastinnauhojen jne pigmentti häviää pesussa. Käytännössä tummiin puettu kulkee silkalla tuurilla esim ostarin parkkipaikalla. T. Vaatesuunnittelijan koulutuksen hankkinut mutta toiselle alalle siirtynyt
Vierailija kirjoitti:
Stockalta käydään hakemassa ruokaa, jota saataisiin ihan naapurikaupasta. Mutta kun on niin tärkeää päästä sanomaan, että ostin uusiseelantilaista lampaanviulua Stockan Herkusta.
Mun tapauksessa ainakin se voi olla yksi tai kaksi tuotetta, jotka vain sieltä löytyy, siksi menen sinne ja samalla kauppareissulla tietenkin ostan myös kaikki muutkin ruokatavarat.
Minulle ihan sama mitä kukakin tekee mutta sosiaalisessa mediassa tekemisillään leveily on ärsyttävää. Aina näkee kuvia ja päivityksiä miten juodaan viiniä ruuan kanssa tai ollaan menossa teatteriin tai oopperaan ym. Sellaisilla kenelle tämä on normaalia ei pitäisi olla mitään syytä jakaa näitä kokoajan. Enemmän saa kuvan että halutaan antaa itsestä parempi kuva kun mitä todellisuus sitten onkaan...
Otsikko voisi olla "mistä olen katkera ja kateellinen muille".
Audit ja bemarit. Onhan se niin hienoa ajella autolla, jonka takia duunariperhe on a)helvetin veloissa tai b)josta on karsittu kaikki hienoudet, että hinta ei olisi niin korkea keskipalkkaiselle kukkarolle. :D Mutta pääasiahan on se, että voi sanoa ajavansa hienomerkkisellä autolla!!1
Vierailija kirjoitti:
Ah kateuskortti, tuo argumenteista paskin.
Vierailija kirjoitti:
Citymaasturi
Moottoripyörä
Vene
Rannekello
Sykevyö
Pulssimittari
Fat Bike
Rannekello xD
Meidän seitsemän vuotias taitaa sitten olla vähän parempaa keskiluokaa kun sillä on kolme rannekelloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tapauksessa ainakin se voi olla yksi tai kaksi tuotetta, jotka vain sieltä löytyy, siksi menen sinne ja samalla kauppareissulla tietenkin ostan myös kaikki muutkin ruokatavarat.
Vaikka olenkin pienituloinen niin käyn Stockalla usein kaupungilla käydessä. Stockan herkusta ostan hedelmiä tai jotain erikoisuuksia mitä lähikaupasta ei löydy tai siellä on välillä myös hyviä tarjouksia. Kukaan ei edes tiennyt että kävin siellä ellei sattumalta törmännyt tuttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah kateuskortti, tuo argumenteista paskin.
Ah, toisaalta täällä Suomessa oikeaan osoitteeseen niin useasti napsahtava.
Lässyttävä, miehen nimellä itsensä merkannut, koko elämänsä miehelle omistautunut Gant-paitainen vaimo joka yrittää epätoivoissaan kieltää miehensä pettämisen ja huorissa käymiset.
Jotkut eivät ilmeisesti osaa ajatella, että arvokas auto voi olla muutakin kuin statussymboli. Tekniikasta kiinnostunut ihminen haluaa auton, jossa on tiettyjä teknisiä hienouksia ja myös ulkonäkö ja tyylikkyys on monelle tärkeä itseä ja omaa silmää miellyttävä asia.
Ruuhkavuodet.
Tuntuu ettei meidän perhe ole mitään kun eletään ihan seesteistä arkea. Ollaan alle 40v, on talo ja työt ja lapsi. Mut ei saada tästä aikaseks mitään häslinkiä. Meillä on aina aikaa ja useimmiten rahaa. Harvemmin kiire. Lapsi ja aikuiset harrastaa mut jotenkin sekin vain menee ilman kiirettä. Mä opiskelen työn ohes mut sekään ei aiheuta stressiä.
Just kuuntelin yhtä harrastusäitiä kuinka hän oli lähteny töistä 45min aikasemmin et ehtivät liikunta harrastukseen joka alkaa klo17. Et ehti kotiin pesulle ja syömään. Mä hengästyin pelkästä kuuntelemisesta. Et kui iso juttu voidaan tehdä lapsen tunnin kestävästä jumpasta. Meillä syötiin välipala autossa ja ns päivällinen vasta harrastuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät ilmeisesti osaa ajatella, että arvokas auto voi olla muutakin kuin statussymboli. Tekniikasta kiinnostunut ihminen haluaa auton, jossa on tiettyjä teknisiä hienouksia ja myös ulkonäkö ja tyylikkyys on monelle tärkeä itseä ja omaa silmää miellyttävä asia.
Jotain syystä Suomessa kuitenkin hyväksytään enemmän tekniikkaan rahan laittaminen, vaikka uuden puhelimen osto vuosittain tai telkkarin päivittäminen tai vaikka se auto, kuin rahan laittaminen omaan ulkonäköön, hyvinvointiin ja vaikka siihen niin useasti kirottuun merkkilaukkuun. Olen aina ihmetellyt tätä.
Jumalattoman iso pakettitalo vuokratontilla joka myydään parin vuoden päästä että voidaan rakentaa uusi lukaali, kaksi bensasyöppöä katumaasturia, lehmän kokoinen koira ja kolme lasta. Ja tuon lasten lukumäärän on ehdottomasti oltava kolme, se on statuksessa tärkeintä.
Katumaasturissa harvoin on yhtä paljon käytännöllistä tilaa kuin kunnolisessa farmarissa. Tuon helpon nousun ja poistumisen ymmärrän iäkkäämmillä. Maavaraa noissa ei mitenkään valtavasti ole, joten ei mihinkään metsäteille sovi ja bensaakin syövät.