Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millon jatkuva nälkä loppuu? Elämäntaparemontti menossa..

Vierailija
22.02.2017 |

Olen siis vuosikausia syönyt iloon, suruun, tylsyyteen ja ihan muuten vaan. Vois jopa sanoa, että söin melkeinpä koko ajan eikä olis edes suuri vale.

Nyt olen vihdoin saanut itseäni niskasta kiinni ja tehnyt elämäntaparemontin ja painokin on laskenut. Ongelmana on kuitenkin edelleen lähes jatkuva nälkä. Tiedän, ettei se oikeasti voi nälkää olla vaan luultavasti enemmänkin mieliteko, kun on vuosia tottunut melkeen koko ajan mussuttamaan jotain.

Miten kauan kestää, että elimistö tottuu, että tiettyinä aikoina syödään ja välillä ollaan syömättäkin? Mitä kannattaa tehdä sillon, kun nälkä (tai todennäköisimmin mieliteko) iskee? Ei varmaan ainakaan syödä.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussuta jotain turvallista. Vaikkapa omena tai kukkakaalia. Ei sellaista kauaa jaksa mutta on hetkeksi jotain tekemistä.

Vierailija
2/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin syödään kun on nälkä. Jos on mielitekoja, niin ruoka on huonosti koostettu. Jatkuva nälkä poistuu, kun ravinto on kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin syödään kun on nälkä. Jos on mielitekoja, niin ruoka on huonosti koostettu. Jatkuva nälkä poistuu, kun ravinto on kunnossa.

No jos söisin aina kun on nälkä ni saisin syödä koko ajan. Kuten aloituksessa kirjoitin elimistöni on vuosien ajan tottunut siihen, että ihan oikeasti melkeen koko ajan syödään ja vaikka nyt ravinto on kunnossa niin ainakin itselle on ihan järkeenkäypää, ettei se halu syödä poistu heti. Ja kyse on todellakin enemmänkin mieliteosta, koska tunnen mahani olevan täysi, mutta silti tekis mieli jotain.

ap

Vierailija
4/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan oikea nälkä häviää oikein ja jopa väärinkin syömällä mutta kyse ei nyt ole siitä.

Vierailija
5/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon?

Vierailija
6/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mussuta jotain turvallista. Vaikkapa omena tai kukkakaalia. Ei sellaista kauaa jaksa mutta on hetkeksi jotain tekemistä.

Tätä nimenomaan ei kannata tehdä, ei syöminen sitä ongelmaa poista. Elimistö voi virheellisesti ilmottaa janon myös nälkänä eli kannattaa pitää huoli, että juo tarpeeksi.

Mä tein aina jotain muuta, kun söin sillon kun iski joku mieliteko.

Vierailija
7/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita antavat opettavat, että mielitekoon ei syödä mitään vaan keksitään sijaistoiminta. Sen ap osasikin, kun tuli palstailemaan. Myös ulkoilu, puhelu ystävälle, joku siivoustehtävä kotona ovat kuulema hyviä. En ole itse koettanut, kun en ole saanut etremonttiakaan tehtyä, vaikka pitäis.

Vierailija
8/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vahvasti ravinteikkaita ruokia niin elimistö tulee kylläiseksi. Ota probioottikuuri ja juo viikon tai pari kerran tai kaksi päivässä lämmintä vettä, ruokasoodaa (1 tl) ja omenaviinietikkaa (2 tl) tyhjään vatsaan. 

Vierailija
9/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos söisin aina kun on nälkä ni saisin syödä koko ajan. Kuten aloituksessa kirjoitin elimistöni on vuosien ajan tottunut siihen, että ihan oikeasti melkeen koko ajan syödään ja vaikka nyt ravinto on kunnossa niin ainakin itselle on ihan järkeenkäypää, ettei se halu syödä poistu heti. Ja kyse on todellakin enemmänkin mieliteosta, koska tunnen mahani olevan täysi, mutta silti tekis mieli jotain.

ap

Jos sulla on jatkuva nälkä tai mieliteko, ruokasi on väärin koostettu. Muuta sitä. Vain siten pääset siitä jatkuvasta nälästä.

Vierailija
10/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön purkkaa jos tekee mieli syödä vain syömisen ilosta. Myös terveelliset naposteltavat ovat ihan ok idea, siis silloin tällöin, ei jatkuvasti. Pidän pähkinöitä hyvänä vaihtoehtona - ne sisältävät erittäin paljon energiaa, mutta niiden rasva on terveellistä. Minusta ne myös vievät nälän hyvin pois. En ole koskaan jaksanut juuri kourallista enempää syödä vaikka olisi ollut kohtalaisen kovakin nälkä. Pitävät myös näläntunteen hyvin pois. En takaa että olisi juuri sinulle hyvä vaihtoehto mutta minulle se on ollut sopiva välipala.

Vierailija
11/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitse myös mieltäsi. Tarvitset piristävää ja mukavaa tekemistä sen tilalle, mitä ennen täytit puputtamisella.

Vierailija
12/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syon kellon mukaan, eli siedän nälkää,ei siitä mihinkään pääse.

Jos söisin nälkääni, lihoaisin takaisin. Ja vettä nälkään, helpottaa vaan ei auta.

Vierailija
13/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo keino laita kellotauluun klo 9, 12 , 3 ,6 ja 9 kohdalle paikka syödä . Klo 17 teeaikatai kahvi. Näin syöt 3 t välein. Näin onnistuu tosi helposti . Et syö välillä . Ja ruoka maistuu sitten.

Vierailija
14/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ruokaasi proteiinia reilusti. Pitää nälkää. Grillibroileri on hyvä. Vähennä hiilareita. Nälän tunne menee oikeasti ohi. Omalla kohdalla toimii tee. Tai mandariini, porkkana. Juon teetä, kun alkaa tekee mieli syödä jotain.

Kaikkein paras vinkki: työllistä itsesi! Keksi jotain puuhaa, lakkaa ajattelemasta "että nälättää". Mitä aktiivisempi olet, keskittyneempi - takuuvarmasti nälän tunne menee ohi. Kevyesti voi olla syömättä tunteja - mikä sekään ei ole hyvä.

Suomessa todellakin syödään liian usein. Katso mallia Ranskasta. He eivät syö juurikaan välipaloja, tai mitään ruoka-aikojen välissä. Ruoka-aikana syödään monipuolisesti ja tukevasti. Hyvin!

Vierailija
15/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kellon mukaan, noin kolmen tunnin välein syömistä. Aluksi oli koko ajan nälkä ja kyttäsin kelloa tuskissani, mutta noin kuukaudessa tähän on jo ihan tottunut. En voi sanoa kokevani nälkää kuin ehkä herätessäni. Ja syö proteiinipitoista ruokaa. :)

Vierailija
16/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos sulla on jatkuva nälkä tai mieliteko, ruokasi on väärin koostettu. Muuta sitä. Vain siten pääset siitä jatkuvasta nälästä.

Ei ole oikeasti enää väärin koostettu.

ap

Vierailija
17/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa liikunta koska sen jälkeen ei tee heti mieli syödä. Jonkun ajan päästä onkin jo ihan oikeasti nälkä ja sitten yleensä onkin jo ruoka-aika. 

Eli mulla se auttaa ruokailujen välillä. Toinen on vedenjuonti eli juo tarpeeksi. 

Vierailija
18/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä välissä sun tekee mieli syödä lisää?

Esim. mitä olet tänään syönyt? Aamupala, lounas, välipala, päivällinen?

Vierailija
19/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 3kk päästä luin jostain tutkimuksesta.

Vierailija
20/91 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo keino laita kellotauluun klo 9, 12 , 3 ,6 ja 9 kohdalle paikka syödä . Klo 17 teeaikatai kahvi. Näin syöt 3 t välein. Näin onnistuu tosi helposti . Et syö välillä . Ja ruoka maistuu sitten.

Mä syön nyt 4kertaa päivässä ja noin 4tunnin välein ja tämä on ihan ok ollut mulle, vaikka nälän tunne onkin, mutta se nyt johtunee osin aiemmista syömistottumuksistani.

ap