Official Temptation Island Suomi Finland 2017 eli TI
Noniin, tässä uusi ketju vuoden 2017 TI Suomi ohjelmalle. Nyt kaivetaan popcornit esiin ja istutaan mukavasti sohvalle ja aletaan ruotimaan ohjelmaa. Mitä mieltä olet?
Kommentit (3798)
saituri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonikinhan sanoi tippuessaan että "Jonne on narsisti." :D
Kuinka hyvin Toni tunsi Jonnen? Ikinä nähny miltä näyttää saati mitään videoita hänestä. Se mistä hän pystyi vetään johtopäätökset on sonjan puheet. Mikäli meette katsomaan näiden osallistujien kuvia jostain niin sieltäkin näkyy et kaikki muut oon kokoontunu yhteen ohjelman jälkeen paitsi Sonja, Miikka, Juuso, Vilma, Jesse ja Emmi.
En ota kantaa siihen, onko Jonne narsisti, eikä sellaista mielestäni ihan kevyesti heitetä.
Mutta narsistisissa suhteissa kuvaan juuri kuuluu se, että yleensä vain puolisolle näytetään hienovaraisesti se todellinen persoona, ja muut saavat nähdä mukavan seuramiehen. Sitten kun alistettu ja manipuloitu puoliso yrittää avautua ahdingostaan, muut ihmettelevät että mitä höpsit, hänhän on ihan normaali ja mukava seuramies/-nainen. Lopulta tämä tukee narsistisen henkilön puolisolle syöttämää kuvaa, että alistettu puoliso kuvittelee kaiken, ja itsetunnon ja -luottamuksen murtaminen on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeest minkälain mies ees haukkuu omaa puolisoo????
SPOILER!!! Ja sitten vielä hieroo Jasminin persettä bileissä ja mitä vittua ne siellä altaassakin touhusi?! Näytti vähän kyseenalaiselta! Vihainen voi olla mutta raukkamainen jätkä kun nolaa toisen kameroiden eessä kun toinen ei voi puolustautua millään!
Ei oo kyllä kiva pari nuo Niklas ja Pauliina tässä formaatissa. Paha mieli vaan tulee heistä. Niklas on tosi kiltin oloinen rassukka, joka toisen mieliksi lähtenyt ohjelmaan, ja varmaan alunperinkin ollut se innokkaampi osapuoli ryhtymään suhteeseen. Pauliinasta tulee fiilis, ettei ehkä ole ikinä niin innostunut Niklaksesta, mutta vähän jämähtänyt suhteeseen ja tietty ajan kanssa sitä hitsautuu yhteen ja kiintyy toiseen, vaikkei sellaista romanttista rakkautta olisikaan. Ei hän mun mielestä vaikuta miltään kylmältä kusipäältä, vaan ennemminkin aika hukassa olevalta. Haluaisi kokeilla sinkkuelämää, muttei toisaalta tiedä miten sen toiselle sanoisi kun ei tahdo loukata. Varmaan tuntuu, ettei voi erota, jos kaikki on periaatteessa hyvin ja toiseen on sitouduttu. Sanoihan se Niklaskin, että pelottaa ajatella, mitä sitä sitten tekisi, jos toinen ei enää olisikaan vierellä. Varmaan suoraan lapsuudenkodista muutettu yhteen.
Tietysti kaikista huonoin mahdollinen vaihtoehto tilanteen ratkaisemiseen on lähteä temptation islandille; tuossa vasta toista loukkaakin. Suoraan puhuminen on kyllä vaikeaa, mutta ainoa reilu tapa. Vaikuttaa ajattelemattomuudelta ja epäkypsyydeltä tuonne lähteminen ja noi sekoilut, ja onhan toi törkeä temppu tehdä toiselle. Niklasta käy ihan hirveesti sääliksi, mutta käy kyllä vähän Pauliinaakin. Oli ihan rikki niiden ekojen bileiden jälkeen niissä kahdessa viimeisimmässä ruutu+ -jaksossa. Jotenkin toivoisi, että tämä pari uskaltaisi erota ja opetella olemaan yksin ennen sopivamman kumppanin etsimistä. Mikään vuosisadan rakkaustarina heidän suhteensa ei selvästikään ole.
Katsokaa asioita monelta eri kantilta. kirjoitti:
En kans ihan ymmärrä tätä jonnen grillaamista. Tuntuu siltä että moni näkee asiat vaan sonjan kantilta eikä edes välitä miltä asiat näyttää jonnen kantilta. Mikäli jonne jotain sanoo niin se on aina valhetta, mutta asiat mitä sonja sanoo niin ne on heti totta? Miksi? Jonnen käytös ohjelman alkaessa oli aika ala-arvosta kyllä, mutta sen jälkeen parantunu huomattavasti. Voisin sanoa melkein että sonjan käytös on huomattavasti pahempaa. Jatkuvaa pelehtimistä miikan kanssa. Kuten muutkin tuolla saarella jo sanoivat (En tiedä ootteko nähny Ruutu+ jaksoja) niin miikka on kova manipuloimaan sonjaa.
Siellä rantatreffeillä vaikutti vähän jopa hermostuvan, kun Sonja ilmaisi epävarmuutensa tulevasta ratkaisustaan. Mutta toisaalta ymmärrän, että tilanne on stressaava myös Miikalle, jos ja kun aitoja tunteita on oikeasti päässyt heräämään. Toivon että kyse on nimenomaan siitä, eikä jostakin muusta... :/ Kaiken kaikkiaan olisi kuitenkin ehkä Sonjan kannalta paras päättää sarja sinkkuna ja Miikan kanssa hyvinä frendeinä. On seurustellut Jonnen kanssa niin monta vuotta, että "elämän peliä" voisi pelata välillä ihan omillaankin eikä taas jonkun toisen "talutusnuorassa". Ehkä Sonjasta ja Miikasta voisi tulla pari sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo juuso saisi katsoa pikku hiljaa sinne peiliin.... siis ihan karsee jätkä!!! Aluks pidin sit vilmaa outona, mut kyllä nyt vaikuttaa siltä et jos joku täs on järkky ni se on toi juuso!!
No tätä mieltä olen molemmista ihan tasapuolisesti. Sopivat hyvin toisilleen, kumpikaan ei näe itsessään mitään vikaa. Täysi itsekritiikin puute ja sokeus omalle toiminnalle paistaa läpi molemmista. Eivät taida olla mitään ruudinkeksijöitä kumpikaan eivätkä minusta kovin miellyttävän oloisia persoonia. Syyttelevät mustasukkaisuuskohtauksissaan toisiaan pysähtymättä ikinä miettimään omaa toimintaa. Heittävät bensaa liekkeihin yrittäen tarkoituksella pahoittaa toisen mielen. Antavat haastatteluissa vittuilevia kommentteja, jotka tietävät kumppanin näkevän. Puuskuttelevat iltanuotiovideolla tyrmistyneenä, kun kumppani vastaa samalla mitalla. Onneksi ovat kuitenkin löytäneet toisensa ja kyllä tuossa ihan aitoa tykkäämistä taitaa olla taustalla, tämä on minusta ihan match made in heaven. Molemmat yhtä outoja ja itsekeskeisiä. Ei tuollaisten kanssa kukaan normaalilla itsereflektiolla siunattu järki-ihminen sopisikaan pariksi.
Ihme säätäjiä, molemmat.
Kun täällä jotkut sanoo, ettei Jonne oo mikään psykopaatti tai narsisti vaan ihan normaali mies, niin mä oon kyl vähän hämmentyny sen reaktioista noihin termeihin sekä saarella että nyt ohjelman tullessa telkkarista. Saarella tuijottaa Kurosta vaan tonnin seteli -ilmeellä tämän grillatessa eikä tunnu hätkähtävänkään voimakkaista syytöksistä. Jos kuvittelisin itteni tohon tilanteeseen, että eka mun kumppani videolla sanoo mua psykopaatiksi ja sit juontaja vielä vihjaa samaan suuntaan nii kyllä puolustaisin itseäni voimakkaasti ja loukkaantuisin sanoista. Mutta Jonneen ei tunnu vaikuttavan mitenkään.
Ja nyt saaren ulkopuolella se tuntuu vaan nauttivan kaikesta huomiosta vaikka se pääpiirteittäin on erittäin negatiivista. Selaan monesti Twitteristä #tisuomi-tägiä jaksoa katsoessa ja Jonne on oikeastaan ainut sarjan henkilöistä, joka pyörii siellä joka kerta ja kommentoi omia tekemisiään ja sarjaa ihan kuin kaikki ois ok. Ja siis 98,56778% niistä Jonneen liittyvistä kommenteista on joko sen pilkkaamista tai haukkumista.
Ehkä tää kaikki johtuu vaan siitä, että sillä on jotku defenssit pystyssä eikä halua näyttää muille, jos siihen sattuu./keittiöpsykologi
Mutta musta sen käytös on vaan tosi outoa. Miten sitä ei tunnu yhtään hetkauttavan se, että suurin osa porukasta pitää sitä sekopäänä, pelottavana manipuloijana ja henkisesti väkivaltaisena puolisona?
Ensimmäistä kertaa mulla kävi Jonnea sääliksi tuolla iltanuotiolla, varsinkin kun tunnistan siinä entisen itseni. Kova, kylmä ja ilmeetön naamio, narsistin valheitse, joka vaikeissa oloissa kasvaneen ihmisen pitää ottaa suojakseen. Sen takana on kipu, hätä ja valtava häpeä. Narsisti siirtää kiusaamalla ja manipuloimalla ja kostamalla muihin sitä minkä uhriksi on itse joutunut, ja sen ydin on aina sama: rakkauden puute ja rakkaudettomuus. Ihminen joka ei ole löytänyt hyväksyvää rakkauden ydintä esim. vanhemmistaan, ei löydä sitä myöskään itsestään, ja tulee narsistiksi. Mutta eivät nämä ihmiset ole parantumattomia. Jos valheitse saa riittävän kovan kolhun, naamio murtuu. Se on valtavan tuskallista, mutta ainoa tie ulos häpeästä ja yksinäisyydestä ja valheellisuudesta. Jonne joutuu tässä kohtaamaan nimenomaan häpeäänsä, kun kumppani ei enää suostu salailemaan hänen käytöstään vaan se tulee valoon, yhtä likaisena ja rumana kuin se onkin. Toivon hänelle voimia seistä sen edessä piiloutumatta.
Vierailija kirjoitti:
Melkein noi uuden Pauliinan puheet ruutu+-jaksoissa on pahempaa kuin ekojen bileiden jutut. Tai ei niissä puheissa ole mitään erityisen pahaa, mutta noi asiat pitäisi käsitellä kahdestaan eikä niin että toinen saa telkkarissa kuulla mitä mieltä tyttöystävä on suhteesta. Vaikuttaa että Pauliina on jo päättänyt suhteen kohtalon ennen saarella lähtöä.
Samoja mietin. Että Pauliina ei ole mennyt tuonne "miettimään, mitä haluaa" vaan on keksinyt helpon verukkeen millä jättää sinänsä kiltti poikaystävä ja paperilla hyvä suhde, ettei tarvitse sen enempää selitellä ja loukata toista päin naamaa. Tuo on ollut mielessään jo kauan aikaa eronnut. Sääli, että se jättäminen täytyy tehdä näin ilkeästi, ei tainnut riittää pokka aikuisten oikeesti keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa asioita monelta eri kantilta. kirjoitti:
En kans ihan ymmärrä tätä jonnen grillaamista. Tuntuu siltä että moni näkee asiat vaan sonjan kantilta eikä edes välitä miltä asiat näyttää jonnen kantilta. Mikäli jonne jotain sanoo niin se on aina valhetta, mutta asiat mitä sonja sanoo niin ne on heti totta? Miksi? Jonnen käytös ohjelman alkaessa oli aika ala-arvosta kyllä, mutta sen jälkeen parantunu huomattavasti. Voisin sanoa melkein että sonjan käytös on huomattavasti pahempaa. Jatkuvaa pelehtimistä miikan kanssa. Kuten muutkin tuolla saarella jo sanoivat (En tiedä ootteko nähny Ruutu+ jaksoja) niin miikka on kova manipuloimaan sonjaa.
Siellä rantatreffeillä vaikutti vähän jopa hermostuvan, kun Sonja ilmaisi epävarmuutensa tulevasta ratkaisustaan. Mutta toisaalta ymmärrän, että tilanne on stressaava myös Miikalle, jos ja kun aitoja tunteita on oikeasti päässyt heräämään. Toivon että kyse on nimenomaan siitä, eikä jostakin muusta... :/ Kaiken kaikkiaan olisi kuitenkin ehkä Sonjan kannalta paras päättää sarja sinkkuna ja Miikan kanssa hyvinä frendeinä. On seurustellut Jonnen kanssa niin monta vuotta, että "elämän peliä" voisi pelata välillä ihan omillaankin eikä taas jonkun toisen "talutusnuorassa". Ehkä Sonjasta ja Miikasta voisi tulla pari sitten myöhemmin.
Nooh, se sinkkujuna meni jo. :D
Vierailija kirjoitti:
Niklas on kyllä aivan totaalinen tossu ja lassukka. Näkee jo olemuksesta. Pauliina vaan käyttää tota ressukkaa hyväkseen eikä ansaitse Niklasta.
En ymmärrä miten kukaan ihminen haluaa olla tuollainen kynnysmatto toiselle. Toivottavasti miehistyy tuosta vuosien saatossa ja alkaa arvostaa itseään.
Pauliina on kyllä täysi lapsi. Äitiänsäkin varmaan hävettää.
Vässykkä ja lassukka eivät ole synonyymeja.
Cactus Joe, jännää että sinä näet vaan pinnan josta kuvittelet, ettei siellä tapahdu mitään, ja minä näen sen valtavan kivun ja häpeän siellä alla. Mitä syvemmälle tällainen ihminen näissä tunteissa joutuu, sitä ilmeettömämmäksi hän käy.
Niklaksen olemus särkee mun sydäntä, se hyvyys ja hauraus. Hänelle toivoisi van hyvää.
t. edellinen, 2326
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa mulla kävi Jonnea sääliksi tuolla iltanuotiolla, varsinkin kun tunnistan siinä entisen itseni. Kova, kylmä ja ilmeetön naamio, narsistin valheitse, joka vaikeissa oloissa kasvaneen ihmisen pitää ottaa suojakseen. Sen takana on kipu, hätä ja valtava häpeä. Narsisti siirtää kiusaamalla ja manipuloimalla ja kostamalla muihin sitä minkä uhriksi on itse joutunut, ja sen ydin on aina sama: rakkauden puute ja rakkaudettomuus. Ihminen joka ei ole löytänyt hyväksyvää rakkauden ydintä esim. vanhemmistaan, ei löydä sitä myöskään itsestään, ja tulee narsistiksi. Mutta eivät nämä ihmiset ole parantumattomia. Jos valheitse saa riittävän kovan kolhun, naamio murtuu. Se on valtavan tuskallista, mutta ainoa tie ulos häpeästä ja yksinäisyydestä ja valheellisuudesta. Jonne joutuu tässä kohtaamaan nimenomaan häpeäänsä, kun kumppani ei enää suostu salailemaan hänen käytöstään vaan se tulee valoon, yhtä likaisena ja rumana kuin se onkin. Toivon hänelle voimia seistä sen edessä piiloutumatta.
Lässyn lää. Mikään ei oikeuta henkisesti väkivaltaista tai julmaa käytöstä. Ja oikea vakava narsismi nimeen omaan on parantumatonta.
Jotenkin koomista, kun Sami iltanuotiolla kyseli miltä Jonnesta tuntuu ja vastaus oli jotenkin siihen malliin et sisällä kuohuu tunnemyrsky, niin tyypillä ei ilmekään värähdä siinäkään vaiheessa :D
Jonne on tylsin tyyppi ikinä, monotoninen ääni, pitkästyttävä tapa kertoa asioita, mutta myös samaan aikaa älyttömän pelottava. Tyhjä katse, ilmeetön naama, omituinen tapa spekuloida ja jankuttaa asioita.
Juuri sellainen, mistä pysyisin todella kaukana. Ihan kaverimielessäkin.
Uusi pari on melkoinen, mies hiljainen hissukka, vaivaannuttavaa katsottavaa ja nainen melkoinen emäntä; kerrankin elämässään saa huomiota ja käyttää tilaisuuden hyväkseen. Juuri sellainen, joka vähän saa viinaa niin oksat pois!
Vierailija kirjoitti:
Cactus Joe, jännää että sinä näet vaan pinnan josta kuvittelet, ettei siellä tapahdu mitään, ja minä näen sen valtavan kivun ja häpeän siellä alla. Mitä syvemmälle tällainen ihminen näissä tunteissa joutuu, sitä ilmeettömämmäksi hän käy.
Niklaksen olemus särkee mun sydäntä, se hyvyys ja hauraus. Hänelle toivoisi van hyvää.
t. edellinen, 2326
Eikös se nimenomaan ole niin, että narsisti ei tunne kipua ja häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lää. Mikään ei oikeuta henkisesti väkivaltaista tai julmaa käytöstä. Ja oikea vakava narsismi nimeen omaan on parantumatonta.
Ai SINÄ tiedät tämän asian täysin varmaksi? Jopa tiede tunnistaa erehtyväisyytensä ja on valmis korjaamaan käsityksiään. On olemassa tila nimeltä kuolemannarsismi, jossa tällaisen ihmisen on mahdollista murtumalla parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. edellinen, 2326
Eikös se nimenomaan ole niin, että narsisti ei tunne kipua ja häpeää.
Ei, vaan narsistille häpeä on niin tuskallinen kokemus, että hän projisoi sen muualle, jolloin se vaikuttaa täydeltä häpeämättömyydeltä. Ei hän silti siitä pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai SINÄ tiedät tämän asian täysin varmaksi? Jopa tiede tunnistaa erehtyväisyytensä ja on valmis korjaamaan käsityksiään. On olemassa tila nimeltä kuolemannarsismi, jossa tällaisen ihmisen on mahdollista murtumalla parantua.
No lähinnä kaikki alan asiantuntijat ovat tällä hetkellä sitä mieltä, että vakavaa narsismia ei voida hoitaa. Narsistinen persoona itse tekee sen mahdottomaksi. Sinun ajatuksesi lähinnä vain mahdollistavat narsistisen käytöksen jatkumisen. Tuollaisia ajatuksia narsistinen henkilö hyväksikäyttäisi.
Melkein noi uuden Pauliinan puheet ruutu+-jaksoissa on pahempaa kuin ekojen bileiden jutut. Tai ei niissä puheissa ole mitään erityisen pahaa, mutta noi asiat pitäisi käsitellä kahdestaan eikä niin että toinen saa telkkarissa kuulla mitä mieltä tyttöystävä on suhteesta. Vaikuttaa että Pauliina on jo päättänyt suhteen kohtalon ennen saarella lähtöä.