Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ajatte perässä kiinni?

Vierailija
22.02.2017 |

Aina on joku ihan kiinni autonsa kanssa. Jos oma henkenne ei ole teille kallis, ajatelkaa edes muita. Ärsyttää yksin töihin ajaessa, mutta erityisesti silloin, kun lapset ovat kyydissä.

Kertokaa siis ihmeessä, miksi ette jätä turvaväliä? Koska tiedän jo yleisimmän vastauksen, suljen sen pois alkuunsa: kyllä, olet varmasti NIIN hyvä kuski, että MITÄÄN ei voi liikenteessä sattua, mutta fakta on, että _kukaan_ ei ehdi tehdä mitään alle sekunnin reagointiajalla, jos edessä ajava joutuu syystä tai toisesta iskemään jarrut pohjaan. Siinä on äkkiä henki poissa sekä itseltä että muilta, tai parhaassa tapauksessa vain autot solmussa.

En ole itsekään täydellinen kuski, ja olen ajanut liian pienellä turvavälillä useasti, mutta korjaan aina asian välittömästi, kun huomaan, että ajan liian lähellä toista ajoneuvoa. Paljon tuolla kuitenki liikkuu näitä, joille edessäajavan perässä kiinni ajaminen on jatkuvaa, joten pakko teitä on olla täälläkin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on "aina" ap:n peräkontissa kiinni, hän ilmeisesti ajaa joko hiljaa tai vaappuvaa nopeutta. Tyypillisesti tämmöiset kuskit kuitenkin ohituskaistan alkaessa nostavat nopeuttaan 20-30 km/h.

Vierailija
42/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä teidän on niillä uusilla kunnollisilla autoilla ajaa persauksessa ja valittaa milloin alinopeudesta milloin seilaavasta ajovauhdista.

Mulla on pieni auto ja se lähtee tosi helposti lapasesta jos vähänkään osuu polanteeseen. Ja sehän osuu, kun renkaitten väli on keskimääräistä pienempi. 50km/h saan auton vielä hallittua tarpeeksi hyvin, mutta kuudessakympissä alkaa jo helposti ajelehtimaan. Mulla ei myöskään ole luistonestoa, jolloin mieluummin ennakoin ajamalla vauhtia jossa hallitsen auton myös äkillisissä tilanteissa.

Vaihtelevaan nopeuteen taas on kaksi syytä. Mulla ei ole vakionopeuden säädintä ja autoa ajaessa pitää katsoa muutakin kuin pelkkää mittaria. Toisekseen kun yritän pitää turvaväliä, niin aina joku änkeää väliin jolloin turvaväli katoaa ja löysään kaasua. Tällöin luonnollisesti joku hätäheikki painattaa taas ohi ja änkeää siihen väliin johon olin juuri saanut välin kasvatettua turvalliseksi. Väliä ei taas ole sama kaava jatkuu jopa koko kaksikaistaisen tien ajan.

Ja perässäroikkujat roikkukoot ihan rauhassa. Ei mulla kiinnosta. Saampahan uuden auton kun rysäytät perään. Ainoastaan motarilla tuo hirvittää, koska silloin voi käydä pahasti.

Että anteeksi vaan kun olen surkea kuski. Pakko on kuitenkin töihin ajaa, kun vuorotyön vuoksi bussilla ei pääse. Pyöräily epämääräisellä alueella yöllä yksin ei myöskään tunnu pienikokoisena naisihmisenä kovin turvalliselta vaihtoehdolta. Autonkuljettajaan tai uuteen autoon ei ole varaa. Jos jollakin niin ärsyttää niin saa em. asiat mulle kustantaa ihan vapaasti.

Sitä paitsi nopeammin se matka käy kun en kolaroi ja tuki koko tietä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskurissaroikkujien käyttäytymiselle on luultavasti geneettinen selitys. He ovat innokkaita ja kärsimättömiä liberaaleja, jotka etenevät mielellään elämässään nopeasti.

Vierailija
44/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vakionopeudensäädintä. Usein olen liian lähellä edelläajavaa, kun hän ei osaa pitää nopeuttaan vaan välillä painetaan kovaa (jolloin jään kauas taakse) ja välillä ajetaan huomattavasti alle rajoituksen (jolloin minä saavutan hänet). 

Toisessa autossamme on mukautuva vakionopeussäädin, joten auto jarruttaa automaattisesti pitäen etäisyyden vakiona edelläajavaan, mutta silti harmittaa, että monet ajavat niin äärettömän epätasaisesti.

Omassa autossani on onneksi vakionopeussäädin, mutta välillä pitää ajaa miehen autolla, jossa sitä ei ole.. Vaikka kuinka muka pitää kaasun tasapainossa, niin silti vauhti sahaa. Ylä- ja alamäissä varsinkin. Eli hyvinkin voin 80 alueella sahata 75-85 väliä, koska on melkeinpä mahdotonta pitää vauhti tasaisena. Varsinkaan kun ei usein aja.

Kannattaisi varmaan harjoitella painamaan ylämäessä kaasua vähän enemmän ja alamäessä vähän vähemmän 😃

Vierailija
45/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on "aina" ap:n peräkontissa kiinni, hän ilmeisesti ajaa joko hiljaa tai vaappuvaa nopeutta. Tyypillisesti tämmöiset kuskit kuitenkin ohituskaistan alkaessa nostavat nopeuttaan 20-30 km/h.

Myönnetään, ei tilanne näin paha sentään ole. Oikein sanottuna vartin työmatkani aikana olen joka päivä useita kertoja tilanteessa, jossa jos joutuisin jarruttamaan vähänkään tehokkaammin, joku tulisi takalasista läpi. En aja vaappuvaa nopeutta ja ajan noin sen 5 yli nopeusrajoituksen ellei ole poikkeuksellisen surkea keli tai ellei edellä ajava auto aja hiljempaa.

ap

Vierailija
46/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vakionopeudensäädintä. Usein olen liian lähellä edelläajavaa, kun hän ei osaa pitää nopeuttaan vaan välillä painetaan kovaa (jolloin jään kauas taakse) ja välillä ajetaan huomattavasti alle rajoituksen (jolloin minä saavutan hänet). 

Toisessa autossamme on mukautuva vakionopeussäädin, joten auto jarruttaa automaattisesti pitäen etäisyyden vakiona edelläajavaan, mutta silti harmittaa, että monet ajavat niin äärettömän epätasaisesti.

Omassa autossani on onneksi vakionopeussäädin, mutta välillä pitää ajaa miehen autolla, jossa sitä ei ole.. Vaikka kuinka muka pitää kaasun tasapainossa, niin silti vauhti sahaa. Ylä- ja alamäissä varsinkin. Eli hyvinkin voin 80 alueella sahata 75-85 väliä, koska on melkeinpä mahdotonta pitää vauhti tasaisena. Varsinkaan kun ei usein aja.

Kannattaisi varmaan harjoitella painamaan ylämäessä kaasua vähän enemmän ja alamäessä vähän vähemmän 😃

No daa, sitähän tuo kertoi harjoittelevansa.

Vierailija
47/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisesta keskustelusta. Sain -ja en saanut - vastauksia. Nyt ymmärrän tämän toiminnan paremmin, mutta en silti hyväksy yhtäkään selitystä, koska mikään näistä ei oikeuta tuohon typeryyteen. Toivottavasti kukaan teistä ei aja päälleni kotimatkallani, vaikka ajan vain hieman ylinopeutta :)

ap

Vierailija
48/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en käytä vakionopeudensäädintä, vaikka sellainen autossa onkin. Päätin, että mun pitää oppia pitämään vauhti tasaisena, kun en sitä aikaisemmin ollut oppinut vähäisen ajamisen vuoksi. Nykyään sujuu aika hyvin.

Vierailija
49/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää myös perässäroikkujat. Yleensä laitan 4 yli rajoituksen, joten vauhti on esim. 59- 60kmh 60 alueella eli sallittu rajoitus. Enää ei kiinnosta ajaa +10 rajoituksen yli. Ajokortti ollut kohta 4v. Muutenkin kiinnitän huomiota paaljon enemmän rajoituksiin sekä turvaväleihin.

Perässäroikkujat on justiinsa tossuja elämän muilla osa-alueilla. Liikenteessä sitten koulutetaan:D

T. 21v

Vierailija
50/50 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää myös perässäroikkujat. Yleensä laitan 4 yli rajoituksen, joten vauhti on esim. 59- 60kmh 60 alueella eli sallittu rajoitus. Enää ei kiinnosta ajaa +10 rajoituksen yli. Ajokortti ollut kohta 4v. Muutenkin kiinnitän huomiota paaljon enemmän rajoituksiin sekä turvaväleihin.

Perässäroikkujat on justiinsa tossuja elämän muilla osa-alueilla. Liikenteessä sitten koulutetaan:D

T. 21v

Ei se nyt noin mustavalkoista ole lapsoseni. Jokaisella meillä menee jossain kohtaa se raja, kun pinna alkaa kiristyä, eikä välitetä turvavälistä enää niin paljoa. Mietipä tilannetta, että sun pitäisi olla hakemassa lasta iltapäiväkerhosta, joka menee 10  min päästä kiinni. Joku vanhus tulee köröttelemään 30km/h alueella, jossa 60km/h rajoitus, eikä ruuhka-aikaan tule ohitusmahdollisuutta. Kenellä rautahermolla/tossukalla/jne kestää pinna?