Ei hemmetti, että vihaan tätä pinnallista maailmaa!
Tuo Maria Veitolan ulkonäön haukkuminen, yleisön reagointi siihen ja sitten vielä Hanna Sumarin allien kommentointi. Mä en jaksa enää. Varsinkin naisilla on nykyään ihan järkyttävät ulkonäköpaineet. Tavallaan olen iloinen, että mulla ei ole tyttölasta. Säästyypähän pahimmalta.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin naisilla? Nainenhan saa miehiltä huomiota, vaikka olisi minkälaiset allit tai ylipainoa reilummin. Sen sijaan keskiarvoa hieman rumempi mies ei saa naisilta mitään huomiota ikinä
Tuolla perusteella luusisi että miehet panostaisivat ulkonäköönsä ja naiset kulkisivat ympäriinsä laittautumattomina.
Ruma mies ei sille ulkonäölleen oikein mitään voi tehdä
Miten muka ei voi? Meikata voi niin ettei näytä meikatulta, niin monet naisetkin tekevät varsinkin arkena (minä en).
Yleisimmät miehestä naisten silmissä rumaksi tekevät piirteet ovat lyhyys, pienet silmät, leuattomuus, vaalea iho, kaljuuntuminen. Aika mahdotonta noihin on vaikuttaa. Siksi en oikein ymmärrä lihavuuttaan valittavia naisia kun sille asialle voisi jotain tehdäkkin että ne miehet kiinnostuisivat
Minä en keksi miten mikään mainitsemistasi piirteistä olisi merkki rumuudesta. Lyhyillä tottakai on varmaan vähemmän vientiä kuin pidemmillä, mutta se ei missään nimessä ole piirre, joka estäisi naista löytämästä. Tästä on esimerkkejä maailma pullollaan. Lyhytkin mies voi olla hyvinkin maskuliininen ja karismaattinen tyyppi (Kari Ketonen, Vladimir Putin, Tom Cruise).
Pienet silmät... Mistä tämän keksit? En ole vielä kertaakaan kuullutkaan, että pieniä silmiä edes mainittaisiin keskusteluissa, joissa käsitellään epäviehättäviä ulkonäköpiirteitä. Toki varmaan jotkut sellaiseen kiinnittävät huomiota, mutta ei kai tuo nyt mikään yleisen mielipiteen mukainen turn-off ole? Enemmän naisia kiinnostaa silmien väri ja etenkin tapa jolla mies katsoo naista. Katseen ilmeikkyys ja tietty intensiivisyys on kiinnostavaa.
Leuattomuuteen auttaa usein siisti parta. Ja siihen kun yhdistää kaljuuden, niin mennään jo alueelle, joka on monen naisen silmissä turn-on. Kaljuuntuvan miehen paras ystävä on usein höylä. Kaljuuntumista estävistä lääkkeistä en tiedä. Oma mies vetäisi kerralla tukan pois yhtenä päivänä, kun sai tarpeekseen takaraivon kaljuuntumisen kanssa tuskailusta. Ulkonäkömuutos oli mieletön ja nimenomaan positiivisessa mielessä.
Vaalea iho on yhtälailla kauneusvirhe naisillekin ja henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi se edes olisi kauneusvirhe. Me olemme Suomessa aika vaaleita. Vähemmän negatiivista huomiota täällä siitä saa kuin monissa muissa länsimaissa. Minusta kalpea ja kuulas iho on kaunis, mutta jos se häiritsee, niin itseruskettavat tuotteet ja palvelut on keksitty. Niitä käyttävät myös miehet ihan yleisesti. Käy vaikka ruiskurusketuksessa säännöllisesti jos et itse jaksa voiteiden kanssa puljata. Henkilökohtaisesti minä kyllästyin pakonomaiseen ihon ruskettamiseen jo kymmenen vuotta sitten ja siitä asti olen ollut luonnollisesti hyvin vaalea myös kesäisin. En ole huomannut muuta eroa kuin sen, että ompa yksi rasittava ulkonäköpaine vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ihan itse tekevät itselleen ulkonäköpaineita. Ei kukaan pakota naisia poseeraamaan instassa ja seiskassa vähissä.
Miesten ulkonäköpaineet ovat suurimmaksi osaksi naisten aiheuttamia.
Ja kuinka ollakaan, Veitolaa haukkunut olikin...nainen!
Juuri näin. Ulkonäköpaineet eivät ole riippuvaisia siitä, kuinka paljon huomiota vastakkaiselta sukupuolelta saa, koska ulkonäköpaineita luodaan ihan sukupuolten sisälläkin, ei ainoastaan niiden välillä. Ulkonäköpaineita asettavat sekä naiset toisilleen että miehet toisilleen ja myös ulkoisesti viehättävät ihmiset voivat kärsiä kovastikin ulkonäköpaineista.
Juuri tästä syystä mua ärsyttää, että tästäkin aiheesta pitää vääntää joku saakelin sukupuolten välinen sota ja keskittyä kilpailemaan siitä, kuka saa vähiten huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Kyse on aivan eri asiasta.
Se kaunis ja suosittu instatyrkky voi kärsiä ulkonäköpaineista paljon enemmän kuin pulska peruspirkko, jonka joku mies huomioi tämän tästä joka toinen vuosi. Peruspirkko elää elämäänsä eikä tunne tarvetta vääntää ripsaria ripseen joka kerta kun lähikaupassa piipahtaa. Instatyrkyn koko itsetunto voi perustua ulkoisiin asioihin ja niiden myötä hankkimaansa suosioon ja hänelle yksi finni keskellä leukaa voi pilata seuraavan viikon ja hoikan ja timmin kropan ylläpitäminen voi hallita ajatuksia niin paljon että se vie ilon elämästä. Ulkonäköpaineita ei todellakaan ratkaista vastakkaiselta sukupuolelta saadun huomion kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha on läskien vinkua kun asialle voi jotain tehdäkkin. Se on niitä ainoita asioita mistä miehet ei pitäisi naisen ulkonäössä. Itse tekisin mitä vain että olisin pidempi ja komeampi !
Eli jos joku on lihava niin ok haukkua häntä julkisesti?
Ei sekään ole ok mutta mielestäni enemmän ok kun haukkua jonkun asian takia mille ei itse voi mitään
Miksi ketään olisi ok haukkua ulkonäkösyistä?? Elämä olisi paljon mukavampaa kaikilla, jos tällaisista asioista ei toisia haukuttaisi.
Minua lievästi ylipainoisena ärsyttää tuo asenne, että minun tulisi laihduttaa vain näyttääkseni paremmalta. Että tärkeintä olisi tehdä kaikki voitavansa, jotta miellyttäisi ulkoisesti muita ihmisiä. Ja sitten jos ei mahdu maailman ulkonäköstandardeihin, saa kuulla ihan suoria solvauksia. Ikäänkuin ihmisen arvo määriteltäisiin ulkonäön perusteella ja jos et ole tarpeeksi hoikka, tarpeeksi pitkä, tarpeeksi tuuheatukkainen tms. olet vähemmän arvokas ihmisenä. Älytöntä. Jos tällaista ulkonäöstä huomauttelun kulttuuria ei olisi, olisi ulkonäköpaineita varmaan vähemmän. Ainakin olisi vähemmän paineita tehdä kaikkensa ollakseen paremman näköinen. Itse olen tuollaisista paineista pyrkinyt tietoisesti eroon. Elämä on niin paljon enemmän kuin oman ulkonäön parissa askartelu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata liian vakavasti ottaa noita Saagimin juttuja, varsinkin kun sen oma ulkonäkö on mitä on...
Ei tässä ole kyse pelkästään Saagimin kommenteista. Näitä haukkumisia tulee muidenkin suusta. Ja mitä se kertoo ihmisten ajatusmaailmasta, kun yleisö vielä hurraa tuolle jutulle? Kyllä tämä maailma on menossa kovaan suuntaan. Ulkonäköpaineet kasvavat ja ihmisten elämä tuntuu olevan yhtä suorittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin naisilla? Nainenhan saa miehiltä huomiota, vaikka olisi minkälaiset allit tai ylipainoa reilummin. Sen sijaan keskiarvoa hieman rumempi mies ei saa naisilta mitään huomiota ikinä
Miten tuo nyt tähän keskusteluun liittyy? Vastakkaisen sukupuolen huomiostako tässä vain eletään?
Ulkonäön puolesta kyllä. Voisin olla vaikka mikä suohirviö, jos saisin naisilta seksuaalista kiinnostusta älykkyyteni, hauskuuteni ja ahkeruuteni vuoksi
Onpa pinnallista porukkaa! ite arvostan naisessa et on fiksu, älykäs, huumorintajunen, keskustelu taitonen, ottaa muut ihmiset huomioon, lapsi rakas ja se ulkonäkö ei ole itelle niin tärkee! Mun vaimo on 108kg mut rakas ihminen, ite oon 187cm 71kg! elkää immeiset tuijottako liikaa ulko kuorta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo nyt tähän keskusteluun liittyy? Vastakkaisen sukupuolen huomiostako tässä vain eletään?
Liittyyhän se. Kenen muun takia ulkonäköpaineita koetaan, jos ei vastakkaisen sukupuolen osalta.
Oletko tosissasi?? Onko sinulta jäänyt täysin huomaamatta se keskustelu, johon esim. julkisuuden henkilöt ovat osallistuneet ulkonäköpaineita koskien? Kuinka esim monet esiintyvät taiteilijat, kuten näyttelijät ja muusikot ovat avautuneet aiheesta?
Entä mallien kokemat ulkonäköpaineet? Tosiaanko luulet huippumallin näännyttävän itseään lähes nälkäkuoleman partaalle saadakseen huomiota vastakkaiselta sukupuolelta?? Onhan näitä malleja, jotka ovat uhranneet henkensäkin laihuuden ihannoinnin alttarille, mutta ei heitä siihen ole ajanut liian vähäinen huomio miehiltä vaan paine kelvata catwalkille. Olla riittävän laiha voidakseen tehdä työtänsä. Sitten on niitä malleja, jotka ovat luopuneet urastaan koska ulkonäköpaineet alalla kävivät heille sietämättömiksi.
Etkö todella ymmärrä, miten tämä aihe on huomattavasti monisyisempi kuin se miten paljon huomiota saa toiselta sukupuolelta?
Vierailija kirjoitti:
Surullista tämä nykymeno. Toivottavasti jossain vaiheessa tämä fitness-silikonitissi-perseselfie-tyrkkyblondimeininki menee pois muodista ja mennään taas luonnollisempaan suuntaan.
Niin on. Toivottavasti "tyrkkyblondiksi" haukkuminen menee pois muodista ja mennään siihen suuntaan, että jokainen voi olla sellainen kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla perusteella luusisi että miehet panostaisivat ulkonäköönsä ja naiset kulkisivat ympäriinsä laittautumattomina.
Ruma mies ei sille ulkonäölleen oikein mitään voi tehdä
Miten muka ei voi? Meikata voi niin ettei näytä meikatulta, niin monet naisetkin tekevät varsinkin arkena (minä en).
Yleisimmät miehestä naisten silmissä rumaksi tekevät piirteet ovat lyhyys, pienet silmät, leuattomuus, vaalea iho, kaljuuntuminen. Aika mahdotonta noihin on vaikuttaa. Siksi en oikein ymmärrä lihavuuttaan valittavia naisia kun sille asialle voisi jotain tehdäkkin että ne miehet kiinnostuisivat
Anteeksi nyt jos pahoitan mielesi, mutta nyt on pakko huomauttaa. Tämän keskustelun aihe ei ole se, kuinka kukakin voi kohentaa ulkonäköään saadakseen enemmän miesten /naisten kiinnostusta osakseen. Keskustelun aihe ei myöskään ole sinun lyhyytesi ja kaljuutesi.
Keskustelun aihe on nykymaailman pinnallisuus ja ulkonäkökeskeisyys. Se että ihmisten ulkonäkö ja etenkin sen mahdolliset virheet ovat ikäänkuin vapaata riistaa ruodittavaksi ja kommentoitavaksi. Ja tämä on asia, joka koskee aivan yhtäläisellä oikeudella lihavia ihmisiä kuin muitakin. Ei sen enempää pitäisi olla oikeutta ruotia toisten ihmisten lihavuutta kuin lyhyyttä tai kaljuuttakaan. Ihan jokaisella ihmisellä tulisi olla yhtäläinen oikeus tulla arvioiduksi tekemistensä ja sanomistensa perusteella, ei sen perusteella mitä vikaa ulkonäöstä voi löytää.
Olen lukenut kirjoituksiasi aiemminkin tällä palstalla ja olen pistänyt merkille, kuinka rakas ja läheinen aihe sinulle ulkonäkö on, etenkin omasi ja siitä valittaminen. Olen myös huomannut, että sinä olet valmis ja halukas muokkaamaan omaa ulkonäköäsi hyvinkin pitkälle miellyttääksesi muita ihmisiä. Ja jostain syystä tunnut kuvittelevan kaikkien pyrkivän samaan. Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta kaikkien tavoitteena ei ole olla muiden ihmisten silmissä niin hyvän näköinen kuin mahdollista. Ei liioin ole mitään velvoitetta tehdä kaikkensa, jotta miellyttäisi vaikkapa vastakkaisen sukupuolen silmää. Edes lihavien naisten velvollisuutena ei ole laihduttaa, jotta miehet tykkäisivät enemmän näkemästään. Jokaisella tulisi olla oikeus olla oma itsensä ilman että saa kuulla moitteita ulkonäöstään.
Olisiko mitenkään mahdollista, että vaikka sinä niin äärimmäisen mielelläsi omaa ulkomuotoasi murehditkin, niin keskittyisit silti keskustelun aiheeseen niissä ketjuissa, joiden aiheena ei sinun ulkonäkösi taikka naisen kaipuusi ole. Jos ei kuitenkaan ihan joka ketjussa tarvitsisi keskittyä siihen, mitä sinä ulkonäöllesi voit ja et voi tehdä saadaksesi naisia. Olisiko se liikaa pyydetty? Ihan kaikkea vähänkin ulkonäköön viittaavaa keskustelua ei kai ole tarpeen muokata sinun valitusareenaksesi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin helvetin totta. Mä olen aikanaan ollut lihava, mutta sen piirteen poistin itsestäni jo teini-iässä ihan vain syömällä vähemmän ja kuntoilemalla. Olin kyllä liikunnallinen lapsenakin, mutta silti aina vaan läski. Sen jälkeen aloin käymään salilla ja olen pysynyt hyväkroppaisena. Valitettavasti mulla on vaan noita muita vikoja, mille en mahda yhtään mitään. En tunne mitään sympatiaa normaaleja, mutta rajusti ylipainoisia ihmisiä kohtaan, jotka eivät voi vaan jättää niitä pullia ja jäätelöitä syömättä ja liikkua pikkuisen enemmän. Jos mä voisin muuttaa epätoivottuja piirteitä itsessäni vain tahdon voimalla ja työllä, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten. Mutta en ruikuta liikaa, on mulla muutama hyväkin piirre enkä ole jäänyt täysin osattomaksi naistenkaan huomiosta.
Mua enemmän ahdistaa tekopyhyys ja se, että pahan kiusaajan toimintaa ei ole tuomittu millään tavalla, mut heti kun saa itse kokea ilkeän kommentin, niin Nyyh, koko media suree.