Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hemmetti, että vihaan tätä pinnallista maailmaa!

Vierailija
22.02.2017 |

Tuo Maria Veitolan ulkonäön haukkuminen, yleisön reagointi siihen ja sitten vielä Hanna Sumarin allien kommentointi. Mä en jaksa enää. Varsinkin naisilla on nykyään ihan järkyttävät ulkonäköpaineet. Tavallaan olen iloinen, että mulla ei ole tyttölasta. Säästyypähän pahimmalta.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ajattelin, että kun aiheena on maailman ahdistava pinnallisuus, puhuttaisiin arvojen katoamisesta tai yksilönvastuun rapautumisesta....mutta ei.

Koska ainoa pinnallinen asiahan maailmassa on Naisten Kokema Ulkonäköpaine. Huoh.

Te joka asiasta ahdistuvat, "olkaa se muutos, jonka maailmassa haluatte tapahtuvan". Aloittaa voi vaikka sillä, että miettii, mikä on oikeasti elämänlaatua nakertavaa pinnallisuutta ja mikä ainoastaan naistenlehtiä raamattunaan pitävien yksittäisryhmien vertaisangstia.

Vierailija
42/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha on läskien vinkua kun asialle voi jotain tehdäkkin. Se on niitä ainoita asioita mistä miehet ei pitäisi naisen ulkonäössä. Itse tekisin mitä vain että olisin pidempi ja komeampi !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin naisilla? Nainenhan saa miehiltä huomiota, vaikka olisi minkälaiset allit tai ylipainoa reilummin. Sen sijaan keskiarvoa hieman rumempi mies ei saa naisilta mitään huomiota ikinä

Miten tuo nyt tähän keskusteluun liittyy? Vastakkaisen sukupuolen huomiostako tässä vain eletään?

Vierailija
44/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha on läskien vinkua kun asialle voi jotain tehdäkkin. Se on niitä ainoita asioita mistä miehet ei pitäisi naisen ulkonäössä. Itse tekisin mitä vain että olisin pidempi ja komeampi !

Eli jos joku on lihava niin ok haukkua häntä julkisesti?

Vierailija
45/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käänteinen kulttuurishokki kun tulin takaisin Suomeen paikasta, jossa ulkonäkö ja varsinkaan vaatteet eivät ole kovin tärkeitä. Nyt Helsingissä ahdistaa kun ikäisilläni naisilla on ikuinen kilpavarustelu meneillään. Pitää olla laiha tai ainakin tosi timmi ja pitää olla turkis tai joku muu kallis takki, kauniit pitkät hiukset, taidokas meikki joka päivä jne. Haluan muuttaa maalle, vaikka olen paljasjalkainen helsinkiläinen. Ja viihdemediaa en aio seurata.

Pitääkö joku turkistakkeja, esim. turkkeja? En edes muista, milloin olisin nähnyt jollakin turkin.

Vierailija
46/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jokainen keskustelu saadaan väännettyä mies vastaan nainen -asetelmaan.

Vierailija
47/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joku on lihava niin ok haukkua häntä julkisesti?

Ei sekään ole ok mutta mielestäni enemmän ok kun haukkua jonkun asian takia mille ei itse voi mitään

Vierailija
48/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ajattelin, että kun aiheena on maailman ahdistava pinnallisuus, puhuttaisiin arvojen katoamisesta tai yksilönvastuun rapautumisesta....mutta ei.

Koska ainoa pinnallinen asiahan maailmassa on Naisten Kokema Ulkonäköpaine. Huoh.

Te joka asiasta ahdistuvat, "olkaa se muutos, jonka maailmassa haluatte tapahtuvan". Aloittaa voi vaikka sillä, että miettii, mikä on oikeasti elämänlaatua nakertavaa pinnallisuutta ja mikä ainoastaan naistenlehtiä raamattunaan pitävien yksittäisryhmien vertaisangstia.

Pari ihmistä täällä onneksi lähestyy aihetta arvotyhjiön näkökulmasta. Itse aion olla se muutos ja vastavoima. Kaikissa kohtaamisissa, päivittäin. Ainakin pyrin siihen voimakkaasti, vaikka en aina onnistuisi.

Vierailija
49/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin naisilla? Nainenhan saa miehiltä huomiota, vaikka olisi minkälaiset allit tai ylipainoa reilummin. Sen sijaan keskiarvoa hieman rumempi mies ei saa naisilta mitään huomiota ikinä

Keskustelu koskee ulkonäköpaineita. Voisiko tämän kilpailun siitä, kuka saa kaikkein vähiten huomiota vastakkaiselta sukupuolelta jättää pois ja keskittyä itse aiheeseen? Voithan aloittaa vaikka ihan oman ketjun tuosta huomiojutusta, jos koet, ettei aiheesta vielä riittävästi täällä keskustella. Kiitos.

Vierailija
50/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Maria Veitolan ulkonäön haukkuminen, yleisön reagointi siihen ja sitten vielä Hanna Sumarin allien kommentointi. Mä en jaksa enää. Varsinkin naisilla on nykyään ihan järkyttävät ulkonäköpaineet. Tavallaan olen iloinen, että mulla ei ole tyttölasta. Säästyypähän pahimmalta.

Haluaisitko mielummin esim. ruman poikalapsen? Olisi tytöille kuin ilmaa ja varmasti häntäkin haukuttaisiin. Ikävimpänä puolena ei poikana itseään nätimmäksi välttämättä edes saisi

Vierailija
51/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo nyt tähän keskusteluun liittyy? Vastakkaisen sukupuolen huomiostako tässä vain eletään?

Liittyyhän se. Kenen muun takia ulkonäköpaineita koetaan, jos ei vastakkaisen sukupuolen osalta.

Vierailija
52/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko mielummin esim. ruman poikalapsen? Olisi tytöille kuin ilmaa ja varmasti häntäkin haukuttaisiin. Ikävimpänä puolena ei poikana itseään nätimmäksi välttämättä edes saisi

Hei mene nyt jo muualle näiden juttujes kanssa.

Vierailija
53/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se että olen ruma mies ja en kelpaa aiheuttaa ainakin minulle todella paljon ahdistusta ja paineita elämääni

Vierailija
54/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyyhän se. Kenen muun takia ulkonäköpaineita koetaan, jos ei vastakkaisen sukupuolen osalta.

Kyllä ne on toiset naiset jonka takia niitä ulkonäköpaineita koetaan, ei vastakkainen sukupuoli.

Vierailija
55/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varsinkin naisilla on nykyään ihan järkyttävät ulkonäköpaineet."

Keksitkö tuon uutuuttaan hohkaavan lausahduksen juuri äsken? Varmaan vielä vuonna 2030 ihmiset jaksavat taivastella uutena asiana, että "varsinkin naisilla on nykyään ihan järkyttävät ulkonäköpaineet".

Vierailija
56/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se että olen ruma mies ja en kelpaa aiheuttaa ainakin minulle todella paljon ahdistusta ja paineita elämääni

Ja sitä jankkaat vissiin joka keskustelussa. Tässä ei nyt puhuttu mistään miehiltä saadusta huomiosta.

Vierailija
57/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata liian vakavasti ottaa noita Saagimin juttuja, varsinkin kun sen oma ulkonäkö on mitä on...

Vierailija
58/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä voi keskustella naisten ulkonäköpaineista, kun nuo kilttimiesprovoajat tulevat jokaiseen keskusteluun itkemään. Voi luoja, että ärsyttää. Niille pitäisi olla vaan vastaamatta. Onhan se silti harmi, että keskustelu täyttyy vain niistä.

Mulle ei muuten nöin äkkiseltään tule mieleen yhtään uutista, jossa joku taitava mies oltaisiin haukuttu rumaksi. Oli se sitten yleisö, juontaja tai uutisten kommentoijat.

Syy on se, että miehiä ei arvoteta ulkonäön perusteella. Jos nainen ei täytä ulkoisesti yleisiä, vallitsevia kauneuskriteereitä, on hän yhteiskunnan ja muiden ihmisten silmissä täysin pohjasakkaa. Tästä asiasta ei ole mitään epäselvyyttä.

Vierailija
59/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on toiset naiset jonka takia niitä ulkonäköpaineita koetaan, ei vastakkainen sukupuoli.

Ihanko totta? Eli naiset meikkaavat ja laittautuvat toisten naisten takia? Vahvistaa käsitystä että naiset ovat ihan itse itselleen ne ulkonäköpaineet luoneet ja nyt täällä kitisevät asiasta.

Vierailija
60/71 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Sumarin allijuttu oli kyllä verraton. Veitolan juttuun kommentoinut Rakel Liekillä oli hyvä kommentti, että nainen on tehnyt hyvin työnsä, jos vaan ulkonäköä kommentoidaan.

Mä en itse maailmaa katsele niin kriittisesti kuin moni. Maailman pinnallisuus yllättävää mut totaalisesti toisinaan. Oikeasti ihmiset ovat noin ulkonäkökeskeisiä?

Enemmän mua tää pinnallisuus on täällä palstalla häirinnyt kuin kaupungin vilskeessä. Miten herkästi täällä aletaan haukkumaan, etenkin julkkiksia. Ei se vaan mene niin, että ovat vapaata riistaa haukkumiselle, kun ovat julkisuudessa. Julkkiksetkin ovat ihmisiä, tunteineen päivineen.

Hanna Sumarin ensimmäistäkin juttua ihaillen luin. Hän oli herkistynyt tuomaripalautteesta. Asiahan ymmärrettiin kansansyvissä riveissä siten, ettei Hanna kestä kritiikkiä. Siitähän ei ollut kyse. Vaan siitä, että hänellä on oikeus kritiikistäkin loukkaantua. Ei tarvitse olla kovanaama, kyllä saa sattua ja hieman velloa siinä. Ei arvostelua ole aina helppo niellä, etenkin kun omasta mielestä on tehnyt kybän suorituksen ja nauttinut tekemästään. Tämän kun ihmiset hoksais, niin mikäs hätä tässä maailmassa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä