Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on vaikeaa saada koiranpentua :(

Vierailija
21.02.2017 |

Ollaan ihan tavallinen lapsiperhe ja ollaan etsitty Shetlanninlammaskoiran pentua puolisen vuotta. Tuntuu, että kasvattajilta voedään käsistä nuo pennut ja mikään tavis lapsiperhe, joka etsii kotikoiraa ja harrastuskaveria ei ole listan alkupäässä siinä vaiheessa, kun pennuille etsitään koteja. Osa ei tietysti edes myy lapsiperheeseen koiranpentuja tai haluaa, että koiraa käytetään näyttelyissä jne. Onko tämä nykyään ihan normaali trendi, että koiraa on näin vaikeaa saada? Alkaa ihan usko loppua :(

Kommentit (207)

Vierailija
201/207 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kasvattajilla on energiaa ja aikaa kyylätä jokaisen pennun elämää luovutuksen jälkeen? Kuulostaa järjettömältä.

Vierailija
202/207 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranäyttelyt ovat suurin syypää koirien pilalle jalostamiseen. En ymmärrä miten koirien hyvinvoinnista hysteerisesti vouhkaavat kasvattajat kuitenkin hyväksyvät jalostuksen kaltaisen eläinrääkkäyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/207 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olet etsinut koiranpentua jo 2 vuotta. Aina olen myöhässä tai jotakin. 

Vierailija
204/207 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta ei ole paljon vaan vähän jos haluat tietyn rodun pennun.

Itse olin varautunut kahden vuoden jonoon oman koiran kohdalla, mutta onnekkaasti sainkin sen kahdessa kuukaudessa. Tuli peruutus, ja kasvattaja halusi antaa koiran minulle. Olin kyllä ihan älyttömän onnekas. 

Vierailija
205/207 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea saada tosiaan. Mä olen jo rescue-ajatuksellekin vähän lämmennyt, mutta harmi kun suurin osa rescueista on isojen ja riistaviettisten rotujen yksilöitä. Minä kaipaisin kaupunkikaksioon kivaa seurakoiraa. Saisi olla sekarotuinenkin, eikä ulkonäkö muutenkaan ole pääasia. Mutta täytyisi mahtua kulkemaan normi henkilöautossa, olla sen verran pieni ettei vaadi ihan valtavia lenkityksiä, sen verran riistavietitön että voi päästää irti muuallakin kuin umpikorvessa.

Vierailija
206/207 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo neuvo että unohda sheltti. Sheltti on ihan paras koira ja sopii monenlaisille ihmisille. Upea ja uskollinen, ihmisystävällinen rotu.

Vierailija
207/207 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranäyttelyt ovat suurin syypää koirien pilalle jalostamiseen. En ymmärrä miten koirien hyvinvoinnista hysteerisesti vouhkaavat kasvattajat kuitenkin hyväksyvät jalostuksen kaltaisen eläinrääkkäyksen.

Tämä oli itsellenikin yllätys kun tutustuin kasvattajiin. Koirien hyvinvointi näkyy olevan järjestään toissijainen asia. Silti meuhkataan pentutehtailusta kun malka on omassa silmässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi