Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää miten Tinder toimii ja kannattaako...

Vierailija
21.02.2017 |

... sinne yleensä mennä?

Olen ok-näköinen, kauniiksikin kehuttu nainen. Eli miten se toimii? Pyyhkäiset vasemmalle jos ei kiinnosta, ja oikealle, jos natsaa, ja mitä sitten? Onko siinä sitten jotakin keskustelua, ja miten, ja onko se toinen pakko heti kohta tavata jos haluaa ensin tutustua keskustelemalla netissä?

Millaisia kokemuksia? Tiedän tämän Tinder-horror story jutun, mutta muuten? Ja jos ette suosittele Tinderiä, niin mikä olisi hyvä deittisovellus?

T. Varautunut mutta ei varattu

Kommentit (363)

Vierailija
41/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vetää ylöspäin, tulee supertykkäys

Vierailija
42/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäät naisista ja todella harvoin saat tykkäyksiä takaisin. Näistäkään juuri kukaan ei halua jutella ja poistavat matchin, jos avaat keskustelun. Ihan kiva sovellus masokistille

T. ruma mies

Ja vaikka saisit sovittua naisen kanssa ajan ja paikan tapaamiselle niin tapaamisen peruuntumisen todennäköisyys oli ainakin itselläni 50%. Yllättävä "flunssa" tuntui vaivaavan naisia aina ennen treffejä ja esti tapaamisen myös koko loppuelämän aikana..

Mulla taisi kerran mennä niin että kolmet treffit perättäin peruuntui naisilta "flunssan" takia, siinä vaiheessa kyllä miettii että eihän tässä ole mitään järkeä, kaikki se vaivannäkö saada ensinnäkin mätsi ja sen jälkeen nainen juttelemaan sun kanssa ja sovittua tapaaminen ja kaikki työ hukkaan..

No mulla on parikin miestä vedonnut samaan tekosyyhyn... Se jäi sit siihen niiden kanssa. Oletin, että ovat treffeillä toisen naisen kanssa. Tai muuten vaan säätöä samaan aikaan. Eli ei oo vain naisten tapa tämä. Aiemmin on julistettu kuinka ihastunut on. Heh heh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinder toimii niin että miehet ottaa sen mitä saa eli tykkää kaikista ja tyytyy siihen jolta saa vastakaikua.

Kun taas naiset valikoi miehistä kylmän pinnallisesti vain kaikista tasokkaimmat eli parhaimmillaan tykkää jostain 0.5% kaikista miehistä.

Kaksi juttua.

1. Siellä on tarkoituskin valikoida vain ne, joista oikeasti tykkää. Jos kaikki tykkäisivät kaikista, sovellus olisi efektiivisesti rikki. Sekin on tosi huono homma, jos kaikki miehet antavat sydäntä kaikille naisille, koska silloin nainen saa matchin aina antaessaan sydäntä itse, mutta toisaalta matchin saaminen ei tarkoita yhtään mitään. Sen kuitenkin kuuluisi tarkoittaa sitä, että kumpikin on kiinnostunut toisesta. Valikoiminen ei siis ole "kylmän pinnallista" vaan sovelluksen oikeanlaista käyttämistä.

2. En minä ainakaan valitse "kaikista tasokkaimpia" miehiä, vaan ne miehet, jotka vaikuttavat oman tyylisiltäni ja joilla on mielenkiintoinen profiiliteksti. En koskaan anna sydäntä tekstittömiin profiileihin, vaikka niissä esiintyisi millainen könsikäs tahansa. Sydämen annan noin 2-5 promillelle miehistä eli valikoiva olen kyllä, mutta tästä et voi päätellä että valikoisin juuri ne yleiseltä markkina-arvoltaan korkeimmalla olevat miehet.

Vierailija
44/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole pakko tavata välittömästi. Ei se tykkäys ja juttelu oo lupaus yhtään mistään.

Mä tapasin nykyiseni siellä. Juteltiin 2 päivää ja mentiin ulos. Viikko myöhemmin kumpikin totesi, että tää vaan tuntuu niin oikeelta vaikka hullun nopeaa onkin ja alettiin seurustella vaikka ei sänkyyn mentykään vielä useampaan viikkoon. Nyt ollaan oltu yhdessä 4kk ja tää tuntuu vieläkin oikeelta ja mietitään oisko yhteen muuttaminen ihan hullua kun käytännössä vietetään viikosta 5 päivää saman katon alla jo.

Ihana tarina. Varsinkin tuo ettei heti sänkyyn. Onneksi olkoon :)

Ap

Kiitos. :) Mun silmissä yks isoin plussa tässä miehessä on se, että se ei kertaakaan painostanut. Ennen tätä suhdetta en ollut seurustellut kertaakaan, koska olin tosi ujo teini ja nuori aikuinen ja rohkaistuin vasta viime vuonna alkuvuodesta tutustumaan ihmisiin, eli mulle se kynnys mennä sänkyyn kenenkään kanssa oli melko iso ja suoraan sanottuna ahdisti vähän koko ajatus. :D Sanoin suoraan mikä tilanne (neitsyt, voidaanko oottaa) ja mies oli sitä mieltä, että eihän meillä mikään kiire oo. Ikää mulla siis 23 ja miehellä 25.

Eli vaikka täällä sanotaan mitä, niin siellä on niitä hyviäkin tyyppejä, kunhan vaan sattuu kohdalle. Mä ohitin suoraan kaikki paidattomat/saliposet/auton tai prätkän kanssa poseeraavat tai muut kato ku oon kova poseeraukset ja tykkäilin niistä joilla oli normaali naamakuva, jottai koiranpentuja tai muita eläimiä tai soittimia. :D

Vierailija
45/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat sydäntä jos tykkäät ja rastia jos et tykkää. Saman tekee tuo sivuille vetäminen. Jos molemmat tykkäävät toisistaan, niin hän tulee sinulle uusien parien listaan, jossa voit lähettää hänelle viestin tai hän lähettää sinulle. Jos jompi kumpi lähettää viestin, niin profiili hyppää uusista pareista keskusteluihin.

Palvelussa voi kirjoittaa viestejä, mutta ei lähettää kuvia, eikä muistaakseni myöskään linkkejä.

Tapaamisenhan voi sopia milloin itselle sopii. 

Valtaosalla miehiä on profiiliteksti, mutta naisilla tekstit ovat yleensä aika suppeita, koska luottavat pelkkään ulkonäköön. Naisille on tietenki paljon enemmän tarjontaa ja vähänkään kaunis nainen saa satoja matcheja. Moni mies kuitenkin painaa sydäntä kaikille, mutta juttelee vain parhaimmille.

Valtaosa ei tietenkään kiinnosta jos on rima kohtalaisen korkealla, mutta monille löytyy edes muutamia kiinnostavia tapauksia, joten mielestäni palvelun käyttäminen on järkevää. Ei tuota käyttämällä oikein mitään voi menettääkään, kunhan pitää järjen päässä, eikä kerro esimerkiksi liian henkilökohtaisia asioita ennen kasvotusten tapaamista.

Itse sovin aina ensimmäisen tapaamisen siten, että sen ei kuulukaan kestää pitkään. Ja vasta seuraavalla tapaamisella kunnon tapaaminen jos molempia kiinnostaa nähdä uudestaan. 

Vierailija
46/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäät naisista ja todella harvoin saat tykkäyksiä takaisin. Näistäkään juuri kukaan ei halua jutella ja poistavat matchin, jos avaat keskustelun. Ihan kiva sovellus masokistille

T. ruma mies

Monella "rumalla" ihmisellä voi olla karismaa ja seksikkyyttä. Erittäin moni niistä myös lisääntyy ja saa paljon lapsia. Tsekkaa paikallinen Prisma lauantaisin.

Miten paikallinen Prisma liittyy Tinderiin? 

Näet siellä, että oletettu "rumuus" ei ole este parinmuodostukselle ja lapsensaannille.

Ja nämä kaikki suhteet on muodostettu Tinderin kautta?

Ei varmaan kaikki, mutta osa.

Vierailija
47/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ruma mies

Monella "rumalla" ihmisellä voi olla karismaa ja seksikkyyttä. Erittäin moni niistä myös lisääntyy ja saa paljon lapsia. Tsekkaa paikallinen Prisma lauantaisin.

Näet siellä, että oletettu "rumuus" ei ole este parinmuodostukselle ja lapsensaannille.

Siinä tapauksessa olisi kiva tietää mitä nämä miehet tekevät Tinderissä eri tavalla. Karismaa (tai sen puutetta) on paha näyttää, jos ei pääse edes juttuväleihin saati treffeille

Vierailija
48/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder toimii niin että miehet ottaa sen mitä saa eli tykkää kaikista ja tyytyy siihen jolta saa vastakaikua.

Kun taas naiset valikoi miehistä kylmän pinnallisesti vain kaikista tasokkaimmat eli parhaimmillaan tykkää jostain 0.5% kaikista miehistä.

Kaksi juttua.

1. Siellä on tarkoituskin valikoida vain ne, joista oikeasti tykkää. Jos kaikki tykkäisivät kaikista, sovellus olisi efektiivisesti rikki. Sekin on tosi huono homma, jos kaikki miehet antavat sydäntä kaikille naisille, koska silloin nainen saa matchin aina antaessaan sydäntä itse, mutta toisaalta matchin saaminen ei tarkoita yhtään mitään. Sen kuitenkin kuuluisi tarkoittaa sitä, että kumpikin on kiinnostunut toisesta. Valikoiminen ei siis ole "kylmän pinnallista" vaan sovelluksen oikeanlaista käyttämistä.

2. En minä ainakaan valitse "kaikista tasokkaimpia" miehiä, vaan ne miehet, jotka vaikuttavat oman tyylisiltäni ja joilla on mielenkiintoinen profiiliteksti. En koskaan anna sydäntä tekstittömiin profiileihin, vaikka niissä esiintyisi millainen könsikäs tahansa. Sydämen annan noin 2-5 promillelle miehistä eli valikoiva olen kyllä, mutta tästä et voi päätellä että valikoisin juuri ne yleiseltä markkina-arvoltaan korkeimmalla olevat miehet.

Tuollaisilla tykkäysprosenteilla valitset vääjäämättä vain erittäin komeita miehiä tai sitten annat aivan liian suuren painoarvon tekstikentälle. 

Vierailija
49/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ruma mies

Olisko vika kuitenkin itsetunnossa? Miten avaat keskustelun?

Itsetunnossa, jos naisilta ei saa tykkäystä? Miten ne itsetunnon näkevät naamasta ja esittelytekstissäkään ei ole mitään ruikutusta. Ihan vaan "Moi" eikä mitää typerää iskureplaa

Mä vastailen vasta viimeiseksi miehille, jotka avaavat laiskasti = eivät anna itsestään informaatiota avausviestissä. Eli joskus en vastaa ollenkaan, koska mielenkiintoisia avauksia tekeviä miehiä on sen verran aktiivisena, että tinder-aikani täyttyy heille vastailemisesta.

Hyvä itsetunto on sitä, että uskaltaa laittaa itsensä likoon ja avata omaa persoonallisuuttaan proaktiivisesti - siis ilman että toinen osapuoli erikseen pyytää tekemään niin esim. kysymällä jotain.

Vierailija
50/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painat sydäntä jos tykkäät ja rastia jos et tykkää. Saman tekee tuo sivuille vetäminen. Jos molemmat tykkäävät toisistaan, niin hän tulee sinulle uusien parien listaan, jossa voit lähettää hänelle viestin tai hän lähettää sinulle. Jos jompi kumpi lähettää viestin, niin profiili hyppää uusista pareista keskusteluihin.

Palvelussa voi kirjoittaa viestejä, mutta ei lähettää kuvia, eikä muistaakseni myöskään linkkejä.

Tapaamisenhan voi sopia milloin itselle sopii. 

Valtaosalla miehiä on profiiliteksti, mutta naisilla tekstit ovat yleensä aika suppeita, koska luottavat pelkkään ulkonäköön. Naisille on tietenki paljon enemmän tarjontaa ja vähänkään kaunis nainen saa satoja matcheja. Moni mies kuitenkin painaa sydäntä kaikille, mutta juttelee vain parhaimmille.

Valtaosa ei tietenkään kiinnosta jos on rima kohtalaisen korkealla, mutta monille löytyy edes muutamia kiinnostavia tapauksia, joten mielestäni palvelun käyttäminen on järkevää. Ei tuota käyttämällä oikein mitään voi menettääkään, kunhan pitää järjen päässä, eikä kerro esimerkiksi liian henkilökohtaisia asioita ennen kasvotusten tapaamista.

Itse sovin aina ensimmäisen tapaamisen siten, että sen ei kuulukaan kestää pitkään. Ja vasta seuraavalla tapaamisella kunnon tapaaminen jos molempia kiinnostaa nähdä uudestaan. 

Hyviä neuvoja, kiitos!

Missä ne sydämet ja rastit on, kuvissa, niitten alla vai yllä? Tuntuu jotenkin helpommalta.

Ap

Vierailija
51/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi juttua.

Tuollaisilla tykkäysprosenteilla valitset vääjäämättä vain erittäin komeita miehiä tai sitten annat aivan liian suuren painoarvon tekstikentälle. 

Annan todella paljon painoa tekstille ja sinä et sitä voi minun puolestani määritellä "aivan liian suureksi". Tiedän varsin hyvin itse, mikä minulle on miehessä tärkeää. Matcheissani on ulkonäön puolesta porukkaa laidasta laitaan, koska ulkonäkö on minulle aidosti yhdentekevä asia. Ei sataprosenttisen yhdentekevä, mutta tässä karsintavaiheessa käytännössä kyllä, koska jokainen mies joka henkisiltä ominaisuuksiltaan on sellainen, että minä kiinnostun hänestä, on kyllä myös ulkonäöltään riittävän siisti.

t. 43

Vierailija
52/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ruma mies

Olisko vika kuitenkin itsetunnossa? Miten avaat keskustelun?

Itsetunnossa, jos naisilta ei saa tykkäystä? Miten ne itsetunnon näkevät naamasta ja esittelytekstissäkään ei ole mitään ruikutusta. Ihan vaan "Moi" eikä mitää typerää iskureplaa

Mä vastailen vasta viimeiseksi miehille, jotka avaavat laiskasti = eivät anna itsestään informaatiota avausviestissä. Eli joskus en vastaa ollenkaan, koska mielenkiintoisia avauksia tekeviä miehiä on sen verran aktiivisena, että tinder-aikani täyttyy heille vastailemisesta.

Hyvä itsetunto on sitä, että uskaltaa laittaa itsensä likoon ja avata omaa persoonallisuuttaan proaktiivisesti - siis ilman että toinen osapuoli erikseen pyytää tekemään niin esim. kysymällä jotain.

Nimenomaan! Kerro aktiivisesti jotakin itsestäsi äläkä vaan odota että kysellään. Joku "moi" ei sano yhtään mitään.

Vierailija
53/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ruma mies

Siinä tapauksessa olisi kiva tietää mitä nämä miehet tekevät Tinderissä eri tavalla. Karismaa (tai sen puutetta) on paha näyttää, jos ei pääse edes juttuväleihin saati treffeille

En ole lainaamasi, mutta kirjoita hyvä esittelyteksti. Ei mitään romaania, mutta mistä tykkäät ja mitä etsit sopivan tiivistetysti. Mies saa näyttää miltä vaan mutta jos se teksti on joku "saa tulla juttelee" mukahauska "176cm kokki vailla koemaistajaa ;)" tai joku paska iskurepla niin tykkäämättä jää, koska ei tiedä siitä tyypistä mitään tai toteaa, että jos jo tuossa on noin paskaa läppää niin en jaksa livenä kuunnella.

Vierailija
54/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo läppää vai totta? Miten se näkyy?

T. Se tyhmä blondi

Vierailija
55/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ruma mies

En ole lainaamasi, mutta kirjoita hyvä esittelyteksti. Ei mitään romaania, mutta mistä tykkäät ja mitä etsit sopivan tiivistetysti. Mies saa näyttää miltä vaan mutta jos se teksti on joku "saa tulla juttelee" mukahauska "176cm kokki vailla koemaistajaa ;)" tai joku paska iskurepla niin tykkäämättä jää, koska ei tiedä siitä tyypistä mitään tai toteaa, että jos jo tuossa on noin paskaa läppää niin en jaksa livenä kuunnella.

Just näin. Enemmän mieti sitä esittelytekstiä kuin poseerauskuvaa jonkun prätkän tai auton tai veneen kanssa, tai sitä että et näytä komeelta. Ihan vinkkinä kaikille Tinder-miehille.

Vierailija
56/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo läppää vai totta? Miten se näkyy?

T. Se tyhmä blondi

Totta. Se jolle annat supertykkäyksen saa ilmoituksen et joku antoi supertykkäyksen ja sit ku sun profiili tulee sen feedissä vastaan niin sillä näkyy et just sä annoit sen supertykkäyksen. Normaalistihan sitä ei nää onko joku tykännyt susta ennen kuin otse tykkäät.

Vierailija
57/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi juttua.

Annan todella paljon painoa tekstille ja sinä et sitä voi minun puolestani määritellä "aivan liian suureksi". Tiedän varsin hyvin itse, mikä minulle on miehessä tärkeää. Matcheissani on ulkonäön puolesta porukkaa laidasta laitaan, koska ulkonäkö on minulle aidosti yhdentekevä asia. Ei sataprosenttisen yhdentekevä, mutta tässä karsintavaiheessa käytännössä kyllä, koska jokainen mies joka henkisiltä ominaisuuksiltaan on sellainen, että minä kiinnostun hänestä, on kyllä myös ulkonäöltään riittävän siisti.

t. 43

Lisään vielä, että tässä on taas hauska esimerkki miehestä, jolla on stereotyyppinen ja kyyninen käsitys naisista, ja joka ei ilmeisesti muuta haluakaan. Kun nainen kertoo arvostavansa tekstiä ulkonäköä enemmän, miehen vastaus on, että naisen kuitenkin tulisi arvostaa ulkonäköä enemmän! Tai ainakin sitä tekstiä vähemmän. Tai jotain. 

Onnea sinulle hyvän parisuhdekumppanin etsimiseen noista lähtökohdista.

Vierailija
58/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska sovellus. Itselläni ainakin nosti itsetuntoa. Oma mies löytyi sitten perinteisesti baarista, mutta kävin sitä ennen monen Tinder-matchin kanssa kahvilla. Pari huonoa treffiä, mut tosiaan enemmänkin koomisia kuin pelottavia tai kamalia :D kokeile, et menetä mitään!

Vierailija
59/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi juttua.

t. 43

Totuus on, että luulet tietäväsi mitä haluat. Sinulla on päässäsi joku lista,  jota pyrit noudattamaan, mutta jonka heität jorpakkoon siinä vaiheessa kun sopiva mies tulee kohdalle. Tekstikenttä on pieni tekstinäyte, eikä sen perusteella todellakaan kannata vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Itse katson siitä lähinnä, että vaikuttaako toinen selväjärkiseltä ja onko edes yhtään sinne päin, jota etsin. Kuvilla ehdottomasti suurempi painoarvo, koska se kertoo paljon enemmän kuin tekstinäyte.

Vierailija
60/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi juttua.

t. 43

Lisään vielä, että tässä on taas hauska esimerkki miehestä, jolla on stereotyyppinen ja kyyninen käsitys naisista, ja joka ei ilmeisesti muuta haluakaan. Kun nainen kertoo arvostavansa tekstiä ulkonäköä enemmän, miehen vastaus on, että naisen kuitenkin tulisi arvostaa ulkonäköä enemmän! Tai ainakin sitä tekstiä vähemmän. Tai jotain. 

Onnea sinulle hyvän parisuhdekumppanin etsimiseen noista lähtökohdista.

Tottakai tulisi arvostaa kuvia enemmän, koska niistä saa informaatiota paljon enemmän kuin tekstistä. Teksti on jokaisen itse kirjoittama, etkä voi tietää yhtään kuinka paljon se pitää paikkaansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi