Selittäkää miten Tinder toimii ja kannattaako...
... sinne yleensä mennä?
Olen ok-näköinen, kauniiksikin kehuttu nainen. Eli miten se toimii? Pyyhkäiset vasemmalle jos ei kiinnosta, ja oikealle, jos natsaa, ja mitä sitten? Onko siinä sitten jotakin keskustelua, ja miten, ja onko se toinen pakko heti kohta tavata jos haluaa ensin tutustua keskustelemalla netissä?
Millaisia kokemuksia? Tiedän tämän Tinder-horror story jutun, mutta muuten? Ja jos ette suosittele Tinderiä, niin mikä olisi hyvä deittisovellus?
T. Varautunut mutta ei varattu
Kommentit (363)
Mua mietityttää pari asiaa Tinderin käytössä eikä näihin tunnu löytyvän mistään kunnollista vastausta. Lähinnä olen siis miettinyt tuota Tinder Social -ominaisuutta. Saako sitä pois päältä? En haluaisi, että kaikki Facebook-kaverit näkevät heti mun olevan Tinderissä ja ilmeisesti tuo ominaisuus paljastaa sen samantien. Ja saako profiilia jotenkin halutessaan "piiloon", ettei se olisi koko ajan tyrkyllä muiden selattavana?
Ja jos alkaa tinderöinti riittää, niin onko profiilin poistaminen helppoa? :D
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää pari asiaa Tinderin käytössä eikä näihin tunnu löytyvän mistään kunnollista vastausta. Lähinnä olen siis miettinyt tuota Tinder Social -ominaisuutta. Saako sitä pois päältä? En haluaisi, että kaikki Facebook-kaverit näkevät heti mun olevan Tinderissä ja ilmeisesti tuo ominaisuus paljastaa sen samantien. Ja saako profiilia jotenkin halutessaan "piiloon", ettei se olisi koko ajan tyrkyllä muiden selattavana?
Ja jos alkaa tinderöinti riittää, niin onko profiilin poistaminen helppoa? :D
Poista profiili Tinder-sovelluksen asetuksista. Poista sovellus puhelimesta. Mene Facebookin sovellusasetuksiin ja poista Tinder sieltä. Olet nyt poistanut Tinderin, ja jos otat sen käyttöön myöhemmin, Tinder kohtelee sinua uutena käyttäjänä.
Jätetään tinderi käyttämättä ja katotaan oisko meistä toisillemme pari ?
Minä tapasin mieheni tinderissä, ainut jonka tapasin irl ja minulla oli vain 2 matchia hänen lisäkseen :D
Tinder ollut käytössä maksettuna gold versiona nyt muutaman kuukauden.
Paljon huonoja kokemuksia. Ei niinkään niiden henkilöiden kanssa joita tavoitat vaan lähinnä itse sovelluksen. Sovellus tarjoaa ajoittain paljonkin ihan höpöhöpö profiileita joiden kuvan on ehkä napannut jostain facebookista , lisännyt alle yhden suomenkielisen lauseen jossa usein joku kirjoitusvirhe. Aina nämä kuvankauniit ihmiset on jostain ulkomailta nimestä ja ulkonäöstä päätellen mutta Tinder kertoo etäisyyden olevan esimerkiksi 20km. Onko muilla tullut näitä paljon vastaan? Tuntuu että näitä tehdään ihan täytteeksi kun uusia profiileita ei tule alueella enää vastaan.
Sitten Tinder heittelee etäisyyttäkin ihan mihin sattuu. Pari matchiäkin on tullut sellaisista että naisen piti olla täällä Jyväskylässä. Hetki englanniksi viestiteltiin ja mm. yksi oli Pensylvaniasta ja yksi Birminghamista, ja kumpikin näistä mukavista naisista haki seuraa omalta seudultaan.. No ei tiedä vaikka tulisi lähdettyä vaikka tuonne jenkkeihin, sen verran kuuma daami oli :)
Ja sitten tämä viimeisin.. Gold tilin käyttäjät pääsee näkemään kaikkien tykänneiden profiilin, tai pitäisi nähdä. Oltiin tuossa juuri hyvän naisystävän illanvietossa ja hän löysi kyllä mut Tinderistä, -mutta vasta sen jälkeen kun käytin boost toimintoa-, ja tykkäsi, itse asiassa neljään kertaan kun tulin aina uudelleen ruudulle hetken kuluttua. Mulle ei vaan hänen profiiliaan koskaan edes tarjottu . Ei kerrottu tykkäyksestä, enkä ole ikinä siihen törmännyt Tinderissä muutenkaan . Tarkistettiin vielä että kummallakin oli hakukriteerit kohdallaan, mutta ei auttanut. Ei vaan tullut matchia Tinderissä. No livenä kyllä tuli :) Tällainen testi. Joten vähän skeptinen pitää olla Tinderin toimintaan. Myös samoissa pippaloissa muiden kanssa juteltiin ja epäiltiin että matchit olisi usein myös tekaistuja ja viestit ei mene koskaan edes perille ja siksi kun lähettää viestin toinen ei muka vastaa mitään. Mitään varmuuttahan ei ole että se toinen edes saa viestiä.
Laitoin Tinderin palautteeseen tästä viestiä , mutta enpä usko että koskaan palautetta tulee.
Niin, on jotain positiivistakin. On sieltä matchejäkin tullut ja tapailen yhtä tälläkin hetkellä. Ajatuksissa vain on että paljonko niitä oikeasti tulisi jos sovellus toimisi kuten kuvitellaan?
Mitenköhän on tuon puhelinnumerovahvistuksen kanssa, vaatiiko Tinder sen automaattisesti kun luo profiilin? Luin jostain, ettei sitä tarvitse jos on joku tietty X määrä Facebook-kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän on tuon puhelinnumerovahvistuksen kanssa, vaatiiko Tinder sen automaattisesti kun luo profiilin? Luin jostain, ettei sitä tarvitse jos on joku tietty X määrä Facebook-kavereita?
Itselläni näkyy vaihtoehtoina kirjautumiseen joko puhnro TAI facebook
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että jos valitsee tuon Facebook-kirjautumisen niin pitääkö tili silti vahvistaa myös puhelinnumerolla? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että jos valitsee tuon Facebook-kirjautumisen niin pitääkö tili silti vahvistaa myös puhelinnumerolla? :)
Ei tarvitse
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pohtinut että kumpaakohan kirjautumiseen kannattaisi käyttää? Vai onko mitään väliä... Jos käyttää numeroa niin silloinhan ei kai näy yhteisiä kavereita yms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pohtinut että kumpaakohan kirjautumiseen kannattaisi käyttää? Vai onko mitään väliä... Jos käyttää numeroa niin silloinhan ei kai näy yhteisiä kavereita yms?
Mäkin pohdin kummalla kirjautuisin, olisin ehkä kallistumassa puhelinnumeroon ettei tarvitsisi linkittää fb-profiilia. Osaisiko joku puhelinnumerolla kirjautunut kertoa kokemuksia tästä? Onnistuuko uloskirjautuminen yms ihan samalla tavalla kuin jos valitsee Facebookin?
Tontsa kirjoitti:
Tinder ollut käytössä maksettuna gold versiona nyt muutaman kuukauden.
Paljon huonoja kokemuksia. Ei niinkään niiden henkilöiden kanssa joita tavoitat vaan lähinnä itse sovelluksen. Sovellus tarjoaa ajoittain paljonkin ihan höpöhöpö profiileita joiden kuvan on ehkä napannut jostain facebookista , lisännyt alle yhden suomenkielisen lauseen jossa usein joku kirjoitusvirhe. Aina nämä kuvankauniit ihmiset on jostain ulkomailta nimestä ja ulkonäöstä päätellen mutta Tinder kertoo etäisyyden olevan esimerkiksi 20km. Onko muilla tullut näitä paljon vastaan? Tuntuu että näitä tehdään ihan täytteeksi kun uusia profiileita ei tule alueella enää vastaan.
Sitten Tinder heittelee etäisyyttäkin ihan mihin sattuu. Pari matchiäkin on tullut sellaisista että naisen piti olla täällä Jyväskylässä. Hetki englanniksi viestiteltiin ja mm. yksi oli Pensylvaniasta ja yksi Birminghamista, ja kumpikin näistä mukavista naisista haki seuraa omalta seudultaan.. No ei tiedä vaikka tulisi lähdettyä vaikka tuonne jenkkeihin, sen verran kuuma daami oli :)
Ja sitten tämä viimeisin.. Gold tilin käyttäjät pääsee näkemään kaikkien tykänneiden profiilin, tai pitäisi nähdä. Oltiin tuossa juuri hyvän naisystävän illanvietossa ja hän löysi kyllä mut Tinderistä, -mutta vasta sen jälkeen kun käytin boost toimintoa-, ja tykkäsi, itse asiassa neljään kertaan kun tulin aina uudelleen ruudulle hetken kuluttua. Mulle ei vaan hänen profiiliaan koskaan edes tarjottu . Ei kerrottu tykkäyksestä, enkä ole ikinä siihen törmännyt Tinderissä muutenkaan . Tarkistettiin vielä että kummallakin oli hakukriteerit kohdallaan, mutta ei auttanut. Ei vaan tullut matchia Tinderissä. No livenä kyllä tuli :) Tällainen testi. Joten vähän skeptinen pitää olla Tinderin toimintaan. Myös samoissa pippaloissa muiden kanssa juteltiin ja epäiltiin että matchit olisi usein myös tekaistuja ja viestit ei mene koskaan edes perille ja siksi kun lähettää viestin toinen ei muka vastaa mitään. Mitään varmuuttahan ei ole että se toinen edes saa viestiä.
Laitoin Tinderin palautteeseen tästä viestiä , mutta enpä usko että koskaan palautetta tulee.
Niin, on jotain positiivistakin. On sieltä matchejäkin tullut ja tapailen yhtä tälläkin hetkellä. Ajatuksissa vain on että paljonko niitä oikeasti tulisi jos sovellus toimisi kuten kuvitellaan?
Mulla on ollut tätä viime aikoina. Ihan ihmeellisesti ei tule viestejä naisilta ja tuntuu vahvasti siltä että omat viestit ei ole koskaan lähteneetkään naiselle.
Laitoin esim kahdelle täysin realistiselle naiselle yhteensä 6 viestiä enkä saanut mitään takaisin. Luulen että kumpikin olisi vastannut edes että näkivät kyllä viestini mutta ei mitään..
Saako kuvia selattua mitenkään pöytäkoneella/kannettavalla niin ettei tarvi päättää TYKKÄÄ tai EI?
Vierailija kirjoitti:
Tinder toimii niin että miehet ottaa sen mitä saa eli tykkää kaikista ja tyytyy siihen jolta saa vastakaikua.
Kun taas naiset valikoi miehistä kylmän pinnallisesti vain kaikista tasokkaimmat eli parhaimmillaan tykkää jostain 0.5% kaikista miehistä.
Mitä järkeä olisi tykätä kaikista, jos ei kuitenkaan tykkää, eikä halua näiden kanssa lähempään kontaktiin.
Siinä kai annetaan oma ikä kun luodaan profiili. Tarjoaako sovellus vain saman ikäisiä,vai kaiken ikäisiä, vai voiko itse valita millaisia ehdotuksia haluaa
Suosittelen googlaamaan, millä periaatteilla Tinder tarjoaa ehdokkaita. Sehän ei suinkaan tarjoa kaikkia. Jos et tykkää kenestäkään, et saa hyviä tarjokkaita, jos tykkään kaikista, tarjonta on samaten huonoa. Mitä useammin käyt Tinderissä, sitä parempia ehdokkaita tulee. Se palkitsee sopivan aktiivisuuden. Lisäksi se analysoi koneellisesti kuvasi ja tarjoaa samantasoisia. Nämä tiedot ja enemmän on saatavilla monissa englanninkielisissä blogeissa ja artikkeleissa. Algoritmeihin tutustumisen jälkeen tosin itselle tuli sellainen olo, että en enää jaksa koko touhua. Olisi kiva kun saisi itse etsiä ehdokkaita, eikä niin että se tarjoaa. Naapurissa asuvan samanikäisen ystävän kanssa vertasimme tarjontaa ja saimme ihan erilaisia miehiä. Kuitenkin kaikki kriteerit samat.
Onko kaikilla kuva? En halya että vaimo tunnistaa minut. Entä voiko siellä selata/sitä käyttää ilman että ite tekee kuvaprofiilin? Tarviiko puhnronkin ja muut? Voiko mistään selats niin eytei rekisyeröidy?
Sä olet sellainen surullisen hahmon ritari. Kunpa joku kiva nainen ihastuisi sinuun ja löytäisit rakkautta. Mutta jos niin käy, niin sun täytyy olla sitten tosi kiltti sille naiselle, etkä saa syyllistää häntä vanhoista katkeruutesi aiheista.