Omituisimmat mielipiteet mitä tuttavillanne on
Kommentit (616)
"Mulle pitää sitten tilata firman juhliin kakkua jossa ei ole kananmunaa eikä suklaata koska olen niille tosi pahasti allerginen!" kuulutti eräs huomionhakuinen mimmi meidän toimistosihteerille.
Nähtiin samainen mimmi kahvilassa kiskomassa naamaan suklaakakkua jossa oli suklaakuorrute, suklaatäyte ja suklaakakkupohja kananmunilla (tiedän koska olen joskus syönyt sitä samaa).
Minun oli pakko kysyä häneltä huolestuneen näköisenä että tiedätkö että syöt parhaillaan kananmunaa ja suklaata, kun sanoit olevasi allerginen.
Arvatkaa mitä vastasi? "No mitä se tähän kuuluu?"
:DDD
Vierailija kirjoitti:
- Kalliit ihonhoitotuote- sarjat ovat tehokkaampia,kuin halvemmat verrokit. Hinta ratkaisee toimiiko ryppyvoide.
Tyhmähän sitä on jos maksaa ylimääräistä siitä purkin tai pullon kyljessä olevasta merkkiLOGOSTA :D
Sitä paitsi jos haluaa hienostella joillakin Chanelin, YSLn tai Diorin logoilla ihonhoitotuoteissa niin kannattaa ensin miettiä että onko nuo yritykset mitään hoitoloita tai hoitolatuotetasoa ylipäätään, koska ovat muotimerkkejä. Värikosmetiikkaa kuten luomivärejä ja sen sellaista osaavat kyllä valmistaa vaatteiden lisäksi muotinäytöksiinsä, mutta en menisi luottamaan niihin ihonhoidon saralla.
Äitini on sitä mieltä ettei hänen yksin elävän ihmisen kannata kierrättää. Kaiken voi mättää samaan roskapussiin ja viedä sekajätteeseen. Olen yrittänyt puhua, että lajittele, kun kerran taloyhtiössä on omat keräysastiat kaikille roskille, helppo viedä samalla kertaa mutta ei mene perille. Kyseessä koulutettu peruskoulun opettaja. Myös tosi rasistinen maahanmuuttajia ja eri seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Mutta ei pysty perustelemaan mistä nämä älyttömyydet ajatusten takana kumpuaa. Ottaa päähän, että oma vanhempi on itsekeskeinen ja ymmärtämätön juntti. Toivottavasti ei ole koulussa lapsille puhunut näistä asioista mitään. Sukukokouksissa häpeän silmät päästäni äidin viisauksille.
J.Gagarin kirjoitti:
Tuttuni työpaikalta intoaa, että on moraalitonta yrittää pienentää perintöveroa. Hän kouhkaa asiasta, muka asiantuntijana, ennen kaikkea moraalin asiantuntijana. Ei hän itse maksa yhtään enempää veroja kuin on pakko, mutta hänen mielestään, jos saa perinnön, pitäisi maksaa vähän enemmän, eikä yritää toimia järkevästi.
Periaatteessa olen itsekin sitä mieltä, että reilumpaa olisi nostaa ansiottomien tulojen verotusta ja pienentää palkkatyön verotusta kuin toisinpäin. Mutta yksilötasolla jokainen tekee siten kuin on itselleen edullisinta, se on ihan inhimillistä, valtion tehtävä on tilkitä porsaanreiät.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin ladeltu kummallisia oletuksia raskauteen liittyen. Tuli mieleen kun joku edellisillä sivuilla kertoi samankaltaisia kokemuksia. Mulle syntyi 3800g painoinen poika lasketun ajan jälkeen ja voi sitä taivastelua erään henkilön toimesta. Kuulemma näin jättisuuria vauvoja syntyy vain diabetesäideille. Ei uskonut ettei mulla ole diabetestä. Olen kuulemma syönyt vauvan isoksi ja uteli mitä ihmettä olen mässännyt raskauden aikana, "söitkö pelkkää karkkia?", ööh en vaan ihan normaalisti söin ja liikuinkin loppuun asti paljon. Vauvani oli myös 53cm pitkä mutta sekään ei tehnyt vauvasta tämän henkilön mielestä sopusuhtaista vaan lihava lapsi oli kuulemma. Ei oikeastaan ollut kovin kivaakaan tuota kuulla vastasynnyttäneenä :/ Oli myös kovin tietävä sen suhteen että olen revennyt pahasti tuon jättimäisen koon takia. Kuulemma tämän kokoisten vauvojen olisi synnyttävä aina sektiolla ja mun olisi pitänyt tehdä sairaalalle valitus hoitovirheestä tämän takia kun jättimäistä kokoa ei huomattu ennen syntymää :D Vauvan painoarvio laskettuna aikana oli 3,5kg ja kun meni reilu viikon yli niin ihan oletettavahan tuo koko oli :) Itseasiassa omasta mielestä poika oli jopa suht hoikka ja jäntevä, eikä mikään ylipullea. Tämäkin henkilö on yli 50v nainen joka työskentelee hoitoalalla. Sama tyyppi kun sivun 12 kirjoittajalla??
Ehkä tämä henkilö sekoitti asiat ja luuli sinun synnyttäneen 38 kiloisen vauvan..
Yksi mun tuttu jaksaa aina närkästyä siitä, kuinka työtyömät ja muut hassaavathänen verorahojaan. Hassua tämä on, koska mimmi on nuorehko opiskelija, joka nostaa opintotukea, käy ilmaista koulua, asuu verovaroin tuetussa opiskelija-asunnossa ja syö tuettua opiskelijasafkaa.
Vaikka hän käykin töissä opintojen ohella ja kesäisin, nettomaksajan taakka on vielä vuosien päässä ja toistaiseksi hän on itse yhteiskunnalle miinusmerkkinen.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni on sitä mieltä että jokainen nainen täytettyään 40 lihoo 200kg, hiukset harmaantuu ja voi ruveta hakkaa nuorisoa käsilaukulla.
Hän siis itse vastaa näitä kriteerejä ja sanoi minulle näin: kyllähän mieki olin nuorena hoikkane ja kaunis ko sie mut niinku kaikki muutki naiset, täytettyäni 40 mie lihoin ja rupsahin. son kato meillä naisillä geeneissä
jäi vähä silee öö.. eli heti ku vuorokausi vaihtuu 40 vuotis päivään niin nainen muuttaa muotoaan kuin taika iskusta?
ja sanoin muuten mummolle et nii olen nähnyt monia hoikkia hänen ikäisiä, jopa vanhempia ettei se aina mene nuin mutta hän kiisti asian. ne naiset on kuullemma joko käyny kauneusleikkauksessa tai on transuja.
mun mummo on ehkä(?) höperö
Hoikkana, pitkätukkaisena ja ikäisekseni ihan sievänä 40-vuotiaana tuo naurattaa melkoisesti. :D
Olen kyllä kuullut muiltakin kuin em. kirjoittajan mummolta tuota asennetta. Minun seurassani (tajuamatta ilmeisesti että en sovi kaavaan) työkaveri paasasi joulun tienoilla että kyllä sitä nelikymppisellä on jo mahaa jne. aivan kuin asia olisi ollut luonnonlaki.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisnaisen mielestä seksi kuuluu vain avioliittoon. Kaikki surut, murheet, onnettomuudet jne johtuvat siitä, että seksiä on harrastettu avioliiton ulkopuolella. Esimerkkejä: erot johtuvat siitä, että jompikumpi on harrastanut seksiä jonkun kanssa ennen papin aamenta. Eroja ei siis voi tai saa surra. Terrori-iskut johtuvat siitä, että muslimeille on luvattu kasa neitsyitä palkaksi. Menisivät naimisiin ja lakkasivat ajattelemasta muita naisia. Raiskaus on myös esiaviollista seksiä. Mikä tahansa asia saadaan käännettyä aina seksiin. Asioista keskusteleminen hänen kanssaan on aika vaikeaa.
Olisiko tällä henkilöllä siitä puhe, mistä puute...?
"Tytöt ei saa pomppia trampoliinilla. Se voi vahingoittaa kohtua, kohtu voi pahimmillaan jopa pudota ulos."
- Naapurin setä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni: "Minä en voi ajaa kolaria tai joutua kolariin autolla, koska ajan aina niin varovaisesti." Ja että rasvaa ei saa syödä ylimääräisenä ravinnossa, kuten leivän päällä, koska se tukkii suonet. Kuitenkin sokeripitoisia herkkuja voi näemmä vetää. Miksiköhän se sokeri muuttuu elimistössä...
En tiedä. Glukoosiksi? Nyt on tunne että jompikumpi meistä on jättänyt jotain koulussa lukematta. Ongelma on etten oikeasti tiedä kumpi.
Sokeri muuttuu kyllä ensin elimistössä glukoosiksi, mutta ylimääräinen sokeri varastoidaan glykogeeniksi tai triglyserideiksi. Glykogeeni on glukoosin varastomuoto, jota varastoidaan maksaan ja lihaksiin. Se voidaan nopeasti pilkkoa glukoosiksi, kun tarvitaan energiaa. Triglyseridi tunnetaan kansanomaisesti rasvana, ja se varastoituu tietysti rasvasoluihin. Siksi sokeri lihottaa.
Too long, didn't read: liika sokeri muuttuu rasvaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummoni on sitä mieltä että jokainen nainen täytettyään 40 lihoo 200kg, hiukset harmaantuu ja voi ruveta hakkaa nuorisoa käsilaukulla.
Hän siis itse vastaa näitä kriteerejä ja sanoi minulle näin: kyllähän mieki olin nuorena hoikkane ja kaunis ko sie mut niinku kaikki muutki naiset, täytettyäni 40 mie lihoin ja rupsahin. son kato meillä naisillä geeneissä
jäi vähä silee öö.. eli heti ku vuorokausi vaihtuu 40 vuotis päivään niin nainen muuttaa muotoaan kuin taika iskusta?
ja sanoin muuten mummolle et nii olen nähnyt monia hoikkia hänen ikäisiä, jopa vanhempia ettei se aina mene nuin mutta hän kiisti asian. ne naiset on kuullemma joko käyny kauneusleikkauksessa tai on transuja.
mun mummo on ehkä(?) höperö
Hoikkana, pitkätukkaisena ja ikäisekseni ihan sievänä 40-vuotiaana tuo naurattaa melkoisesti. :D
Olen kyllä kuullut muiltakin kuin em. kirjoittajan mummolta tuota asennetta. Minun seurassani (tajuamatta ilmeisesti että en sovi kaavaan) työkaveri paasasi joulun tienoilla että kyllä sitä nelikymppisellä on jo mahaa jne. aivan kuin asia olisi ollut luonnonlaki.
No meinaatko ettei asiassa olisi mitään perää? Tämä fitness-hysteria alkaa mennä jo vähän överiksi. Ihmisen aineenvaihdunta luonnollisesti hidastuu iän myötä, jolloin kiloja voi kertyä vaikka ihminen söisi pääosin terveellisesti ja harrastaisi liikuntaa. Se on vaan fakta ja sen takia monille niitä kiloja tulee ikääntyessä, vaikka olisivat terveitä eivätkä edes ylipainoisia.
Itse asiassa tuo nimikäytäntö on aika yleinen ainakin pohjoisessa. Lapsen nimeä ei kerrota kenellekkään ennen ristiäisiä ja se juontaa juurensa kuulemma juurikin siitä, että hyvä nimi ei mene "hukkaan" jos lapsi sattuu kuolemaan. Tuskin nykyjään enää sitä pelätään kun imeväiskuolleisuus on niin pientä, mutta vanha tapa pitää pintansa.
Anoppini totesi minulle kerran suvun juhlissa, että eräs tuttavanainen siellä on hyvin kypsymätön ja lapsellinen ihminen.
Perusteluna tälle oli se, että hän on nelikymppinen sinkku elänlääkäri, naimaton ja lapseton, eikä kumpaakaan halua tulevaisuudessa.
Että näin. Jos siis et halua naimisiin tai lapsia, olet kypsymätön iki-lapsi. Huoh.
Eräs kaverini väitti, että aina ennen ylinopeuden automaattista valvontakameraa on se liikennemerkki, jossa on kameran kuva. Sanoin, että näin ei ole ja piti minua ihan hulluna, kun kerroin, että kameroita on vain sellaisilla alueilla, jossa on katuvalaistus ja nopeusrajoitus maksimissaan 80 km/h.
Tämä tuli siis puheeksi kun en hiljentänyt heti tällaisen liikennemerkin kohdalla, vaan vasta kun katulamput alkoivat ja rajoitus muuttui 80:ksi. Seuraavan kerran vastaavan merkin ohi ajaessa kysyin häneltä, kuinka kaukana se kamera siitä merkistä on kun ei ole vielä tullut vastaan. Hän sanoi, että tuli se jo, en vain nähnyt. Joopa joo... :)
Sarjassa "en myönnä vaikka tajusin itsekin olleeni väärässä".
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaverini väitti, että aina ennen ylinopeuden automaattista valvontakameraa on se liikennemerkki, jossa on kameran kuva. Sanoin, että näin ei ole ja piti minua ihan hulluna, kun kerroin, että kameroita on vain sellaisilla alueilla, jossa on katuvalaistus ja nopeusrajoitus maksimissaan 80 km/h.
Tämä tuli siis puheeksi kun en hiljentänyt heti tällaisen liikennemerkin kohdalla, vaan vasta kun katulamput alkoivat ja rajoitus muuttui 80:ksi. Seuraavan kerran vastaavan merkin ohi ajaessa kysyin häneltä, kuinka kaukana se kamera siitä merkistä on kun ei ole vielä tullut vastaan. Hän sanoi, että tuli se jo, en vain nähnyt. Joopa joo... :)
Sarjassa "en myönnä vaikka tajusin itsekin olleeni väärässä".
https://www.poliisi.fi/liikenneturvallisuus/automaattinen_liikennevalvo…
"Kiinteillä valvontapisteillä suoritetusta valvonnasta ilmoitetaan tienvarsikyltein."
Nyt olit kyllä itse väärässä.
Tuttava työskentelee vaatekaupan myyjänä. On kertonut, ettei koskaan suostu myymään miesten vaatteita naisille tai naisten vaatteita miehille. On siis sitä mieltä että homot, lesbot ja transut eivät ole kunnollisia ihmisiä ja he joutuvat helvettiin. Kysyin että mitä jos joku haluaa ostaa vaikka lahjaksi, vastaus oli "no sitten voi antaa lahjakortin niin voi tulla itse ostamaan" Kiinnostaisi todella tietää millä perusteella hän on kieltäytynyt myymästä tai miten ei ole saanut vielä potkuja.
-Kun täytän 21 vuotta, minäkin voin mennä kauppaan ostamaan kaljaa. En kyllä halua ikinä juoda.
sanoi miehen 20-vuotias poika.
-Sinä et ole tällaista varmaan koskaan kokenut, mutta minä olen matkustanut yksin junalla. Ei se ollut vaikeaa.
sanoi sama 20v peräkammarinpoika.
Olin sanaton.
Ei saisi lasta noin tynnyrissä kasvattaa...
Erään ystäväni mielestä astmani paranee jos kaadan puut pihastani. Niistä kun tulee siitepölyä. On kuitenkin ok tupakoida läsnäollessani, koska kerran keuhkoista ulos puhallettu savu ei ole myrkyllistä, haisee vain erilaiselle kuin happi.