Omituisimmat mielipiteet mitä tuttavillanne on
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että vasemmisto ei välitä köyhistä, mutta oikeisto välittää.
Kuulemma oikeisto hallitsee talouskysymykset paremmin, hölynpölyä sanon minä!
Oikeistolaiset elävät todellisuudessa ja ymmärtävät miten talous toimii. Vasemmisto elää idealistisessa kuplassa jossa kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Ei ole ihme, että vasemmisto on kaikessa väärässä, heidän ymmärrys asioista on pinnallista kuin lapsella.
Elvytystä ja leikkauksia ne molemmat tarjoavat vuoron perään, maustettuna eri retoriikalla. Keinoja kun katsoo meillä on tosiaan kaksi vaihtoehtoa:
a)joko molemmat ymmärtävät taloudesta
b)kumpikaan ei ymmärrä taloudesta.
Ottaen huomioon että mustekala johtaa tällä hetkellä maailman talousviisaita huomattavalla marginaalilla, sanoisin että juuri tällä hetkellä kukaan maailmassa ei oikeastaan osaa globaalia, ennennäkemätöntä taloutta. Tai no, ehkä wahlroos joka ymmärsi että rehellisyys on köyhien juttu ja siirtyi rahanpesuun. Muuten mulkku mieheksi mutta erinomainen talousrikollinen.
Sitten on tietenkin ihmisiä joilla on omasta mielestään ratkaisu mutta siinä onkin jo kyse omasta kyvyttömyydestä nähdä omaa rajallisuuttaan. Sille on jopa nimensä: dunning kruger ilmiö tai ylivertaisuusvinoutuma.
Tuttavani ihmettelee, miksei lähihoitajakoulu ole k20 ja mitä haastavaa muka psykologisissa testeissä on, kun hänen mukaansa alalle pääsevät jopa narkkarit. Juu, ei siinä muuten mitään mutta tämä tuttava itse kärsii vakavista mielenterveysongelmista ja on silti päässyt sairaanhoitajakouluun. Eli mikä hän on sanomaan..? :-D
Vierailija kirjoitti:
Isäni: "Minä en voi ajaa kolaria tai joutua kolariin autolla, koska ajan aina niin varovaisesti." Ja että rasvaa ei saa syödä ylimääräisenä ravinnossa, kuten leivän päällä, koska se tukkii suonet. Kuitenkin sokeripitoisia herkkuja voi näemmä vetää. Miksiköhän se sokeri muuttuu elimistössä...
En tiedä. Glukoosiksi? Nyt on tunne että jompikumpi meistä on jättänyt jotain koulussa lukematta. Ongelma on etten oikeasti tiedä kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Appiukkoni mielestä pienituloisten ihmisten elämässä ei tunnu muutaman sadan euron tulojen pienennys missään, koska he ovat jo valmiiksi tottuneet elämään pienellä rahalla. Mielipide on mennyt mulla kovasti tunteisiin, koska itsekkin olen opiskeluakoina todella elänyt kädestä suuhun, ja joku 20e tulonvähennys olisi kaatanut talouden mullin mallin.
Muutaman sadan? Me pienituloiset eläkäläiset saamme vuokran jälkeen käteen noin 300-500. Mikä ihmeen muutama sata?
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsi pissasi housuun vahingossa marjametsässä. Lasta pidettiin märissä pissaisissa housuissa metsäreissun noin 3 tuntia ja sitten tuotiin vielä uimahalliin pissahousuissa, Lapsi kiipesi syliini aulassa. ja hymyillen totesin ääneen että "ohoh onkos sattunut vahinko? ei se haittaa mitään kohta vaihdetaan vaatetta" Perheen äiti katsoi murhaavalla katseella ja sähisi ettei lapselle saa kertoa vahingosta. Että pitää olla ihan hiljaa ja huomaamatta koko asiaa. Kysyessäni perusteluita moiseen en saanut mitään vastausta.
Mitä helv....??? Maalaisjärki, hohoi!!!
Vierailija kirjoitti:
Mun äidiltä on tullut sellaisia laatulohkaisuja mielenterveyteen liittyen, kuten että "masennus paranee siivoamalla". Niin yksinkertaistahan se juu onkin.. Stressin aiheuttama unettomuus olisi pitänyt parantua "kun vaan nousee tarpeeksi aikaisin ylös aamulla" (kello 6.30 ei ilmeisesti ollut tarpeeksi aikaisin).
Hänen mielestään myös liian uteliaan ja ärsyttävän virkanaisen käytös oli jollain tavalla minun syytäni. Minun pitäisi kuulemma osata paremmin small talkia ja olla sosiaalisesti taitavampi, kun kerroin työntekijästä joka kyseli ja tenttasi asioita, jotka eivät hänelle millään tavalla kuuluisi (esimerkiksi miehen sukulaisista) ja jonka koin ärsyttäväksi, vaikka tietenkään en sitä siinä tilanteessa itsessään sanonut. Kunhan purin ajatuksiani jälkikäteen. Ei olisi taas kannattanut, koska kyllähän minun viakseni tuokin taas luettiin.
Noin suoraan sanottuna kuulostaa toki hölmöltä, mutta varmasti tarkoitti sitä, että kunhan vain tekisi pikkuhiljaa pieniä asioita siellä täällä, kuten juuri siivoaisi, veisi roskia, kävisi kävelyllä ym. Eihän ne tietenkään kertalaakista paranna ketään täydellisen terveeksi, mutta auttaa aivan varmasti positiivisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies kiihottuu seksuaalisesti nähdessään alastoman naisen tai vaikka kuvan alastomasta naisesta. Vastaavasti myös jokainen nainen kiihottuu nähdessään alastoman miehen, erityisesti sukupuolielimet ja rintakarvoituksen. Johtuu kuulema evoluutiosta.
Tälläkin yli 20 yläpeukuttujaa. Te olette toivottomia.
Työpaikkani (yli)koulutetut virkamiehet olivat lounaalla sitä mieltä että kaikki julkisesti imettävät (jopa harson takana piilossa) olevat naiset ovat huonosti koulutettuja, epätoivoisia yksinhuoltajia jotka ovat miehen puutteessa ja siksi paljastelevat itseään julkisilla paikoilla. Okei...
Mullekin ladeltu kummallisia oletuksia raskauteen liittyen. Tuli mieleen kun joku edellisillä sivuilla kertoi samankaltaisia kokemuksia. Mulle syntyi 3800g painoinen poika lasketun ajan jälkeen ja voi sitä taivastelua erään henkilön toimesta. Kuulemma näin jättisuuria vauvoja syntyy vain diabetesäideille. Ei uskonut ettei mulla ole diabetestä. Olen kuulemma syönyt vauvan isoksi ja uteli mitä ihmettä olen mässännyt raskauden aikana, "söitkö pelkkää karkkia?", ööh en vaan ihan normaalisti söin ja liikuinkin loppuun asti paljon. Vauvani oli myös 53cm pitkä mutta sekään ei tehnyt vauvasta tämän henkilön mielestä sopusuhtaista vaan lihava lapsi oli kuulemma. Ei oikeastaan ollut kovin kivaakaan tuota kuulla vastasynnyttäneenä :/ Oli myös kovin tietävä sen suhteen että olen revennyt pahasti tuon jättimäisen koon takia. Kuulemma tämän kokoisten vauvojen olisi synnyttävä aina sektiolla ja mun olisi pitänyt tehdä sairaalalle valitus hoitovirheestä tämän takia kun jättimäistä kokoa ei huomattu ennen syntymää :D Vauvan painoarvio laskettuna aikana oli 3,5kg ja kun meni reilu viikon yli niin ihan oletettavahan tuo koko oli :) Itseasiassa omasta mielestä poika oli jopa suht hoikka ja jäntevä, eikä mikään ylipullea. Tämäkin henkilö on yli 50v nainen joka työskentelee hoitoalalla. Sama tyyppi kun sivun 12 kirjoittajalla??
Tuttuni työpaikalta intoaa, että on moraalitonta yrittää pienentää perintöveroa. Hän kouhkaa asiasta, muka asiantuntijana, ennen kaikkea moraalin asiantuntijana. Ei hän itse maksa yhtään enempää veroja kuin on pakko, mutta hänen mielestään, jos saa perinnön, pitäisi maksaa vähän enemmän, eikä yritää toimia järkevästi.
Voi näitä on monta!
- Raanavettä ei voi juoda (juo aina pullotettua tai vesiautomaateista)
- "Olen kala-allergikko" , se tarkoittaa että syö kyllä lohta, mutta ei vaikkapa kuhaa.
- Hiukset tuuhentuvat ja kasvavat nopeammin jos leikkaa kunnolla latvasta. - Käsittääkseni ne kyllä vain lyhentyvät ja voi näyttää "tuuheammilta".
- Lapset voi syödä ravintoköyhempää ruokaa, kuten vaikka pastaa margariinilla, koska käyttävät vitamiinit paremmin hyväkseen. Sama sanoo että "on humpuukia, että lasten pitäisi syödä kasviksia, ei tarvi jos eivät halua".
- "marjat eivät ole niin terveellisiä kuin väitetään"
- Kalliit ihonhoitotuote- sarjat ovat tehokkaampia,kuin halvemmat verrokit. Hinta ratkaisee toimiiko ryppyvoide.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani väittää erottavansa homot muista heti, koska "homot näyttää erilaisilta kuin heterot"
Ei ehkä niin tyhmää, kun ottaa huomioon että homoissa ja heteroissa on JOTAIN josta ne voi erottaa. On tehty testi, jossa tavallisille ihmisille näytettiin kuvia homoista ja heteroista, ja heitä pyydettiin arvioimaan onko kyseessä homo vai hetero (kuvat olivat pelkistä kasvoista, eli esim. hiustyylistä ei voinut päätellä). Hämmästyttävän suuri määrä onnistui tunnistamaan homot heteroiden joukosta. Eli tuttavasi oli jossain määrin oikeassa, kyseenalaista on vain se pystyykö juuri HÄN erottamaan homot heteroista, ja mikä on siinä onnistumisen todennäköisyys.
Sukulaisnaisen mielestä seksi kuuluu vain avioliittoon. Kaikki surut, murheet, onnettomuudet jne johtuvat siitä, että seksiä on harrastettu avioliiton ulkopuolella. Esimerkkejä: erot johtuvat siitä, että jompikumpi on harrastanut seksiä jonkun kanssa ennen papin aamenta. Eroja ei siis voi tai saa surra. Terrori-iskut johtuvat siitä, että muslimeille on luvattu kasa neitsyitä palkaksi. Menisivät naimisiin ja lakkasivat ajattelemasta muita naisia. Raiskaus on myös esiaviollista seksiä. Mikä tahansa asia saadaan käännettyä aina seksiin. Asioista keskusteleminen hänen kanssaan on aika vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Että vasemmisto ei välitä köyhistä, mutta oikeisto välittää.
Kuulemma oikeisto hallitsee talouskysymykset paremmin, hölynpölyä sanon minä!
En ole oikeistoon kuuluva, mutta perustelisitko, miksi asia on mielestäsi hölynpölyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies kiihottuu seksuaalisesti nähdessään alastoman naisen tai vaikka kuvan alastomasta naisesta. Vastaavasti myös jokainen nainen kiihottuu nähdessään alastoman miehen, erityisesti sukupuolielimet ja rintakarvoituksen. Johtuu kuulema evoluutiosta.
Tälläkin yli 20 yläpeukuttujaa. Te olette toivottomia.
Ovatko henkilöt toivottomia siksi, että he ovat asiasta eri mieltä kuin sinä?
Ystävälläni on näitä mielipiteitä vaikka kuinka.
Esimerkiksi hänen ei tarvitse kierrättää, koska hänen vanhempansa eivät ole sitä opettaneet hänelle.
Lukeminen on täysin turhaa, etenkin koska se on hänelle vaikeaa (lukihäiriö, jota ei myönnä). Ja lukihäiriötä ei halua myöntää, koska se tekisi hänestä heikon ja voisi antaa kuvan, että hän tarvitsee helpotusta kirjallisiin tehtäviin jne.
Ainoa oikea taide on kopiokonejäljen tasoista kopioimista.
Hänen vanhempansa eivät saa erota, koska se rikkoisi hänen perheensä. Vanhemmat ovat onnettomia keskenään, toinen alkoholisoitunut ja toinen pakoilee kotoa sen takia jatkuvasti. Mutta erota ei saa, koska tämä hlö ei halua.
Autolla ajaessa on mahdotonta seurata opasteita, koska silloinhan ei voi keskittyä muuhun liikenteeseen lainkaan.
Ja kirsikka koko kakussa:
Vanhempien kuuluu maksaa hänen häänsä, koska tällöin he siirtävät elättämisen aviomiehelle. Kuulemma kuuluu vanhempien velvollisuuksiin, koska mitäs ovat hankkineet lapsen, jonka häitä eivät voisi maksaa.
Tyyppi on kuitenkin 25v. Eikä ole asunut vanhempien luona enää pariin vuoteen opintojen takia.
Yli 70 vuotiaiden vanhempieni mielestä homous on sairaus. Ovat tosissaan tätä mieltä. Suuri huokaus! Ihan selvästi näen sukupolvieron tässä.
Avioeron sattuessa ei voi olla ystävä kummankin eronneen kanssa, vaan pitää valita puoli. WTF??
Tuttavani mielestä lapsettomuuden syy on se että ihmisen perimässä on jotakin niin pahoin vialla että luoja kaikessa viisaudessaan ei anna tämän huonon suvun jatkua.
ÄItini (nyt 85-v) oli tyttäremme syntyessä sitä mieltä, että lapsella tulee heti syntymästä lähtien olla pieni tyyny. Kun parin- kolmen viikon päästä tytön syntymästä äitini edelleenkin vaati, että tottakai vauvalla tyyny täytyy olla, sanoin jo hyvin vihaisesti, että pitää olla pikkuisen pässi, jos ei tajua tyynyttömyyden turvallisuusnäkökulmaa ja että nyt loppuu tämä meidän tyttären "kasvatus" . No, osittain loppuikin, mutta äitini alkoikin seuraavat viikot puhelimessa vääntämään, että jos vauvalla ei ole tyynyä niin ainakin tyynyliina pitää tyynyn paikalla sängyssä olla, toikin pari pientä tyynyliinaa mukanaan kun tuli meille ja näytti, miten kivalta ne sängyssä näyttävät. Siis mitä?! Voi hyvää päivää!!! Äitini mieli ei muuttunut, tosin ei muuttunut minunkaan :-D Sanoin vain seuraavat viikot, että tämä on meidän lapsi, hankipa itsellesi ihan oma ja sille tyynyliinat sänkyyn. Kyllä se äitini jankkaus jossakin vaiheessa sitten loppui.