Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat mielipiteet mitä tuttavillanne on

Vierailija
20.02.2017 |

Listataan tänne!

Kommentit (616)

Vierailija
601/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa tuttavistani ei ymmärrä suostumuksellisen seksin konseptia. Uuden lain raiskausmääritelmä herättää vastaavia "mitään ei uskalla enää sanoa" reaktioita kuin #metoo aikanaan.

Se ei ole itsellenikään ihan selkeä. Luin jokin aika sitten jostain lainoppineen selostuksen kyseisestä lakimuutoksesta ja se on poikkeuksellisen tulkinnanvarainen ja tapauskohtainen. Kirjallinen suostumus olisi varmaan molempien osapuolten oikeusturvan kannalta paras ratkaisu, mutta sen lainvoimaisuus pitäisi aina varmistaa, eli tarvittaisiin esim. kaksi todistajaa, joiden läsnäollessa paperit allekirjoitetaan. Tämä toki poistaa mahdollisuuden spontaaneihin yhden illan juttuihin, mutta vain näin voidaan varmistaa oikeuden toteutuminen.

Lisäksi tulee aina muistaa, että tämä lakimuutos koskee jokaista sukupuoleen katsomatta, eli my

Tää suostumusasia jakaa aina mielipiteitä. Itse ajattelen, että söisi fiilistä, jos toinen joka välissä kyselisi, että saanko suudella sua tonne, voinko koskettaa sua näin, onko hyvä, miltä tuntuu, vieläkö haluut, voinko vielä tehdä näin jne. Mutta sitähän se suostumuslaki taitaa edellyttää, ja vielä seksin jälkeenkin tulisi varmistaa, että oliko varmasti hyvää seksiä, ethän kadu mitään yms.

Jos ei sano mitään tai ääntelee vain, voi olla väärin ymmärryksen mahdollisuus. Siksi suun pitäisi käydä koko ajan, varsinkin, jos on yhtään vieraamman ihmisen kanssa intiimissä kanssakäymisissä.

Vierailija
602/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri eronnut avomiehestäni ja seurustelin uuden miehen kanssa. Olimme edelleen ystäviä ex-avomieheni kanssa. Kun tämän uuden miehen kanssa sitten tuli vaikeuksia (olikin edelleen naimisissa, vaikka väitti toista), ystäväni antoi minulle unohtumattoman ohjeen: "voithan sä seurustella molempien kanssa ja päättää sitten, kumman otat". 

Vastasin hänelle vain, että ei mun luonteella onnistu tollanen ihme miesten pyörittäminen. Ja että en ole ollenkaan niin ihana, että hekään tuollaiseen suostuisivat.

Joillakin vain on enemmän itsevarmuutta ja (mun mielestä) todella omituinen ajatusmaailma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa todellakin erittäin itserakkaalta ihmiseltä. 🤮

Vierailija
604/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vakaasti sitä mieltä, että uunin ritilä täytyy ottaa uunista pois siksi aikaa, kun valmistetaan ruokaa pellillä. Niinpä hän sitten siirtelee sitä ritilää uunin alalaatikkoon, jonne se ei mahdu, kun siellä on jo ne muut pellit. Minusta ritilä joutaisi aivan hyvin olla siellä uunissa aina ja koko ajan, mutta mies on vakuuttunut, että se hidastaa pellillä valmistettavan ruuan kypsymistä varatessaan suotta lämpöä itseensä.

Vierailija
605/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N65+, miesystävä löytyy eli monivuotinen suhde. Asumme erillämme, koska kaipaamme välillä omaa rauhaa ja meillä on pari eri harrastusta, jotka vievät oman aikansa.Ystävär on sitä mieltä, että minä vain p*neskelusyistä 'pidän yhtä' miesystäväni kanssa, koska en muuten saisi ketään. ;)

Heh, meillä on muuten miesystävän kanssa paljon yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja mielipiteitä, kokkaamme yhdessä ja viihdymme muutenkin jomman kumman luona. Joitakin tämä tuntuu vain kismittävän kovasti.

Vierailija
606/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin terveysmonologin loppupäätelmä: "... niin että se natriumglutamaattihan on ihan terveellistä." 

* facepalm *

Natriumglutamaatti ei ole epäterveellistä tai haitallista paitsi niille, jotka saavat siitä yliherkkyysreaktioita. Natriumglutamaanin kieltäminen olisi yhtä tyhmää kuin vaikkapa pähkinöiden, kalan tai inkiväärin kieltäminen, koska jotkut voivat saada niistä vakavia allergiaoireita.

Vierailija
607/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntikausien pelaamisen oikeutus sillä, että jotkut katselevat telkkariakin paljon.

Vähän sama kuin tupakoija ajattelee, että tää mun tupakointi on ihan ok, koska niin monet ryyppää tosi paljon.

Vierailija
608/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Oli pienoinen "kulttuurishokki", kun muutettiin yhteen. Nyt oon jo oppinu pitämään uunissa vain yhtä ritilää/peltiä kerrallaan. 

Meillä on lisäksi vielä kirjoittamaton sääntö, että kun uuni ei ole käytössä, siellä ei ole silloinkaan sitä hiivatin ritilää. Saati sitten peltiä... 🙄

Vierailija
609/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Oli pienoinen "kulttuurishokki", kun muutettiin yhteen. Nyt oon jo oppinu pitämään uunissa vain yhtä ritilää/peltiä kerrallaan. 

Meillä on lisäksi vielä kirjoittamaton sääntö, että kun uuni ei ole käytössä, siellä ei ole silloinkaan sitä hiivatin ritilää. Saati sitten peltiä... 🙄

Kirjoittamattat säännöt on ihan parhaita!! 🤣

Vierailija
610/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittamattat säännöt on ihan parhaita!! 🤣

Jep! Hyvä että täällä on muitakin (kuin mun avomies), jotka vannovat niiden nimeen. 👍🏻😂

Vierailija
611/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu on vakavissaan sitä mieltä, että patterissa oleva päiväys tarkoittaa sitä, että patteri kestää sinne asti. 

Hän on siis sitä mieltä, että jos patteri on ollut vaikka kellossa kaksi vuotta, niin se ei voi loppua kesken, jos päiväystä on jäljellä.

Vierailija
612/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa tuttavistani ei ymmärrä suostumuksellisen seksin konseptia. Uuden lain raiskausmääritelmä herättää vastaavia "mitään ei uskalla enää sanoa" reaktioita kuin #metoo aikanaan.

Se ei ole itsellenikään ihan selkeä. Luin jokin aika sitten jostain lainoppineen selostuksen kyseisestä lakimuutoksesta ja se on poikkeuksellisen tulkinnanvarainen ja tapauskohtainen. Kirjallinen suostumus olisi varmaan molempien osapuolten oikeusturvan kannalta paras ratkaisu, mutta sen lainvoimaisuus pitäisi aina varmistaa, eli tarvittaisiin esim. kaksi todistajaa, joiden läsnäollessa paperit allekirjoitetaan. Tämä toki poistaa mahdollisuuden spontaaneihin yhden illan juttuihin, mutta vain näin voidaan varmistaa oikeuden toteutuminen.

Lisäksi tulee aina muistaa, että tämä lakimuutos koskee jokaista sukupuoleen katsomatta, eli my

Niin mutta milläs todistat sitten, että lupa oli tai ei ollut, jos ei siitä ole mitään mustaa valkoisella? Jos mieltään muuttaa, niin sitten tehdään uudet paperit. Jos olisin nyt sinkku, en uskaltaisi ryhtyä miehen kanssa puuhiin ilman jotain sopimuksia. Olettaen siis, että tämä toimii vastavuoroisesti molempiin suuntiin. 

Vierailija
613/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on sitä mieltä että ihan sama mitä työtä tekee, kunhan jokainen elättää itsensä.

Ihanan naiivia :D 

Vierailija
614/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Mitä eroa on sillä menenkö ääs marketin voi pitkäripasen ovesta sisään. Ovet vierekkäin!

Vierailija
615/616 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on sitä mieltä että ihan sama mitä työtä tekee, kunhan jokainen elättää itsensä.

Ihanan naiivia :D 

Eikö se sitten ole, jos itsensä rehellisesti elättää? Voimaantuneita, naistenlehtien ihailemia prostituutteja en laske tähän.

Vierailija
616/616 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävän kanssa tuli puhe terveellisistä välipaloista. Hän suositteli jotain leivonnaista, en muista tarkkaan mitä, mutta taikinaan laitettiin 200g margariinia ja 200g fariiniokeria. Tämä oli hänen mielestään oikein terveysruokaa koska margariini on tehty kasviöljyistä ja tumma sokeri on terveellisempää kuin valkoinen. Olin ihan ällikällä lyöty koska muuten kyseinen henkilö on ihan fiksu ja koulutettu. Mutta  kylläkin lihava.

Mä olin myös kerran hieman yllättynyt, mun kaveri piti tarjoamaani mozzarella-piirakka ihanan terveellisenä. Eihän siinä ollut kuin 200g rasvaa pohjassa ja juustoa päällä.... No oli siinä basilikaa ja tomaattiakin. Elin silloin opiskelijabudjetilla ja halusin vähän herkutella juhlan kunniaksi.

Eihän terveellinen tarkoita samaa kuin vähäkalorinen. Minustakin mozzarellapiirakkaa tomaatilla ja basilikalla voi pitää terveellisenä, tai ainakin terveellisempänä kuin montaa muuta piirakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi