Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioero ja lähtö salaa

Vierailija
20.02.2017 |

Miten olette toteuttaneet kotoa lähdön, jos se on ollut pakko tehdä salaa mieheltä. Mikä on ollut syynä salaamiseen? Mitä jatkossa tapahtui?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päättänyt erota, koska mies kohtelee todella huonosti 12v poikaamme. Tönii, riuhtaisee, pitää kiinni ja uhkaa nyrkillä. Ei siis mitään nyrkin heristelyä, vaan vetää nyrkin oikein taakse ja on uhkaavan näköinen. On kerran tehnyt mullekin niin, ja se oli tosi pelottavaa. Lähtö on valmisteltava salassa. Vituttaa, kun on pakko antaa mokomalle paskalle vielä seksiäkin, hyi saatana!!!

Niinku mitennii on pakko antaa seksiä?

Pakko se vaan on ollut. Ei sitä kiukuttelua ja rähjäämistä kestä kukaan.

Mutta seksin kestät? Oikeesti?

Veikkaan, etten ole ainoa, joka perherauhan vuoksi tekee näin. Ap

Et ole ainoa. Toivottavasti pääset pian pois. Ja saat tukea. Soita turvakotiin, sieltä osataan neuvoa. Ja voit mennä vaikka toisen paikkakunnan turvakotiin, kunnes saat järkättyä asiasi.

Vierailija
42/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi noin vain vaihtaa paikkakuntaa, koska työt, koulu ja harrastukset. Meilläkin tuo tarkoittaisi n. 100 kilsan päähän muuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, jouduin muuttamaan vuosia eron jälkeenkin vielä "salaa". Ex vainosi pakkomielteisesti asuntoa, työpaikkaani, lasten koulua jne. koska hänellä oli niin kova "huoli lapsista". Vasta turvakielto auttoi.

Kyseessä ei ole palstalla puhuttu "jännämies", vaan akateeminen, asiallinen "symppismies", jonka pimeä väkivaltainen puoli paljastui minulle vasta raskaaksi tultuani. "Symppismies" oli myös selkäni takana kääntänyt kaikki uskomaan hirviötarinan minusta, joten erotessamme lähes kaikki tuntemani ihmiset olivat jo uhriutuneen symppismiehen tukijoukoissa. Kun kerroin väkivallasta se meni sen piikkiin, että olin "henkisesti romahtanut hyteerikko". Jännämiehet ovat toki vaarallisia, mutta eivät pysty samaan kuin manipulointiin erikoistunut älykäs symppismies.

Kaikille väkivaltaisten miesten kanssa eläville naisille tiedoksi, että valitettavasti joidenkin kohdalla ero pahentaa väkivaltaa ja jos siihen tuntuu olevan potentiaalia niin aikeistaan ei kannata kertoa.

Haluan kertoa vaan,että törmäsin kesällä tämmöiseen akateemiseen "symppismieheen"jolla oli kova tarve löytää seurustelukumppani.Onnaksi aika pian aloin epäilemään,käytös oli outoa ja haukkui juuri exänsä mielenvikaiseksi ja kakissa muissa oli vikaa,mutta ei hänessä.Onneksi suurin osa naisista on sen verran tervepäisiä itse,että huomaavat tuollaisen tyypin ajoissa.Minulla alkoi lopulta tulla itselleni surkea olo ja koin itseni tosi huonoksi ja ihmettelin,että mitä minulle oli tapahtunut,en aikaisemmin ollut kokenut itseäni niin huonoksi.Tämä mies sen aiheutti.Onneksi sen verran jo elämää nähneenä onnistuin pääsemään hänestä eroon ja itsetuntoni on palautumassa ja koen itseni taas upeaksi naiseksi.

Vierailija
44/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi noin vain vaihtaa paikkakuntaa, koska työt, koulu ja harrastukset. Meilläkin tuo tarkoittaisi n. 100 kilsan päähän muuttamista.

Töistä voi ottaa vaikka palkatonta vapaata, ja koulutkin odottaa.

Oikeasti hetkeksi oma ja lasten turvallisuus menee työn ja koulun edelle.

Vierailija
45/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aivan käsittämätöntä, miten kurjasti miehet voivat kohdella perheitään! Mistä se johtuu? Kiusataan ja rääkätään, jopa tapetaan omia perheenjäseniä.

Vierailija
46/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te olette voineet muuttaa noin väkivaltaisten miesten kanssa saman katon alle? Ihmetyttää. Vai onkohan tässä nyt taas liioittelun makua? Oman eroni alla eksä muuttui jotenkin säikyksi hyppäsi ilmaan jokaisesta pienestä risahduksesta vaikka hän oli suhteessamme se joka sai silmittömiä kilareita ja hajotti tavaroita. Jospa naisten itsesuojeluvaisto saa erotilanteessa mielikuvituksen liikkeelle?

ei saatana! No joko nyt eksyi tähänkin ketjuun joku säälittävä trollaaja.

Vierailija
47/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun täytyy nyt seuraavaksi tehdä? Täällä ei ole juurikaan vuokra-asuntoja. On melkein pakko ostaa oma, mutta rahat ovat kiinni talossa ja metsässä. Antaakohan pankki lainaa ja lyhennysvapaata siihen saakka, että ositus on tehty?

Sinä lähetät käräjäoikeuteen vaatimuksen yhteiselämän lopettamiseksi niin että mies nostetaan pihalle. Sinä ja lapset tarvitsevat asuntoa enemmän kuin mies.Perusteluksi käy miehen poikaan kohdistama epäasiallinen käytös.

Tätä en kyllä uskaltaisi tehdä. Ap

Miksi? Oikeuden päätöksen nojalla voit nostaa miehen pihalle poliisin avulla. Toki kannatta tilata lukkoseppä vaihtamaan lukot samantien kun ukko on pihalla.

Vierailija
48/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päättänyt erota, koska mies kohtelee todella huonosti 12v poikaamme. Tönii, riuhtaisee, pitää kiinni ja uhkaa nyrkillä. Ei siis mitään nyrkin heristelyä, vaan vetää nyrkin oikein taakse ja on uhkaavan näköinen. On kerran tehnyt mullekin niin, ja se oli tosi pelottavaa. Lähtö on valmisteltava salassa. Vituttaa, kun on pakko antaa mokomalle paskalle vielä seksiäkin, hyi saatana!!!

Ei ole pakkoa. Jos tilanne eskaloituu, poliisit paikalle ja ukko putkaan. Avioliitossa EI ole sekstailuvelvollisuutta.

Vierailija
49/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta seksin kestät? Oikeesti?

Veikkaan, etten ole ainoa, joka perherauhan vuoksi tekee näin. Ap

Ukkelin ois saanu jo aiemmin pellolle jos se ois alkanut riehumaan seksin puutteen takia. Et sitten älynnyt?Olet antanut lastesi kärsiä koska olet nössö.Hemmetti sua!

Vierailija
50/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu taas vahvistaa näkemystäni, että parempi pysyä sinkkuna. Todella monet miehethän aloittavat väkivallan siinä vaiheessa kun nainen on heikoimmillaan, eli raskaana tai vasta synnyttänyt. Tämä on erittäin pelottavaa. Sitä ennen on saatettu elää 10 vuotta rauhallista elämää. Miten ihmeessä ikinä voin luottaa siihen, että täyspäisiäkin miehiä on olemassa? Pahimpien kohdalla hälytyskellot alkavat soida muutamien treffien jälkeen, mutta miten voisin välttyä sellaiselta kohtalolta että rakas aviomies muuttuukin täydeksi kusipääksi? Minua on laiminlyöty lapsena ja luulen siksi olevani keskivertoihmistä helpommin manipuloitavissa. Minun on myös hyvin vaikea luottaa ihmisiin ylipäätään.

Vierailija
51/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyitä. Jos hätä on todellinen, silloin muutetaan vaikka 1000 km päähän. Sata kilsaa ei ole mitään.

Vierailija
52/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka saisinkin ukon pihalle, en uskaltaisi jäädä asumaan syrjäiseen taloon, koska koko ajan olisi tunne, että tuolla se jossain kyttää.

Vierailija
53/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä järjestyksessä käytännön asioita pitäisi ruveta hoitamaan? Aion hakea lasten yksinhuoltajuutta. Sitten on elatusasiat, miten niiden kanssa toimitaan? Ap

Vierailija
54/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aivan käsittämätöntä, miten kurjasti miehet voivat kohdella perheitään! Mistä se johtuu? Kiusataan ja rääkätään, jopa tapetaan omia perheenjäseniä.

Voisko olla homo kaapissa? Ei arvosta naisia, eikä tunnista omia tunteitaan. .

Vierailija
55/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu taas vahvistaa näkemystäni, että parempi pysyä sinkkuna. Todella monet miehethän aloittavat väkivallan siinä vaiheessa kun nainen on heikoimmillaan, eli raskaana tai vasta synnyttänyt. Tämä on erittäin pelottavaa. Sitä ennen on saatettu elää 10 vuotta rauhallista elämää. Miten ihmeessä ikinä voin luottaa siihen, että täyspäisiäkin miehiä on olemassa? Pahimpien kohdalla hälytyskellot alkavat soida muutamien treffien jälkeen, mutta miten voisin välttyä sellaiselta kohtalolta että rakas aviomies muuttuukin täydeksi kusipääksi? Minua on laiminlyöty lapsena ja luulen siksi olevani keskivertoihmistä helpommin manipuloitavissa. Minun on myös hyvin vaikea luottaa ihmisiin ylipäätään.

Minulle kävi niin,että mies muuttui,kun lapsi syntyi vaikka olimme oleet yhdessä jo ainakin 10v. ja hän ekan kerran myös löi minua.Ei kestänyt Isäksi tuloa.Oli kylläkin ollut määräävä tyyppi myös aikaisemmin,mutta lapsen tulon jälkeen tuo määräys,kontrolli jne. muuttui kyllä sietämättömäksi ja sai valtavat ja järjettömät mittasuhteet.Takuita kun ei kenestäkään voi antaa.Sama ihminen voi muuttua aivan toisenlaiseksi tai sitten et ikinä tunne toista lopultaan.Emme enään ole yhdessä.Minä olen myös luonteeltani manipuloitavissa oleva,siksi kai sellaisiin miehiin aina törmään.

Vierailija
56/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä järjestyksessä käytännön asioita pitäisi ruveta hoitamaan? Aion hakea lasten yksinhuoltajuutta. Sitten on elatusasiat, miten niiden kanssa toimitaan? Ap

Turvakodissa saisi apua käytännön asioihinkin. Mutta ekana varataan aika lastenvalvojalle. Mutta sinne voi olla pitkä jono. Ja miehellesi tietenkin ilmoitetaan siittä. Jos mies ei suostu yksinhuoltajuuteesi, menee asia oikeuteen. Eli kestää. Sitten arvioidaan niin sinun kuin miehesi kotiolot lapsen kannalta. Ei ole helppoa saada yksinhuoltajuutta.

Vierailija
57/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakodissa saisi apua käytännön asioihinkin. Mutta ekana varataan aika lastenvalvojalle. Mutta sinne voi olla pitkä jono. Ja miehellesi tietenkin ilmoitetaan siittä. Jos mies ei suostu yksinhuoltajuuteesi, menee asia oikeuteen. Eli kestää. Sitten arvioidaan niin sinun kuin miehesi kotiolot lapsen kannalta. Ei ole helppoa saada yksinhuoltajuutta.

Ai vaikka isä olisi ollut väkivaltainen ja uhkaileva lasta kohtaan? Ja isällä on ollut ehdonalainen tuomio rattijuopumuksesta. Eikö äiti saa yksinhuoltajuutta?

Vierailija
58/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vaikka isä olisi ollut väkivaltainen ja uhkaileva lasta kohtaan? Ja isällä on ollut ehdonalainen tuomio rattijuopumuksesta. Eikö äiti saa yksinhuoltajuutta?

Saa varmasti, mutta ei se tuosta vain käy.

Tarvitaan todisteita, jos isä kieltää asiat, ja tosiaan olosuhteet tutkitaan molemmista kodeista, myös apn mies voi valehdella apsta jne. Ei se mikään tosta vaan juttu ole. Jos ap joutuu hakea oikeuden kautta yksinhuoltajuutta, kannattaa ehkä jo nyt ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon niin saa ohjeita. Minä en tiedä mitä kaikkea siihen tarvitaan. Voi olla että kaikki mitä olen kirjoittanut on puuta heinää, mutta näin itse olen ymmärtänyt. Minun ei onneksi tarvinnut lopulta hakea yksinhuoltajuutta, koska oma tilanne rauhoittui exsän kanssa eron jälkeen ja pääsimme lasten asioissa sopuun.

Rattijuopumus ei välttämättä vaikuta tähän... Ei se hyvältä näytä mutta tuskin jos on kovin vanha juttu vaikuttaa suuresti. En tiedä..

Vierailija
59/67 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
60/67 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kuulostavat nämä jutut kovin lapsellisislta.  Olen mies ja omasta erostani on 2v ja onneksi lähdin, olen elänyt 1,5 v uuden kumppanin kanssa, jonka kanssa sovin paremmin yhteen. Kun kaksi henkilöä eroovat niin eiväthän he ole sovussa. Eroon liittyy aina riitaa ja joissakin jopa sotaa. Jep, mies voi olla jopa uhkaava jne.. ja nainen sitten pelaa lapsilla jne.. ja valehtelee.. no normi juttua. Molemmilla hermot kireenä. Ero on ero ja varmasti myös riidat aiheuttavat joskus pelkoa. Mies voi ryypätä sen takia, koska sillä on helvetin paha olo, kun asuu ko. naisen kanssa. Voi olla yhdessä vaan sen takia, että talous romahtaa eron takia ja nainen haukkuu ja puukottaa selkään ja valehtelee, koska myös nainen voi helvetin pahoin. Eron jälkeen mies voi olla agressiivinen, koska nainen vaatii elatustukea jne... Älkää vaatiko mitään!

Kun eroatte niin EROTKAA 100% älkää vaatiko enää mitään mieheltänne, niin uskon että mieskään ei teiltä. Mies unohtaa teidät ja ei enää kiinnosta... jippii!! :) Jos vaaditte jotain, niin mies vaatii myös teiltä.  Jos mies on vähänkin kykenävä 50:50 huoltajuuteen niin sillä eteenpäin. Se on lapsen parhaaksi. Ei eron jälkeen olla yhdessä millään tapaa. Ei siirretä rahaa toiselle.  Onnistuuko teiltä vai oletteko riippuvaisia ex:ästänne? Onneksi minun ex. tämän tajusi, mutta siihen meni 9kk aikaa (kiitoksia siitä hänelle että ei sen kauempaa). Eli lappu seinään, mutta erotkaa 100%. jos lapsia niin 50:50 vanhemmuus. Terveisin: Viimeinkin onnellinen mies :)