Avioero ja lähtö salaa
Miten olette toteuttaneet kotoa lähdön, jos se on ollut pakko tehdä salaa mieheltä. Mikä on ollut syynä salaamiseen? Mitä jatkossa tapahtui?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Erosimme ystävinä.." --- MUOHAHHHAAAHHA!
Mikä naurattaa? Me ollaan edelleen eron jälkeen bestiksiä. Jotkut osaa tehdä päätöksiä ilman draamaa.
En ole itse ollut aviossa, joten en ole voinut kokea avioeroa mutta sanompa silti, että on jotenkin surullista, kun osa kokee ettei avioliittoa voisi päättyä niin, etteikö ytsävyys voisi jatkua siitä huolimatta. Tietenkään toista ei voi pakottaa ystävyyttä jatkamaan, mutta jos toisen nähdessään haluaa kääntyä pois ja vaihtaa maisemaa, niin surullista; ainakin jos suhteen päättymisestä on jo hieman aikaa. - Itse olen pitänyt huolen, että kun on puhe, tai muutoin entiset parisuhdekumppanini "nousevat esiin", niin yritän muistaa sanoa tai todeta heistä jotain neuraalia ja tai hyvää, enkä ainakaan pelkästään p....aaa.
Ymmärrän, että se tämä ei ole helppoa pian suhten päätyttyä, eikä kenties pidäkään olla mutta jos erosta on kulunut aikaa vaikka jo vuosia, niin minusta on vähintäänkin hieman outoa, jollei osaa puhua/ kertoa ex-kumppanistaan mitään hyvääkin; jos hänestä nyt ylipäätään tarvitsee puhua, tai sanoa mitään. Vaan ehkä tämä edellä kertomani on kaltaiseni hyvä osaisen länktystä, kun en ole -onnekseni- kokenut yhdessäkään suhteessa fyysistä tai henkistä väkivaltaa.
Ja jonkun mielestä en varmastikaan ole ollutkaan edes oikeassa suhteessa, kun niistä ainoatakaan ei ole "virallistettu" (- eli kun en ole ollut aviossa)..... Tai olen romanttinen höpsö, ja haihattelija, joka elää irti todellisuudesta, kun suhteeni ovat kaatuneet johonkin pieneen juttuun, kun syynä päättymiselle ei ole ollut henkinen tai fyysienen väkivalta.
Monet naiset eivät ole ikinä kokeneet mitä se on, kun suhteessa on *todellisia* ongelmia ja sen takia eroilevat sitten milloin mistäkin syystä. Mutta se siitä.
Minäkään en näe, miksi pitäisi väkisin jatkaa jotain ystävyyssuhdetta exän kanssa eron jälkeen. Se on varmasti jättäjän puolesta helppo nähdä, mutta jos olet tullut jätetyksi joskus niin tiedät, ettei se kuulosta hyvältä ajatukselta. En tarkoita, että pitäisi ruveta vihollisiksi, asialliset välit voi olla mutta kannattaa antaa etääntymisen tapahtua omalla painollaan. Sitäkään en ymmärrä, miten tässä maassa miehet ovat usein niin ressukoita, että menettävän kontrollin itsestään täysin, kun tulevat jätetyiksi. Puuttuu omien tunteiden hallinta täysin ja käännytään alkoholismiin ja väkivaltaan. Pahaltahan se tuntuu kun jätetään, tiedän sen kokemuksesta, mutta kyllä aikuisen miehen pitää osata sen verran pitää homma hanskassa, ettei eron tullessa ala tuhota itseään tai muita. Elämä jatkuu. Mies olen siis itsekin.
Ap tässä. Eilen illalla sanoin miehelle, että muutan lasten kanssa pois, koska hän kohtelee poikaa huonosti, enkä jaksa enää elää pelossa ja jännityksessä, eikä varsinkaan lasten tarvitse kokea sellaista. Olin ajatellut pantata tietoa myöhemmäs kevääseen, että lapset saavat koulurauhan, mutta en enää kestänytkään, kun mies suunnitteli Lapinmatkaa, Tallinnan reissua ja ties mitä. Sanoin, että emme tee enää yhtään perhematkaa tai mitään muutakaan. Muuttoaikeisiini suhtautui ivallisesti; milläs meinaat tulla toimeen?
Olo on kamala, mutta toisaalta jossain taka-alalla pulpahtelee ilo ja helpotus. Siitä tiedän, että ratkaisu tulee olemaan oikea. Vaikeat ajat edessä, koska minulla on vielä tunteita miestä kohtaan.
Miehen työ päivän aikana, turvakotiin lasten kanssa.
Syy perhesurma uhkailut.
Aina kehotetaan lähtemään turvakotiin. Tiedättekö, kuinka vähän niitä on? Ehkä parikymmentä koko Suomessa!
Mitä mun täytyy nyt seuraavaksi tehdä? Täällä ei ole juurikaan vuokra-asuntoja. On melkein pakko ostaa oma, mutta rahat ovat kiinni talossa ja metsässä. Antaakohan pankki lainaa ja lyhennysvapaata siihen saakka, että ositus on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mun täytyy nyt seuraavaksi tehdä? Täällä ei ole juurikaan vuokra-asuntoja. On melkein pakko ostaa oma, mutta rahat ovat kiinni talossa ja metsässä. Antaakohan pankki lainaa ja lyhennysvapaata siihen saakka, että ositus on tehty?
Sinä lähetät käräjäoikeuteen vaatimuksen yhteiselämän lopettamiseksi niin että mies nostetaan pihalle. Sinä ja lapset tarvitsevat asuntoa enemmän kuin mies.Perusteluksi käy miehen poikaan kohdistama epäasiallinen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Olen päättänyt erota, koska mies kohtelee todella huonosti 12v poikaamme. Tönii, riuhtaisee, pitää kiinni ja uhkaa nyrkillä. Ei siis mitään nyrkin heristelyä, vaan vetää nyrkin oikein taakse ja on uhkaavan näköinen. On kerran tehnyt mullekin niin, ja se oli tosi pelottavaa. Lähtö on valmisteltava salassa. Vituttaa, kun on pakko antaa mokomalle paskalle vielä seksiäkin, hyi saatana!!!
Niinku mitennii on pakko antaa seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä lähetät käräjäoikeuteen vaatimuksen yhteiselämän lopettamiseksi niin että mies nostetaan pihalle. Sinä ja lapset tarvitsevat asuntoa enemmän kuin mies.Perusteluksi käy miehen poikaan kohdistama epäasiallinen käytös.
Tätä en kyllä uskaltaisi tehdä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten te olette voineet muuttaa noin väkivaltaisten miesten kanssa saman katon alle? Ihmetyttää. Vai onkohan tässä nyt taas liioittelun makua? Oman eroni alla eksä muuttui jotenkin säikyksi hyppäsi ilmaan jokaisesta pienestä risahduksesta vaikka hän oli suhteessamme se joka sai silmittömiä kilareita ja hajotti tavaroita. Jospa naisten itsesuojeluvaisto saa erotilanteessa mielikuvituksen liikkeelle?
Kokeilehan sinäkin jännämiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päättänyt erota, koska mies kohtelee todella huonosti 12v poikaamme. Tönii, riuhtaisee, pitää kiinni ja uhkaa nyrkillä. Ei siis mitään nyrkin heristelyä, vaan vetää nyrkin oikein taakse ja on uhkaavan näköinen. On kerran tehnyt mullekin niin, ja se oli tosi pelottavaa. Lähtö on valmisteltava salassa. Vituttaa, kun on pakko antaa mokomalle paskalle vielä seksiäkin, hyi saatana!!!
Pakko se vaan on ollut. Ei sitä kiukuttelua ja rähjäämistä kestä kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen työ päivän aikana, turvakotiin lasten kanssa.
Syy perhesurma uhkailut.
Sama. Lähdin 10v sitten ja päivääkään en ole päätöstä katunut!
Voi voi, jouduin muuttamaan vuosia eron jälkeenkin vielä "salaa". Ex vainosi pakkomielteisesti asuntoa, työpaikkaani, lasten koulua jne. koska hänellä oli niin kova "huoli lapsista". Vasta turvakielto auttoi.
Kyseessä ei ole palstalla puhuttu "jännämies", vaan akateeminen, asiallinen "symppismies", jonka pimeä väkivaltainen puoli paljastui minulle vasta raskaaksi tultuani. "Symppismies" oli myös selkäni takana kääntänyt kaikki uskomaan hirviötarinan minusta, joten erotessamme lähes kaikki tuntemani ihmiset olivat jo uhriutuneen symppismiehen tukijoukoissa. Kun kerroin väkivallasta se meni sen piikkiin, että olin "henkisesti romahtanut hyteerikko". Jännämiehet ovat toki vaarallisia, mutta eivät pysty samaan kuin manipulointiin erikoistunut älykäs symppismies.
Kaikille väkivaltaisten miesten kanssa eläville naisille tiedoksi, että valitettavasti joidenkin kohdalla ero pahentaa väkivaltaa ja jos siihen tuntuu olevan potentiaalia niin aikeistaan ei kannata kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta seksin kestät? Oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta seksin kestät? Oikeesti?
Veikkaan, etten ole ainoa, joka perherauhan vuoksi tekee näin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onhan joka paikkakunnalla kunnan/kaupungin vuokra-asuntoja. Soita sinne ja tee hakemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kysyä typerämpää kysymystä. Väännetään rautalangasta.
Koska suhteessa on seksuaalista väkivaltaa, painostamista ja pakottamista seksiin. Kaikki suhteet eivät ole tasa-arvoisia. Eikö ole selvää että jos täytyy salaa erota, suhde ei ole normaali.
Meillä miehen aivovamma on muuttanut käytöksen arvaamattomaksi, äkkipikaiseksi ja väkivaltaiseksi. 4 vuotta olen kestänyt, mutta enää en jaksa. Ei tietenkään voi kertoa miehelle eroaikeista.