Miksi Jotkut iäkkäät työnhakijat mainitsevat työhakemuksissaan siviilisäädyn?
Eihän sillä ole mitään merkitystä, eikä kerro ihmisen osaamisesta mitään.
Ei hakemuksessa tarvitse mainita onko naimisissa tai lasten lukumäärää.
t.rekrytoija
Kommentit (13)
Ehkä silloin,kun he ovat oppineet tekemään hakemuksia, siihen kuului laittaa että onko naimisissa tai naimaton?
Eihän nämä asiat työnantajalle kuulu, niin kuin ei kuulu seksuaalinen suuntautuminenkaan.
Vierailija kirjoitti: Koska vielä ysärillä tuo kehotettiin laittamaan hakemukseen.
Ennemminkin 50-luvulla.
Kaveri laittaa hakemuksen esittelytekstiin, että on äiti ja vaimo. Ei ole päässyt yhteenkään haastatteluun.
Siksi että töissä tietävät minun voivan keskittyä paremmin, kun ei ole mitään naista riesana imemässä energiaa.
Saattaahan se joidenkin kohdalla kertoa jotain sosiaalisista taidoista ja paineensietokyvystä.
Sitä pidettiin ennen kunnollisen ihmisen merkkinä, että on puoliso ja lapsia. Ei kai se ihme ole, että vanhemmat ihmiset edelleen pitävät asiaa mainitsemisen arvoisena. Työelämä on muuttunut valtavasti. Ei se ole enää sitä, että mennään työpaikalle kertomaan, että "minä olen tällanen kunnollinen työntekijä ja teillä varmaan on minulle töitä". Samalla kun työelämä on muuttunut, muuttui myös se, mitä katsotaan tarpeelliseksi edes kertoa työtä hakiessa.
Vierailija kirjoitti:
Saattaahan se joidenkin kohdalla kertoa jotain sosiaalisista taidoista ja paineensietokyvystä.
Niin kuin mitä.....?
Noska ei ole kauaakaan kun se kuului laittaa hakemukseen ja valmiissa pohjissa oli oma sarakekin siviilisäädylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Koska vielä ysärillä tuo kehotettiin laittamaan hakemukseen.
Ennemminkin 50-luvulla.
Vielä 20 vuottakin sitten oli (usein) valmiissa pohjissa sarake tuolle.
Mitä jos vaikka kysyt asiaa niiltä itseltään.
Vai selvännäkijääkö kaipaat?