Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tila-auto törmäsi mopoautoon- kaksi 17-vuotiasta kuoli

Vierailija
19.02.2017 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005094567.html

Mitähän tässä on tapahtunu, mopoauto-vihaa vai humalainen itsemurhan yritys mopoauton keulaan?

Kommentit (210)

Vierailija
141/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mautot pitäisi kyllä kieltää. Ne ovat niin turvattomia, pieniä muovikopperoita, jotka jää aina kakkoseksi henkilöautolle.

Pistää kyllä niin vihaksi tuo autokuski. Toivottavasti onnistuu tappamaan itsensä putkassa, niin ei tarvitse elättää tuollaista ihmispersettä verorahoilla.

Vaikka teko oli hirveä niin kyllä tällaisia kommentteja lukiessa usko ihmisyyteen on vaarassa kadota. Tällaisesta ajattelutavasta ei lynkkausmentaliteetti ole kaukana. Ymmärrän, että tunteet nousee pintaan, mutta toisen ihmisen kuoleman toivominen on makaaberia.

Ihan sama, tuo mulkku tappoi itse tahallaan kaksi nuorta ihmistä.

Toivottavasti olisit yhtä kiihdyksisssäsi, jos mopoauton kyydissä olisikin ollut 77-vuotiaat tai 87-vuotiaat ihmiset. Vai oletko sitä mieltä, että elämä kuuluu vain alle 20-vuotiaille?

Kyllä siinä ero on jos 87 vuotias kuolee tai 17v. Sillä lähes 90 vuotiaalla on jo elämä eletty ja lähtö joka tapauksessa lähempänä. Kyllä oman lapsen kuolema ja varsinkin noin turha kuolema on omaisillekin pahempaa kestää kuin hyvin vanhan ihmisen kuolema.  Jos 87v isäni tai äitini kuolisi mopoauto kolarissa olisin surullinen, mutta jos 17v lapseni kuolisi, en tiedä miten siitä selviäisin. Elämäni olisi kuitenkin pilalla lopun ikääni.

No niin, tästäkin käy hyvin selväksi, että parempi on olla tekemättä lapsia. Itse olet, mitä, 30 ja 40 ikävuoden välillä? Jos elät 90- tai satavuotiaaksi, on sinulla hirveän kauan aikaa elää elämä pilalla.

Olen sinun kanssasi täysin eri mieltä. Kun löysin viisi vuotta sitten 85-vuotiaan äitini saunasta kuolleena, se oli minulle hirvittävä asia. Olisin hänet pitänyt vielä vaikka parikymmentä vuotta lisää kanssani jutustelemassa ja hänestä huolta pitämässä, vaikka sinun mukaasi hänen elämänsä olikin jo eletty, että hyvä vain, että lähti pois viemästä yhteiskunnan tukia. Mutta näin meillä ihmisillä on nämä tärkeysjärjestykset. Toiset rakastavat vanhempiaan, toiset eivät.

Ei millään pahalla mutta minäkin olen eri mieltä. Suru on tietenkin aina suuri mutta on ihan eri asia menettää äiti nuorena kun itsekin on nuori. Vanhemman menetys vanhuksena on luonnollista ja itsekin aikuisena pärjää paremmin.

Ihan mielenkiinnosta, miksi alapeukkuja? Mieluummin minä ainakin olisin äitini menettänyt aikuisena kuin lapsena. Pienelle lapselle äidin menetys on suurempi tragedia kuin aikuiselle.

Vierailija
142/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Kamala tapaus ja noi mopoautotkin ovat kuin pahvia, mitä liikenneturvallisuuteen tulee. Menevät täysin rusinaksi kolaritilanteissa.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten tuollainen hengenvaarallinen muovikottero edes voi olla laillinen kulkupeli?

Nopeudensäädin henkilöautoon mautojen tilalle! Ruotsissa ihan toimiva systeemi. Edullisempi ja turvallisempi.

No jaa, edelleen se muuta liikennettä huomattavasti hiljaisemmalla nopeudella kulkeva ajoneuvo aiheuttaa vaaratilanteita. Ehkä jopa enemmän kun se ei erotu normaaliautoista mitenkään. Nuo mopoautot tai vaikka rajoittimella varustetut henkilöautotkin kuuluvat ainoastaan kaupunkiajoon ja taajamanopeuksiin.

Jos laskettaisiin ajokortti-ikä 16 vuoteen, ei tarvitsisi noita muovikottereita. Ensimmäiset 2 vuotta huippunopeus voitaisiin rajoittaa esim. 80 km/h tasolle, niin ei pääsisi kaahailemaan. Toisaalta ei olisi tien tukkeenakaan sen enempää kuin kuorma-autot ovat.

16-vuotiaana ei vielä tarvitse päästä auton ratin taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saa tappaja kunnon tuomion.

Vierailija
144/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järki käteen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Kamala tapaus ja noi mopoautotkin ovat kuin pahvia, mitä liikenneturvallisuuteen tulee. Menevät täysin rusinaksi kolaritilanteissa.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten tuollainen hengenvaarallinen muovikottero edes voi olla laillinen kulkupeli?

Nopeudensäädin henkilöautoon mautojen tilalle! Ruotsissa ihan toimiva systeemi. Edullisempi ja turvallisempi.

No jaa, edelleen se muuta liikennettä huomattavasti hiljaisemmalla nopeudella kulkeva ajoneuvo aiheuttaa vaaratilanteita. Ehkä jopa enemmän kun se ei erotu normaaliautoista mitenkään. Nuo mopoautot tai vaikka rajoittimella varustetut henkilöautotkin kuuluvat ainoastaan kaupunkiajoon ja taajamanopeuksiin.

Jos laskettaisiin ajokortti-ikä 16 vuoteen, ei tarvitsisi noita muovikottereita. Ensimmäiset 2 vuotta huippunopeus voitaisiin rajoittaa esim. 80 km/h tasolle, niin ei pääsisi kaahailemaan. Toisaalta ei olisi tien tukkeenakaan sen enempää kuin kuorma-autot ovat.

Juu, ei todellakaan teinejä autoihin. Tämä voi toimia jossain jenkeissä jossa tieolosuhteet on huomattavasti paremmat mutta meidän kelioloilla tiellä täytyy oikeasti käyttää paljon harkintaa, vastuullisuutta, ennakointia, kokemusta ja varautumista. Kaikki piirteitä jotka keskivertoteinillä iloisesti loistaa poissaolollaan.

Pahastipa yleistät. Nykynuoriso on paljon fiksumpaa kuin yleisesti kuvitellaan.

Itse ajoin 70-luvulla autoa liikenteessä ilman korttia nimenomaan 16-vuotiaana ilman yhtäkään ongelmaa.

Vierailija
145/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukkamaisen kusipään huomiohakuinen itsemurhayritys. Rekkakin oli kuulemma pari kertaa tullut vastaan mutta niitä päin ei lähtenyt. Valikoi sen sijaan uhriksi mahdollisimman pienen auton, että jäisi tila-autossaan henkiin.

Vierailija
146/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mautot pitäisi kyllä kieltää. Ne ovat niin turvattomia, pieniä muovikopperoita, jotka jää aina kakkoseksi henkilöautolle.

Pistää kyllä niin vihaksi tuo autokuski. Toivottavasti onnistuu tappamaan itsensä putkassa, niin ei tarvitse elättää tuollaista ihmispersettä verorahoilla.

Vaikka teko oli hirveä niin kyllä tällaisia kommentteja lukiessa usko ihmisyyteen on vaarassa kadota. Tällaisesta ajattelutavasta ei lynkkausmentaliteetti ole kaukana. Ymmärrän, että tunteet nousee pintaan, mutta toisen ihmisen kuoleman toivominen on makaaberia.

Ihan sama, tuo mulkku tappoi itse tahallaan kaksi nuorta ihmistä.

Toivottavasti olisit yhtä kiihdyksisssäsi, jos mopoauton kyydissä olisikin ollut 77-vuotiaat tai 87-vuotiaat ihmiset. Vai oletko sitä mieltä, että elämä kuuluu vain alle 20-vuotiaille?

Kyllä siinä ero on jos 87 vuotias kuolee tai 17v. Sillä lähes 90 vuotiaalla on jo elämä eletty ja lähtö joka tapauksessa lähempänä. Kyllä oman lapsen kuolema ja varsinkin noin turha kuolema on omaisillekin pahempaa kestää kuin hyvin vanhan ihmisen kuolema.  Jos 87v isäni tai äitini kuolisi mopoauto kolarissa olisin surullinen, mutta jos 17v lapseni kuolisi, en tiedä miten siitä selviäisin. Elämäni olisi kuitenkin pilalla lopun ikääni.

No niin, tästäkin käy hyvin selväksi, että parempi on olla tekemättä lapsia. Itse olet, mitä, 30 ja 40 ikävuoden välillä? Jos elät 90- tai satavuotiaaksi, on sinulla hirveän kauan aikaa elää elämä pilalla.

Olen sinun kanssasi täysin eri mieltä. Kun löysin viisi vuotta sitten 85-vuotiaan äitini saunasta kuolleena, se oli minulle hirvittävä asia. Olisin hänet pitänyt vielä vaikka parikymmentä vuotta lisää kanssani jutustelemassa ja hänestä huolta pitämässä, vaikka sinun mukaasi hänen elämänsä olikin jo eletty, että hyvä vain, että lähti pois viemästä yhteiskunnan tukia. Mutta näin meillä ihmisillä on nämä tärkeysjärjestykset. Toiset rakastavat vanhempiaan, toiset eivät.[/quote

Olen tuo jolle vastasit ja jolle vihjasit, etten rakasta vanhempiani. Olet täysin väärässä. Mutta huomaan , että sinulla ei ole lapsia, ja silloin ihminen roikkuu omissa vanhemmissaan ja he ovat ne maailman tärkeimmät ihmiset. Ja heitä suree eniten. Mutta kun ihmisellä on omia lapsia, tärkeysjärjestys muutuu. On huomattavasti helponpi luopua lähes 100v vanhemmistaan kun teini-ikäisestä lapsestaan. Itse olen menettänyt äitini syöpään ja se on ollut pahinta tähän mennessä. Äitini oli kuitenkin jo iäkäs ja vaikka suru oli suuri siitä toipuu. Mutta oman lapsen menetystä en voi edes ajatella. Mutta ymmärrän, että ihminen jolla ei ole lapsia, ei välttämättä tätä ymmärrä.  Isäni on nyt yli 90v. Tiedän, etten saa pitää häntä ikuisesti ja ero on väistämätön, mutta tiedän, että selviän siitä. Se on jotenkin luonnollista, että iäkkäät lähtee ensin. mutta en halua nähdä sitä päivää, kun lapseni kuolee. Haluan lähteä itse ennen häntä.

Et ole mikään määrittelemään toisten ihmisten surua.

En tietenkään ole. Kaikki suru on raskasta kantaa.  Ei tietenkään kukaan halua luopua rakkaistaan.  Ennen paheksuin, kuin kuolinilmoituksessa luki"Emme pyytäneet Luojalta päiviä lisää, vaan yhdessä kutsuimme  Taivaan Isää, ota luoksesi."..... jne. Mutta kun katselin vierestä äitini kamppailua 5v syöpää vastaan, en enää hänen kuolinvuoteellaan ja niissä kivuissa voinut , kuin yhtyä tuohon  muistovärssyyn.  Äidin oli pakko päästä pois niistä kivuista, ei hän olisi voinut elää niin kovasti kärsien. Kuolema oli helpompi hyväksyä. Ja syrin äitiäni paljon ja jo koko sen 5v tein surutyötä.Täysin eri asia on, kun terve nuori lähtee ihan turhan takia. Nythän on selvinnyt, että mies lähti humalassa ajamaan perheriidan päätteeksi ja hän oli yrittänyt itsemurhaa ajamalla nuorten mopoautoon.

Vierailija
147/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoautot ovat siksi niin vaarallisia koska ne aiheuttavat vaaratilanteita kun muut pyrkivät ohi. Vai kuka jaksaa ajaa kymmeniä kilometrejä 50km /h mopoauton perässä 100km rajoitetulla tiellä?? Mopoautot EIVÄT kuulu isoille teille! Kyseiseen kammottavaan onnettomuuteen tämä kommentti ei liity mitenkään.

Vierailija
148/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi vahvisti, itsemurhayritys: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005095394.html

Mies itse myönsi että halusi tehdä itsemurhan (riidan jälkeen), ei tajunnut että auto johon aikoi törmätä oli mopoauto.

Vierailija
149/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Puututte mopoautoihin, vaikka tässä tapauksessa mopoautossa ja -autoilijoissa ei ollut mitään vikaa lukuun ottamatta sitä, että auto on muovia. Tämä itsekäs rattijuoppo itsemurhakandidaatti on ainoa syy onnettomuuteen.

Vierailija
150/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi vahvisti, itsemurhayritys: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005095394.html

Mies itse myönsi että halusi tehdä itsemurhan (riidan jälkeen), ei tajunnut että auto johon aikoi törmätä oli mopoauto.

Kannatti taas säästää mt-palveluista

Vierailija
151/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Puututte mopoautoihin, vaikka tässä tapauksessa mopoautossa ja -autoilijoissa ei ollut mitään vikaa lukuun ottamatta sitä, että auto on muovia. Tämä itsekäs rattijuoppo itsemurhakandidaatti on ainoa syy onnettomuuteen.

Eihän kukaan ole muuta syyllistä hakenutkaan. On vaan ollut keskustelua mopoautoilun järkevyydestä. Tuossa uudessa linkissä, jossa vahvistettiin itsemurhayritys, oli myös tieto, ettei tilannenopeus ollut mikään erityisen kova.

Mopoautoilijoilla ei ole mitään mahdollisuuksia edes normaalissa vauhdissa. Valitettavasti.

Vierailija
152/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä käy kateeksi itsemurhaajan perhettäkään tällä hetkellä. Ei ole heidän syynsä mitenkään! Eiköhän kuitenkin syyllisyys ole valtava, kun riidan jälkeen jätkä tuommoista menee tekemään.

Saapa nähdä kuinka kauan syyllinen on hengissä. Yrittänyt jo riistää hengen itseltään riidan päätteeksi, entäpä nyt kun on tappanut kaksi nuorta?

Ihan karmea tarina monelta kantilta.

Vierailija
153/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut jutella ensin asianajajan kanssa tämän kaverin.

Vierailija
154/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa uusiksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakusta oli jo tuota ennen soiteltu häkeen että yritti ajaa ainakin yhtä autoa päin mutta ei onnistunut tai nämä onnistuivat väistämään. Joten eiköhän tuo mopoauton valikoituminen kohteeksi ollut vain virhearvio kuskilta kun jäi nyt itse eloon. 

Älä viitsi. Jonnet päästelleet mopoautolla väärällä puolen tietä.

Lapsellani oli mopoauto, ja monesti ajoin isommalla tiellä hänen perässään, jos lähdettiin kotoa samaa aikaa. Mauto ajoi pientareen puolella, mutta mautoja ohiteltiin todella törkeästi, esim. peilejä hipoen. Olen pelännyt monesti myös ihan vieraiden teinien puolesta.

Laitan uudelleen, kun en tajunnut käyttää LAINAA-vastausta.

Olen jossakin vaiheessa palaamassa mopoikään, nuoruudessani papoille ostettiin mopo, kun eivät enää jaksaneet muuten käydä kylillä. Puolisokeat ja huonokuuloiset papparaiset ovatkin sen jälkeen olleet katoava luonnonvara...

Toivottavasti nuorisolle ei käy samoin noiden muovi-ihmeiden vuoksi.

Näin halusin vastata edelliselle kirjoittajalla, joka väitti lapsensa ajaneen moppiksella pientaretta käyttäen:

"Ei Mautolla mahdu ajamaan pientareella, eikä pientareella saa edes ajaa!

Pientare on tien vieressä valkoisen viivan oikealla puolella oleva kapea alue.

Pientarealueelle saa väistää, jos siitä ei aiheudu vaaraa, se siitä pientareella ajamisesta."

Täällä on leveä piennar, mopoauto mahtuu justiinsa siihen. Hyvin usein mopoautot ajavat siellä, koska henkilöautot kaahaa 80:n tiellä satasta.

Mopoautolla ei saa ajaa pientareella, lue vaikka tästä:

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tiella-vai-pientareella-tie…

Vierailija
155/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi pakokaasu niin ei tarvi sivullisia vetää mukaan?

Jos on rahasta tiukkaa, niin festarit, teltta ja kertekäyttögrilli on sellainen yhdistelmä, ettei omaisille jää välttämättä tuskaa itsemurhasta, kun voivat laittaa kännivahingon piikkiin.

Vierailija
156/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelivst toistensa kanssa. E ja m. Nyt ovat enkeleinä taivaassa <33333

Vierailija
157/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa uusiksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakusta oli jo tuota ennen soiteltu häkeen että yritti ajaa ainakin yhtä autoa päin mutta ei onnistunut tai nämä onnistuivat väistämään. Joten eiköhän tuo mopoauton valikoituminen kohteeksi ollut vain virhearvio kuskilta kun jäi nyt itse eloon. 

Älä viitsi. Jonnet päästelleet mopoautolla väärällä puolen tietä.

Lapsellani oli mopoauto, ja monesti ajoin isommalla tiellä hänen perässään, jos lähdettiin kotoa samaa aikaa. Mauto ajoi pientareen puolella, mutta mautoja ohiteltiin todella törkeästi, esim. peilejä hipoen. Olen pelännyt monesti myös ihan vieraiden teinien puolesta.

Laitan uudelleen, kun en tajunnut käyttää LAINAA-vastausta.

Olen jossakin vaiheessa palaamassa mopoikään, nuoruudessani papoille ostettiin mopo, kun eivät enää jaksaneet muuten käydä kylillä. Puolisokeat ja huonokuuloiset papparaiset ovatkin sen jälkeen olleet katoava luonnonvara...

Toivottavasti nuorisolle ei käy samoin noiden muovi-ihmeiden vuoksi.

Näin halusin vastata edelliselle kirjoittajalla, joka väitti lapsensa ajaneen moppiksella pientaretta käyttäen:

"Ei Mautolla mahdu ajamaan pientareella, eikä pientareella saa edes ajaa!

Pientare on tien vieressä valkoisen viivan oikealla puolella oleva kapea alue.

Pientarealueelle saa väistää, jos siitä ei aiheudu vaaraa, se siitä pientareella ajamisesta."

Täällä on leveä piennar, mopoauto mahtuu justiinsa siihen. Hyvin usein mopoautot ajavat siellä, koska henkilöautot kaahaa 80:n tiellä satasta.

Mopoautolla ei saa ajaa pientareella, lue vaikka tästä:

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tiella-vai-pientareella-tie…

Ja täältä lisää:

https://www.liikenneturva.fi/fi/liikenteessa/mopoilijat

Siellä todetaan mm. näin:

Mopoautolla ei saa ajaa pientareella eikä kevyen liikenteen väylällä, vaikka mopoilu olisikin siellä lisäkilvellä luvalliseksi merkitty. Myöskään moottoritiellä tai moottoriliikennetiellä ei saa ajaa ajoneuvolla, jonka rakenteellinen nopeus on enintään 50 km/h.

Vierailija
158/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kovasti ajaa jos kävisi niin että kusipäätyyppi ajaa päälle, halvaannut mutta tietoisuus säilyy. Et pysty vaan puhua tai liikkua. Aivan järkyttävää. Onneksi nuoret kuolivat heti etteivät jääneet kitumaan.

Vierailija
159/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että omaan itsariin sotketaan muita on täyttä narsismia!!! Hän olisi voinut ajaa kaiteeseen tai hirttää itsensä. Mutta ei, viattomat joutuivat kuolla. Tuleekohan tämä ihmispaska uusimaan tekonsa. Itsekäs kusipää.

Vierailija
160/210 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelivst toistensa kanssa. E ja m. Nyt ovat enkeleinä taivaassa <33333

Taivaaseen pääsee vasta tuomiopäivän jälkeen. Siihen asti ollaan vainaita.

Ihmettelen näitä ajatuksia, että välittömästi singahdettaisiin jonnekin, joskushan ihan ns. uskovaiset moisia ajattelevat. Sielunvaelluksen kannaltakin kuoleman jälkeinen välitila ennen jälleensyntymää, bardo, kestää kauan.

Mutta ymmärrän, että tuolla tavalla monet saavat apua suruun ja ahdistukseen. Jos tässä kommentoijan pointti ei ollut tuo nimikirjainten paljastaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi