Liian outo nimi(kö)? Mielipiteitä...
Mieheni ja minä ei saada aikaan yksimielisyyttä tulevan lapsen nimestä, kappa kappas. Minä haluaisin perinteisen nimen, mies taas modernimman. Mulle ensimmäisenä vaihtoehtona on perinteinen mutta harvinainen nimi Jaavetti, mutta miehen mielestä se on liian outo. Mies haluaisi taas Jaren tai Miskan. Mitä mieltä te olette näistä nimistä? Mikä paras?
Kommentit (13)
Jaavetti kuulostaa lähinnä porvoolaiselta nimeltä.
Jare ja Miska on aina kuulostanut mun korvaan lempinimiltä. Jaavetti toiseksi nimeksi?
Jaavetti ja Jare.... Ei ei missään nimessä. Miska on ylivoimaisesti parhain noista.
No ei nyt mikään Jaavetti, kaikkea sitä väännetään, vaikka ei kai ap tosissaan ollut. Eli siis miehesi ehdotuksista toinen. Ovat kuitenkin nimiä.
Jare ja Miska on koulukiusaajien nimiä, niitä jotka kiusaa Jaavettia kun sillä on sellainen nimi. Jaavetti taas on hakemalla haettu ja suorastaan ruma.
Jaavetti? Pisteet luovuudesta, mutta ei jatkoon.
Oli pakko kuuklata tuo Jaavetti. Juu, löytyi joku sen niminen Jansson 1700-luvulta. Mutta siinä se. Joten eiköhän ap jätetä se sinne historiaan. Jare on ehdotukseni. Eikö Miska ole nalle?
Kaikki nuo ovat kamalia. Miksei sitten Jyri tai Jari? Ihan perinteisia, ei nalle, ei muotilaulaja, ei omituinen liian vanha nimi.
Jaavetti on hyvä ainakin, jos se edellinen ja ainoa väestörekisteriin ehtinyt Jaavetti on sukua. Tämän nimen muodot Jaafet ja Jaafetti ovat pikkaisen käytetympiä. Nimen alkumuoto on Jefet (joka merkitsee: "Jumala laajentaa"). Jahvetti taitaa olla se Suomessa käytetyin muoto nimestä. Tutkaile toki muutkin ko. nimestä muodostuneet nimet, voi löytyä kivakin.
Jostain syystä Miskaa on käytetty myös tytöillä, mutta tuskin sekaannusta sukupuolesta kuitankaan tulee.
Jare on uudehko, lempinimäinen (ehkä myös vähän tylsä) nimi.
Tutkailkaa sukujanne muutaman sukupolvi taaksepäin; sieltä voisi löytyä molempia tyydyttävä nimi; perinteinen, mutta myös miestäsi miellyttävä lempinimityyppinen nimi.
Miska on ihana.