Pitäisi kuulemma jättää naimisissa oleva mies rauhaan
Näin kirjoitti työkaverin vaimo fb:ssa, oli selannut läpi miehensä ja minun viestiketjun. Viesteissä ei mielestäni ole mitään pahaa, noin 90% pelkkää typerää emoji- ja hymiöpelleilyä, hyvin harvoin edes kirjoitetaan mitään. En muista mistä tämä alkoi, mutta pelkästä kaveriläpästä on kyse, ei mistään muusta. Ja nyt vaimolta tulikin tällainen hyökkäävä viesti, olen aika ihmeissäni. Eikö naimisissa oleva muka saisi viestitellä kaverin kanssa? Olenko tehnyt oikeasti jotain väärää, vai ylireagoiko vaimo?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Exällä oli myös näitä "hauskoja läppiä" työkaverinaisten kanssa. Ihan vaan läpällä monta kertaa päivässä tuli ja meni sydämiä ja ihan vaan läpällä tämmösiä pikkutuhmia tässä vaan heitetään..juu ja alkoi ihan viattomasti hymiöillä kun oli yhteinen huumorintaju.
Myöhemmin sitten paljastui että äijällä ollut oikein haaremi siellä työpaikalla.Ihan mielenkiinnolla kysyn (off topic), että eikö ne työpaikan naiset tienneet toisistaan?
Ei ilmeisesti tienneet. Äijä oli niin hyvä puhumaan että osasi puhua mustankin valkoiseksi. Iso työpaikka oli kyseessä.
Perussunnuntai tylsä trollihan tämä on... mutta vastauksista päätellen palsta on täynnä huonolla itsetunnolla varustettuja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän säälittävä olet, etsi muita kavereita.
Onhan mulla nyt muitakin kavereita. Tämä työkaverikin on mukava, vaikka ei olla työajan ulkopuolella tekemisissä muuten kuin viestien välityksellä.
ap
Miksi työkaverin kanssa pitää ylipäänsä olla yhteydessä työajan ulkopuolella? En itse ainakaan jaksaisi. Työkaverit ovat nimensä mukaisesti työkavereita. Jos olisin jonkun kanssa tekemisissä myös työajan ulkopuolella, niin hän olisi kaveri, ei pelkkä työkaveri. Pelkkien emojien lähetteleminen kaverille taas olisi erittäin lapsellista. Kuka ylipäänsä viitsii sellaiseen edes käyttää aikaa?
Mutta "filosofiselta" kannalta sinä et tietenkään ole vastuussa kirjoittelusta ("kirjoittelusta" siis) kenellekään, koska olet ilmeisesti itse sinkku. Jos mies haluaa tuota pelleilyä jatkaa, niin ei ole mitään estettä sille ettetkö leikkisi mukana. Ihmettelen kyllä aikuista miestä, joka tuollaista jaksaa.
EIhän työkavereiden kanssa pidäkään olla yhteydessä työajan ulkopuolella, jos ei siltä tunnu. Meillä tämä viestittely tuntuu luontevalta ja kai se sitten sopii molempien huumorintajuun. Ja siis painotan, että kyse on nimenomaan kavereiden pelleilystä, ei mistään flirtistä. Eikä viestittely ole sellaista jatkuvaa tykitystä, vaan ehkä muutama päivässä.
Mutta jos siis jätetään huomioimatta viestittelyn lapsellisuus ja typeryys, niin onko siinä jotain pahaa että naimisissa oleva mies harrastaa tällaista?
ap
Muutamia päivässä...? Työ- vai vapaa-ajalla? Eikö ole töitä tehtävänä? Meidän töissä on sen verran kiire, että saa tehdä parhaansa ehtiäkseen hoitaa työhön kuuluvan viestittelyn, sähköpostit ja puhelut. Ei tosiaan ole aikaa ylimääräisten hymiöiden lähettelyyn.
Vähät vapaa-ajat kuuluvat ensisijaisesti perheelle ja harrastuksille. Ei tulisi pieneen mieleen kiusata työkaverin puolisoakin. Toki työkaveri voi olla muutoinkin kaveri, mutta ei siten, että puolisoa harmittaa. Toki puolisoilla voi ja saa olla ystäviä erikseen, mutta parisuhdetta loukkaava ystävyys on kyseenalainen. Mies on nyt hiukan tyhmä, jos tieten tahtoen loukkaa puolisoaan - sinä taas... no, mieti itse, mikä sinulle on aikuisten oikeasti tärkeää. Kussakin suhteessa on omat pelisääntönsä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on miehen tehtävä tietää ja kunnioittaa hänen ja vaimonsa rajoja, eikä ap:n. Eriasia jos mies olisi sanonut että älä enää Kirjoita ja ap vaan jatkaisi niin silloin ymmärrän että vaimo sanoo Aapeelle asiasta.. Huh miten tossu mies.
Kyllä oikeasti empaattinen ja viisas ihminen tajuaa milloin kannattaa vähän perääntyä ja pitää matalempaa profiilia.
Jos ap ei halua lopettaa / vähentää reilusti viestejään , eikä ole kiinnostunut miehestä muuten kuin kaverina, on hän itsekeskeinen kiusanhenki.
Miksi hän haluaa ikävyyksiä kaverilleen ja hänen vaimolleen?
Jos hän on oikeasti kiinnostunut miehestä muutenkin kuin kaverina, niin miksi ei myönnä että on iskenyt kiinni varattuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on miehen tehtävä tietää ja kunnioittaa hänen ja vaimonsa rajoja, eikä ap:n. Eriasia jos mies olisi sanonut että älä enää Kirjoita ja ap vaan jatkaisi niin silloin ymmärrän että vaimo sanoo Aapeelle asiasta.. Huh miten tossu mies.
Kyllä oikeasti empaattinen ja viisas ihminen tajuaa milloin kannattaa vähän perääntyä ja pitää matalempaa profiilia.
Jos ap ei halua lopettaa / vähentää reilusti viestejään , eikä ole kiinnostunut miehestä muuten kuin kaverina, on hän itsekeskeinen kiusanhenki.
Jos hän on oikeasti kiinnostunut miehestä muutenkin kuin kaverina, niin miksi ei myönnä että on iskenyt kiinni varattuun?
Jos minun kaverimieheni tyttöystävä laittaa yhtäkkiä viestiä, että jättäisin miehen rauhaan niin en todellakaan katkaisisi yli 10 vuoden ystävyyttä siksi, että joku minulle tuntematon ihminen nyt vaan haluaa niin, en todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Exällä oli myös näitä "hauskoja läppiä" työkaverinaisten kanssa. Ihan vaan läpällä monta kertaa päivässä tuli ja meni sydämiä ja ihan vaan läpällä tämmösiä pikkutuhmia tässä vaan heitetään..juu ja alkoi ihan viattomasti hymiöillä kun oli yhteinen huumorintaju.
Myöhemmin sitten paljastui että äijällä ollut oikein haaremi siellä työpaikalla.
Minä kyllä repesin tuohon viimeiseen lauseeseen... Oikein haaremi!
Gösta Sundqvist tuollaisen alfauroksen joskus kuvasi täydellisesti biisissä Unelmia ja toimistohommia;
Maanantaiaamuna krapula ja vapina
tuijotan vessan seinään.
Olen työpaikan sonni, porsas sekä apina
suu täynnä kuivaa heinää.
Silti toimiston tyttöjen salaisissa unissa
kaikkien kanssa vehtaan.
Tunnen hankaussähköä, kipinöitä munissa
minä se vasta kehtaan
olla mies.
Paljonko ap:lla olikaan ikää, ja minkä tyyppinen työpaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Newsflash: ap ei ole viisas tai empaattinen. Ap on säälittävä itsekeskeinen kiusanhenki.
😜😩😇🤣🙃🤢👹🎃🙀
Ps. 💩
Vaimon pitäisi ensisijaisesti pyytää miestään jättämään sinut rauhaan. Sekin tosin on ihan ymmärrettävää, että hän esitti pyyntönsä sinulle. Ehkä hänellä on syy mustasukkaisuudelle, mutta sinä vain et ole tietoinen siitä? Antaisin ohjeeksi, että peräänny varmuuden vuoksi. Tuskin edes menetät paljoa, jos viestittely on jotain hymiöiden vaihtamista.