Pitäisi kuulemma jättää naimisissa oleva mies rauhaan
Näin kirjoitti työkaverin vaimo fb:ssa, oli selannut läpi miehensä ja minun viestiketjun. Viesteissä ei mielestäni ole mitään pahaa, noin 90% pelkkää typerää emoji- ja hymiöpelleilyä, hyvin harvoin edes kirjoitetaan mitään. En muista mistä tämä alkoi, mutta pelkästä kaveriläpästä on kyse, ei mistään muusta. Ja nyt vaimolta tulikin tällainen hyökkäävä viesti, olen aika ihmeissäni. Eikö naimisissa oleva muka saisi viestitellä kaverin kanssa? Olenko tehnyt oikeasti jotain väärää, vai ylireagoiko vaimo?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vähän säälittävä olet, etsi muita kavereita.
Onhan mulla nyt muitakin kavereita. Tämä työkaverikin on mukava, vaikka ei olla työajan ulkopuolella tekemisissä muuten kuin viestien välityksellä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan mulla nyt muitakin kavereita. Tämä työkaverikin on mukava, vaikka ei olla työajan ulkopuolella tekemisissä muuten kuin viestien välityksellä.
ap
Miksi työkaverin kanssa pitää ylipäänsä olla yhteydessä työajan ulkopuolella? En itse ainakaan jaksaisi. Työkaverit ovat nimensä mukaisesti työkavereita. Jos olisin jonkun kanssa tekemisissä myös työajan ulkopuolella, niin hän olisi kaveri, ei pelkkä työkaveri. Pelkkien emojien lähetteleminen kaverille taas olisi erittäin lapsellista. Kuka ylipäänsä viitsii sellaiseen edes käyttää aikaa?
Mutta "filosofiselta" kannalta sinä et tietenkään ole vastuussa kirjoittelusta ("kirjoittelusta" siis) kenellekään, koska olet ilmeisesti itse sinkku. Jos mies haluaa tuota pelleilyä jatkaa, niin ei ole mitään estettä sille ettetkö leikkisi mukana. Ihmettelen kyllä aikuista miestä, joka tuollaista jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia hymiöitä ja miksi?
Ihan niitä perushymiöitä ja muita kuvia, mitä puhelimessa on tarjolla. En tiedä miksi, se vaan on molempien mielestä hauskaa.
ap
No jos ne viestit on VAIMON mielestä epäasiallisia, eikä hän pidä siitä, että "kaveeraat" hänen miehensä kanssa, niin voisitko mitenkään ajatella niin, että ehkä sun kannattais "väistyä" ja lopettaa viesteily? Aiheutat vaan eripuraa avioparin välille. Sitäkö sä haluat? Eikö perheettömiä kavereita riitä?
Mutta jatka vaan uhmallakin, niin tekee aito ja lapsellinen pissaliisa. Ja mies yhtä typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi työkaverin kanssa pitää ylipäänsä olla yhteydessä työajan ulkopuolella? En itse ainakaan jaksaisi. Työkaverit ovat nimensä mukaisesti työkavereita. Jos olisin jonkun kanssa tekemisissä myös työajan ulkopuolella, niin hän olisi kaveri, ei pelkkä työkaveri. Pelkkien emojien lähetteleminen kaverille taas olisi erittäin lapsellista. Kuka ylipäänsä viitsii sellaiseen edes käyttää aikaa?
Mutta "filosofiselta" kannalta sinä et tietenkään ole vastuussa kirjoittelusta ("kirjoittelusta" siis) kenellekään, koska olet ilmeisesti itse sinkku. Jos mies haluaa tuota pelleilyä jatkaa, niin ei ole mitään estettä sille ettetkö leikkisi mukana. Ihmettelen kyllä aikuista miestä, joka tuollaista jaksaa.
EIhän työkavereiden kanssa pidäkään olla yhteydessä työajan ulkopuolella, jos ei siltä tunnu. Meillä tämä viestittely tuntuu luontevalta ja kai se sitten sopii molempien huumorintajuun. Ja siis painotan, että kyse on nimenomaan kavereiden pelleilystä, ei mistään flirtistä. Eikä viestittely ole sellaista jatkuvaa tykitystä, vaan ehkä muutama päivässä.
Mutta jos siis jätetään huomioimatta viestittelyn lapsellisuus ja typeryys, niin onko siinä jotain pahaa että naimisissa oleva mies harrastaa tällaista?
ap
Vierailija kirjoitti:
No jos ne viestit on VAIMON mielestä epäasiallisia, eikä hän pidä siitä, että "kaveeraat" hänen miehensä kanssa, niin voisitko mitenkään ajatella niin, että ehkä sun kannattais "väistyä" ja lopettaa viesteily? Aiheutat vaan eripuraa avioparin välille. Sitäkö sä haluat? Eikö perheettömiä kavereita riitä?
Mutta jatka vaan uhmallakin, niin tekee aito ja lapsellinen pissaliisa. Ja mies yhtä typerä.
Eli vaimoko sen päättää, kenen kanssa mies pitää yhteyttä ja miten? Eikö miehellä ole omaa tahtoa tässä(kään) asiassa?
ap
Onko sulla käynyt mielessä, että todennäköisesti tuon työkaverin päässä viestittely ei ole ollut vain "kavereiden pelleilyä"? Luulee, että olet kiinnostunut hänestä ja on lähtenyt leikkiin mukaan. Ymmärrän hyvin, että vaimonsa ei tykkää.
Toinen juttu: Oletko miettinyt, minkälaisen kuvan annat itsestäsi työpaikalla, jos nuo viestit leviävät muille? Ammattimaisen ja asiallisen kuvan? Työajalla olet kuitenkin harrastanut tuota.
Pitäiskö teidän mennä sänkyyn, että vaimolla olisi edes kunnon aihe jäkättää?
Miksiköhän se muuten pommittaa sua, ventovierasta, eikö uskalla huomauttaa miehelleen vai eikö mies tottele?
(Miehen avioliitto kuulostaa olevan ehtoopuolella.)
No jos mua lähestyisi jonkun vaimo noilla sanoin, jättäisin kyllä ukon rauhaan, varsinkaan kun kyse on jostain naurettavista kuvista..
Mutta sen sijaan jos olisimme ystäviä ja juttelisimme, selvittäisin asiaa hiukan enemmän..
Luulet että mies on kaveri mutta oikeasti asia ei ole ihan niin viaton. En usko että yksikään aikuinen (?) mies viitsii huvikseen lähetellä jotain emojita monta kertaa päivässä. Gruumaa sua panosuhdetta varten. Perusvirhe naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla käynyt mielessä, että todennäköisesti tuon työkaverin päässä viestittely ei ole ollut vain "kavereiden pelleilyä"? Luulee, että olet kiinnostunut hänestä ja on lähtenyt leikkiin mukaan. Ymmärrän hyvin, että vaimonsa ei tykkää.
Toinen juttu: Oletko miettinyt, minkälaisen kuvan annat itsestäsi työpaikalla, jos nuo viestit leviävät muille? Ammattimaisen ja asiallisen kuvan? Työajalla olet kuitenkin harrastanut tuota.
Hyviä miehiä on harvassa. Työpaikkaa voi aina vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulet että mies on kaveri mutta oikeasti asia ei ole ihan niin viaton. En usko että yksikään aikuinen (?) mies viitsii huvikseen lähetellä jotain emojita monta kertaa päivässä. Gruumaa sua panosuhdetta varten. Perusvirhe naiselta.
Näin mäkin sen tulkitsen.
Ainoastaan vonkaajamiehet lähettelee hymiöitä mulle. Ja siis ovat seksin, ei suhteen, perässä.
Vierailija kirjoitti:
Sen perusteella mitä välillä jutellaan ilman vitsailua, olen suhteellisen varma että mies ei ole kiinnostunut minusta eikä kuvittele minun olevan kiinnostunut hänestä.
Jos nämä meidän viestit leviäisivät työpaikalla, niin en kyllä osaa kuvitella että niistä mitään sen ihmeempiä ajateltaisiin, vaan pidettäisiin juuri sellaisena harmittomana huvitteluna kuin se onkin.
ap
Kyllä mäkin hiukan ihmettelisin jos joku miehen naispuolinen työkaveri lähettäisi miehelleni pari emojia päivässä.. Ja käskisin miehen lopettaa hölmöilyn.
Kuulostaa erikoiselta, että ketään aikuista miestä kiinnostaisi vapaa-aikana lähetellä jotain hymiöitä työkaverille joka vastakkaista sukupuolta...? Siis vaikka mies olis sinkkukin. Mun kokemus miehistä on, että suurinta osaa ei kiinnosta somessa viestittely ollenkaan, siis yhtään, ja ne sosiaaliset joita kiinnostaa, käy sitten ihan oikeita keskusteluja.
Hymiöitä en oikeastaan tiedä yhdenkään aikuisen miehen viljelevän, miehet tuntuu pitävän niitä pöljinä.
Ap, olet säälittävä. Minä olen ulkomaalainen nainen (eurooppalainen kuitenkin) ja meidän kulttuurissa ei ole mitään naisten ja miesten välisiä kaveriläppäsuhteita. Jos lähetät naimisissa olevalle miehelle typeriä emojeja, on vaimolla ihan hyvä syy olettaa että olet hänen miehestään kiinnostunut. Lopeta vielä hyvän sään aikana. Mitä noita suomiakkoja vaivaa hyvänen aika.