Minkä hintaisilla autoilla teidän 18-vuotiaat ajavat kun saavat kortin ja kuka maksaa kustannukset?
Kommentit (31)
Kun ite ajoin kortin (5 vuotta sitten), vanhemmat maksoi kortin ja vanhempien autoa käytin kun he eivät sitä tarvineet. Vanhemmat maksoi myös kaikki kulut (myös bensan) vaikka käytin sitä useinkin iltaisin.
Tytär saa 9000 arvoisen auton omaan käyttöönsä, maksamme bensat ja muut. Vastineeksi tytär hoitaa pikkusisaruksiaan pari kertaa viikossa illan. Tyttö pitää ihan hyvänä kauppana.
Mä sain käyttää aika vapaasti perheen kumpaakin autoa (vanha volkkari ja vielä vanhempi volvo). Vanhemmat maksoivat ajokortin ja bensat, kunhan hoidin osuuteni esim. pikkuveljien kuljettamisesta harkkoihin ym. Saan edelleen lainata vanhemmilta autoa aina tarvittaessa, jos jompi kumpi on vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen, mutta pihi isäni osti mulle vanhan ford ka:n, joka maksoi 600€. Ite en maksanut mistään mitään, ja iskä sai korjata kyseistä kopperoa vähintään toisella 600€. Ainakin on persoonallinen auto. :DD
Sama juttu, pihi isäni osti minulle vanhan romun johon vaihdettiin mm. moottori ja vaihdelaatikko 😂. Kyllästyi sitten korjauskuluihin ja osti uuden pikkuauton. Me annamme lapsen käyttää autojamme vapaasti ja kulut sekä polttoaineet maksamme tietenkin.
Sain itse ostaa kesätienesteilläni sellaisen auton johon mulla oli varaa.
Vanhemmat maksoi ajokortin ajon.
Kaikki kulut maksoin itse. Opintolainalla rahoitin opiskeluni.
T. DI
Sama kuin itselle aikoinaan, vanhemmat maksaa kortin ja auttaa sopivan ensi auton etsimisessä. Saa itse maksaa auton ja siihen vakuutukset, mutta bensa rahaa saa niin kauan kuin kotona asuu.
Ei todellakaan ole varaa maksaa ajokorttia autosta nyt puhumattakaan, itse saavat korttinsa maksaa sitten myöhemmin jos ja kun työllistyvät.
Teini maksoi autokoulunsa itse (säästänyt esim. ylioppilaslahjarahoja). Lainasimme puolet hinnasta ja maksaa sitten takaisin rauhassa.
Kun perhe käyttää autoa, saa ajokortin omistava teini olla kuskina. Vanhempien autoa saa toki lainata myös. Hyvä saada kokemusta ja varmuutta ajoon.
Itse saa toki ostaa auton oman rahatilanteensa mukaan jos kokee tarvitsevansa ja hoitaa siihen pakolliset vakuutukset
Ostimme auton ja maksamme bensat. Pojan kuukausirahaa laskettiin tosin 50€
Vierailija kirjoitti:
Ostimme auton ja maksamme bensat. Pojan kuukausirahaa laskettiin tosin 50€
Ja tietty maksoimme myös kortin ja autokoulun :)
Ostettiin uusi 224 000€ BMW 750 A XDRIVE.
Meidän visalla makselee kulut.