PAS viikolla 15??
Hei!
Pitkän hoito- ja palstatauon jälkeen palaan takaisin tänne. Näyttää siltä, että suurin osa kanssani aiemmin piinailleista on siirtynyt odottavien palstalle :) joten lyhyt esittely lienee paikallaan.
Hoitoja takana yli kaksi vuotta (4 inssiä, 1 IVF, 1 ICSI ja 1 PAS) ilman plussaa. Lapsettomuuden syy mun endo. Viime PAS kesäkuussa, sen jälkeen joulukuussa lapa ja ärhäkän endon kuivattelua Zoladexilla. Tänään aloitin Zumenonin, pas suunnitteilla viikolle 15. Löytyisikö muita mukaan piiniskavereiksi??
terkuin, Anki
Kommentit (47)
Siihen asti popsin Progynovaa annostuksella 3 tbl. päivässä. Mikäli kaikki menee hyvin (eli siirtoon päästään), niin ainakin edellisen PASn aikataulun perusteella se on sitten maanantaina 10.4. eli kp 17.
hei!
Niin ne vaan päivät kuluu... lääkityksen noston jälkeen olo ei ole ollut kovin häävi. Huimaa ja on huono olo. Mittasin tuossa sitten verenpainettakin, kun alapaineen kanssa on ollut aiemminkin ongelmia ja aika korkeellahan se sitten oli 138/104... Päätin siis lopettaa mittaamisen ja meditoida joka päivä ;) Oikeesti konsultoin kyllä hoitavaa lääkäriäkin, ja kyllä se taas on tuo stressi ja tuleva piinailu mikä painettakin nostaa. Onhan se helppo sanoa, että ota rennommin äläkä mieti tulevaa. Mutta sitä hermoilua, kyttäämistä ja miettimistä nää hoidot on. Onneksi tänään on ollut parempi olokin.
Milka, niin minäkin kuvittelin, että yksityisellä puolella pystyisi paremmin sovittelemaan työn ja hoitojen aikatauluja. Aikamoista säätämistä tää kyllä on. Toivottavasti sulla ovis sattuu sopivalle päivälle, ettei sen vuoksi jää siirto tekemättä.
Ompputarha, meillä onkin sitten loppujen lopuksi melkein sama aikataulu! Mulle on alustavasti suunniteltu sulatusta ma 10.4 ja siirto sitten tiistaille 11.4. Tehdäänkö teille sulatus ja siirto samana päivänä?
Laittakaahan kuulumisia. Mites muuten Tiuhtiaisella menee??
-anki-
Meillä on töissä tosi ikävä työsyrjintätapaus käynnissä, ei ole ollut yhtään aikaa mihinkään muuhun! On se vaan älytöntä miten jotkut ihmiset käyttäytyy työpaikalla.
No, se siitä. Ensin (.)
Eilen oli tosiaan ultra ja ihan hyvältä näytti, limis paksuimmiltaan 0.83. Siirto on ensi maanantaina ja kaksi siirretään mikäli hengissä selviää. Sit loppuviikosta ollaankin lähdössä ulkomaanmatkalle ja vasta pääsiäisen jälkeen saa testata. Mahtaa tulla tiukkaa odottelun kanssa!
Kurjaa, että Anki voit niin huonosti. Toivotaan että paineet laskee ja sit toivotaan että kuitenkin lopputulos on kaiken sen kurjuuden väärti!
Milka, ihanaa että sulla on noin ymmärtävä esimies ja joustava työ. Mä olen vaan mutissut aina jotain lääkärissä käynnistä tai kokouksista enkä ole sen tarkempia selitellyt, tosin vuosi sitten kyllä kerroin että aloitetaan hoidot joten ehkä se arvaakin useimmiten mistä on kyse. Miltä ultrassa näytti? toivottavasti kaikki on kohdallaan!
Onko muilla mitään uutta kerrottavaa?
Tiedättekö muuten että voiko lääkkeellisen PASin jälkeen tehdä heti perään toisen, vai pitääkö tulla " normaalit" kuukautiset välissä? Mietin vaan kun nythän näitä estrogeeneja napsitaan ja progesteroneja tuikitaan raskaustestiin asti, sit ilmeisesti jos olis nega niin taukoa sen aikaa että pääsee tyhjenemään, mutta voiko sitten taas kp 1 aloittaa estrogenit?
Hauskaa viikonlopun odottelua,
Tiuhtis
Mulle ainakin tehdään PAS heti negan jälkeiseen kiertoon. Eli viime kierrossa negasin, vuotopäivästä seuraavana alkoi Progynovat. Ihmettelin tosin tätä itsekin, sillä aiemmin on pidetty yksi kierto väliä, mutta en tiedä olisiko sillä vaikutusta, että aiemmat PASit on tehty sumuilla, viimeksi ensimmäistä kertaa aloitin Progynovat ja sen seurana vain Luget. No, järjestely sopii mulle ;)
Hei,
hienoa että teillä hommat etenee. Ja Anki toivottavasti sinulla olo paranee.
Itsekin kävin tänään pp9 ultrassa. Löytis selvä johtofollikkeli joka oli kooltaan 14mm ja limis oli 75mm. Lääkäri sanoi, että hyvältä näyttää ja käski aloitaa oviksen tikuttamisen jo huomenna. Katsotaan nyt, miten tämä etenee. Tuleeko ovista...
Pääsi viesti karkuun ja luvut meni miten meni kun kiireessä kirjoitin. Mutta kyllähän te ymmärrätte missä kokoluokassa liikutaan.
Kiva tietää että tässä voidaan sitten jatkaa ilman muita kuin kesälomataukoa ihan niin pitkään kunnes tärppää tai huurunenät loppuu. Milka, hienolta kuulostaa! Tsemppiä ja hyvää viikonloppua kaikille!
Ilmoitan, että tänään on siirto ja samalla nostan tätä pinoa enemmän näkyviin. Mitä uutta?
Tiuhtiainen
Täällä jatkan monologiani kun on niin hyviä uutisia. Sulatettiin ensin yksi, josta neljästä solusta hengissä selvisi kolme, sitten sulattivat vielä toisen, jossa kaikki neljä solua selvisi. Molemmat siirrettiin, ja biologin mukaan oli oikein hyvälaatuisia.
Mulla oli vielä eilen aika negatiivinen olo, mutta nyt ilmeisesti lääkärin optimistisuus on tarttunut! Huomasin raitiovaunussa töihin palatessani jo juttelevani alkioille kuin lapsille mielessäni, toivoin että kasvaisivat ja kiinnittyisivät. Onhan sitä nyt kuitenkin ainakin vähän raskaana, kun kaksi elävää alkiota on sisällä, vaikkei sitten olisikaan mitään takeita että tämä olisi mikään " lapsi kotiin" -tilanne.
Pääseekö kukaan muu vielä tällä viikolla siirtämään? Mä olen linjoilla torstaihin asti, sitten tulee hiljaisuus pääsiäisen yli kun ollaan matkoilla joten pitää piinailla ihan yksin.
Hienoa Tiuhtiainen. Tilanteesi kuulostaa todellä hyvältä! Peukutan toivotulle lopputulokselle!
Itse sain tänään positiivisen tuloksen ovistestistä, joten siirtoa on kaavailtu torstaille. Koskaan kun en ole passissa ollut ja pessimistinenkin olen, niin en oikein uskalla luottaa siihen, että alkiot selviävät. Meillähän alkiot muutenkin ovat hitaita ja 2 -soluvaiheessa joten mahikset hiukka pienet. Mutta katsotaan nyt tämä touhu loppuun. Lähden kanssa loppuviikosta 2 viikon lomalle joten olen sen jälkeen aika pimennossa.
Miten muut? Missä mennään? Tsemppiä kaikille!
Limis reilut 7mm, joten siirto perjantaina. Vielä ei varmaa tietoa siitä, siirretäänkö yksi vaiko kaksi. Olen jo valmiiksi pessimistinen tuloksen suhteen, sillä mulla on (taas) vasemmalla puolella kysta, joka ei tosin kuulemma haittaa, mutta silti.. No, saa nähdä mitä tämä taas tuo tullessaan vai tuoko mitään.
TIUHTIAINEN - hieno juttu, että sait kaksi kaveria matkaan ;) Kovasti tsemppiä piinailuun, toivottavasti parin viikon päästä saat toivotun testituloksen!!
MILKA - sulle myöskin tsemppiä! Toivotaan, että pikkuiset selviytyvät ja saat ne matkaasi torstaina!
ANKI - meillä siis aikaistui siirto eli ei mennäkään ihan samassa aikataulussa. Sulatus ja siirto on näillä näkymin samana päivänä. Lääkäri tosin väläytteli, että jos 2 alkiota on yhtä hyviä, niin katsovat niiden jakautumista yön yli, joten tuossa tapauksessa siirto olisikin vasta lauantaina.
Yritän tässä ennen lomaa saada kaikki työasiat hoidettua. Eilen pakattiin jo auto (meni puoli kahteentoista yöllä) ja koira oli ihan hädissään että eihän vaan jää yksin kotiin. Vähän häntä helpotti kun näki että pakattiin myös hänen tärkeät tavaransa ja ruuat.
Täytyy sanoa että on kyllä ihanaa päästä reissuun ja irti arjesta. Tuntuu jotenkin niin tolkuttoman raskaalta vuoristoradalta tämä odottamsen odottelu. Kyllä tämä silti niin kamalasti jännittää. Täytyy kai tunnustaa, otin raskaustestin mukaan kun meidän viimeisenä matkapäivänä saa jo testata... Ajattelin että sitten jos joutuu pettymään, on ehtinyt pahimman surun surra ennenkuin pääsee kotiin, toisaalta ei ole kiva piinailla tuntiakaan enmpää kuin on pakko.
Ompputarha, kiitos onnitteluista ja tsemppauksesta! Toivottavasti huominen onnistuu. Onko kysta kohdussa? Tylsää, mutta jos lääkäri on sitä mieltä ettei se haittaa niin uskotaan häntä, vai mitä. Montako teillä nyt sulatetaan, kaksi?
Milka, miten meni?
Tsemppiä kaikille!
Taas karkasi... Kiireessä pääsin koneella käymään ja täällähän on tapahtunut hurjasti!
Onnea matkaan ja tarrasukkia hirmuisesti teille kaikille :) Minä tuun sitten ensi tiistaina toivottavasti perässä.
-anki-
ps. ja mukavaa lomaa
Lomatunnelimissa ollaan täälläkin. Eilen autoa pakattiin ja tänään jatketaan. Illalla on tulossa vielä isot juhlat 400 km päässä kotoa ja sitten jatketaan vielä alkuviikosta pohjoiseen lasketteemaan.
Mutta tärkeimpään asiaan. Sain torstaina väestöliitolla kyytiini 1 alkion. Oli 2 luokkainen ja kaksisoluvaiheessa. Nyt puljailen ekaa kertaa lugejen kanssa. Tuoresiirrossa minulla oli grinonea eli geeliä. Testi olisi muistaakseni 21.4, mutta olen kyllä varma, että menkat saapuvat huomatavasti aikaisemmin kuten viimeksikin. Höh!
Tsemppiä teille ketkä tulette hieman perässä. Yritän ensi viikolla lukea viestejänne jossain vaiheessa. Ankillahan kuulosti suunnitelma aika selvältä kun lääkkeellisellä etenet. Pidän peukkuja myös Tiuhtiaiselle. Teidän tilanne kuulosti niin hyvältä, että varmaan napaaat plussan tollaisella alkiolla!
Mukavaa viikonloppua ja pääsiäisen odotusta!!
ja mukaani sain yhden 4-soluvaiheessa olevan kolmosluokkaisen alkion. Itse pidän alkiota aika huonona, joten taas pessimistisyys nostelee päätään jo heti alkutekijöissä :( No, kaksi viikkoa jännätään ellei vuoto ala ennen testipäivää joka kaikkien ohjesääntöjen mukaisesti olisi 16pv siirrosta.
Tsemppiä teille kaikille piinailuun!!
Milka, Ompputarha, hienoa kuulla etta teillakin paastiin kuitenkin siirtoon asti! Mina olen nauttinut taalla auringonpaisteesta, merenrantanakymista ja puutarhasta monkimisesta. Ollaan siis mun vanhempien luona kaymassa.
Arvatkaa meinasko karata mopo kasista kun matkalla tanne (Saksan kohdalla) alkoi oksettaa ihan kauheasti. Se, etta tissit on turvonneet yms. menee mulla ainakin laakkeiden piikkiin, mutta ei mulla ikina ole " aamupahoinvointia" ollut! Nytkin on jatkunut, varsinkin jos yritan olla paa alaspain. Kaikkia kummallisia nippailujakin on, joten enpa tieda, aika hurjalta tuntuu ja toiveikas olen. Ehka taalla tosiaan on kaksoset kyydissa, se selittaisi aikaiset oireet (kun kuulemma hcg nousee kaksosista kominkertaiseksi)... Tai sitten vaan on parempi mielikuvitus kuin aiemmin...
Saattaa olla etta testaan jo pari paivaa liian aikaisin ennen kuin lauantaina lahdetaan, vaikka testipaiva on vasta maanantai. Olisi se niin kiva kertoa vanhemmille etta muuten, teista tulee joulun aikaan isovanhemmat.
Huh, nyt taa kylla lahtee laittamaan ruokaa ja pistamaan jaita hattuun. Plussahalauksia ja tarrasukkia kaikille!!!
heip kaikki! tiuhtiainen, kuulostaa todella lupaavalta nuo sinun oireet!!! sanoinhan että plussaat!!! ompput. sinuna en olisi negatiivinen, alkiosi oli 4 -soluvaiheessa joten pidän sinun todennäköisyyttä raskautumiseen paljon omaani ja 2-soluista parempana. Entä Anki, miten siirto? Oliko se tänään? Mitä siirrettiin?
Minä jatkan lomailua. Plussasäteitä kaikille!!!
Kertokaahan, onko mitään oireita?? Ollaanko sitä positiivisella vaiko negatiivisella mielellä?
Itse olen varsin pessimistinen :( Oireita tutkailen eikä niitä tunnu juurikaan olevan. Mahaa nippailee, mutta aika harvoin, tissit on hieman kipeät (eivät tosin yöllä/aamulla, outoa???). Tuntuu tyhmältä jatkaa piinailua ja lääkkeiden popsimista, kun olen lähes varma negatuloksesta. Luget on siitä ikäviä, että ne tuovat raskausoireita tullessaan vaikka ei olisi kiinnittymisestä mitään tietoa, tylsää!
Mukavaa pääsiäistä kaikille!
Milka, olit oikeassa. Plussasin!!!!!
Oli nimittain niin reippaat oireet (meinasin tanaan nukahtaa seisaalleni, tissit on kasvanut B-> D ja oksettaa koko ajan) etta uskalsin ottaa etukateispettymyksen riskin, ja kun taalla viela myydaan extraherkkia testeja joissa luvataan etta jopa nelja paivaa ennen kuukautisten pitaisi nayttaa 63% raskaana olevista naisista positiivisen tuloksin, niin pissin tanaan illalla tikkuun. Plussahan se oli, ihan selkea eika edes haamu vaan kirkas punainen viiva :-D
Taitaapa olla tuplat tulossa kun on hormonit nain koholla jo ennen virallista testipaivaa. Taalla kuulemma korkataan shampanjapullo tanaan - taitaa olla syyta.
Anteeksi, nyt ei irtoa kuin omaa napaa ja hehkutusta. Tulkaa kaikki perassa samalla plussajunalla!
Meidän pino on mennyt aika hiljaiseksi.. missä kaikki luuraa? Itsellänikin on ollut työkiireitä, eikä ole ehtinyt kirjoittamaan. Onko Anki ainoa, joka on ehtinyt ultraan asti? Itselläni ultra on torstaina. Olisi pitänyt olla pe, mutta kun olen silloin työmatkalla.
Aikataulut pettymysten lisäksi tuntuu rassaavan muitakin kun itseäni. Matkustan töissäni jonkin verran joten ei aina ole helppoa pelata aikataulujen kanssa. Kuvittelin, että kun yksityisesti hoidossa ollaan pääsisi edes käyntien kellonaikoihin enemmän vaikuttamaan, mutta eipä juuri.
Itse olen asettanut hoidot etusijalle ja perunut työmatkojakin. Pomo tietää tilanteen ja on hyväksynyt, että duunit tulevat kakkosena. Helppoa se ei silti ole sitten asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa veivata aikoja.
Mutta antakaahan kuulua päällimmäiset fiiliset ja kuinka passi lähenee.. Itse yritän palata to kertomaan miltä ultrassa näytti. Tuntuu vähän uskomattomalta että tässä mitään hoitoa olisi tulossa kun ei ole mitään lääkkeitä käytössä.