Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MyHeritage DNA-testi - kokemuksia?

Vierailija
17.02.2017 |

Onko kukaan tehnyt? Yllättivätkö tulokset tai olivatko kauhean ympäripyöreitä? Kiinnostaisi hirveästi tehdä, koska en mm. tunne toista puolta suvustani (oletan siltä puolen löytyvän muutakin kuin eurooppalaista alkuperää). Testillä selvitetään siis sukujuuria eikä isyyttä näin selvennykseksi. Ajattelin, että voisi olla myös hauska lahja jollekin sukututkimusta harrastavalle. Mietin vain onko hintansa väärti? :)

https://www.myheritage.fi/dna/410037881

Vastaava testi YouTubessa:

Kommentit (278)

Vierailija
201/278 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä testit maksetaan? Onko luottokortti ainoa tapa maksaa? Pystyykö Visa Electronilla maksamaan?

Vierailija
202/278 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua epäilyttää että mihin tietokantoihin se DNA-näyte tallentuu... ja olen varma että johonkin se tallentuu. En ole edes foliohattu, realistinen vain :D

lukee pienellä präntillä siellä pitkässä sopimustekstissä, että saavat käyttää dna:ta miten haluavat. ainakin joku jenkkien tiedustelutaho on käyttänyt niitä tietokantoja rikosten selvittämiseen. Tästä oli joku kohukin muutama vuosi sitten. kannattaa siis lukea sopimusteksti tarkkaan. Minä en halua antaa lupaa tehdä dna:lleni mitä tahansa joku firma haluaa. voivat vaikka myydä ne jollekin toiselle firmalle tai vakuutusyhtiöille yms. Oman perheen jäsenistä muutama on tehnyt niitä, ihan mielenkiintoista se siinä mielessä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/278 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huijausta. Olen tehnyt tuon testin 9 ihmiselle. 

Inuiitti tarkoittaa siperialaisia sukujuuria, jotka yleensä on savolaisilla.

Joku tässä ketjussa ihmetteli kun hänen saksalaisia sukujuuriaan ei näkynyt. Ei nää geenihommat mene nykyisten valtioiden rajojen mukaan, vaan juurtavat paljon kauemmas. 

Vierailija
204/278 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan lähisuvussa niin paljon eskimoiden ja intiaanien näköä, ettei tarvi mitään testejä todistaakseen mistä suku lähtöisin. Itse olen toki hoikka, pitkä ja vaalea

Vierailija
205/278 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukulaiseni liitti minut lupaa kysymättä tuonne vaikka säännöissä sanotaan, ettei toisen (elossa olevan) ihmisen tietoja saa laittaa...

Vierailija
206/278 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sukulaiseni liitti minut lupaa kysymättä tuonne vaikka säännöissä sanotaan, ettei toisen (elossa olevan) ihmisen tietoja saa laittaa...

Tarkoitat varmaan, että hän laittoi nimesi omaan sukupuuhunsa? Sillä ei ole mitään tekemistä tuon testin kanssa. Eikä hän ole liittänyt sinua mihinkään.

Vierailija
207/278 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan, että hän laittoi nimesi omaan sukupuuhunsa? Sillä ei ole mitään tekemistä tuon testin kanssa. Eikä hän ole liittänyt sinua mihinkään.

Kyllä, nimen laittoi. Tämä kuitenkin kielletään kyseisen sivuston säännöissä. Se on myös kiellettyä Suomen sukututkimuslaissa, että elävän henkilön tietoja ei saa ilman hänen lupaansa sukukarttoihin laittaa. Ja tarkennettakoon vielä, että koska kyseessä on oma vanhempani, niin hänen dna-tietonsa yhdistettynä minun nimeeni antaa ihan liian riittävästi tietoa myös omasta perimästäni.

Vierailija
208/278 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan

Vierailija
209/278 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä uskomatonta, miten jotkut pelottelevat täällä ties millä salaliittoteorioilla. Onko nää tyypit jotain trolleja, vaiko oikeesti ihan sekasin?!

Vierailija
210/278 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPMM kirjoitti:

On kyllä uskomatonta, miten jotkut pelottelevat täällä ties millä salaliittoteorioilla. Onko nää tyypit jotain trolleja, vaiko oikeesti ihan sekasin?!

Pelätään sitä mitä ei ymmärretä. Sekvensointi ei suinkaan ole yritykselle ilmaista, joten ei sitä tehdä emäspariakaan enempää kuin on tarve. Alkuperäanalyyseihin käytetyillä DNA-alueista ei juurikaan ole hyötyä muutoin. Jopa DNA:n pitkäaikaissäilytyksestä pakastettuna on yritykselle kuluja, joten kyllä yrityksen täytyy laskea tarkoin kuinka kauan analysoituja näytteitä kannattaa säilöä.

Vierailija
211/278 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka omistaa sinun dnasi kun annat heille näytteen?

Vierailija
214/278 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tieten tahtoen lähettää DNA:taan ihmisille joita ei tunne?

Vierailija
215/278 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti noista imisten  DNAt  ja nimet, osoitteet  säilötään arkistoihin ja mikä mahtava tilaisuus niitä on myydä rikollisille, lääketieteeseen ym.  Ikinä en luovuttaisia omia tietojani tuollaiseen.  Tuollaisella tiedolla mitä siitä saa ei ole itselle yhtään mitään käyttöä.  Ihmiset on tyhmiä.

Vierailija
216/278 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että ihmiset MAKSAVAT siitä että antavat valtavasti tietoa jollekin jenkkifirmalle. Ettekö te ymmärrä että tieto on valtaa ja rahaa. Se data mitä he saavat käyttöönsä on kultaakin kalliimpaa ja maksatte siitä että firma saa sen datan käyttöönsä.

Kuinka typeriä ihmiset ovat.

Vierailija
217/278 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nimen laittoi. Tämä kuitenkin kielletään kyseisen sivuston säännöissä. Se on myös kiellettyä Suomen sukututkimuslaissa, että elävän henkilön tietoja ei saa ilman hänen lupaansa sukukarttoihin laittaa. Ja tarkennettakoon vielä, että koska kyseessä on oma vanhempani, niin hänen dna-tietonsa yhdistettynä minun nimeeni antaa ihan liian riittävästi tietoa myös omasta perimästäni.

No pyydä ottamaan se nimi sieltä pois. Muutaman sekunnin homma. Eikä se sieltä edes näy muille kuin sukulaisille.

Vierailija
218/278 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti tällä palstalla DNA-testeistä näin:

"Telkkarista tuli dokkari jossa identtiset kolmoset tekivät tuon testin salanimillä.

Jokainen sai eri näköisen tuloksen, vaikka heillä pitäisi olla geneettisesti ihan sama dna."

Siis näyttikö testi heille eri sukulaiset? 

Vierailija
219/278 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan mormonit kartoittavat ihmisiä.

...ja typerykset vielä maksavat.

Vierailija
220/278 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella mielenkiintoista tietää juuristaan pidemmälle kuin isoisovanhemmat. Juuri katson The Last kingdom -sarjaa ja mietin voisiki minussa mahdollisesti olla viikinkien verta. Se olisi mielettömän siistiä. Sen tiedän, että suomalaisuuden lisäksi minulla on puolalaisen ja saksalaisen verta.

Epäilyttää kylläkin lähettää omaa dna:ta varsinkin, jos sopimusehdoissa on, että saavat käyttää sitä sitten mielensä mukaan.

N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi