Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkaisitko keski-ikäisenä suhteessa vähintään 8 vuotta ennen kuin voi muuttaa yhteen tms.?

Vierailija
17.02.2017 |

Minulla ja miesystävälläni on melkoinen pattitilanne. Olemme siis keski-ikäisiä ja ns. toisella kierroksella. Olemme seurustelleet nytkin jo lähes kolme vuotta. Molemmilla on lapsia entisestä liitosta ja kovasti on puhuttu yhteisestä kodista. Mutta nyt on käynyt ilmi, että vain minun pitää tehdä kaikki muutokset. Asumme molemmat pääkaupunkiseudulla, mutta miehelle ei nyt sovikaan muutto esim. puoliväliin, josta lapset kulkisivat bussilla/metrolla kouluun ja kaikilla lapsilla pysyisi koulut ja kaveripiirit samana. Hän haluaa asua nykyisellä alueellaan, jotta hänen lapsillaan ei ole minkäänlaista koulumatkaa ja minun lasteni pitäisi vaihtaa koulut, kaveripiirit, harrastukset kaikki. Minusta tämä ei ole reilua. Mies sitten totesi, että jatketaan sitten nykyisellä mallilla ja katsotaan reilun viiden vuoden päästä yhteenmuuttoa ja naimisiinmenoa uudelleen. Minulla on tosi petetty olo, koska mies on kaiken aikaa puhunut, kuinka haluaa kanssani perheen ja naimisiin. En itse usko jaksavani enää kauempaa tätä jatkuvaa kahden kodin välillä kulkemista ja pakkaamista ja tavaroiden raijausta. Nyt mies pyysi minua miettimään haluanko jatkaa. Suhteemme on hyvä, mutta en halua tuhlata tässä iässä elämästäni lähes kymmentä vuotta nähdäkseni eteneekö suhteemme joskus johinkin. Itse haluan vielä uuden aviopuolison ja kumppanin, jonka kanssa asun. On mielestäni hölmöä joutua eroamaan jos molemmat asuvat pääkaupunkiseudulla, mutta on myös väärin yrittää pistää vain minun lapseni maksumiehiksi yhteenmuutossa. Olen siis kyllä kallistumassa siihen, etten jää kymmentä vuotta odottelemaan asioiden etenemistä, vaan jatkan elämääni ilman nykyistä miestä. Mitä te muut olette mieltä? Olisitteko itse valmiit odottelemaan keski-ikäisenä kymmenen vuotta nähdäksenne eteneekö suhteenne mihinkään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi.

Vierailija
22/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimii niin mikä jottei. Mutta sun miehes taitaa jo nyt käyttää sua hyväkseen. Miehet osaa lipsua passattaviksi. Keski-iässä vielä kun huomaat, et ei seksikään ollut niin taivaallista, niin mitä saat tosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen enkä halua enää kenenkään kanssa muuttaa yhteen asumaan.  Kahden aikuisen suhde omissa asunnoissa asuen on minun valintani.

Eli vastaus alkuperäiseen kysymykseen: jaksaisinpa hyvinkin.

Vierailija
24/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy sanoa, että itse en vain ole tyyppi joka haluaisi pitkään olla eri katon alla. Ensinnäkin elämäni on varsin  työntäyteistä työn ja useamman lapsen kanssa yksin. En jaksa siinä enää mitään tavaroiden purkamista ja pakkaamista ja edestakaisin roudausta. Kun tulee vapaa, haluan viettää sen omalla kotisohvalla.

Vierailija
25/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eli pari vuotta tuota roudauselämää. Paitsi - en minä mitään roudannut. Minulla oli kaikki meikkejä ja oloasua myöten myös miehen luona. Minulle oli aivan sama, lähdenkö töistä mihin ilmansuuntaan.

Roudaaminen ja pakkaaminen ovat eri asioita.

Vierailija
26/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
27/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ymmärrän, mutta en tuota, että pitäisi kauheasti pakata tavaroita ja kuskailla niitä edestakaisin. Eikö nyt kummassakin viikonloppukodissa voi olla sellaiset perusvehkeet, joilla viikonlopun vietto onnistuu?

Oma lapseni on nyt tuossa vaiheessa, että ravaa kahden osoitteen väliä, kun opiskelee toisella paikkakunnalla. Opiskelupaikalla on enimmät vaatteet, liinavaatteet, pesuvehkeet sun muut mitä nyt tarvitaan. Kotona on myös jonkin verran vaatteita, pesuvehkeet sun muut. Kun koulusta on vapaa viikonloppu ja tyttö tulee käymään kotona, niin ei hän mitään vaatteita saati liinavaatteita kuskaile, vaan tulee pelkän repun kanssa, missä on läppäri ja muuta härpäkettä, mitä arvelee viikonloppuna tarvitsevansa.

Kai siellä miehen kodissakin pesukone on ja vähän säilytystilaa osa-aikaisten asukkaiden tavaroille?

Vierailija
28/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 25, no minulla ei ole miehen luona asioita ja lapseni asuvat aina minun luonani, joten miehen luo lähtö on aikamoisen työn takana kun pakkaat itselle ja lapsille kaiken mahdollisen mukaan.

ap

Vierailija
29/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mieheni haluaa aina viikonloppuisin käydä syömässä hienoissa ravintoloissa yms., joten tarvitsen aina mukaan myös täyden meikkiarsenaalin, hiustenlaittovälineet, korkkarit, mekkoa ja muuta hienompaa vaatetta.

ap

Vierailija
30/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteessa jo 3 vuotta toisella kierroksella, hyvän miehen kanssa. Meillä on kaksi asuntoa, minulla teini-ikäisen poikani kanssa. Meillä on molemmilla perustavarat molemmissa kodeissa. En yleensä tarvitse hänen kotiinsa mennessä kuin käsilaukun. Jos poika on mukana, hänellä on vaihtoalusvaatteet. Kaikki muu siellä on, pelikoneet, laturit, pojalle huone ja mies tekee hänelle pedin ja on käynyt ruokakaupassa. Usein siellä ollessa pelailemme kolmestaan ja haemme pitsaa.

Meillä miehellä on omat kaapit ja tavarat kuten kenellä tahansa perheenjäsenellä. Hoidamme kotia yhdessä.

Näillä mennään varmaan niin kauan kuin poika asuu kotona. Emme nuku erillään kuin pari yötä viikossa.

Vierailija
31/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miehen luona myös toiset korkkarit, juhlavaatteet ja meikit, ulkoiluvaatteet ym.

-30-

Vierailija
32/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi muuttaa yhteen ja miksi ihmeessä pitää vähän väliä pakata jne.? Eikö muka nykyinen suhde riitä eli paljon vapautta ja sen vastapainona yhdessäolo "yhtä juhlaa".

En ymmärrä, mikä kiire on muuttaa yhteen ja samalla pilata lapsilta iso joukko asioita. Kyllä sitä ehtii olemaan sen siipan kanssa 30 vuotta, vaikka vihille menisi vasta 50v iässä.

No, kaikille ei riitä ja kaikki ei halua 50v vasta vihille, ihmiset ovat erilaisia toiveineen ja haluineen.

Ei ap.

Vierailija
33/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihille? Kun on sen kerran nähnyt, riitti sitä lajia. Minä haluan olla yhdessä juuri niin kauan kuin on hyvä olla yhdessä. Ei enää osituksia, harkinta-aikoja, maistraatteja ja avio-oikeuksia. Kun on varaa pitää pariakin asuntoa, niin teen niin mieluummin.

Toivon tietysti että tässä suhteessa saa olla lopun ikää. Sen voi ihan hyvin olla susiparina, ja omistamatta mitään asunnoista puoliksi.