Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että nuoruus tuntuu menneen ns. hukkaan?

Vierailija
16.02.2017 |

Opiskelen konetekniikkaa, valmistun alle vuoden sisään ja työpaikka on jo tiedossa joten sinänsä menee ihan mukavasti. En ole kauhean sosiaalinen, vapaa-aika menee koodatessa ja urheillessa. Urheiluharrastuksessa kuitenkin näkee paljon muita ihmisiä ja osan kanssa ollaan tutustuttu. Tyttöystävää ei ikinä ole ollutkaan.

Tuntuu siis että nuoruus meni hukkaan kun en ollut koulukavereiden kanssa tekemisissä koulun ulkopuolella ja koko lukioaika oli vain tavallinen osa opiskelua, ei mitään sen erikoisempaa. Roikuin siis lähinnä mukana porukoissa, ja kuulin että luokkakokousta järjestivät tässä muutama viikko sitten ja kuulemma "sinne on tulossa kaikki", mutta näemmä mua lukuunottamatta. Kuulin koko asiasta siis vuotta nuoremmalta kaverilta käydessäni kotipaikkakunnalla.

Kaikilla muilla ylipäätään koko aiempi nuoruus tuntuu olevan jotenkin merkityksellistä ja esim. lukiossa tapahtuneet asiat, mutta omalla kohdalla jäi vanhat tanssimatta kun paria tyttöä pariksi kysyttäni kumpikaan ei halunnut ja annoin sitten asian olla. Penkkareissa jäin pois rekasta erään sattumuksen vuoksi ja päätin olla sitten menemättä lainkaan illalla, kun porukka on kuitenkin päissään ja on vaan kiusallista mennä porukan mukana mikä ei minua sinne halua.

Porukat olivat tietty tyytyväisiä kun en käyttänyt alkoholia liikaa mutta viimeisenä lukiovuonna sain kuulla parikin kertaa että voisi varmaan olla hyvä jos kävisit joskus jossain.

Onko tällainen ihan normaalia ja voiko asian unohtaa?

Jos täällä parveilee yläaste ja lukio ikäisiä (kuten lienee aina ollut), niin vinkiksi annan että menkää porukassa, ja opetelkaa juomaan jotta ette jää ulkopuolisiksi. Tottakai voi aina jäädä kotiin pelaamaan mutta ainakin omalla kohdalla se aiheutti sen ettei ikinä sitten tullut oikeita kavereita vaan kaikki on sellaisia hyvänpäiväntuttuja.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu oletus monella tässäkin ketjussa, että nuorena harrastettu biletys ja baareissa käyminen, matkustelu, irtosuhteet, festarit ym. kokeilut tarkoittavat sitä että ihmisestä tulee työelämään kykenemätön alkoholisti yksinhuoltaja vanhempana.

Huomaa miten moni ajattelee tällaisen ihan normaalin nuoruuteen kuuluvan hauskanpidon vievän ihmisen myöhemmin sivuraiteille elämässä. :D

Terveisin "villin nuoruuden" viettänyt, nykyisin korkeassa virassa oleva KTM

Vierailija
62/65 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut suunnilleen aina sellainen ihminen jolla on kavereita koulussa ja koulun ulkopuolella. Olen aina mennyt rientoihin mukaan avoimin mielin ja nauttinut olostani ja ympärilläolevista ihmisistä. Ensimmäisen seksikokemukseni sain 23-vuotiaana baarireissun seurauksena.

Olen nähnyt opsikelujeni aikana monia yksinäisi ihmisiä. Heitä kaikkia yhdistää se, että he eivät uskalla heittäytyä tilanteeseen vaan he jäävät miettimään asioita liian pitkään. Ammattikorkeakoulussa tekniikkalinjalla näitä oli paljon. Jos olimme vaikkapa luokkamme kanssa suunnittelemassa koulunjälkeistä puistoistuskelua tai baariistuskelua ja kysyi näiltä syrjäytyneiltä, niin heiltä sai aina vastaukseksi, että "pitää miettiä". He aina vain miettivät, mutta koskaan he eivät ilmestyneet meidän sosiaalisimpien kanssa vaikka sinne ulos istuskelemaan.

Tuollaisesta käytöksestä saa hyvin nopeasti sen viestin, että nämä syrjäänvetäytyjät eivät välitä seurasta tai ainakaan meidän seurasta kun olivat keksineet parempaakin tekemistä kuin tulla kanssamme puistoistuskelemaan koulun jälkeen. Vähitellen näiltä ihmisiltä ei edes tee enää mieli kysyä, että haluaisivatko he tulla mukaan muiden kanssa sosialisoitumaan.

Muistakaa, että jos haluatte kokea ja elää elämää muiden ihmisten kanssa, teidän on nähtävä vähän vaivaa myös itse. Ei teitä kukaan käsivarresta raahaa muiden mukaan vaan on osoitettava jotain kiinnostusta toisia ihmisiä kohtaan.

Nuoruus jää kokematta ellei puistoistuskele tai baari-istuskele, hahahahahahah.

Vierailija
64/65 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu oletus monella tässäkin ketjussa, että nuorena harrastettu biletys ja baareissa käyminen, matkustelu, irtosuhteet, festarit ym. kokeilut tarkoittavat sitä että ihmisestä tulee työelämään kykenemätön alkoholisti yksinhuoltaja vanhempana.

Huomaa miten moni ajattelee tällaisen ihan normaalin nuoruuteen kuuluvan hauskanpidon vievän ihmisen myöhemmin sivuraiteille elämässä. :D

Terveisin "villin nuoruuden" viettänyt, nykyisin korkeassa virassa oleva KTM

Tällä kirjoitustaidolla ja analyyttisyydellä pääsee korkeaan virkaan? Voi meitä.

Vierailija
65/65 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.