miten te remontoitte jos ei ole rahaa?
Kommentit (35)
Ei remontoida. Vähän hankala on ostaa maalia ja muita tarvikkeita ilman rahaa.
Remonttilainalla, itse tehden ja ostan mahdollisimman paljon rakennustarvikkeita esim. tori.fi:sta.
Mä teetik vuosi sitten kylpyhuoneremontin lainalla. Eli ihan koko remppa, 15t€. Asuntolainan ehdoilla sen sain, asunnon vakuusarvo riitti. Sillai siis.
Miten isosta projektista on kyse? Yhden huoneen maalaus maksaa kaikkineen n 100€. Jos on tiukkaa niin tekee vaikka huone/kk
Hitto näitä kysymyksiä. Onkohan aloittaja kauankin miettinyt vastausta? Me ollaan ratkaistu asia tietenkin niin että jos remonttirahaa ei ole, varastetaan tarvikkeet läheisestä rautakaupasta. Sitten on otettu puuseppä panttivangiksi ja piiskattu se töihin. Eiku hetki, eihän me tehdä remonttia jos meillä ei ole rahaa!
Ot, mut jännää että usein törmää tähän ajatukseen, että maalaaminen on jotenkin kuin synonyymi remontoinnille. Kun itse sitä ajattelee, että maalaaminen on jotain, joka tehdään sitten remontin jälkeen, ikäänkuin loppusilauksena. Ja "pelkkä" maalaaminen ei vielä mielestäni ole remppaamista, ennemminkin sellaista huoltoa.
Mitä kysymykseen tulee, niin _täysin_ ilman rahaa lienee mahdoton mitään tehdä, ellei sitten ole todella hyvät verkostot ja tuuria. Kyllähän esim. ylijäämää aina jostain jää tarjolle.
Olen remontoinut yli sata vuotta taloa, hyödyntämällä paljon kierrätyskeskuksia ja Tori.fi, eikä pelkästään rahan takia, vaan sieltä löytyy joskus laadukkaampaa tavaraa kuin kaupasta ja vielä edullisesti.
No ei meillä asunnon ostoonkaan ollut rahaa tarpeeksi vaan lainasimme. Toki remontin tarve täytyy ottaa huomioon asuntoa hankittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen remontoinut yli sata vuotta taloa, hyödyntämällä paljon kierrätyskeskuksia ja Tori.fi, eikä pelkästään rahan takia, vaan sieltä löytyy joskus laadukkaampaa tavaraa kuin kaupasta ja vielä edullisesti.
Oho! Siinä on pitkän tähtäimen projekti.
Vierailija kirjoitti:
No jo on mennyt aikaa. Mahdat olla aika vanha :)
Vierailija kirjoitti:
Vau, olet aikamoinen supermummo / supervaari! 😀
Vierailija kirjoitti:
Ot, mut jännää että usein törmää tähän ajatukseen, että maalaaminen on jotenkin kuin synonyymi remontoinnille. Kun itse sitä ajattelee, että maalaaminen on jotain, joka tehdään sitten remontin jälkeen, ikäänkuin loppusilauksena. Ja "pelkkä" maalaaminen ei vielä mielestäni ole remppaamista, ennemminkin sellaista huoltoa.
Mitä kysymykseen tulee, niin _täysin_ ilman rahaa lienee mahdoton mitään tehdä, ellei sitten ole todella hyvät verkostot ja tuuria. Kyllähän esim. ylijäämää aina jostain jää tarjolle.
Voihan sitä tehdä pientä pintaremonttia.
emme ole laskeneet paljon tarvisi rahaa remontteihin. Olemme siis myymässä taloa ja sen takia tarvisi remontoida. Keittiöstä pari ovea mennyt naarmuille ja pitäisi vaihtaa mutta pitääkö kaikki ovet samalla vaihtaa? pari sisäovea on naarmuilla koiran takia. Lattiat ehkä pitäisi vaihtaa, sitä on about 120neliötä. Jos oikein tekisi kunnolla nikn pitäisi remontoida ylimääräisestä huoneesta kodinhoitohuone. Siihen menisi monta tonnia. En tiedä mitä kannattaisi myyntiä varte ŧehdä. Talo rakennettu vuonna 2009.
ap
Velkarahalla on remontoitava ja rakennettava,ostin talon 15v sitten 50000€ ja vielä on velkaa jäljellä 70000€
Uusi ulkorakennus pitäisi tehdä,sen kustannusarvio on 23000€ joten rahaa pitäsi olla 30000€,sitten on taas tuo legendaarinen 100k€ velkaa.
Voi ilmoittautua johonkin tv:n remppaohjelmaan ja saa kaiken ilmaiseksi!
Riippuu mitä ap tarkoittaa remontoimisella. Jos kyse on vaikka vuotavan katon korjaamisesta omakotitalossa, niin silloin ei auta muu kuin ottaa lisää lainaa (eli maksaa lainaa pidempään takaisin) tai myydä talo pois. Jos taas remontti on seinän maalaamista, niin sitten vaan säästää sen muutaman kympin, ostaa maalit ja sudit ja maalaa itse. Ja tuohon väliin sitten jää paljon muuta.
Silloin ei remontoida.