Miksi jotkut luulevat OIKEASTI näyttävänsä 20 vuotta nuoremmilta? :D
Tälläkin palstalla parveilee ihmisiä, jotka luulevat näyttävänsä esim. 20 vuotta nuoremmilta kuin ovat. Täysi mahdottomuus. 40-vuotias nainen ei mitenkään voi näyttää 20-vuotiaalta. 5 vuotta voi arvio heittää, sen myönnän, mutta ei sen enempää!
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Minun sisko on 42 ja kaikki aina piloillaan sanovat hänen menevän kolmikymppisestä. Siskoni uskoo :/ Käyttää edelleen revittyjä farkkuja ja converseja. Ihosta huomaa tottakai ikääntymisen. Olisi paljon kauniimpi, jos pukeutuisi ikäiselleen sopivalla tavalla.
Kyllä tuossa iässä voi pitää jeanseja ja converseja.Itse lähellä 70 ja samalla tavalla puen. En niinkään että haluan näyttää nuoremmalta vaan syystä että tunnen itseni mukavaksi noin. Ja vartalo on hyvä että treenaaminen auttaa.
Vaikka senkin teen ihan syystä että haluan pysyä terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa suoraansanottuna ärsyttää jos mua sanotaan nuoremman näköiseksi. Miksi naisten pitäisi näyttää nuoremmilta tai "hyvinsäilyneiltä". Ja pitäisikö tuon olla jotenkin paras kehu naiselle. Mukavampaa kuulla kehu vaikkapa älystä, positiivisesta luonteenpiirteestä tai jostain saavutuksesta.
No tämä! Mulle usein ihmetellään, että näytänpä edellen nuorelta ja miten VOIN OLLA vielä nelikymppisenäkin näin hoikka! Siinäkö se naisen arvo sitten piilee? Että näyttä mahdollisimman nuorelta ja pysyy mahdollisimman hoikkana? Aivan paskaa sanon minä. Ja todella toivon, että ihmiset keksisivät jotain fiksumpaa sanottavaa toisilleen.
Joskus harvoin tapaa ihmisiä jotka näyttävät ja vaikuttavat äkkiseltään kymmenen vuotta nuoremmalta kuin ovat, mutta ei kyllä koskaan sitä enempää.
20 vuotta on jo täysin liioittelua, tuo 10 vuotta on aikalailla maksimi.
Multa on kahdesti kysytty paperit, kun olen 40+ iässä ostanut tupakkaa. Siitä päättelen 😁 Muuten koen kyllä näyttäväni ikäiseltäni.
Että mua sapettaa nämä "pitäisi pukeutua ikänsä mukaan"-pyhistelijät. Jokaisella on oikeus pukeutua just niihin vaatteisiin, missä viihtyy, iästä riippumatta. Jollei tunne oloaan hyväksi jakkupuvussa, ei pidä käyttää jakkupukua, vaan jotain muuta.
Itse aion kulkea Converseissa ja kukkamekossa vielä vanhana mummonakin, jos sinne asti elän. Pidän myös pitkät hiukseni (toivon että harmaantuvat nätisti iän myötä, mutta saattaa olla että sitä joudun odottamaan aika kauan, jos mummoni ja äitini ovat sen suhteen mitään indikaattoreita) ja kuuntelen heviä kunnes kuulo lähtee. Hajotkaa te jakkupukuonpakkopuku-siskot kouvolatukissanne kateuteen ja katkeruuteen -mä oon se kun oon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 48 v ja näytän ehkä kolmekymppiseltä ja on aivan tosiasia. Saan kuulla siitä ihan jatkuvasti, meninpä minne tahansa, ei kai kaikki valehtele tai vitseile? Omasta mielestänikin näytän aikalailla samalta kuin n. 15 v sitten, en ole lihonut, on pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, ei ryppyjä, ei juonteita, ei harmaata, liikunnan ansioista kiinteä kroppa. En pukeudu teinivaatteisiin, tykkään käyttää mekkoja ja neuleita. Miehelle on monesti sanottu, että jaa sulla on tyttönen vaimona. Oikeesti olen vain vuoden nuorempi.
Mun sisko ja äiti on myös todella paljon ikäistään nuoremman näköisiä, joten suurin syy tähän on sitten kai geeneissä. Tosin olemme kaikki eläneet terveellisesti, liikkuneet ja suosimme luontaishoitoja ja -tuotteita, ehkä silläkin on merkitystä. Meillä on kaikilla paksu ja rasvainen iho, nuorena niin kadehdin ystävieni ihania ja heleitä persikkaihoja. Kai mä saan nyt hyvistystä, kun heidän ihonsa rypistyy ja mulla ei ;). Voisko tällä olla jotain tekemistä myös sen kans, että meidän suvussa vaihdevuodet tulevat hyvin myöhään? Äitini kuukautiset loppuivat 57 v ja siskolla 58 v.
Eilen viimeksi yksi tuttava, jonka kanssa ei ole nähty vuosiin, huudahti heti ekaksi, että "miten sä voit näyttää ihan tyttöseltä?", no en nyt tyttöseltä, se on liioittelua.
Laitappa kuva niin katotaan
Onko sulla facebookkii tai jotain mistä vois käydä kurkkaamassa
Siten, että minulta silloin tällöin kysytään papereita alkoholia ostaessani, vaikka ikää on 43.
Tjaa... vajaa nelikymppisenä en kyllä usko että näytän 20 vuotiaalta. Alle 23 vuotiaat on ihan lasten näköisiä vielä, että ei ole ikinä ollutkaan olo, että haluaisin heiltä näyttää. Riippuen tyylistä, saatan näyttää kolmekymppiseltä ja se käy hyvin. Kaupassa kysytään usein henkkarit alkoholiostoksilla, eli en vain kuvittele.
Mä näytän näin kolmekymppisenä yhä samalta kuin 20-vuotiaana. MUTTA: näytin silloin jo kolmekymppiseltä :D Multa ei esim. oo koskaan kysytty papereita ku oon ostanut alkoholia. Silloin ärsytti, nyt ihan ok... Ehkä mä sitten näytän kolmekymppiseltä myös nelikymppisenä? ;D
Vierailija kirjoitti:
Selitys on se, että kun katsoo peiliin joka päivä ja suoraan edestäpäin, ei huomaa muuttuvansa. Valokuvissa sen huomaa selvemmin, ja kauhistuu.
En usko näyttäväni ikäistäni nuoremmalta, mutta en ymmärrä miksi vaikkapa revityt farkut tai Converset olisivat jotenkin ikärajallisia. Mä ainakin pukeudun just niihin vaatteisiin, mitkä mun mielestä tuntuu omilta ja kivoilta päällä, enkä välitä pätkääkään mitä joku parikymppinen siitä tuumaa. En mä pukeudu niihin siksi, että luulisin näyttäväni nuoremmalta.
Mihin taas en tällä iällä pukeutuisi, on johonkin minimekkoihin. Ei ole enää kroppa niin kuosissa, ja vaikka olisikin, niin sellaisessa olisi hyvin kiusallinen olo. Siinä tuntuisi, että antaisin ulkomaailmalle sellaisen viestin, että kuvittelen näyttäväni nuorelta. Muutenkaan en halua näyttää yliseksikkäältä, mieluummin mukavalta ja rennolta.
Revityt farkutko tuntuu "omilta ja kivoilta"?
Olin pikkujouluissa 20 vuotta nuorempien työkaverien kanssa. Seuraamme liittyi myös joitain heidän ikäisiään kavereita, jotka puheiden perusteella tuntuivat pitävän minua suurinpiirtein saman ikäisenä kuin hekin. Pimeässä yökerhossa ei rypyt näy niin hyvin. 😉 En väitä näyttäväni 25-vuotiaalta,mutta en usko että ihan heidän äidiltäkään näyttäisin siinä seurassa. T: 43v. tantta
En luule. Näytän kymmenen vuotta nuoremmalta (40->30) päätellen siitä, mitä saan kuulla kaikissa yhteyksissä, joissa ikäni tulee esiin. Asia sekä tuskastuttaa että ilahduttaa.
Muiden kommenteista päätellen tämä johtuu siitä, että olen niin siro ja pikkuinen kooltani. Olen myös pitänyt huolta terveydestäni. Ehkä nuoruuden vaikutelma korostuu, koska aika moni on päästänyt itsensä kesannolle. Lihaa syödessä näytin elähtäneeltä, kasvisruualla paljon freesimmältä.
Vierailija kirjoitti:
Siten, että minulta silloin tällöin kysytään papereita alkoholia ostaessani, vaikka ikää on 43.
No ööh, multa kysyttiin papereita kun ostin kombuchaa ja olen 49. En silti kuvittele, että näytän 20 v nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
En luule. Näytän kymmenen vuotta nuoremmalta (40->30) päätellen siitä, mitä saan kuulla kaikissa yhteyksissä, joissa ikäni tulee esiin. Asia sekä tuskastuttaa että ilahduttaa.
Muiden kommenteista päätellen tämä johtuu siitä, että olen niin siro ja pikkuinen kooltani. Olen myös pitänyt huolta terveydestäni. Ehkä nuoruuden vaikutelma korostuu, koska aika moni on päästänyt itsensä kesannolle. Lihaa syödessä näytin elähtäneeltä, kasvisruualla paljon freesimmältä.
Ei kaikki ole "päästänyt itseään kesannolle" Kun ikää tulee lisää niiin sairaudet yms vaikuttaa myös ulkomuotoon, vaikkei sitä vielä edes 40-vuotiaana uskoisi.
En ole ikinä tavannut naista joka oikeasti näyttäisi nuoremmalta kuin on. Ns. nuorekkaalta, jopa tyttömäiseltä, voi näyttää jos on hoikka, pidemmät hiukset ja sileähkö iho. Mutta silti oikea ikä näkyy kaulasta, dekolteelta ja käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Olin pikkujouluissa 20 vuotta nuorempien työkaverien kanssa. Seuraamme liittyi myös joitain heidän ikäisiään kavereita, jotka puheiden perusteella tuntuivat pitävän minua suurinpiirtein saman ikäisenä kuin hekin. Pimeässä yökerhossa ei rypyt näy niin hyvin. 😉 En väitä näyttäväni 25-vuotiaalta,mutta en usko että ihan heidän äidiltäkään näyttäisin siinä seurassa. T: 43v. tantta
Miten 43-vuotiaalla voi olla selvät rypyt? Kymmenen vuotta vanhemmalla ymmärrän, mutta tuossa iässä se tarkoittaa kirjaimellisesti vain sitä, että on etuajassa kurttuuntunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten 43-vuotiaalla voi olla selvät rypyt? Kymmenen vuotta vanhemmalla ymmärrän, mutta tuossa iässä se tarkoittaa kirjaimellisesti vain sitä, että on etuajassa kurttuuntunut.
No kyllähän 43-vuotiaalla on ryppyjä. Jotkut kovasti tykkää ajatella, että ei heillä ole. Mutta kyllä se silmän ulkonurkkien seutu väkisinkin paljastaa, ettei olla parikymppisiä enää. Ja siis miksi ei saisi paljastaa, ei se häpeä ole.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tavannut naista joka oikeasti näyttäisi nuoremmalta kuin on. Ns. nuorekkaalta, jopa tyttömäiseltä, voi näyttää jos on hoikka, pidemmät hiukset ja sileähkö iho. Mutta silti oikea ikä näkyy kaulasta, dekolteelta ja käsistä.
Mä en ole ikinä ottanut aurinkoa, vaan peittänyt ihoni. Minulla on 45-vuotiaana iho kuin parikymppisenä.
Ei rypyn ryppyjä ihossa. Kämmenselän iho on niin nuorekas, että niistä voisi päätellä minun olevan 14.
Oletko koskaan ajatellut, että niitäkin on, joilla vartalon ihokin pysyy nuorekkaana, esim. Helena Lindgren. Täyttää toukokuussa 65. Toki on operaatioita tehnyt, mutta tuskin koko nahkansa käynyt vaihtamassa.
Aasialaiset pysyvät yleensä tosi nuorekkaina pitkään.
Selitys on se, että kun katsoo peiliin joka päivä ja suoraan edestäpäin, ei huomaa muuttuvansa. Valokuvissa sen huomaa selvemmin, ja kauhistuu.
En usko näyttäväni ikäistäni nuoremmalta, mutta en ymmärrä miksi vaikkapa revityt farkut tai Converset olisivat jotenkin ikärajallisia. Mä ainakin pukeudun just niihin vaatteisiin, mitkä mun mielestä tuntuu omilta ja kivoilta päällä, enkä välitä pätkääkään mitä joku parikymppinen siitä tuumaa. En mä pukeudu niihin siksi, että luulisin näyttäväni nuoremmalta.
Mihin taas en tällä iällä pukeutuisi, on johonkin minimekkoihin. Ei ole enää kroppa niin kuosissa, ja vaikka olisikin, niin sellaisessa olisi hyvin kiusallinen olo. Siinä tuntuisi, että antaisin ulkomaailmalle sellaisen viestin, että kuvittelen näyttäväni nuorelta. Muutenkaan en halua näyttää yliseksikkäältä, mieluummin mukavalta ja rennolta.