Suuri wc-paperi tutkimus
No niin nyt on laitettu paperit järjestykseen hinnan mukaan. Voittaja on Xtra. Ihmettelen miten? Rulla on kapeampi kuin muiden wc-papereiden rullat ja lisäksi on todella ohut kaksi kerroksinen paperi.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/a2a10b5b-c290-4771-8efe-fcf…
Kommentit (20)
Ei paljoa lämmitä jos keksii tekemään 1cm x 1cm arkkeja koska sitten arkin hintaa saakin vasta hiilattua alaspäin.
Tämä oli hyvä esimerkki aivan tyhmästä tutkimuksesta. Tietenkin on selvää, että ohuin ja surkein on edullisin, kallein on korkealaatuisin, yllätys!
Suomessa on kyllä niin surkeat vessapaperit, olen joskus suunnitellut tuovani matkoilta tuliaiseksi vessapaperia! Kunnon vessapaperi on pehmeää, mutta ei hajoa käytössä (kuten joku Lambi ja Embo), kerroksia on ainakin neljä jollei kuusi!
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hyvä esimerkki aivan tyhmästä tutkimuksesta. Tietenkin on selvää, että ohuin ja surkein on edullisin, kallein on korkealaatuisin, yllätys!
Suomessa on kyllä niin surkeat vessapaperit, olen joskus suunnitellut tuovani matkoilta tuliaiseksi vessapaperia! Kunnon vessapaperi on pehmeää, mutta ei hajoa käytössä (kuten joku Lambi ja Embo), kerroksia on ainakin neljä jollei kuusi!
Me käytetään pelkästään tätä, on pehmeä ja kestää.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/lotus-just-1-6-rll-wc-paperi
Vierailija kirjoitti:
Osta sitä Lidlin florabest paperia niin ei hajoa viemärissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kyllä niin surkeat vessapaperit, olen joskus suunnitellut tuovani matkoilta tuliaiseksi vessapaperia! Kunnon vessapaperi on pehmeää, mutta ei hajoa käytössä (kuten joku Lambi ja Embo), kerroksia on ainakin neljä jollei kuusi!Me käytetään pelkästään tätä, on pehmeä ja kestää.
Onko herra kärkkäinen ihan ite tehnyt ja myy yksinoikeudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kyllä niin surkeat vessapaperit, olen joskus suunnitellut tuovani matkoilta tuliaiseksi vessapaperia! Kunnon vessapaperi on pehmeää, mutta ei hajoa käytössä (kuten joku Lambi ja Embo), kerroksia on ainakin neljä jollei kuusi!Me käytetään pelkästään tätä, on pehmeä ja kestää.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/lotus-just-1-6-rll-wc-paperiOnko herra kärkkäinen ihan ite tehnyt ja myy yksinoikeudella?
Löytyy myös sittarista ja s-kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on hyvää, ärsyttää aina kun joutuu jossain töissä pyyhkiin jollain weetee paperilla. Täytyykin ottaa pari pakettia mukaan omaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas suomalainen wc-paperi on huomattavasti parempaa kuin niissä maissa joissa olen käynyt (yli 20 maata). Mutta eiköhän tuokin ole makukysymys.
Paperi kun paperi. Aina on sormet kauttaaltaan pskassa kun menee läpi. Mulla on se vessan vedinkin ihan paskassa. Samoin pesuallas kun pessyt sitä pskaa pois käsistä.
Olemme kerran ostaneet tuota voittanutta halvinta paperia ja oli surkein ikinä. Ei osteta ikinä, jos ei ole pakko kun muuta ei ole. Oikeesti se normimäärä paperia ei riitä vaan pissa menee läpi paperista. Toiseksi tullut k-menu on tosi hyvää ja halpaa ja sitä ostetaan.
Hyvä tutkimus. Meillä on käytetty jo vuosia Rainbown Supersofhtia. 3-kerroksista, pehmeää, kestävää ja kolmanneksi halvinta.
Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa voisin ostaa vaikka 10 kertaa kalliimpaa, mutta tuo on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Paperi kun paperi. Aina on sormet kauttaaltaan pskassa kun menee läpi. Mulla on se vessan vedinkin ihan paskassa. Samoin pesuallas kun pessyt sitä pskaa pois käsistä.
Miksi edes käytät paperia? Pyyhi sormella suoraan.
Kuluttajassa oli aikaisemmin oikea testi. Liitin 3-kerroksinen Floralys oli ylivoimaisesti paras.
Ja ei kö toimittelija hiffaa että halvin ja edullisin ovat ihan eri asioita.
No mutta pitäisi tietää vielä se monta metriä tai arkkia on merkkikohtaisesti rullissa. Tuo Xtra vessapaperirulla menee hetkessä kun on niin ohutta tuo paperia, että pitää sitten käyttää sitä enemmän.
Floralys, super soft, 4-ply, Premium Toilet tissue, 6x, 200x. Kirkkaasti paras mitä Suomessa on myynnissä. Kevyeen satsiin riitää 1 arkki (muutamia kertoja tietenkin, ei tarvita useita arkkeja laskostettuna, monta kerta). Lidl.
Miksi vessapaperin hinta ilmoitetaan aina senttiä per rulla? Rullathan ovat erikokoisia eri valmistajilla. Oikeampi tapa ilmoittaa vessapaperin hinta olisi kilohinta.
Kerroksien ja metrien määrä on myös hämäävää, käytännössä ohutta paperia menee käytössä enemmän eli taas kilohinta olisi ainoa oikea tapa vertailla hintoja.
Se on sitten makukysymys, haluaako paperinsa kaksi- vai kolmikerroksellisena, sama määrä paperia rullassa kuitenkin on.
Paperit hajoavat jo pyyhkiessä vaikka on usea kerros. Laatu ja koko on huonontunut merkittävästi viime vuosina.
Hinta per arkki. Entä hinta per neliömetri/kerros?