Miksi jotkut luulevat OIKEASTI näyttävänsä 20 vuotta nuoremmilta? :D
Tälläkin palstalla parveilee ihmisiä, jotka luulevat näyttävänsä esim. 20 vuotta nuoremmilta kuin ovat. Täysi mahdottomuus. 40-vuotias nainen ei mitenkään voi näyttää 20-vuotiaalta. 5 vuotta voi arvio heittää, sen myönnän, mutta ei sen enempää!
Kommentit (378)
Minun äiti on juuri tällainen :) Ei kyllä pukeudu teinivaatteisiin onneksi. On nuorekas ja voisi mennä kymmenenkin vuotta nuoremmasta. Mutta ei kukaan nyt kahtakymmentä vuotta voi iästään piilottaa!
Mä oon 48 v ja näytän ehkä kolmekymppiseltä ja on aivan tosiasia. Saan kuulla siitä ihan jatkuvasti, meninpä minne tahansa, ei kai kaikki valehtele tai vitseile? Omasta mielestänikin näytän aikalailla samalta kuin n. 15 v sitten, en ole lihonut, on pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, ei ryppyjä, ei juonteita, ei harmaata, liikunnan ansioista kiinteä kroppa. En pukeudu teinivaatteisiin, tykkään käyttää mekkoja ja neuleita. Miehelle on monesti sanottu, että jaa sulla on tyttönen vaimona. Oikeesti olen vain vuoden nuorempi.
Mun sisko ja äiti on myös todella paljon ikäistään nuoremman näköisiä, joten suurin syy tähän on sitten kai geeneissä. Tosin olemme kaikki eläneet terveellisesti, liikkuneet ja suosimme luontaishoitoja ja -tuotteita, ehkä silläkin on merkitystä. Meillä on kaikilla paksu ja rasvainen iho, nuorena niin kadehdin ystävieni ihania ja heleitä persikkaihoja. Kai mä saan nyt hyvistystä, kun heidän ihonsa rypistyy ja mulla ei ;). Voisko tällä olla jotain tekemistä myös sen kans, että meidän suvussa vaihdevuodet tulevat hyvin myöhään? Äitini kuukautiset loppuivat 57 v ja siskolla 58 v.
Eilen viimeksi yksi tuttava, jonka kanssa ei ole nähty vuosiin, huudahti heti ekaksi, että "miten sä voit näyttää ihan tyttöseltä?", no en nyt tyttöseltä, se on liioittelua.
Mua alkaa suoraansanottuna ärsyttää jos mua sanotaan nuoremman näköiseksi. Miksi naisten pitäisi näyttää nuoremmilta tai "hyvinsäilyneiltä". Ja pitäisikö tuon olla jotenkin paras kehu naiselle. Mukavampaa kuulla kehu vaikkapa älystä, positiivisesta luonteenpiirteestä tai jostain saavutuksesta.
Roinatan kirjoitti:
Voi näyttää aika moni julkkis esim näyttää edelleen nuorilta. Se vaatii hitosti treenii. Tai kauneus leikkauksia, mutta on kyllä mahdollista.
Harvoin ne julkkiksetkaan näyttää livenä samalta kuin lehdissä tai ammattilaisten meikkaamina ruudussa.
Ikäkriiseilevät naiset on noloja. Mutta niin on myös miehet. En henkilökohtaisesti tunne yhtäkään sinkkumiestä joka ei pitäisi itseään "ikäistään nuoremman näköisenä". Mitähän hittoa sekin tarkoittaa? Kaikki ihmisethän vanhenee omaan tahtiinsa. Nää "nuorekkaat" tietenkin etsii myös +5 vuotta nuorempia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 48 v ja näytän ehkä kolmekymppiseltä ja on aivan tosiasia. Saan kuulla siitä ihan jatkuvasti, meninpä minne tahansa, ei kai kaikki valehtele tai vitseile? Omasta mielestänikin näytän aikalailla samalta kuin n. 15 v sitten, en ole lihonut, on pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, ei ryppyjä, ei juonteita, ei harmaata, liikunnan ansioista kiinteä kroppa. En pukeudu teinivaatteisiin, tykkään käyttää mekkoja ja neuleita. Miehelle on monesti sanottu, että jaa sulla on tyttönen vaimona. Oikeesti olen vain vuoden nuorempi.
Mun sisko ja äiti on myös todella paljon ikäistään nuoremman näköisiä, joten suurin syy tähän on sitten kai geeneissä. Tosin olemme kaikki eläneet terveellisesti, liikkuneet ja suosimme luontaishoitoja ja -tuotteita, ehkä silläkin on merkitystä. Meillä on kaikilla paksu ja rasvainen iho, nuorena niin kadehdin ystävieni ihania ja heleitä persikkaihoja. Kai mä saan nyt hyvistystä, kun heidän ihonsa rypistyy ja mulla ei ;). Voisko tällä olla jotain tekemistä myös sen kans, että meidän suvussa vaihdevuodet tulevat hyvin myöhään? Äitini kuukautiset loppuivat 57 v ja siskolla 58 v.
Eilen viimeksi yksi tuttava, jonka kanssa ei ole nähty vuosiin, huudahti heti ekaksi, että "miten sä voit näyttää ihan tyttöseltä?", no en nyt tyttöseltä, se on liioittelua.
Laitappa kuva niin katotaan
40 vuotias nainen VOI näyttää 20kymppiseltä. Se on nähty ja koettu monet kerrat. Naisten suusta ja miesten. Nuorien ja vanhojen. Jos on hoikka, siro ja tyttömäinen, eikä ihossa näy pienintäkään ryppyä vielä, niin mikäs ihme tuo edes on! Nämä on geeneistä ja elämäntavoista kiinni. Tunnen erään naisen joka näytti 60 vuotiaana noin 40 vuotiaalta! Lääkäri ei ollut uskoa naisen ikää kun oli terveystarkastuksessa. Näyttää edelleen ainakin 15 vuotta nuoremmalta mitä on. Kyllä näitä on. Hyvin harvassa mutta on kuitenkin.
naiset alkaa vanhenee huomattavasti aikaisemmin kuin miehet
Joo, miehet ovat tässä suhteessa yhtä naurettavia, eipä sillä. 😃 neli-viiskymppiset "jäbät" jo roikkuvine naamoineen vetävät bändiprinttipaidan päälleen ja suuntaavat nuorten yökerhoon iskemään seuraa...
Vierailija kirjoitti:
Vaikka iho olisikin rypytön, niin kyllä naama muuten kertoo suurin piirtein sen todellisen iän. Se nuoruuden hehku alkaa kadota viimeistään 25-vuotiaalla. Ei nelikymppinen näytä nuorelta enää, korkeintaan hyvinsäilyneeltä aikuiselta ;)
Kyllä voi näyttää, tunnen parikin sellaista. Jos sinä olet nelikymppisenä kadottanut nuoruuden hehkusi, ei se tarkoita, että kaikille muille kävisi samoin. Mieti, miten paljon ihmisiä maailmassa on.
No miltä teidän mielestä näyttävät 48-vuotias Jennifer Aniston
http://fashnberry.com/wp-content/uploads/2016/01/jennifer-aniston-in-sa…
Tai vaikkapa 58-vuotias Madonna?
http://a.abcnews.com/images/Entertainment/REX_Madonna_MEM_161014_12x5_1…
Kyllä moni itsestään huolta pitävä nelikymppinen menee täysin kolmekymppisestä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellaisia joskus tulee vastaan.... yleensä kyseessä on ihminen, jolla on rasvainen iho (ei rypisty) ja korkeat poskipäät. Tällainen siis:
https://sipa.s-palvelut.fi/?url=https%3A%2F%2Fwww.yhteishyva.fi%2Fimage…http://4.bp.blogspot.com/-C0SFjmGVjXI/UO8cILZ6gaI/AAAAAAAAAR8/bYh1Va4MZ…
Minun isäni on 77 v, ja jokainen ihminen ihmettelee tätä. Parhaimmillaan häntä on luultu 55-vuotiaaksi.
Tapasin juuri vanhan tutun, jolla on ikää 54-56 v. Hän oli niin iätön, että olisi voinut olla mitä tahansa 38-55 väliltä. Riippuen minkä tyylin valitsee.
Joo, rasvoittuvassa ihossa ilmeisesti usein näkyy ikääntyminen hitaammin. Iho ei pääse kuivumaan ja siten vanhenemaan, kun ihosta puskee sitä rasvaa kosteuttamaan. On ollut myös siitä tutkimusta, että aknesta kärsineiden iho säilyy nuoremman näköisenä. Usein myös pyöreys häivyttää ikää kasvoista, kun ihon alla on enemmän rasvaa. Kaikessa on siis puolensa, aina aknesta lähtien.
Madonna on paska esimerkki. Muija näyttää ikäiseltään, joka on ollut veitsen alla vähän liikaakin.
Näytän n.15 vuotta nuoremmalta vaikka en yritä näyttää nuorekkaalta tai erityisemmin huolehdi ulkonäöstäni. Se johtuu vain ja ainoastaan geeneistä, eikä se ole aina mukavaa.
Kaikki kommentit eivät nimittäin todellakaan ole kehuja, paremminkin kiusallisia väärinkäsityksiä kun ihmiset arvioivat ikäni täysin pieleen. Pari vuotta sitten eräs mies valisti minua eräästä aiheesta keskustellessamme: "sitten kun täytät kolmekymmentä, voi tilanne olla aivan toisenlainen". Olin sillon 38-vuotias.
Ylipaino myös vanhentaa tosi paljon. Ja ylipainoiset yleensä eniten kehuskelevat rypyttömyydellään... Kyllä se ikä tosiaan ilman ryppyjäkin näkyy.
Vierailija kirjoitti:
No miltä teidän mielestä näyttävät 48-vuotias Jennifer Aniston
http://fashnberry.com/wp-content/uploads/2016/01/jennifer-aniston-in-sa…
Tai vaikkapa 58-vuotias Madonna?
http://a.abcnews.com/images/Entertainment/REX_Madonna_MEM_161014_12x5_1…
Kyllä moni itsestään huolta pitävä nelikymppinen menee täysin kolmekymppisestä
On kyllä hyvät kuvat. Muokkaukset? Madonnasta on ollut myös kuvia, joista ikä näkyy erilailla eikä siinä mitään.
Ette kai te ihan vakavalla naamalla käytä jotain julkkiksia esimerkkinä. 😅
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino myös vanhentaa tosi paljon. Ja ylipainoiset yleensä eniten kehuskelevat rypyttömyydellään... Kyllä se ikä tosiaan ilman ryppyjäkin näkyy.
Ei pyöreys edes tarkoita aina ylipainoa. Normaalipainokin on varsin laaja ja pyöreät kasvot ei vielä tarkoita mitään.
Ylipainoisetkin on yksilöitä, ei kaikki hoikatkaan vanhene samalla tavalla vai mitä?
Hyvä esimerkki on vloggaaja Eeva Liisa. Luulin häntä ainakin nelikymppiseksi, kunnes hän eräässä videossa kertoi täyttäneensä juuri 33 vuotta. Samassa videossa sanoi, että kyllä hän tietää näyttävänsä paljon nuoremmalta :D