Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampere ja koirien vapaana pitäminen puistoissa!!!!!!!

Vierailija
16.02.2017 |

Tampereen puistoissa vapaana olevat koirat alkavat olla ongelma. Omistajat eivät katso niiden perään vaan pitävät hellyttävänä, kun koirat kirmailevat sinne tänne katsomaan ihmisiä ja muita koiria.

Mua oikeasti on alkanut ottaa tämä päähän, sillä oma koirani on alkanut tämän vuoksi pelkäämään muita koiria. Niitä saattaa yhtäkkiä tulla ties mistä kulmasta väkisin tutustumaan ja omistajat eivät tee niille mitään.

Millä te uskotte, että niitä koiria ei voi pitää puistoissa vapaana? Varsinkaan kun te ette selvästikään osaa pitää niitä lähettyvillä ja käskyn alla?

Mä yritän mennä väliin, jos huomaan vieraan koiran juoksevan kohti, mutta en itsekään aina näe niitä ajoissa. Alan olemaan neuvoton. Ja ihan hiton vihainen. Mikä teitä oikeasti vaivaa, kun olette noin välinpitämättömiä????

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten me jotka pelkäämme koiria? Ei ole kivaa kun olen kävelyllä ja vieraat koirat kipittävät kinttuun kiinni ja omistajat vain hymyilevät että mikäs kaveri se siellä! Pitäkää niitä koiria kiinni julkisilla paikoilla!! Ei ole mukavaa peloissaan kulkea missään jos näkee irrallaan olevia koiria voisitte vähä miettiä muitakin!

Hyväkäytöksinen koira ei mene kenenkään kinttuun kiinni.

No huonosti ilmaistu mutta tarkoitin lähelle tulemista. Usei koirat tosiaan tulevat nuuskimaan ihan kiinni ja vaikka pysyisivät vähän kauempana on se silti musta tosi pelottavaa koska se ei ole kytkettynä eikä silloin täysin 100% varma ettei se koske muhun!

Voin vannoa, ettet sinä edes huomaa, että koirani on irti. Toisekseen, ei se 8 metrin naru siinä välissä estä koiraa tulemasta luoksesi, ellei se olisi henkisesti hallinnassa. Kun koirani on narussa, se on fleksissä, jonka lukitusta en käytä koskaan. Kun tulee joku ihminen vastaan käsken koirani pysähtyä (ja se pysähtyy välittömästi ja lopettaa kaiken muun toiminnan), kävelen sen viereen, käsken sitä kävellä vieressä ja siinä se on ja pysyy, kunnes annan luvan että saa poistua kauemmas (eteen tai taakseppäin, usein se valitsee itse kävellä takana, aivan kannoillani).

Ikävää että sinä pelkäät koiria, minun koiraani ei tarvitse kuitenkaan pelkätä, mutta tämä on varmasti fobiikolle (joka kärsii järjettömästä pelosta) ihan turha sanoa.

Miten tietämätön ja itsekäs voi ihminen olla? Miksi sulla on koira kun et selvästikään tiedä niistä mitään?

En kykene vastaamaan kysymykseesi. Voisitko tarkentaa, että millä tavalla tietämättömyyteni koirista ilmenee? Ja mitä asiaa minä en niistä tiedä?

Vierailija
42/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saukonpuisto ja Litukanpuisto ovat tällaisia vapaina pitävien koiranomistajien lempipaikkoja. Oikein harmittaa, kun ne ovat lähipuistoja ja tykkäisin siellä koiran kanssa käydä. Mutta arvaamattomia paikkoja juurikin tämän vuoksi, että sieltä saattaa yhtäkkiä tulla vapaana oleva koira "tutustumaan". Ja omistajat vain katsovat vierestä. En haluaisi alkaa muiden koiria komentelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän koiraani irti puistossa. Pysyy lähellä, tottelee luoksetulokäskyä sekä pysäytyskäskyä, eikä mene koirien eikä ihmisten luokse.

Toista koiraani en pidä irti kuin siellä missä ei muita kulje, se kun ei jotain päähänsä saadessaan usko yhtään mitään.

Et muuten pidä, se on selkeästi kiellettyä. Laita se piski kiinni, kun kuljet sen kanssa kaupungilla. Vaikka se miten sua tottelee, niin et voi tietää mitä sen päässä liikkuu. Joten koira kiinni.

Kyllä, pidän puistossa tottelevaista koiraani irti, vaikka se onkin kiellettyä. Kyllä minä tiedän mitä sen päässä liikkuu.

eli kaipaamme ankarampaa sakotuskäytäntöä ja valvontaa.

Vaikka sitten niin, voin maksaa siitä, että saan pitää koiraani irti. Tällä hetkellä ei ole sakotettu vaikka poliisit on useaan kertaan nähneet että koirani on irti, korkeintaan on kehuttu hyväkäytöksistä koiraa. Mutta olen täysin valmis maksamaan sakot, jos sellaiset koiran irtipidosta minulle annetaan.

Olet selvästi muita parempi ihminen eikä lait koske sinua. Senhän jo tiesitkin. Sinulla on todennäköisesti myös muita täysin ylivertaisia kykyjä koiran ajatusten lukemisen lisäksi.

Väitätkö sinä, ettet ole KOSKAAN rikkonut lakia? Et edes ajanut ylinopeutta tai kävellyt päin punaisia keskellä yötä? Jos näin on, niin silloin voit toki heittää sen ensimmäisen kiven.

Mitäs sitten kun joku samallainen ääliö kuten sä pitää vapaana omaa koiraa joka käy sun koiran päälle? Koira joka on siihen asti aina ollut samallainen kuten sun koiras eli se maailman kiltein ja tottelevaisin?

Vierailija
44/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiria inhimilistetään ihan liikaa! Niin ihana ajatus kuin se olisikin niin ihminen ei ikinä pysty täysin lukemaan koiraa eikä voi ikinä tietää varmasti mitä se seuraavaksi tekee. Koira ei ajattele järjellä kuten ihminen. Liian monelle ihmiselle on käynyt huonosti sen takia että vieras koira on aiheuttanut vahinkoa. Koira voi myös satuttaa itse itseään. Itselläni on ollut koiria kohta 40 vuotta ja kaikenlaista on nähty ja koettu. Miten te edes uskallatte antaa koirien juosta vapaana paikassa jossa ette ole varmoja mitä maasta löytyy? Lasinsirpaleita, kuolleita eläimiä, myrkkyä? Vastuutonta pitää koiraa vapaana jossain puistossa jossa voi olla mitä vain mihin koira voi satuttaa itsensä. Myös tosiaan on ihmisiä jotka pelkäävät koiria joten ei ole reilua pelotella irti olevalla koiralla heitä!

Niinpä, koska koirat ovat niin arvaamattamoia ettei niistä koskaan tiedä, niin ei niitä voi käyttää poliisikoirina, tullikoirina, opaskoirina, metsästyskoirina tai paimenkoirinakaan. Ihan oikeassa olet, ihan sairasta että mitään koiraa voidaan käyttää missään työssä, mieti nyt, kerrankin näin kun pyörätuolissa istuva ihminen jätti avustajakoiransa makaamaan kaupassa ja meni itse hyllyn toiselle puolelle, mitä jos se koira olisi hyökännyt?

Olen myös nähnyt poliisit-sarjassa, miten poliisikoiraa pidetään irti taajamassa muutenkin kuin työtehtävässä. Tullikoirat nuuskivat ihmisiä mennen tullen lentoasemilla, mitä jos ne puree?

Kyllä koiria voi lukea yllättävän paljon, sairauden mahdollisuus toki tuo pienen virhemarginaalinen kaikille koirille, mutta jos tuntee koiransa ja sen luonteen, eleet ja vietit, niin koiran voi pitää 99% hallinassa.

Vierailija
45/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun asuimme Espanjassa oli koirien kanssa ulkoilu mukavaa, niin koirille kuin meille ihmisillekin. Kaikki koirat olivat pääsääntöisesti vapaina, agressiivisuus oli erittäin harvinaista ja sitä esiintyi vain kytketyissä koirissa. Koirat osasivat seurata isäntäänsä vilkkaassa kaupungissa ja suhtautuivat muihin koiriin neutraalisti tai iloisesti.

Suomeen muutettuamme oli shokki aikamoinen. Koirat pidettiin tiukassa hihnassa ja otetta kiristettiin kun joku toinen koiran ulkoiluttaja tuli vastaan... Omatkin koirat alkoivat käyttäytyä varautuneesti :(.

Mutta niinhän me suomalaiset teemme.

Espanjan koirakulttuuri ei ole ehkä se kaikkein parhain koirakulttuuri, josta ottaa oppia. Siellähän koiria hylätään niin perkuleesti kadulle. Jos vähänkin tulee ongelmia, niin koira päätyy iisisti roskisten sekaan.

Vierailija
46/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän koiraani irti puistossa. Pysyy lähellä, tottelee luoksetulokäskyä sekä pysäytyskäskyä, eikä mene koirien eikä ihmisten luokse.

Toista koiraani en pidä irti kuin siellä missä ei muita kulje, se kun ei jotain päähänsä saadessaan usko yhtään mitään.

Et muuten pidä, se on selkeästi kiellettyä. Laita se piski kiinni, kun kuljet sen kanssa kaupungilla. Vaikka se miten sua tottelee, niin et voi tietää mitä sen päässä liikkuu. Joten koira kiinni.

Kyllä, pidän puistossa tottelevaista koiraani irti, vaikka se onkin kiellettyä. Kyllä minä tiedän mitä sen päässä liikkuu.

Vaikka sitten niin, voin maksaa siitä, että saan pitää koiraani irti. Tällä hetkellä ei ole sakotettu vaikka poliisit on useaan kertaan nähneet että koirani on irti, korkeintaan on kehuttu hyväkäytöksistä koiraa. Mutta olen täysin valmis maksamaan sakot, jos sellaiset koiran irtipidosta minulle annetaan.

Olet selvästi muita parempi ihminen eikä lait koske sinua. Senhän jo tiesitkin. Sinulla on todennäköisesti myös muita täysin ylivertaisia kykyjä koiran ajatusten lukemisen lisäksi.

Väitätkö sinä, ettet ole KOSKAAN rikkonut lakia? Et edes ajanut ylinopeutta tai kävellyt päin punaisia keskellä yötä? Jos näin on, niin silloin voit toki heittää sen ensimmäisen kiven.

Mitäs sitten kun joku samallainen ääliö kuten sä pitää vapaana omaa koiraa joka käy sun koiran päälle? Koira joka on siihen asti aina ollut samallainen kuten sun koiras eli se maailman kiltein ja tottelevaisin?

Mitä jos joku ihminen pimahtaa ja tulee ilman syytä potkaisemaan koiraani?

Minkäs sille mahtaa, sitten tulee, elämä on.

Vierailija
47/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiria inhimilistetään ihan liikaa! Niin ihana ajatus kuin se olisikin niin ihminen ei ikinä pysty täysin lukemaan koiraa eikä voi ikinä tietää varmasti mitä se seuraavaksi tekee. Koira ei ajattele järjellä kuten ihminen. Liian monelle ihmiselle on käynyt huonosti sen takia että vieras koira on aiheuttanut vahinkoa. Koira voi myös satuttaa itse itseään. Itselläni on ollut koiria kohta 40 vuotta ja kaikenlaista on nähty ja koettu. Miten te edes uskallatte antaa koirien juosta vapaana paikassa jossa ette ole varmoja mitä maasta löytyy? Lasinsirpaleita, kuolleita eläimiä, myrkkyä? Vastuutonta pitää koiraa vapaana jossain puistossa jossa voi olla mitä vain mihin koira voi satuttaa itsensä. Myös tosiaan on ihmisiä jotka pelkäävät koiria joten ei ole reilua pelotella irti olevalla koiralla heitä!

Niinpä, koska koirat ovat niin arvaamattamoia ettei niistä koskaan tiedä, niin ei niitä voi käyttää poliisikoirina, tullikoirina, opaskoirina, metsästyskoirina tai paimenkoirinakaan. Ihan oikeassa olet, ihan sairasta että mitään koiraa voidaan käyttää missään työssä, mieti nyt, kerrankin näin kun pyörätuolissa istuva ihminen jätti avustajakoiransa makaamaan kaupassa ja meni itse hyllyn toiselle puolelle, mitä jos se koira olisi hyökännyt?

Olen myös nähnyt poliisit-sarjassa, miten poliisikoiraa pidetään irti taajamassa muutenkin kuin työtehtävässä. Tullikoirat nuuskivat ihmisiä mennen tullen lentoasemilla, mitä jos ne puree?

Kyllä koiria voi lukea yllättävän paljon, sairauden mahdollisuus toki tuo pienen virhemarginaalinen kaikille koirille, mutta jos tuntee koiransa ja sen luonteen, eleet ja vietit, niin koiran voi pitää 99% hallinassa.

Joo, no harva koiranomistaja on kouluttanut sitä kotiturreaan yhtä hyvin kuin joku poliisikoira on koulutettu työtä varten. Senhän takia ihmiset valittavatkin arvaamattomasti vieraiden ihmisten ja koirien luokse juoksevista vapaana olevista koirista.

Vierailija
48/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et muuten tiedä. Olet siis vain tyypillinen koiraääliö, jota eivät säännöt koske. Joten pysy kotona.

En pysy. Taidankin lähteä lenkille samantien :)

Oukei, säännöt ei sitten koske sinua. Mitä muuta olet kuin vastenmielinen ääliö?

Sinä keksit säännön, etten minä saa lähteä ulos ja nyt minun pitäisi noudattaa tätä sinun sääntöäsi?

Kaikki ihmiset rikkovat lakia joskus, kun siitä ei ole vahinkoa kenellekkään, joten kaikki ihmiset ovat siis vastenmielisiä ääliöitä.

Vierailija
49/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten me jotka pelkäämme koiria? Ei ole kivaa kun olen kävelyllä ja vieraat koirat kipittävät kinttuun kiinni ja omistajat vain hymyilevät että mikäs kaveri se siellä! Pitäkää niitä koiria kiinni julkisilla paikoilla!! Ei ole mukavaa peloissaan kulkea missään jos näkee irrallaan olevia koiria voisitte vähä miettiä muitakin!

No huonosti ilmaistu mutta tarkoitin lähelle tulemista. Usei koirat tosiaan tulevat nuuskimaan ihan kiinni ja vaikka pysyisivät vähän kauempana on se silti musta tosi pelottavaa koska se ei ole kytkettynä eikä silloin täysin 100% varma ettei se koske muhun!

Voin vannoa, ettet sinä edes huomaa, että koirani on irti. Toisekseen, ei se 8 metrin naru siinä välissä estä koiraa tulemasta luoksesi, ellei se olisi henkisesti hallinnassa. Kun koirani on narussa, se on fleksissä, jonka lukitusta en käytä koskaan. Kun tulee joku ihminen vastaan käsken koirani pysähtyä (ja se pysähtyy välittömästi ja lopettaa kaiken muun toiminnan), kävelen sen viereen, käsken sitä kävellä vieressä ja siinä se on ja pysyy, kunnes annan luvan että saa poistua kauemmas (eteen tai taakseppäin, usein se valitsee itse kävellä takana, aivan kannoillani).

Ikävää että sinä pelkäät koiria, minun koiraani ei tarvitse kuitenkaan pelkätä, mutta tämä on varmasti fobiikolle (joka kärsii järjettömästä pelosta) ihan turha sanoa.

Miten tietämätön ja itsekäs voi ihminen olla? Miksi sulla on koira kun et selvästikään tiedä niistä mitään?

En kykene vastaamaan kysymykseesi. Voisitko tarkentaa, että millä tavalla tietämättömyyteni koirista ilmenee? Ja mitä asiaa minä en niistä tiedä?

Jopa niinkin yksinkertainen asia kuin se että ne ovat eläimiä. Ne toimivat vaistojensa varassa etkä sä voi ikinä olla varma miten se koira kokee eri tilanteet. Se voi kokea ne vaikka pelottavana tai uhkana ja toimii silloin sille luontaisella tavalla ja jos koira kokee jonkin tilanteen jostain syystä uhkaavana niin tottakai se puolustaa itseään etkä sä voi sitä siinä vaiheessa mitenkään estää jos et edes pidä siitä kiinni.

Vierailija
50/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no harva koiranomistaja on kouluttanut sitä kotiturreaan yhtä hyvin kuin joku poliisikoira on koulutettu työtä varten. Senhän takia ihmiset valittavatkin arvaamattomasti vieraiden ihmisten ja koirien luokse juoksevista vapaana olevista koirista.

Kuitenkin jotku harvat on, mikseivät he saisi pitää hyvinkoulutettuja koiriaan irti? Siis jos nyt unohdetaan se, että suomalaiset noudattavat aina lakia piiruntarkkaan oli sen noudattamatta jättämisestä sitten haittaa tai ei ;)

Tietenkin, JOS koirani joskus menee toisen koiran tai ihmisen luokse irtiollessaan, niin sitten sitä ei voi enää pitää irti.

Vierailija
51/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti miten itsekäs ja tyhmä olet! Niin että sun koiraa saa tulla potkimaan jos siltä tuntuu koska elämä on ei voi mitään?

Vierailija
52/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman koirakuiskaajia täältäkin löytyy... koirista pätkääkään ymmärtävä koiranomistaja ymmärtäisi koiran olevan eläin, johon ei koskaan pidä luottaa täysin sinisilmäisesti. Tiedän kyllä, että on olemassa hyvin koulutettuja koiria, jotka normaalitilanteessa pysyvät käskyn alla, mutta entäs sitten kun tuleekin joku muuttuja? Kun se hyvin koulutettu sesse tuntee itsensä uhatuksi, niin kyllä se viettiensä varassa toimii ja tulee sieltä käskyn alta pois. Väititte te koirienne kanssa keskustelijat mitä tahansa, on ne koirat silti eläimiä ja kaikki tilanteet eivät ole teidän hallittavissanne.

Vierailija
53/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa niinkin yksinkertainen asia kuin se että ne ovat eläimiä. Ne toimivat vaistojensa varassa etkä sä voi ikinä olla varma miten se koira kokee eri tilanteet. Se voi kokea ne vaikka pelottavana tai uhkana ja toimii silloin sille luontaisella tavalla ja jos koira kokee jonkin tilanteen jostain syystä uhkaavana niin tottakai se puolustaa itseään etkä sä voi sitä siinä vaiheessa mitenkään estää jos et edes pidä siitä kiinni.

Ei koirani puolusta itseään, kun se luottaa siihen, että minä puolustan sitä. Jos koirani kokee jonkun tilanteen uhkaavana, niin minä näen sen koirani eleistä ja ohjeistan koiraa. Jos se vaikka kokee vastaantulijan pelottavana, minä kutsun koiran luokse ja laitan sen varmuuden vuoksi hihnaan. Vaikka tämä koira ei ole pelästyessäänkään tai kipua tuntiessaan koskaan käyttänyt hampaitaan.

Ei ne tullikoiratkaan ketään pureskele ;)

Vierailija
54/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti miten itsekäs ja tyhmä olet! Niin että sun koiraa saa tulla potkimaan jos siltä tuntuu koska elämä on ei voi mitään?

En minä sanonut, että sitä saa tulla potkimaan. Minä sanoin, että jos joku vastaantulija yhtäkkiä potkaisisi koiraani, niin minkäs sille mahtaa? Tuskin osaisin ennakoida sitä, jos potkaisija toimii ilman mitään ennakkovaroitusta.

Vierailija
55/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun asuimme Espanjassa oli koirien kanssa ulkoilu mukavaa, niin koirille kuin meille ihmisillekin. Kaikki koirat olivat pääsääntöisesti vapaina, agressiivisuus oli erittäin harvinaista ja sitä esiintyi vain kytketyissä koirissa. Koirat osasivat seurata isäntäänsä vilkkaassa kaupungissa ja suhtautuivat muihin koiriin neutraalisti tai iloisesti.

Suomeen muutettuamme oli shokki aikamoinen. Koirat pidettiin tiukassa hihnassa ja otetta kiristettiin kun joku toinen koiran ulkoiluttaja tuli vastaan... Omatkin koirat alkoivat käyttäytyä varautuneesti :(.

Espanjan koirakulttuuri ei ole ehkä se kaikkein parhain koirakulttuuri, josta ottaa oppia. Siellähän koiria hylätään niin perkuleesti kadulle. Jos vähänkin tulee ongelmia, niin koira päätyy iisisti roskisten sekaan.

Väität siis että siellä vain on ongelmakoirat dumbattu roskikseen 😂??

Voisin minäkin väittää että ilmapiiri on tuolla vähemmän tiukkapipoinen kuin meillä Suomessa ja siksi eläimetkin käyttäytyvät toisin.

Vierailija
56/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikon lakia päivittäin. Ajan säännöllisesti ylinopeutta. Ei se haittaa ketään, sillä tunnen itseni ja hallitsen ajoneuvon sataprosenttisesti.

Vierailija
57/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pohdin samaa kun kävin lenkillä tänään sorsapuiston läpi. Pitäis koirut kiinni, ihan vaan näiden turvallisuudenkin vuoks. 

Vierailija
58/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikon lakia päivittäin. Ajan säännöllisesti ylinopeutta. Ei se haittaa ketään, sillä tunnen itseni ja hallitsen ajoneuvon sataprosenttisesti.

Haha :,D Noniin, pata kattilaa soimaa.

Ei autoa voi hallita 100% sekin voi mennä rikki ja ympäristössä olla yllätyksiä ;)

Vierailija
59/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken maailman koirakuiskaajia täältäkin löytyy... koirista pätkääkään ymmärtävä koiranomistaja ymmärtäisi koiran olevan eläin, johon ei koskaan pidä luottaa täysin sinisilmäisesti. Tiedän kyllä, että on olemassa hyvin koulutettuja koiria, jotka normaalitilanteessa pysyvät käskyn alla, mutta entäs sitten kun tuleekin joku muuttuja? Kun se hyvin koulutettu sesse tuntee itsensä uhatuksi, niin kyllä se viettiensä varassa toimii ja tulee sieltä käskyn alta pois. Väititte te koirienne kanssa keskustelijat mitä tahansa, on ne koirat silti eläimiä ja kaikki tilanteet eivät ole teidän hallittavissanne.

Ja hyi, en todellakaan ole mikään koirakuiskaaja. Enkä luota koiraani täysin sinisilmäisesti, siksi olen kouluttanut sitä ja opettanut sille käskyt, ehdollistanut sen käskyihin niin, ettei se edes ehdi ajatella kun se jo tottelee niitä. Jos tietää jotain eläimistä ja niiden koulutuksesta, niin tietää että tuokin on täysin mahdollista.

Vierailija
60/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität siis että siellä vain on ongelmakoirat dumbattu roskikseen 😂??

Voisin minäkin väittää että ilmapiiri on tuolla vähemmän tiukkapipoinen kuin meillä Suomessa ja siksi eläimetkin käyttäytyvät toisin.

En väitä, että ongelmakoiria dumpataan roskikseen. Vaan omistajat dumppaavat koirat helposti, jos kaikki ei olekaan niin ruusuista kuin ovat kuvitelleet. Jopa se saattaa riittää, että koira ei ole enää niin söpö kuin pentuna. Vanheneminenkin siis on hyvä syy dumpata koira kadulle. Suomessa koiraan sitoudutaan paremmin eikä hylätä niin helposti.