Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampere ja koirien vapaana pitäminen puistoissa!!!!!!!

Vierailija
16.02.2017 |

Tampereen puistoissa vapaana olevat koirat alkavat olla ongelma. Omistajat eivät katso niiden perään vaan pitävät hellyttävänä, kun koirat kirmailevat sinne tänne katsomaan ihmisiä ja muita koiria.

Mua oikeasti on alkanut ottaa tämä päähän, sillä oma koirani on alkanut tämän vuoksi pelkäämään muita koiria. Niitä saattaa yhtäkkiä tulla ties mistä kulmasta väkisin tutustumaan ja omistajat eivät tee niille mitään.

Millä te uskotte, että niitä koiria ei voi pitää puistoissa vapaana? Varsinkaan kun te ette selvästikään osaa pitää niitä lähettyvillä ja käskyn alla?

Mä yritän mennä väliin, jos huomaan vieraan koiran juoksevan kohti, mutta en itsekään aina näe niitä ajoissa. Alan olemaan neuvoton. Ja ihan hiton vihainen. Mikä teitä oikeasti vaivaa, kun olette noin välinpitämättömiä????

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen ja valvottu koiravero (Tampereella on jo, mutta ei valvota ja liian pieni), jolla kustannetaan koiravahdit. Irralliset koirat otetaan heti talteen ja lunastusmaksu 300 euroa.

http://www.tampere.fi/asuminen-ja-ymparisto/asuminen/koti-ja-lahiympari…

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1979/19790590

On aika saada roti tähän joka hihhulin koiranpitoon.

Vierailija
2/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse asu Tampereella mutta mua vituttaa tämä asia myös! Vielä enemmän nämä urpot joilla on koira hihnassa ja väkisin ängetään toisten luo vaikka kierretään ja kielletään! Oma koirani ei tule kaikkien kanssa toimeen ja tutustun itse tarkasti toisiin koiriin ja niiden käyttäytymiseen jotta tiedän tuleeko omani toimeen niiden kanssa. Ei ole mun vastuulla jos kielloista huolimatta se vieras koira tuodaan mun koiran lähelle ja se vaikka puree! Itse kierrän lenkillä kaikki koirat kaukaa tai vaihdan suuntaa niin että koirani kyllä näkee sen toisen koiran mutta välimatka on sen verran pitkä ettei se häiritse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaana oleva koira on uhka sille hihnassa olevalle koiralle. Eihän sillä hihnassa olevalla koiralla ole mitään mahdollisuuksia päästä pakoon halutessaan, joten vaihtoehdoksi jää rähinä ja hampaiden näyttäminen kun vapaana oleva koira saa tehdä mitä lystää, vaikka käydä päälle halutessaan. On ihan hemmetin edesvastuutonta, että koiranomistajat laittavat muut koiranomistajat ja erityisesti ne kiinni olevat koirat tuollaiseen tilanteeseen pitämällä omia koiriaan vapaana. Ei voi ymmärtää, mitä päässä liikkuu.

Vierailija
4/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koiraani irti puistossa. Pysyy lähellä, tottelee luoksetulokäskyä sekä pysäytyskäskyä, eikä mene koirien eikä ihmisten luokse.

Toista koiraani en pidä irti kuin siellä missä ei muita kulje, se kun ei jotain päähänsä saadessaan usko yhtään mitään.

Vierailija
5/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ja mun koiraa alko tällanen Tietty vapaana oleva tottelematon koira taas kerran seuraamaan ja painelin vaan kylmän viileästi eteenpäin ja omistaja köpötteli sitten perässä. Pysähdyin ennen autotietä kuitenkin :D ja sanoin ettei se voi pitää koiraansa vapaana jos se ei tottele. Saa nähdä menikö perille...

Yks hyvä (jos kehtaa) on myös huutaa vapaana olevien omistajille: "mun koira puree" :D

Vierailija
6/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän koiraani irti puistossa. Pysyy lähellä, tottelee luoksetulokäskyä sekä pysäytyskäskyä, eikä mene koirien eikä ihmisten luokse.

Toista koiraani en pidä irti kuin siellä missä ei muita kulje, se kun ei jotain päähänsä saadessaan usko yhtään mitään.

Tällainenhan on aivan fine!!

Vierailija
7/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moiseen törmännyt. Kaikki irtiolevat koirat joita on vastaan tullut, on olleet hyväkäytöksisiä ja niistä ei ole ollut häiriötä muille.

Vierailija
8/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ja mun koiraa alko tällanen Tietty vapaana oleva tottelematon koira taas kerran seuraamaan ja painelin vaan kylmän viileästi eteenpäin ja omistaja köpötteli sitten perässä. Pysähdyin ennen autotietä kuitenkin :D ja sanoin ettei se voi pitää koiraansa vapaana jos se ei tottele. Saa nähdä menikö perille...

Yks hyvä (jos kehtaa) on myös huutaa vapaana olevien omistajille: "mun koira puree" :D

Meille on kans käynyt näin, että vieras koira lähtee seuraamaan ja omistaja huutaa perään, että tsetse tänne tänne. Ja koira ei usko. On pitänyt kans sitten pysähtyä ennen ajotien ylitystä ja kerran jopa oman koiran kanssa saattaa vieras koira takaisin omistajansa luo, kun muuten se ei olisi mennyt takaisin vaan jäänyt meidän luo. Ja siltikään omistaja ei nähnyt vapaana pitämisessä mitään ongelmaa. Ei se koira kuulemma autotielle asti ainakaan olisi mennyt... Just.

Vierailija
9/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et muuten pidä, se on selkeästi kiellettyä. Laita se piski kiinni, kun kuljet sen kanssa kaupungilla. Vaikka se miten sua tottelee, niin et voi tietää mitä sen päässä liikkuu. Joten koira kiinni.

Vierailija
10/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole moiseen törmännyt. Kaikki irtiolevat koirat joita on vastaan tullut, on olleet hyväkäytöksisiä ja niistä ei ole ollut häiriötä muille.

Sillä ei ole mitään väliä, onko hyväkäytöksinen. Tapaaminen ei ole tasaväkinen, jos toinen koira on kiinni ja toinen tulee siihen tilanteeseen vapaana. Mun koira ei halua tutustua kaikkiin koiriin vaan haluaa ohittaa useimmat lenkillä ja leikkiä vaan niiden tuttujen koirien kanssa. Näiden vapaana olevien koirien kanssa tällaista mahdollisuutta ei ole, vaan ne tulevat väkisin koirani iholle, minkä se kokee uhkaavana käytöksenä. On täysin edesvastuutonta puolustella vapaana pitämistä!

Vierailija
11/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä yhtään ihmisiä jotka luottaa täysin sinisilmäisesti siihen omaan koiraansa. Se on eläin etkä sä voi täysin luottaa siihen ikinä etkä sä tiedä mitä sen päässä pyörii. Liian usein tulee vastaan näitä "ei se mitään tee" koiria jotka juoksee täysillä päin omia hihnassa olevia koiriani ja pari kertaa on seurannut kunnon rähinä näiden koirien aloitteesta ja sitten omistajat pällistelevät ihmeissään että ohhoh ei ole ennen näin tehnyt! Juu ei kai mutta kerta se on ensimmäinenkin.. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa pitää niitä koiria kiinni?

Vierailija
12/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et muuten pidä, se on selkeästi kiellettyä. Laita se piski kiinni, kun kuljet sen kanssa kaupungilla. Vaikka se miten sua tottelee, niin et voi tietää mitä sen päässä liikkuu. Joten koira kiinni.

Kyllä, pidän puistossa tottelevaista koiraani irti, vaikka se onkin kiellettyä. Kyllä minä tiedän mitä sen päässä liikkuu.

Vierailija
13/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt yhtäkään irtokoiraa, joka tottelee. Yksikään ei ole korvaansa lotkauttanut ulkoiluttaja huudoille ja maanitteluille. Missä harhoissa te elätte? Mistä voi tietää, että jossain paikassa ei muita kulje? Omalla pihalla korkeintaan. Jossain korvessakin liikkuu ulkoiluttaja, sienestäjiä ja muita.

Vierailija
14/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä yhtään ihmisiä jotka luottaa täysin sinisilmäisesti siihen omaan koiraansa. Se on eläin etkä sä voi täysin luottaa siihen ikinä etkä sä tiedä mitä sen päässä pyörii. Liian usein tulee vastaan näitä "ei se mitään tee" koiria jotka juoksee täysillä päin omia hihnassa olevia koiriani ja pari kertaa on seurannut kunnon rähinä näiden koirien aloitteesta ja sitten omistajat pällistelevät ihmeissään että ohhoh ei ole ennen näin tehnyt! Juu ei kai mutta kerta se on ensimmäinenkin.. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa pitää niitä koiria kiinni?

Koirani on 10 vuotta ollut puistoissa irrallaan ilman että on mennyt rähisemään muille tai aiheuttanut häiriötä. Äärimmäisen epätodennäköistä, että se nyt yhtäkkiä toimisikin päinvastoin.

Vierailija
15/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on ollut enemmän harmia hihnassa olevista koirista, kuin irti olevista.

Vierailija
16/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä, onko hyväkäytöksinen. Tapaaminen ei ole tasaväkinen, jos toinen koira on kiinni ja toinen tulee siihen tilanteeseen vapaana. Mun koira ei halua tutustua kaikkiin koiriin vaan haluaa ohittaa useimmat lenkillä ja leikkiä vaan niiden tuttujen koirien kanssa. Näiden vapaana olevien koirien kanssa tällaista mahdollisuutta ei ole, vaan ne tulevat väkisin koirani iholle, minkä se kokee uhkaavana käytöksenä. On täysin edesvastuutonta puolustella vapaana pitämistä!

Ei hyväkäytöksinen koira mene toisten koirien tai vieraiden ihmisten luokse. Useimmiten vapaana olevan koiran omistaja laittaa koiran hihnaan lähiohituksen ajaksi, mutta on tullut vastaan sellaisiakin irtiolevia jotka ovat ohittaneet irrallaan ja eivät ole tulleet omieni luokse.

Vierailija
17/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pidän puistossa tottelevaista koiraani irti, vaikka se onkin kiellettyä. Kyllä minä tiedän mitä sen päässä liikkuu.

eli kaipaamme ankarampaa sakotuskäytäntöä ja valvontaa.

Vierailija
18/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näiden hihhuleiden vuoksi tarvitaan kunnon koiravero ja sillä kustannettavat rankkurit.

Vierailija
19/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fleksi käteen ja koira irti, 95% vastaantulijoista ei edes tajua ettei koira ole hihnassa :D

Vierailija
20/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli kaipaamme ankarampaa sakotuskäytäntöä ja valvontaa.

Vaikka sitten niin, voin maksaa siitä, että saan pitää koiraani irti. Tällä hetkellä ei ole sakotettu vaikka poliisit on useaan kertaan nähneet että koirani on irti, korkeintaan on kehuttu hyväkäytöksistä koiraa. Mutta olen täysin valmis maksamaan sakot, jos sellaiset koiran irtipidosta minulle annetaan.