Kaksoset tulossa. Nimipohdintaa. Tyttö ja poika. Jari ja Anu vai Mika ja Sari?
Tykkäämme nimistä Jari ja Sari, mutta emme halua lapsille niin rimmaavia nimiä. Seuraavat suosikit ovat Anu ja Mika. Mielipiteitä nimistä? Toisena nimenä pojalla todennäköisesti Tuomas. Tytöllä Helena tai Emilia.
Kommentit (28)
Mika ja Sari tietenkin. Pre-retroa.
Ap yrittää provoilla ja haluaa katsoa millaisia reaktioita nämä 70-80 luvun muotinimet uppoaa aadojen,usvien,lennien ja islojen äideille.
Sorry. Huono.
Yhden tytön nimi oli oikeasti
Anu Saukko.
Ihania nimiä. Tykkään molemmista vaihtoehdoista. Arvostan sinua, että kunnioitat suomalaista kulttuuria, että anna mitään ghetto-nimiä lapsillesi.
Heikki ja Kaija, Pirkko ja Paavo, Sirkka ja Sauli, Erkki ja Paula, Antero ja Merja.
*puklaa*
On retroa, mutta haittaako se, jos tykkää oikeasti noista nimistä. Lisäksi Jari ja Sari ovat harvinaisia tämänpäivän lapsilla.
Mitä provoamista tämä muka on? Nuo on minusta ihan normaaleja ja kivoja nimiä. Oma kuopuksemme on Anu.
Mika ja Sari.
Mutta ette kai te noin mielikuvituksettomia ole? Antakaa nimiksi Viivi ja Tiivitaavi.
Itse antaisin nimiksi Miina ja Manu.
Ovatko nuo aivan tyypilliset suomalaiset nimet todella niin out, että liputetaan heti provoa? Perustelkaa edes, mikä noissa on vialla?
Annetaanhan nykyään paljon hullumpiakin nimiä lapsille!
Sari on musta soinniltaan rumankuuloinen. Muut mielestäni ihan hyviä. Tulee lapsuus mieleen.
Mika on klassikkonimi, Waltari syntyi 1900-luvun alussa. Samoin Anu on vanha karjalainen muoto Annasta. Sari on perinteisen Saaran lempinimi.
Jari - okei, se oli oman aikansa Veeti. Mutta nuo muut ovat ihan kunniallisia nimiä, joilla on historia. Itse asiassa erittäin hyviä nimiä, koska niin moni tykästyi niihin 60-80-luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Mika on klassikkonimi, Waltari syntyi 1900-luvun alussa. Samoin Anu on vanha karjalainen muoto Annasta. Sari on perinteisen Saaran lempinimi.
Jari - okei, se oli oman aikansa Veeti. Mutta nuo muut ovat ihan kunniallisia nimiä, joilla on historia. Itse asiassa erittäin hyviä nimiä, koska niin moni tykästyi niihin 60-80-luvuilla.
Näin mäkin tän ajattelin.
Noista nimistä tulee mieleen lähinnä keski-ikäinen pariskunta. 😅 Eikö vaikka nuo toiset nimet kävisi ensimmäiseksi nimeksi. Tuomas ja Emilia olisi kivat.