Mistä sinun varautunut käytöksesi johtuu?
Olen kohdannut usein varautuneita ihmisiä ja jäin pohtimaan mistäköhän heidän käytöksensä voisi johtua. Itse en ole vaativa, päälletunkeva enkä itsekäs. Pyrin toimimaan toisen tahdissa jotten aiheuttaisi ahdistunutta oloa toiselle.
Toivottavasti te varautuneet kerrotte täällä anonyymisti mistä käytöksenne johtuu?
Kommentit (67)
Mitä vikaa on siinä, että on varautunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luota kehenkään, ennen kuin olen tutustunut. Syitä en ala kertoa. Joidenkin kohdalla varautuneisuus säilyy, se johtuu siitä, että en pidä vastapuolta luotettavana eikä hän ole osoittautunut olevansa luottamuksen arvoinen.
Ihan naurettavaa kuvitella olevansa niin ihmeellinen, että voit vaatia toisia osoittamaan olevansa luottamuksen arvoinen ja pitää heitä epäluotettavina muuten! Hyi, millainen roska sä olet! Ihminen ansaitsee sellaista kohtelua vasta, kun on osoittanut olevansa ei-luottamuksen arvoinen! Ja vielä niin, ettet arvioi jokiats omien vammautuneitten epäluulo-silmälasiesi läpi! Nähden ja kuvitellen aina joka suunnassa sinulle halutun pahaa! Toivottavasti kärsit arkuudestasi ja henkisestä epäkypsyydestäsi mahdollisimman paljon!
Päin vastoin. Osaan pysyä pois niiden seurasta, jotka eivät toimi rehellisesti, koska vaistoan sen heti. Sarjapälättäjät ovat rasittavia, esittävät usein omia mielipiteitään faktoina tarkistamatta asioita yhtään mistään. Enkä jaksa kuunnella, kun joku puhuu itsestään tuntitolkulla. Eikä minun lähipiirini asiat kuulu muille ihmisille, heillä on oikeus omaan yksityisyyteensä. Joidenkin ihmisten kanssa synkkaa kyllä heti, mutta sinun kaltaisesti osaan kiertää kaukaa. Sinä edustat juuri sitä sakkia, joka ei kestä sitä, että kaikki ei sinusta ja jutuistasi tykkää, mutta tosiasiassa sellaisia ihmisiä on moninkertainen määrä verrattuna siihen mitä luulet. Kyllä minäkin osaan näytellä kohteliasta kaltaistesi seurassa, mutta häivyn heti kun kykenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luota kehenkään, ennen kuin olen tutustunut. Syitä en ala kertoa. Joidenkin kohdalla varautuneisuus säilyy, se johtuu siitä, että en pidä vastapuolta luotettavana eikä hän ole osoittautunut olevansa luottamuksen arvoinen.
Ihan naurettavaa kuvitella olevansa niin ihmeellinen, että voit vaatia toisia osoittamaan olevansa luottamuksen arvoinen ja pitää heitä epäluotettavina muuten! Hyi, millainen roska sä olet! Ihminen ansaitsee sellaista kohtelua vasta, kun on osoittanut olevansa ei-luottamuksen arvoinen! Ja vielä niin, ettet arvioi jokiats omien vammautuneitten epäluulo-silmälasiesi läpi! Nähden ja kuvitellen aina joka suunnassa sinulle halutun pahaa! Toivottavasti kärsit arkuudestasi ja henkisestä epäkypsyydestäsi mahdollisimman paljon!
Päin vastoin. Osaan pysyä pois niiden seurasta, jotka eivät toimi rehellisesti, koska vaistoan sen heti. Sarjapälättäjät ovat rasittavia, esittävät usein omia mielipiteitään faktoina tarkistamatta asioita yhtään mistään. Enkä jaksa kuunnella, kun joku puhuu itsestään tuntitolkulla. Eikä minun lähipiirini asiat kuulu muille ihmisille, heillä on oikeus omaan yksityisyyteensä. Joidenkin ihmisten kanssa synkkaa kyllä heti, mutta sinun kaltaisesti osaan kiertää kaukaa. Sinä edustat juuri sitä sakkia, joka ei kestä sitä, että kaikki ei sinusta ja jutuistasi tykkää, mutta tosiasiassa sellaisia ihmisiä on moninkertainen määrä verrattuna siihen mitä luulet. Kyllä minäkin osaan näytellä kohteliasta kaltaistesi seurassa, mutta häivyn heti kun kykenen.
Hei ihanaa, täällä on joku muukin jolla on selkärankaa! Pisteet!
Oikea suomalainen ei ole varautunut. Kyräily ihmetyttää.
T. Oikea suomalainen
Heitänpä oman kommenttini. En olen varautunut vaan ole aika sosiaalinen. Minulle on helppoa alkaa juttelemaan oikeastaan kenen kanssa vain. Se ei tarkoita, että olisin jotenkin maailmaa syleilevä. Olen aina epäluuloinen. Olin myös koulukiusattu (läskiksi haukuttu jne.). Myös aikuisiällä on tullut ns. puukkoa selkään työelämässä. Tietenkään en kaikkea itsestäni kerro, mutta en vieroksu uusia tilanteita, ihmisiä tms. Miksi tämän kirjoitin? Ehkä siksi, että menneisyydestään huolimatta ihmnen voi olla sosiaalinen jne. Meitä on moneen junaan.
Omalla kohdallani se on johtunut kiusaamisesta. Mulle on parikin jätkää sanonut päin naamaa juhlissa, että mua pitäisi vetää turpaan kun olen niin ärsyttävä. Ja en siis ole ikinä ollut mikää päälle puhuva ekstrovertti vaan näissä tilanteissa olen vaan näissäkin tilanteissa ollut jossain ryhmässä juttelemassa muiden kanssa. Tämän lisäksi mulle on todella useasti tehty niin, että kun olen ollut kertomassa jotain juttua niin se toinen osapuoli onkin saattanut vaan alkaa puhua ihan toista asiaa muille minun päälleni.
Toki ymmärrän, että nämä ihmiset ovat urveloita ja varsinkin nuo kundien kommentit kertovat enemmän heistä kuin minusta.
Mutta kun on huono itsetunto, niin sitä väkisinkin alkaa miettiä, että vika on minussa. Nykyään olen sitten sen seurauksena isossa ja uudessa porukassa todella varautunut ja hiljaa, vaikka haluaisinkin olla rennompi.
Taas jotkut meluisat superekstrovertit luulevat omaavansa hyvät sosiaaliset taidot, kun ovat koko ajan äänessä kuin mölyapinat. Yrittävät "viihdyttää" kaikkia ympärillään ja saamaan "varautuneitakin" mukaan mölyämiseen. Lukematta yhtään tilannetta ja ihmistä, että millaista vuorovaikutusta hän haluaisi tai haluaako vuorovaikutusta ollenkaan tämän hektisen virikemölyapinan kanssa.