Mitähän mä tekisin erään valokuvan suhteen?
Kuva on jo miltei kolmekymmentä vuotta sitten otettu, ja kuvaaja ei ole voinut ennakoida kuvassa olevan henkilön käytöstä, joka aiheuttaa minulle itselleni huonot kiksit menneisyydessä tapahtuneiden asioiden puitteissa. Kuvassa on myös toinen henkilö, ja kuvan asetelma tuo väkisin mieleeni negatiivisia jo menneitä tapahtumia omalta osaltani, ja vahvan epäilyn siitä, miten asiat olivatkaan kuvan ottamisaikoihinkin kyseisten henkilöiden kohdalla?
Nyt en tiedä, mitä tekisin tuon kyseisen kuvan kanssa? Välillä olen laittanut sen kirjekuoreen saatekirjeen kanssa, johon ole piirtänyt ison ? (=kysymysmerkin) ja ikään kuin piilottanut muistojeni aarrearkkuun. Tänään taas kuitenkin pistin sen takaisin albumiin omalle paikalleen ja heitin repien saatelappusen kuvan yhteydestä. Ajattelin taasen, että tyhjä kuvan paikka albumin lehdillä näyttää jotenkin oudolta sekin.
Nyt en tiedä, että onko hyvä, että kyseinen kuva on jälkipolvienkin nähtävillä, vaiko poissa albumista?
Mutta jos piilotan kuvan arkistoihini, niin kyllähän sekin herättää kysymyksiä sitten joskus, kun minä olen jo edesmenehtynyt; ja en haluaisi kuitenkaan mitään selvityslappuani jälkipolvilleni laittaa kuvan yhteyteen, koska he eivät tule ehkä ikinä tietämään ko. kuvaan liittyvistä muistoistani yhtään mitään. Kuvassa olevista kahdesta henkilöstä toinen on jo kuollut, ja vain toiselta voisin kysellä kuvaan liittyvistä asioista, mutta toisaalta en näe omalta kannaltani asiaa alkaa puimaankaan, sillä kuitenkin katson, että asia ei sinänsä enää minulle kuulu, eikä ole kuulunut kuvan ottohetkelläkään, sillä jokaisen kuuluu hoitaa omat asiansa itse, niin minäkin olen joutunut tekemään. Toisaalta olen tuonut asiani esille jo aika päiviä sitten ennen kuvan ottoa toisen kuvan henkilön kaikkein läheisimmälle henkilölle kuin myös ainakin yritin ohjeistaa kuvan toista henkilöä jo ennen tuolle kuvan toisen henkilön läheiselle kertomistani, mutta silti toinen henkilö kuvassa on tietämätön tietyistä kuvioista minun elämässäni, ja eipähän ne hänelle kuulukkaan.
Kommentit (42)
Revi se ja heitä roskiin. Ihme stressi jostain vanhasta kuvasta.
Miten olisi, että ottaisit lääkkeet?
Polttoon koko kuva. Viimeisen lauseen kohdalla meinasi happi loppua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkea lääkkeillä pysty hoitelemaan. Minusta ainakin on tärkeää, että ap käsittelee elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Polta se ja unohda kokonaan.
Niin olen myös ajatellut tehdä, mutta sittenkin ajattelen niin, että jospa siitä kuvasta onkin tulevaisuudessa jotain todistetta sellaisille henkilöille, jotka eivät tiedä, eivät hekään enää ole elossa, jotka tietävät mun elämäni tarinaani tuolta osin, ja ymmärtävät kyllä, mitä kuva saa aikaiseksi minun ajatuksissani.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kysyy, että mitkä lääkkeet, ei minulla ole mitään lääkitystä. Ja mikähän lääke olisi ratkaisu tähän kyseiseen asiaan?
Minut on todettu psyykkisesti terveeksi asiantuntijan myötä terapiassa.
Kuvan toinen henkilö ei sitä kylläkään ollut. Valitettavasti.:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkea lääkkeillä pysty hoitelemaan. Minusta ainakin on tärkeää, että ap käsittelee elämäänsä.
Aloittaja kuittaa ja kiittää sinua, kuka lienetkin. Näin olen tehnytkin ja jonkun kerran.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla meinasi viimeisen lauseen kohdalla ns. happi loppua?
Aloittaja kysyy
Onko se kuvan henkilö hyväksikäyttäny sua seksuaalisesti lapsena?
Ap, muistan sinut. Olet ennenkin kysynyt samasta asiasta. Silloin kerroit taustoja enemmän, tai ainakin avasit, miksi kuva sinua niin kovasti vaivaa.
Olen sitä mieltä, että anna olla. Siirrä asia, eli anna kuva sille, joka hengissä vielä on. Sinun ei ole tehtävä säilyttää kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, muistan sinut. Olet ennenkin kysynyt samasta asiasta. Silloin kerroit taustoja enemmän, tai ainakin avasit, miksi kuva sinua niin kovasti vaivaa.
Olen sitä mieltä, että anna olla. Siirrä asia, eli anna kuva sille, joka hengissä vielä on. Sinun ei ole tehtävä säilyttää kuvaa.
Aloittajana olen miettinyt aivan samaa, että jospa antaisin kuvan vielä hengissä olevalle toiselle henkilölle, mutta kun se vaan on niin vaikeaa, kun enhän voi kuitenkaan tietää, että aiheuttaako vain minussa negat tunteet ja aiheestakin.
Kuvan toinen henkilö saattaisi vaan ihmetellä, että miksi juuri tämän kuvan haluan antaa hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kysyy, että mitkä lääkkeet, ei minulla ole mitään lääkitystä. Ja mikähän lääke olisi ratkaisu tähän kyseiseen asiaan?
Harvalla onkin terveen paperit näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onko se kuvan henkilö hyväksikäyttäny sua seksuaalisesti lapsena?
Tavallaan tai sanotaan niin että ahdisteli minua seksuaalisin tavoin, mutta torjuin ja puolustauduin sekä jouduin olemaan valppaana kyseisen henkilön suhteen tietyn ajan lapsuudestani.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla onkin terveen paperit näyttää.
Niinpä, en usko, että meistä kukaan on säilynyt elämässään ilman traumaattisia kokemuksiaan, mutta se, että kuinka moni meistä sairastuu psyykkisesti niin pahoin, että joutuu lääkkeillä hoidettavaksi ja osastolle hoidettavaksi onkin sitten oma osansa populaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Salarakkaat kuvassa?
Eipä ollut salarakkaat, vaan isä ja tyttärensä noin yhdeksän vuotiaana.
Tämä on ollut prikulleen samanlaisena täällä ennenkin. Ei aloittaja kaipaa oikeasti vastauksia, hän vain haluaa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut prikulleen samanlaisena täällä ennenkin. Ei aloittaja kaipaa oikeasti vastauksia, hän vain haluaa huomiota.
Täällähän on hyvä kysellä neuvoa ihan anonyyminä, mikä estää?
Voi ihan vapaasti kertoa vaihtoehdot, mitä teen kuvan suhteen.
Nyt on esitetty joitakin vaihtoehtoja, ja itsehän sitten loppuen lopuksi teen valintani, mitä kyseiselle valokuvalle teen. Se on nimittäin minun hallinnassani.
En halua huomiota vaan vaihtoehtoja.....
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla meinasi viimeisen lauseen kohdalla ns. happi loppua?
Aloittaja kysyy
Oli niin pitkä lause ja koin sen jotenkin raskassoutuisena.
Polta se ja unohda kokonaan.