Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vähennät kulutusta?

Vierailija
11.10.2024 |

Hirmumyrskyt lisääntyvät, hyönteiskato, lintukato jne. Miten sinä olet valmis estämään luontokatoa? Voitko muuttaa kulutusta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuluta nytkään juuri mitään, joten voin olla ihan hyvillä mielin.

Vierailija
2/11 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteenani on lisätä kulutustani. En matkustele, ei ole autoa, en syö lihaa, en osta tavaroita paljoakaan. Kun rikastun niin ei siinä luonto paljon kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ketään ei kiinnosta tulevaisuus. Miten paljon ruoka maksaa, sähkö, bensiini, junalippu. 

Onneksi minulla ei ole lapsia. Niillä olisi melko paska maailma.

Vierailija
4/11 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa,a asun yksin autottomana pienessä yksiössä, toimeentulotuen varassa yrittäen suunnitella kuukausittaiset menoni, niin, että pärjään..... ei tässä paljoa tule edistettyä luontokatoa kun työhakemukset voin lähettää pääsääntöisesti netin kautta.... 

Vierailija
5/11 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutin salikortin, koitan välttää tai ainakin vähentää kaikenlaisten palveluiden, parturi/hieronta/kosmetologi käyttöä, ajan nykyisen autoni loppuun asti enkä vaihda uuteen 3-5v välein niinkuin normaalisti. ruokapuolella koitan suosia kotimaista kasvistaa/lihaa, en osta mitään ulkomailta tänne rahdattua lihaa/hedelmää

Vierailija
6/11 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Ei tavallisen ihmisen tekosilla ole mitään merkitystä. Rikkaat saastuttavat eniten.

Vierailija
7/11 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mistä vähentää. Ruuasta ainoastaan. Mutta on jo niin niukkaa etten kohta voi syödä muuta kuin puuroa, perunaa, makaronia?

Vierailija
8/11 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mistä vähentää. Ruuasta ainoastaan. Mutta on jo niin niukkaa etten kohta voi syödä muuta kuin puuroa, perunaa, makaronia?

Sama. Käyn pesulla kerran viikossa, käytän samoja vaatteita monta päivää peräkkäin, puhelin ja netti on ainoot maksulliset mitä mulla on. Ruokavaliosi oli melkein sama mitä mulla, puuroon margariinisilmä, perunoihin suolaa ja margariinia. Makaroonin tilalla söin spagettia, siihen pieni pala homejuustoa niin sai makua.

Vierailija
9/11 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri mitenkään. Nyt jo kulutamme mahdollisimman vähän. Toki lapsi vähän kuluttaa uuttakin, mutta suurimman osan ostamme käytettynä. 

Vierailija
10/11 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuluta paljoa. Vain ruokaa. Joskus ostan vaatteita. En harrasta shoppailua. 

Vierailija
11/11 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä voisin vähentää internetin käyttöä ja kieltäytyä kokonaan tekoälyn käytöstä. Näihin kuluu uskomattoman paljon energiaa ja näissä olisi kyllä vara vähentää.

muuten olen mennyt minimikulutuksellisella linjalla jo 1980-luvulta asti, siitä ei juuri pysty vähentämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi