Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perehdytyksestä palkkaa ? (Kaupan ala)

Vierailija
15.02.2017 |

Hain suuren ketjun kauppaan töihin ja sain paikan.
Tämän jälkeen on käyty terkkarilla ja täytetty lappuja yms.
Nyt edessä olisi kahden päivän koulutus/perehdytys jossa opetellaan kassajärjestelmä, bonuskortti, veikkaus-kone ja ikärajapassi. Tämän jälkeen vielä yksi harjoittelupäivä itse kaupassa, jossa esimieheni valvoo että homma sujuu.

Osaako joku kertoa onko nämä palkallisia? En ole ehtinyt esimieheltä kysymään, olen tavannut hänet vain kerran nopeasti (haastattelut hoiti toinen). Soppari on vielä allekirjoittamatta, joten en kehtaa soitella tälläisestä.

Rekry kesti tosi kauan ja alan olla aika PA :D Olisi siis ihan kiva vähän ennakoida, ehdinkö saamaan ollenkaan palkkaa tässä kuussa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä päivä siihen työsopimukseen on kirjattu alkamispäiväksi? Jos olet töissä, saat palkkaa. Perehdytyksen ei kuulu olla palkatonta "työaikaa".

Vierailija
2/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kauppaketju?

Tuntuisi kusetukselta joutua perehdytykseen ilman palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ärrällä se on palkallinen.

Vierailija
4/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja tuskin hei saat palkkaa tässä kuussa. Ens kuussahan se vasta tulee jos silloinkaan. Mä aloitin työsopimukseni lokakuun puolessa välissä. Sain palkan vasta joulukuussa, koska "ei vajaista kuukausista makseta palkkaa". Olin aika hiilenä. Kiva kun ei aiemmin kerrottu niin tärkeää asiaa. En sit saanu asumistukeakn kahteen kuukauteen.

Vierailija
5/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kiitos paljon vastauksista. Voisi siis kuvitella sen olevan palkallista.

Hok-elanto kyseessä. En ole tosiaan vielä nähnyt työsopimusta, eli en osaa sanoa mitä siihen on merkattu aloituspäiväksi.

AP

Vierailija
6/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja tuskin hei saat palkkaa tässä kuussa. Ens kuussahan se vasta tulee jos silloinkaan. Mä aloitin työsopimukseni lokakuun puolessa välissä. Sain palkan vasta joulukuussa, koska "ei vajaista kuukausista makseta palkkaa". Olin aika hiilenä. Kiva kun ei aiemmin kerrottu niin tärkeää asiaa. En sit saanu asumistukeakn kahteen kuukauteen.

Missä olit töissä? Voi hitto jos on näin, muutama satanenkin auttais niin paljon. 

Sain siis jo kaksi viikkoa sitten tietää että sain paikan,  mutta kaikkiin työterveyslääkärikäynteihin yms. on menny hirveesti aikaa.

Vierailija
7/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitonta.

Vierailija
8/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä olit töissä? Voi hitto jos on näin, muutama satanenkin auttais niin paljon. 

Sain siis jo kaksi viikkoa sitten tietää että sain paikan,  mutta kaikkiin työterveyslääkärikäynteihin yms. on menny hirveesti aikaa.

Siellä ärrällä olin. Mut toi nyt oli täyttä kusetusta. Normaalisti palkka tulee seuraavassa kuussa. Eli jos sulla on palkanmaksupäivä vaikka 20., niin saat 20.3. palkan ajalta eka työpäivä - 28.2.

Vierailija
9/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin että nyt kuulostaa hurjalta. En tiedä mikä palkanmaksupäivä Hok-elannolla on käytössä, mutta voisin siis olettaa että jotain pientä tulisi esim. kuun lopussa. 

Edes ajatus tästä antaa vähän mielenrauhaa. Kaupan ala ja työntekijän kaikki oikeudet on vielä vähän uutta asiaa. Olin monta vuotta samassa kahvilassa jossa kaikki toimi niin ihanasti, nyt oon varpasillaan kaiken kanssa että varmasti saan kaikki oikeudet/palkat jotka mulle kuuluu.

ap

Vierailija
10/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pyörittää taloutta noin tiukilla, että eläminen on kiinni muutaman kuukauden palkasta. Minä olen koko työikäni 16- vuotiaasta lähtien säästänyt joka kuukausi 100 euroa säästötilille. Se ei ole paljon rahaa kuukausittain kun ajattelee, että sillä saa ehkä yhden baari-illan juomat. Tiukanpaikan tullen nuo säästöt kuitenkin antavat sellaisen turvat, että ei tarvitse alentaa elintasoaan vaikka tulot hetkeksi tipahtaisivatkin.

Järkevät ihmiset säästää sen kuuluisan pahanpäivän varalle. Typerykset hassaa kaikki rahat menemään ilman huolta huomisesta.

Vierailija
11/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä kyllä tässä kuussa mitään rahaa enää ehdi saamaan, eihän sulla ole edes työsopparia vielä.

Vierailija
12/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä, tiukilla mennään. Tonni oli säästössä mutta alkaa vähän rahat hupenemaan.

Eletään suht säästeliäästi, mutta kun on 16-vuotiaasta asunut yksin Helsingissä, niin ei kauheasti ole säästöjä päässyt kertymään. Oon siis vasta 23. Avopuoliso opiskelee ja jäin määrä-aikaisen sopimuksen jälkeen ilman jatkoa. 

Elämä on :) Ja nyt on taas uusi työpaikka joten ei tässä varsinainen hätä ole. Mielummin söisin kuitenkin ensi kuussa muutakin kun makaroonia. 

AP

Vierailija
13/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin että nyt kuulostaa hurjalta. En tiedä mikä palkanmaksupäivä Hok-elannolla on käytössä, mutta voisin siis olettaa että jotain pientä tulisi esim. kuun lopussa. 

Edes ajatus tästä antaa vähän mielenrauhaa. Kaupan ala ja työntekijän kaikki oikeudet on vielä vähän uutta asiaa. Olin monta vuotta samassa kahvilassa jossa kaikki toimi niin ihanasti, nyt oon varpasillaan kaiken kanssa että varmasti saan kaikki oikeudet/palkat jotka mulle kuuluu.

ap

Mitä luultavimmin sä et saa tän kuun lopussa yhtään mitään. Kyseessä on jättimäinen yritys, jonka palkanlaskentaan kuluu aikaa. Palkanmaksupäivä pitäis lukea työsopimuksessa.

Vierailija
14/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääs ryhmässä palkanmaksupäivä taitaa olla kuukauden 10 päivä. Eli saat palkan 10.3 ja perehdytysajalta myös. Tarkista kun sopparia allekirjoitat mikä päivämäärä on laitettu milloin työsi ovat alkaneet (siitä ekasta perehdytyksestä)

Vierailija
15/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et sä kyllä tässä kuussa mitään rahaa enää ehdi saamaan, eihän sulla ole edes työsopparia vielä.

No jos ensi viikolla on 3 päivää perehdytystä ja jos näistä maksetaan palkkaa, niin kyllähän ne sitten kuuluisi tulla palkanmaksupäivänä. Tämän lisäksi ensi viikolle luvattu loppuviikkoon yksi iltavuoro.

Ap

Vierailija
16/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä luultavimmin sä et saa tän kuun lopussa yhtään mitään. Kyseessä on jättimäinen yritys, jonka palkanlaskentaan kuluu aikaa. Palkanmaksupäivä pitäis lukea työsopimuksessa.

Ei yrityksen koolla ole mitään väliä. Jos töitä on palkanmaksukautena tehty niin palkan kuulu olla tilillä palkanmaksukauden viimeinen päivä. Ihan sama kun työntekijä sanoisi, että olen niin kiireinen että en kyllä ehdi pyörähtämään työmaalla tässä kuussa kun on vain muutama päivä jäljellä ja palkka juoksisi silti.

Vierailija
17/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääs ryhmässä palkanmaksupäivä taitaa olla kuukauden 10 päivä. Eli saat palkan 10.3 ja perehdytysajalta myös. Tarkista kun sopparia allekirjoitat mikä päivämäärä on laitettu milloin työsi ovat alkaneet (siitä ekasta perehdytyksestä)

Kiitos tiedosta! Kymmenes päivä sopis mulle loistavasti, toivotaan silloin saisin jotain. Eiköhän se selviä ensi viikolla, mutta oon vähän malttamaton :D

Ja tiedoksi kaikille syyllistäjille, kyllä siellä tilillä on ihan tarpeeksi rahaa laskuihin ja vuokriin. Mutta ÄÄRIMMÄISEN tiukille menee kun tuli just pari isompaa laskua.

AP

Vierailija
18/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei yrityksen koolla ole mitään väliä. Jos töitä on palkanmaksukautena tehty niin palkan kuulu olla tilillä palkanmaksukauden viimeinen päivä. Ihan sama kun työntekijä sanoisi, että olen niin kiireinen että en kyllä ehdi pyörähtämään työmaalla tässä kuussa kun on vain muutama päivä jäljellä ja palkka juoksisi silti.

En usko, että ne alkaa muuten vaan etukäteen palkkoja makselee. Kyllä se tulee vasta ekana palkanmaksupäivänä.

Vierailija
19/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet töitä tai olet perehdytyksessä, niin siitä kuuluu saada palkka vaikka olisikin vajaa palkkakausi.

Näillä tiedoilla siis palkka kolmesta perehdytyspäivästä ja iltavuorosta.

Vierailija
20/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En usko, että ne alkaa muuten vaan etukäteen palkkoja makselee. Kyllä se tulee vasta ekana palkanmaksupäivänä.

Kuinka niin etukäteen ?