Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän mä tekisin erään valokuvan suhteen?

Vierailija
15.02.2017 |

Kuva on jo miltei kolmekymmentä vuotta sitten otettu, ja kuvaaja ei ole voinut ennakoida kuvassa olevan henkilön käytöstä, joka aiheuttaa minulle itselleni huonot kiksit menneisyydessä tapahtuneiden asioiden puitteissa. Kuvassa on myös toinen henkilö, ja kuvan asetelma tuo väkisin mieleeni negatiivisia jo menneitä tapahtumia omalta osaltani, ja vahvan epäilyn siitä, miten asiat olivatkaan kuvan ottamisaikoihinkin kyseisten henkilöiden kohdalla?
Nyt en tiedä, mitä tekisin tuon kyseisen kuvan kanssa? Välillä olen laittanut sen kirjekuoreen saatekirjeen kanssa, johon ole piirtänyt ison ? (=kysymysmerkin) ja ikään kuin piilottanut muistojeni aarrearkkuun. Tänään taas kuitenkin pistin sen takaisin albumiin omalle paikalleen ja heitin repien saatelappusen kuvan yhteydestä. Ajattelin taasen, että tyhjä kuvan paikka albumin lehdillä näyttää jotenkin oudolta sekin.
Nyt en tiedä, että onko hyvä, että kyseinen kuva on jälkipolvienkin nähtävillä, vaiko poissa albumista?
Mutta jos piilotan kuvan arkistoihini, niin kyllähän sekin herättää kysymyksiä sitten joskus, kun minä olen jo edesmenehtynyt; ja en haluaisi kuitenkaan mitään selvityslappuani jälkipolvilleni laittaa kuvan yhteyteen, koska he eivät tule ehkä ikinä tietämään ko. kuvaan liittyvistä muistoistani yhtään mitään. Kuvassa olevista kahdesta henkilöstä toinen on jo kuollut, ja vain toiselta voisin kysellä kuvaan liittyvistä asioista, mutta toisaalta en näe omalta kannaltani asiaa alkaa puimaankaan, sillä kuitenkin katson, että asia ei sinänsä enää minulle kuulu, eikä ole kuulunut kuvan ottohetkelläkään, sillä jokaisen kuuluu hoitaa omat asiansa itse, niin minäkin olen joutunut tekemään. Toisaalta olen tuonut asiani esille jo aika päiviä sitten ennen kuvan ottoa toisen kuvan henkilön kaikkein läheisimmälle henkilölle kuin myös ainakin yritin ohjeistaa kuvan toista henkilöä jo ennen tuolle kuvan toisen henkilön läheiselle kertomistani, mutta silti toinen henkilö kuvassa on tietämätön tietyistä kuvioista minun elämässäni, ja eipähän ne hänelle kuulukkaan.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos epäilet, että tytärtä käytettiin hyväksi: anna kuva hänelle. Kuva voi olla selittävä tekijä hänen elämäntarinassaan.

Aloittaja:  Sehän se kun epäilyä herättävä sen kuvan aihe, mutta on hyvin vaikeaa ottaa asiaa ns. pöydälle, koska en voi tietää, että onko mitään ollut, ja jos onkin, niin kieltäisikö tytär kuitenkin jotain olleen. Ja kun en ole huomannut tyttärestä mitään sellaista, joka viittaisi hyväksikäyttöön.

Nämä asiat eivät ole "helppoa kuin heinänteko"-juttuja

Vierailija
42/42 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän kaikista asiallisista ehdotuksista kyseisen kuvan suhteen, mitä sille tekisin, mutta tottakai asiahan on tosiasiassa niin, että av-palstan väki ei sen kuvan kohtaloa päätä, vaan sen päätän minä loppuen lopuksi!

Jätän albumiin tai siirrän toiseen paikkaan kirjekuoreen, mutta polta en, sillä jotakin oleellista jäisi sitten pimentoon - ehkäpä tai sitten ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla