Miksi olet ilkeä vento vieraille esim. asiakaspalveluhenkilöille?
Tämä viesti on ohjattu niille, jotka ilkeilevät tuntemattomalle puhelinaspalle tai kassalle ja tiedän, että näitä ihmisiä kyllä riittää!
Minkäköhänlaisia olette omille läheisillenne, kun tuntemattomallekin olette inhottavia, vaikka A. ongelma ei olisi suoraa edes kyseisen henkilön vika
B. Tämä ei voisi edes mitään tehdä asialle
C. yrittää auttaa ja kuunnella parhaansa mukaan sekä käyttäytyy kuitenki loukkauksista ja veemäisestä asenteesta huolimatta ystävällisesti.
Kiitos taas teille ilkeille ihmisille, jotka pilasitte tämänkin työpäivän! Ja turha vedota siihen, että ei saisi olla niin herkkä. Menkää itseenne!
Kommentit (105)
Naulan kantaan. Kassalla työskentelevänä toivon, että tätä aloitusta lukiessa, edes joku tuittupää tuntee piston sydämessään, tosin osalla näistä epäilen, onko sydäntä lainkaan :'D
Olen miettinyt samaa. Osalla syynä saattaa olla yksinkertaisesti ns. tyhmyys eli ei ymmärretä, ettei esimerkiksi rautakaupan kesäharjoittelija saa alkaa tinkaamaan hinnoista.
En minä ole ilkeä kassoille. Puhelimessa saatan joskus hermostua, jos on vaikka joku kelan asia kyseessä, missä taas yritetään kusettaa mua.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Osalla syynä saattaa olla yksinkertaisesti ns. tyhmyys eli ei ymmärretä, ettei esimerkiksi rautakaupan kesäharjoittelija saa alkaa tinkaamaan hinnoista.
Tämä myös. Ihan kuin siinä kauaa työpaikka pysyisi, kun lähtisi työnantajan asettamia sääntöjä kiertelemään. Lisäksi ei ymmärretä ihmisten vain tekevän työtänsä, ei suinkaan olevan henkeen ja vereen kaikkien yrityksen käytäntöjen kanssa yhtä mieltä.
Kyllä puhelinaspassa pitää tottua tuohtuneisiin asiakkaisiin, niitä vartenhan se aspa on, mutta tietenkään ei saa hyökätä henkilökohtaisesti aspaa kohtaan.
Mutta aspan pitää myös erottaa tuohtumus yrityksen toimintaa kohtaan eikä ottaa sitä henkilökohtaisena loukkauksena. Kaikki eivät kestä/osaa käsitellä suuttuneita ihmisiä,jotkut ovat liian herkkiä tuollaiseen työhön eivätkä kestä negatiivisuutta ja joillain on liian hankalaa saada rakennettua sellainen aspa-minä, joka kestää negatiiviset palautteet eikä ota niitä henkilökohtaisesti.
Tuollainen työ ei ihan oikeasti sovi kaikille, itsellänikin kesti vuosia ennen kuin opin miten tuollaisessa työssä pärjää ja se johtui juuri siitä että olen aika herkkä ihminen eikä minulla ollut tarpeeksi "paksua nahkaa".
Ei kannata olla tuollaisessa työssä jos se ei itselle sovi. Vähän kuin hakisi töihin paskaa lapioimaan vaikka ei voi sietää paskaa.
Juuri tätä mietin tänään kun asiakas oman mokan takia ei saanut tahtoaan läpi. Sain luurin korvaan.
Eilen asiakas huusi kun ei muistanut että oli tilauksen tehnyt. Pakko oli lopettaa puhelu kun huusi niin ettei suunvuoroa saanut.
En mä yöuniani näiden törppöjen takia menetä, mutta ihmettelen että oikeestiko ne luulee että asia hoituu huutamalla ja haukkumalla...
T. 19 vuotta aspatyötä tehnyt.
Totta! Itse en ole asiakaspalvelija, mutta yritän olla heille aina mahdollisimman kiltti. Joskus saan jostakin vmäistä palvelua, mutta se on eri asia, ei liity tähän. Suurin osa ihan mukavia!
Asiakaspalvelijalle kannattaa olla ilkeä, sillä silloin asiakas saa parempaa palvelua, sillä asiakaspalvelijan ohjenuora on "asiakas on aina oikeassa". Jotenka siis asiakaspalvelija palvelee ilkeää asiakasta parhaan kykynsä mukaan saadakseen hänen tyytyväiseksi ja tulemaan uudelleen asiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puhelinaspassa pitää tottua tuohtuneisiin asiakkaisiin, niitä vartenhan se aspa on, mutta tietenkään ei saa hyökätä henkilökohtaisesti aspaa kohtaan.
Mutta aspan pitää myös erottaa tuohtumus yrityksen toimintaa kohtaan eikä ottaa sitä henkilökohtaisena loukkauksena. Kaikki eivät kestä/osaa käsitellä suuttuneita ihmisiä,jotkut ovat liian herkkiä tuollaiseen työhön eivätkä kestä negatiivisuutta ja joillain on liian hankalaa saada rakennettua sellainen aspa-minä, joka kestää negatiiviset palautteet eikä ota niitä henkilökohtaisesti.
Tuollainen työ ei ihan oikeasti sovi kaikille, itsellänikin kesti vuosia ennen kuin opin miten tuollaisessa työssä pärjää ja se johtui juuri siitä että olen aika herkkä ihminen eikä minulla ollut tarpeeksi "paksua nahkaa".
Ei kannata olla tuollaisessa työssä jos se ei itselle sovi. Vähän kuin hakisi töihin paskaa lapioimaan vaikka ei voi sietää paskaa.
Osaan kyllä mielestäni käsitellä myös hankalampia asiakkaita, sillä en koskaan provosoidu ilkeimmistäkään kommenteista ja pysyn aina asiallisena ja ystävällisenä. En vain ihmisenä ole itse sellanen, että koskaan ikinä voisin huutaa tai olla ilkeä kenellekään tuntemattomalle. Ja voi kyllä tekisin mieluusti jotain muuta työtä kuin tätä, mutta tällä hetkellä töitä ei niin vain saa ja työttömäksi en ehdoin tahdoin ala.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijalle kannattaa olla ilkeä, sillä silloin asiakas saa parempaa palvelua, sillä asiakaspalvelijan ohjenuora on "asiakas on aina oikeassa". Jotenka siis asiakaspalvelija palvelee ilkeää asiakasta parhaan kykynsä mukaan saadakseen hänen tyytyväiseksi ja tulemaan uudelleen asiakkaaksi.
Anteeksi vain, mutta olet todella väärässä. Itse teen kyllä ilkeiden asiakkaiden kohdalla voitavani, mutta erityisen ystävällisen asiakkaan kohdalla yritän vielä pidemmälle ja saatan esimieheltä kysyä lupaa poikkeukseen. Tiedän myös monia sellaisia aspahenkilöitä, jotka ovat tiukempia ilkeiden asiakkaiden kanssa.
Ap
Asiakas on sen työntekijän palkanmaksaja, siispä hänellä on oikeus mielipiteisiinsä ja asiakaspalvelijan pitää käytettävissä olevien mahdollisuuksien puitteissa miellyttää häntä.
Alapeukuttajat varmaan niitä ilkeilijöitä näin btw
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on sen työntekijän palkanmaksaja, siispä hänellä on oikeus mielipiteisiinsä ja asiakaspalvelijan pitää käytettävissä olevien mahdollisuuksien puitteissa miellyttää häntä.
Siinä olen samaa mieltä, että mahdollisuuksien puitteissa asiakasta yritetään miellyttää, mutta se vain usein ei riitä. Siinä taas en, että asiakkaan on aivan oikeutettua pitää aspahenkilöä sylkykuppinaan.
No en ole. Olen ilkeä tutuille kusipäille.
Siks koska mä maksan niiden palkan ja ohan ne sen ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Siks koska mä maksan niiden palkan ja ohan ne sen ansainneet.
Vaikutat kyllä hienolta ihmiseltä, toivottavasti oot ylpeä itestäs.
Jaa. Mulla on just päinvastainen kokemus. :(
Kohdannut niin ilkeitä asiakaspalvelijoita niin livenä kun puhelimessa. Viimeksi tänään. Niin huokaili ja henkäili ja kesken asiani oli lopettamassa sata kertaa. Sitten kenoilee asioista, joita en ole edes kysynyt vaan tahallaan ymmärtää väärin ja kohtelee minua kun tyhmää.
Joku se saa kiksit noinkin päin ja olen aina, ihan aina ystävällinen itse!
Varsinkin avun tarvitsijalle ollaan ilkeitä kun tiedustelet ystävällisesti miten tulisi toimia jne.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla on just päinvastainen kokemus. :(
Kohdannut niin ilkeitä asiakaspalvelijoita niin livenä kun puhelimessa. Viimeksi tänään. Niin huokaili ja henkäili ja kesken asiani oli lopettamassa sata kertaa. Sitten kenoilee asioista, joita en ole edes kysynyt vaan tahallaan ymmärtää väärin ja kohtelee minua kun tyhmää.Joku se saa kiksit noinkin päin ja olen aina, ihan aina ystävällinen itse!
Varsinkin avun tarvitsijalle ollaan ilkeitä kun tiedustelet ystävällisesti miten tulisi toimia jne.
Aidosti ikävä kuulla, että näin voi myös olla. Kuulostaa täysin työhönsä kyllästyneen ihmisen asiakaspalvelulta. Ihan yhtä väärin toki myös näin päin! Itse kuitenkin yritän tehdä parhaani ja perusluonteeltanikin olen lähtökohtaisesti iloinen ja auttavainen, joten en usko, että kukaan ainakaan minun "tympeyteni" vuoksi olisi alkanut ilkeilemään takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puhelinaspassa pitää tottua tuohtuneisiin asiakkaisiin, niitä vartenhan se aspa on, mutta tietenkään ei saa hyökätä henkilökohtaisesti aspaa kohtaan.
Mutta aspan pitää myös erottaa tuohtumus yrityksen toimintaa kohtaan eikä ottaa sitä henkilökohtaisena loukkauksena. Kaikki eivät kestä/osaa käsitellä suuttuneita ihmisiä,jotkut ovat liian herkkiä tuollaiseen työhön eivätkä kestä negatiivisuutta ja joillain on liian hankalaa saada rakennettua sellainen aspa-minä, joka kestää negatiiviset palautteet eikä ota niitä henkilökohtaisesti.
Tuollainen työ ei ihan oikeasti sovi kaikille, itsellänikin kesti vuosia ennen kuin opin miten tuollaisessa työssä pärjää ja se johtui juuri siitä että olen aika herkkä ihminen eikä minulla ollut tarpeeksi "paksua nahkaa".
Ei kannata olla tuollaisessa työssä jos se ei itselle sovi. Vähän kuin hakisi töihin paskaa lapioimaan vaikka ei voi sietää paskaa.
Osaan kyllä mielestäni käsitellä myös hankalampia asiakkaita, sillä en koskaan provosoidu ilkeimmistäkään kommenteista ja pysyn aina asiallisena ja ystävällisenä. En vain ihmisenä ole itse sellanen, että koskaan ikinä voisin huutaa tai olla ilkeä kenellekään tuntemattomalle. Ja voi kyllä tekisin mieluusti jotain muuta työtä kuin tätä, mutta tällä hetkellä töitä ei niin vain saa ja työttömäksi en ehdoin tahdoin ala.
No mä aspana katson aina sen kiukun ohi koska jos keskityt siihen kiukkuun, niin sulta jää se todellinen asiakkaan harmituksen syy näkemättä. Mä ajattelen aina että mitä enemmän se pettynyt asiakas mölyää niin sitä enemmän se tarvitsee sitä palvelua. Monesti se huutaja hiljenee ihan sekunneissa kun kokee tulleensa aidosti kuulluksi ja uskoo että sä todella yrität auttaa häntä ja sulla on keinoja auttaa häntä.
Vähän sama kuin kiukkuinen lapsi huutaa äidilleen miten se on tyhmin äiti ikinä eikä ikinä tykkää äidistä ja iskä on kiva mutta äiti on ihan tyhmäpää, eikä ikinä enää puhu äidille. Yritä nähdä sen kiukun läpi.
Ja te jotka oikeutatte ilkeän käytöksen ja oman huonon olon purkamisen syyttömään aspaan, niin opetelkaa hillitsemään itsenne, sillä ette käsittääkseni ole mitään lapsia. Joskus mietin, että ehkä saatte vain mielihyvää pilaamalla tuntemattomankin päivän, mikä taas on vain sairasta.
Ap