Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet ilkeä vento vieraille esim. asiakaspalveluhenkilöille?

Vierailija
14.02.2017 |

Tämä viesti on ohjattu niille, jotka ilkeilevät tuntemattomalle puhelinaspalle tai kassalle ja tiedän, että näitä ihmisiä kyllä riittää!

Minkäköhänlaisia olette omille läheisillenne, kun tuntemattomallekin olette inhottavia, vaikka A. ongelma ei olisi suoraa edes kyseisen henkilön vika

B. Tämä ei voisi edes mitään tehdä asialle

C. yrittää auttaa ja kuunnella parhaansa mukaan sekä käyttäytyy kuitenki loukkauksista ja veemäisestä asenteesta huolimatta ystävällisesti.

Kiitos taas teille ilkeille ihmisille, jotka pilasitte tämänkin työpäivän! Ja turha vedota siihen, että ei saisi olla niin herkkä. Menkää itseenne!

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan noin yleensäkin ihmettelen tollasia ihmisiä. Epäilen et ne on tyhmiä, lapsellisia prinsessatapauksia. Siis ei nyt aleta puhuun pissis ulkonäöstä, en tarkoita sitä. Vaan siis eivät viitsi vaivaa nähdä minkään eteen, ovat laiskoja ja kun ei sit laiskan elämässä mitään tapahdu, niin kuonaa kertyy. Kateus on kans, et oot nuori, jos vielä nättikin.

Vielä se, et jollain oma paha teko saa aikaan häpeää ja raivoa. Hulluinta on toi, et se osoitetaan viattomaan ja puolustuskyvyttömään.

Vierailija
22/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puhelinaspassa pitää tottua tuohtuneisiin asiakkaisiin, niitä vartenhan se aspa on, mutta tietenkään ei saa hyökätä henkilökohtaisesti aspaa kohtaan.

Mutta aspan pitää myös erottaa tuohtumus yrityksen toimintaa kohtaan eikä ottaa sitä henkilökohtaisena loukkauksena. Kaikki eivät kestä/osaa käsitellä suuttuneita ihmisiä,jotkut ovat liian herkkiä tuollaiseen työhön eivätkä kestä negatiivisuutta ja joillain on liian hankalaa saada rakennettua sellainen aspa-minä, joka kestää negatiiviset palautteet eikä ota niitä henkilökohtaisesti.

Tuollainen työ ei ihan oikeasti sovi kaikille, itsellänikin kesti vuosia ennen kuin opin miten tuollaisessa työssä pärjää ja se johtui juuri siitä että olen aika herkkä ihminen eikä minulla ollut tarpeeksi "paksua nahkaa".

Ei kannata olla tuollaisessa työssä jos se ei itselle sovi. Vähän kuin hakisi töihin paskaa lapioimaan vaikka ei voi sietää paskaa.

Osaan kyllä mielestäni käsitellä myös hankalampia asiakkaita, sillä en koskaan provosoidu ilkeimmistäkään kommenteista ja pysyn aina asiallisena ja ystävällisenä. En vain ihmisenä ole itse sellanen, että koskaan ikinä voisin huutaa tai olla ilkeä kenellekään tuntemattomalle. Ja voi kyllä tekisin mieluusti jotain muuta työtä kuin tätä, mutta tällä hetkellä töitä ei niin vain saa ja työttömäksi en ehdoin tahdoin ala.

No mä aspana katson aina sen kiukun ohi koska jos keskityt siihen kiukkuun, niin sulta jää se todellinen asiakkaan harmituksen syy näkemättä. Mä ajattelen aina että mitä enemmän se pettynyt asiakas mölyää niin sitä enemmän se tarvitsee sitä palvelua. Monesti se huutaja hiljenee ihan sekunneissa kun kokee tulleensa aidosti kuulluksi ja uskoo että sä todella yrität auttaa häntä ja sulla on keinoja auttaa häntä.

Vähän sama kuin kiukkuinen lapsi huutaa äidilleen miten se on tyhmin äiti ikinä eikä ikinä tykkää äidistä ja iskä on kiva mutta äiti on ihan tyhmäpää, eikä ikinä enää puhu äidille. Yritä nähdä sen kiukun läpi.

Mä taas näen asian enemmän luonteenpiirteistä johtuvana. Asiakkaan huutovolyymi nimittäin ei useinkaan ole verrannollinen asiakkaan ongelman tasoon. Jotkut yrittävät ratkaista pienimmänkin ongelman raivoamalla ja alistamalla asiakaspalvelijaa, kun jotkut taas osaavat esittää asiansa asiallisesti ja ymmärtäen, että ihminen sielä luurin toisessa päässäkin on. Tuskin itsekään alan yhtäkkiä ilkeilemään ja menemään henkilökohtaisuuksiin, kun en vain toimi niin toista ihmistä kohtaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllä olevaan vielä se lisäys, että ne asiakkaat eivät edelleenkään ainakaan tietääkseni ole lapsia, vaikka totisesti niin käyttäytyvätkin välillä.

Ap

Vierailija
24/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat hoituu usein nopeammin kun näyttää heti aluksi kuka on pomo.

Vierailija
25/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puhelinaspassa pitää tottua tuohtuneisiin asiakkaisiin, niitä vartenhan se aspa on, mutta tietenkään ei saa hyökätä henkilökohtaisesti aspaa kohtaan.

Mutta aspan pitää myös erottaa tuohtumus yrityksen toimintaa kohtaan eikä ottaa sitä henkilökohtaisena loukkauksena. Kaikki eivät kestä/osaa käsitellä suuttuneita ihmisiä,jotkut ovat liian herkkiä tuollaiseen työhön eivätkä kestä negatiivisuutta ja joillain on liian hankalaa saada rakennettua sellainen aspa-minä, joka kestää negatiiviset palautteet eikä ota niitä henkilökohtaisesti.

Tuollainen työ ei ihan oikeasti sovi kaikille, itsellänikin kesti vuosia ennen kuin opin miten tuollaisessa työssä pärjää ja se johtui juuri siitä että olen aika herkkä ihminen eikä minulla ollut tarpeeksi "paksua nahkaa".

Ei kannata olla tuollaisessa työssä jos se ei itselle sovi. Vähän kuin hakisi töihin paskaa lapioimaan vaikka ei voi sietää paskaa.

Osaan kyllä mielestäni käsitellä myös hankalampia asiakkaita, sillä en koskaan provosoidu ilkeimmistäkään kommenteista ja pysyn aina asiallisena ja ystävällisenä. En vain ihmisenä ole itse sellanen, että koskaan ikinä voisin huutaa tai olla ilkeä kenellekään tuntemattomalle. Ja voi kyllä tekisin mieluusti jotain muuta työtä kuin tätä, mutta tällä hetkellä töitä ei niin vain saa ja työttömäksi en ehdoin tahdoin ala.

No mä aspana katson aina sen kiukun ohi koska jos keskityt siihen kiukkuun, niin sulta jää se todellinen asiakkaan harmituksen syy näkemättä. Mä ajattelen aina että mitä enemmän se pettynyt asiakas mölyää niin sitä enemmän se tarvitsee sitä palvelua. Monesti se huutaja hiljenee ihan sekunneissa kun kokee tulleensa aidosti kuulluksi ja uskoo että sä todella yrität auttaa häntä ja sulla on keinoja auttaa häntä.

Vähän sama kuin kiukkuinen lapsi huutaa äidilleen miten se on tyhmin äiti ikinä eikä ikinä tykkää äidistä ja iskä on kiva mutta äiti on ihan tyhmäpää, eikä ikinä enää puhu äidille. Yritä nähdä sen kiukun läpi.

Katsotaanpa kiukun läpi. Mitä siellä on?

- asiakas ei kunnioita muita ihmisiä kuin itseään ja läheisiään

- asiakas on kohdannut jonkun asiakaspalvelijaan liittymättömän ja mahdollisesti itseaiheutetun vastoinkäymisen joskus

- asiakas haluaa jotain, mitä ei vaan ole mahdollista antaa, eikä kompromissi kelpaa asiakkaalle.

Sano nyt vielä, että pitää rakastaa tuollaista sosiaalisesti jälkeenjäänyttä vittupäätä niin kuin omaa lastaan. Etenkin minimipalkalla!

Vierailija
26/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijalle kannattaa olla ilkeä, sillä silloin asiakas saa parempaa palvelua, sillä asiakaspalvelijan ohjenuora on "asiakas on aina oikeassa". Jotenka siis asiakaspalvelija palvelee ilkeää asiakasta parhaan kykynsä mukaan saadakseen hänen tyytyväiseksi ja tulemaan uudelleen asiakkaaksi.

Hienoa. Ainoa "palvelu" jota minulta saat on vartija saattamaan sinut ulos, jos et omin neuvoin löydä.

Asiakas ei ole oikeassa uhkaillessaan minua väkivallalla, kun kassajärjestelmä kaatuu ja vie minuutin pidempään ostaa ne oluet.

Asiakas ei ole oikeassa huoritellessaan minua, koska on niin kännissä, etten lainsäädäntöön vedoten voi myydä olutta.

En ole tiskin takana kuuntelemassa solvauksia, saati uhkailua. Minulla on oikeus turvallisuuden tunteeseen myös työssäni. Huutaa saatte vaikka maailman tappiin, se ei minua asiakaspalvelijana hetkauta, kykenen kyllä nousemaan huonojen käytöstapojenne yläpuolelle.

Vierailija
27/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijalle kannattaa olla ilkeä, sillä silloin asiakas saa parempaa palvelua, sillä asiakaspalvelijan ohjenuora on "asiakas on aina oikeassa". Jotenka siis asiakaspalvelija palvelee ilkeää asiakasta parhaan kykynsä mukaan saadakseen hänen tyytyväiseksi ja tulemaan uudelleen asiakkaaksi.

Hienoa. Ainoa "palvelu" jota minulta saat on vartija saattamaan sinut ulos, jos et omin neuvoin löydä.

Asiakas ei ole oikeassa uhkaillessaan minua väkivallalla, kun kassajärjestelmä kaatuu ja vie minuutin pidempään ostaa ne oluet.

Asiakas ei ole oikeassa huoritellessaan minua, koska on niin kännissä, etten lainsäädäntöön vedoten voi myydä olutta.

En ole tiskin takana kuuntelemassa solvauksia, saati uhkailua. Minulla on oikeus turvallisuuden tunteeseen myös työssäni. Huutaa saatte vaikka maailman tappiin, se ei minua asiakaspalvelijana hetkauta, kykenen kyllä nousemaan huonojen käytöstapojenne yläpuolelle.

Huomaa että olet aspa, kun et sitten ainoatakaan muuta tilannetta keksinyt, kuin väkivallalla uhkaaminen silloin kun kassasysteemi kaatuu kaljaostoksilla.

Vierailija
28/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu ja hyvässä työpaikassa. Minulla on varaa vidduilla duunareille.

Vierailija
29/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en osaa sanoa muuta kuin, että joillakin ihmisillä on NIIN PAHA OLLA!!!!!!!!!!!!, että johonkin se on purettava. Ja tuntuu, että nykyisin ihmisillä on TODELLA PAHA OLLA!!!!!!!!!!!!!! t. entinen asiakaspalvelija

Vierailija
30/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipee sinä olet päästäsi!

Vierailija
31/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman elämänsä Maaret Kallio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- asiakas on kohdannut jonkun asiakaspalvelijaan liittymättömän ja mahdollisesti itseaiheutetun vastoinkäymisen joskus

- asiakas haluaa jotain, mitä ei vaan ole mahdollista antaa, eikä kompromissi kelpaa asiakkaalle.

Sano nyt vielä, että pitää rakastaa tuollaista sosiaalisesti jälkeenjäänyttä vittupäätä niin kuin omaa lastaan. Etenkin minimipalkalla!

Taidan haistaa asennevammaisen asiakaspalvelijan siellä :)

- Asiakas soittaa asiakaspalveluun ihan syystä, ei huvin vuoksi.

- Tietenkään asia ei liity asiakaspalvelijaan vaan yritykseen, jota hän edustaa.

- Miksi oletat että asiakkaan ongelma olisi ensisijaisesti itseaiheutettu? Oletko todella sitä mieltä Suomessa on vain täydellisiä firmoja jotka hoitavat asiansa täydellisesti?

- Asiakaspalvelijan palkan pienuus ei ole asiakkaan vika.

Työniloa sinnekin!

Vierailija
32/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan noin yleensäkin ihmettelen tollasia ihmisiä. Epäilen et ne on tyhmiä, lapsellisia prinsessatapauksia. Siis ei nyt aleta puhuun pissis ulkonäöstä, en tarkoita sitä. Vaan siis eivät viitsi vaivaa nähdä minkään eteen, ovat laiskoja ja kun ei sit laiskan elämässä mitään tapahdu, niin kuonaa kertyy. Kateus on kans, et oot nuori, jos vielä nättikin.

Vielä se, et jollain oma paha teko saa aikaan häpeää ja raivoa. Hulluinta on toi, et se osoitetaan viattomaan ja puolustuskyvyttömään.

Oon hotellin respassa töissä ja kaikista pahimmat asiakkaat on kyllä hyvin monesti olleet vanhempia pukumiehiä... Mä myös itse ihmettelen ihan todella paljon, että minkä takia kuvitellaan että asiakaspalvelijaa voi kohdella ihan kuinka huvittaa eikä häntä nähdä ihmisenä lainkaan.

Ja joku tuolla sanoi että luuli saavansa parempaa palvelua jos käyttäytyy huonosti. Meillä on monesti hotelli täynnä jolloin upgreidataan ihan standard-luokan huoneen varanneita junior sviitteihin ja ehdottomasti annan nämä ilmaiset upgreidaukset ihanille asiakkaille ja tuittupäät saavat tyytyä ihan vain siihen minkä ovat varanneetkin. 

Vierailija
33/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateemisesti koulutettu ja hyvässä työpaikassa. Minulla on varaa vidduilla duunareille.[/quote

IDIOOTTI.

Vierailija
34/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman elämänsä Maaret Kallio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ottaa tuon asenteen tai sitten yrittää tehdä sitä omaa työtään helpommaksi. Jos ottaa tuon "vittuilen takaisin jos joku on vittumainen"-asenteen aspana, niin tekee kyllä työn itselleen todella hankalaksi. Koska se näkyy sun eleistä ja naamasta siinä palvelutilanteessa että haluaisit vain haistatella takaisin sille asiakkaalle.

Yritän neuvoa siksi koska jos ymmärtää miksi joku ihminen huutaa tai on suuttunut niin on paljon helpompi ottaa se vastaan ja olla ottamatta sitä henkilökohtaisesti, jolloin oma työ on henkisesti todella paljon helpompaa. 

Ja voit vähätellä ja ilkkua "oman elämänsä maaretkallioksi" tai muuta tosi nokkelaa mutta fakta on että liian harva aspa osaa ajatella asiaa sen asiakkaan kannalta ja siinä auttaisi jos edes minuutin miettisi sitä miltä siitä pettyneestä asiakkaasta tuntuu ja voi olla että hänellä on mennyt ehkä jotain tosi pahasti pieleen koska sun työnantajayritys mokasi jossain. 

Ja jos osaat asettautua sen asiakkaan saappaisiin niin osaat kohdata hänet niin aidosti että saat rauhoitettua tilanteen nopeasti. Olen nähnyt huonoja, hyviä ja muutaman aivan loistavan aspan ja niitä loistavia yhdistää se että he osaavat ajaa yrityksen etua mutta silti olla AIDOSTI hiukan asiakkaan puolella.

Vierailija
35/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas on ystävällinen asiakaspalvelijalle, voi hän odottaa saavansa juuri ja juuri rimaa hipoen sen palvelun, mitä on pakko. Mutta jos on palvelutilanteessa edes hieman vihainen ja esittää olevansa tyytymätön palveluun vaikka olisikin tyytyväinen niin saa varmasti parempaa palvelua. En tarkoita, että pitäisi **ttuilla asiakaspalvelijalle, vaan olla vain tiukka siis.

Vierailija
36/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole tullut tilannetta, että olisin ollut/joutunut olemaan tyly tai ilkeä asiakaspalvelussa olevalle.

Mies on hermostunut, mutta ihan aiheesta. Kyse siis vakuutusyhtiön väärästä laskusta, jota vänkäsivät monta viikkoa. As.palvelussa sanottiin, ettei heiltä tehdä virheitä ja mirs yritti selittää ja vääntää rautalangasta. Ei kun vaan samaa, että ei virhettä ja jopa useamnan kuin yhden ihmisen toimesta. Kunnes lopulta palasi lomalta ihminen, joka osasi laskea ja löysi heti virheen. Hän esitti anteeksipyynnön; ei virheitä tehneet ihmiset.

Että ei ne asiakaspalveluihmisetkään aina ole puhtaita pulmusia, vaan osaavat olla ilkeitä, tylyjä ja asiansa osaamattomia. Ja sitten leimaavat asiakkaat hankaliksi ja ilkeiksi.

Vierailija
37/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ämmä rupes kassalle valittaan kun ei jugurtteja saanu enää pieniin pusseihin, vaan ne pussit oli otettu käytöstä kokonaan pois. "Nyt menee purkit rikki. Kiva ku maitopurkin reuna rikkoo tuolla kassissa" MIKSET SAATANAN ÄÄLIÖ OSTA KAHTA ISOA MUOVIPUSSIA JA PAKKAA NIITÄ VITUN JUGURTTEJA SIIHEN TOISEEN ERIKSEEN??

Onko nuo jotenki vajaita vai mikä vittu vaivaa?

Mulla niin kiehu ku kuuntelin sitä naputusta. Lapset oli ämmällä mukana, ni hyvää mallia niillekki ku saatanan aivoton kana tajua, että vois ihan rahalla ostaa tai alkaa käyttään kestokasseja tai ottaa kotoa mukaan pieniä pusseja, jotka ostaa erikseen kauppareissulla.

Vierailija
38/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en yleensä ole ilkeä, mutta nyt on tullut haukuttua Elisan aspoja pienellä aikaa useampi. Kenet minun sitten pitäisi tästä vittuilusta haukkua? en pysty suoraan soittamaan toimitusjohtajalle. Tämä pahamieli ja taloudelliset menetykset, mitä se firma on aiheuttanut -> täysin vastuutonta selittelyä ja selittelyä, ja lupauksia ja sitten taas mennään. Joko ne ei osaa työtään tai yritys on läpimätä.

Kerron lyhyesti tapahtumaketjun:

- ostin kesällä yrityksen, jolla oli Elisan puhelinliittymät

- soitin heti yrityskaupan jälkeen Elisalle ja pyysin sulkemaan kaikki yrityksen liittymät, koska olin avannut uudet ja edullisemmat muualle

- tähän asti kaikki ok...

- sain noin 1kk soiton jälkeen "loppulaskun", jossa minulta laskutettiin suljettavien liittymien loppulaskuja ja jonkun määräaikaisen sopparin loppua, maksoin laskut, vaikka ne oli mielestäni yllättävän isot

- tästä noin 1kk, olisiko ollut lokakuuta, sain Elisalta 50 Euron laskun lokakuun soppareista

- soitin Elisalle ja tässä vaiheessa olin suhteellisen ystävällinen, sain tiedon, että asiassa on virhe ja kaikki liittymät on suljettu jo elokuussa -> asia ok, laskun voi repiä

- sain loka-marraskuun vaihteessa 50 Euron laskusta karhun karhukuluilla -> soitin uudelleen ja hups, koneelta löytyikin aukiolevia liittymiä, "jotka eivät näkyneet tuolta toiselta puolelta katsottuna". Kuittasin hiukan ärtyneenä, että kun eivät osanneet sulkea kaikkia yrityksen liittymiä, mites noi laskut on kuitenkin osattu lähettää. Sain taas kehoituksen repiä laskun ja asia ok.

- joulukussa sain uuden laskun aukiolevista liittymistä ja edelleen karhuttiin tuota aiempaa 50 Euroa ulosottouhkauksilla -> soitin ja sovittiin, että maksan tuon lokakuun 50 Euroa (vaikka koneelta näkyi, ettei mitään dataa ollut elokuun jälkeen ladattu saati puhuttu minuuttiakaan. Oli epäselvää, miksi liittymä oli ollut sulkematta ja eivät voi kuulemma hyvittää laskua. Maksoin sen alkuperäisen laskun ja asian piti olla ok.

- tammikuun lopulla olivat lähettäneet yrityksen vanhaan osoitteeseen laskun, jossa karhutaan karhuamiskuluja + marras-joulukuun liittymämaksuja, uusi osoite näkyy tiedoissa + se on sinne annettu kahdesti vielä päälle, koska laskuja lähetettiin vanhaan osoitteeseen

- nyt helmikuun alussa olen edelleen Elisalle velkaa heidän mukaansa ja summa on 150 Euroa, joka kohdistuu täysin käyttämättömiin liittymiin lokakuun jälkeen.

Että tämmöistä. Ja sitten joku ihmettelee, että alan huutaa suoraa huutoa aspalle. Koska tää loppuu? Mitään kuluttajasuojaa yrityksellä ei ole, pitää viedä oikeuteen?

Vierailija
39/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin hermostun erilaisten kassojen respojen tms. asiakaspalvelijoiden kanssa. Helpdeskit puolestaan on sellaisia että niistä harvoin selviää menettämättä hermojaan. Syynä on lähes aina se, että kyseinen henkilö on tyhmä kuin saapas. Tai oikeastaan edes se ei haittaisi jos edes tuntisi sen oman tuotteensa jonka helpparina on.

Vierailija
40/105 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on ilkeä vento? Mitä vento tarkoittaa? Kusipäätä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan