Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet ilkeä vento vieraille esim. asiakaspalveluhenkilöille?

Vierailija
14.02.2017 |

Tämä viesti on ohjattu niille, jotka ilkeilevät tuntemattomalle puhelinaspalle tai kassalle ja tiedän, että näitä ihmisiä kyllä riittää!

Minkäköhänlaisia olette omille läheisillenne, kun tuntemattomallekin olette inhottavia, vaikka A. ongelma ei olisi suoraa edes kyseisen henkilön vika

B. Tämä ei voisi edes mitään tehdä asialle

C. yrittää auttaa ja kuunnella parhaansa mukaan sekä käyttäytyy kuitenki loukkauksista ja veemäisestä asenteesta huolimatta ystävällisesti.

Kiitos taas teille ilkeille ihmisille, jotka pilasitte tämänkin työpäivän! Ja turha vedota siihen, että ei saisi olla niin herkkä. Menkää itseenne!

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänä ohjenuorana asiakkaalle sanoisin: Älä koskaan kerro asiakaspalvelijalle tai yritykselle, jos olet tyytyväinen heiltä saamaasi palveluun.

Miksi ei? Jonkun extrapalvelun tms. toivossa? Tuskin tuolla mitään ylimääräistä saa, olet vain se asiakas, jonka eteen tehdään vain se pakollinen, kun et kuitenkaan ikinä ole tyytyväinen.

Vierailija
62/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puhelinaspassa pitää tottua tuohtuneisiin asiakkaisiin, niitä vartenhan se aspa on, mutta tietenkään ei saa hyökätä henkilökohtaisesti aspaa kohtaan.

Mutta aspan pitää myös erottaa tuohtumus yrityksen toimintaa kohtaan eikä ottaa sitä henkilökohtaisena loukkauksena. Kaikki eivät kestä/osaa käsitellä suuttuneita ihmisiä,jotkut ovat liian herkkiä tuollaiseen työhön eivätkä kestä negatiivisuutta ja joillain on liian hankalaa saada rakennettua sellainen aspa-minä, joka kestää negatiiviset palautteet eikä ota niitä henkilökohtaisesti.

Tuollainen työ ei ihan oikeasti sovi kaikille, itsellänikin kesti vuosia ennen kuin opin miten tuollaisessa työssä pärjää ja se johtui juuri siitä että olen aika herkkä ihminen eikä minulla ollut tarpeeksi "paksua nahkaa".

Ei kannata olla tuollaisessa työssä jos se ei itselle sovi. Vähän kuin hakisi töihin paskaa lapioimaan vaikka ei voi sietää paskaa.

Aspankaan ei ihan oikeasti (ainakaan meidän firmassamme) tarvitse puhelimessakaan kuunnella ihan mitä tahansa. Meillä ainakin on lupa yksinkertaisesti lopettaa puhelu, jos asiakas menee henkilökohtaisuuksiin, huutaa tai on muuten aggressiivinen. Ja niin myös teen. :) Jos haluaa asiakaspalvelua, niin vähin mitä asiakas voi tehdä on olla asiallinen. Minulta ei saa asiakaspalvelua yksikään rääväsuu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin jos koskaan olen, mutta en voi sietää typeryyttä. Varsinaisesti asiakaspalvelijalle en suoraan ole vihainen mutta saatan korottaa ääntäni jos toinen ei ymmärrä muuten. Sen sijaan vieraille ihmisille saatan kimpaantua heidän typeryytensä takia. En tarkoita heikkolahjaisuutta, vaan itsekeskeisyyttä ja sivistymätöntä käyttäytymistä. En yksinkertaisesti voi sille mitään että juntit saa vereni kiehumaan.

Vierailija
64/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kokenut kymmeniä törkeitä asiakkaita. Oma keinoni on olla yliystävällinen ja puhua hiukan lässyttäen, piilovittuilevasti. Yleensä lässytyksestä aasiakas tajuaa, että käytöksensä on lapsellista ja että on antanut itsestään yksinkertaisen kuvan. Monesti asiakas on mennyt jopa noloksi :)

Vierailija
65/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänä ohjenuorana asiakkaalle sanoisin: Älä koskaan kerro asiakaspalvelijalle tai yritykselle, jos olet tyytyväinen heiltä saamaasi palveluun.

Miksi ei? Jonkun extrapalvelun tms. toivossa? Tuskin tuolla mitään ylimääräistä saa, olet vain se asiakas, jonka eteen tehdään vain se pakollinen, kun et kuitenkaan ikinä ole tyytyväinen.

Asiahan on niin että jos ei näytä tyytyväisyyttään niin parhaassa

tapauksessa yritys todellakin yrittää extra palvelulla saada asiakasta tyytyväiseksi varsinkin jos kyse on yrityksen kannalta merkittävästä

asiakkaasta.

Vierailija
66/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiakas on ystävällinen asiakaspalvelijalle, voi hän odottaa saavansa juuri ja juuri rimaa hipoen sen palvelun, mitä on pakko. Mutta jos on palvelutilanteessa edes hieman vihainen ja esittää olevansa tyytymätön palveluun vaikka olisikin tyytyväinen niin saa varmasti parempaa palvelua. En tarkoita, että pitäisi **ttuilla asiakaspalvelijalle, vaan olla vain tiukka siis.

Suksi kuuseen. Itse asiakaspalvelijana pyrin palvelemaan asiakasta parhaani mukaan, ja jos asiakkaalla on jokin ongelma ja osaa sen esittää ihan perusystävällisesti, niin taatusti teen kaikkeni, jopa ekstraa, jotta ongelma ratkaisi. Mutta jos asiakas alkaa huutamaan saman tien ja haukkumaan minua, niin taatusti teen vain minimin, en yhtään ekstraa. Ei tasan kiinnosta olla sellaisille avulias.

Hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
67/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin jos koskaan olen, mutta en voi sietää typeryyttä. Varsinaisesti asiakaspalvelijalle en suoraan ole vihainen mutta saatan korottaa ääntäni jos toinen ei ymmärrä muuten. Sen sijaan vieraille ihmisille saatan kimpaantua heidän typeryytensä takia. En tarkoita heikkolahjaisuutta, vaan itsekeskeisyyttä ja sivistymätöntä käyttäytymistä. En yksinkertaisesti voi sille mitään että juntit saa vereni kiehumaan.

Tiedoksi vain, että ainakin itse saan huomattavasti hitaammin asioita selvitettyä samaan aikaan ilkeän/huutavan asiakkaan kanssa, kun joutuu keskittymään asiakkaan hillitsemiseen ja tyynnyttelyyn. Menee aina jostain syystä pasmat sekaisin, jos vieras ihminen aloittaa puhelunsa raivoten. Ihan näin vinkkinä vaan jatkossa, jos haluat asioiden hoituvan nopeammin.

Vierailija
68/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oikeen tuntuu, että nää ilkeilijät on vielä aivan ylpeitä simputuksestaan. Toisinaan toki tulee anteeksipyyntöjä jälkikäteen, jotka aina vähän lämmittävät mieltä ja saa ajattelemaan, ettei asiakas olekaan täysin sydämetön.

Vierailija
69/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijalle kannattaa olla ilkeä, sillä silloin asiakas saa parempaa palvelua, sillä asiakaspalvelijan ohjenuora on "asiakas on aina oikeassa". Jotenka siis asiakaspalvelija palvelee ilkeää asiakasta parhaan kykynsä mukaan saadakseen hänen tyytyväiseksi ja tulemaan uudelleen asiakkaaksi.

Voi miten väärässä oletkaan. Minua ei kiinnosta paska vertaa jonkun keskenkasvuisen aikuislapsen tyytyväisyys. Parempi jos et tule takasin.

Ja ei tarvitse uhkailla esimiehellä minä olen se.

Vierailija
70/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden takia en ole palaamassa vielä pitkään aikaan töihin. Haluaisin työympäristön jossa minun haukkumiseni ei ole asiakkaalle "hänen oikeutensa " ja missä minun, aikuisen naisen, ei tarvitse kuunnella tytöttelyä ja kyykytystä.

Vierailija
71/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju olisi todella hyödyllistä luettavaa niille jotka kouluttavat asiakaspalvelijoita.

Ymmärrän että ilkeistä asiakkaista on kiva avautua jossain, mutta kyllä tietynlainen asenneongelma paistaa läpi monesta vastauksesta läpi.

Olkaa hyvä, nyt saa alapeukuttaa.

Vierailija
72/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä luoja. Ääntä korottamallako asia ratkeaa? Eikö rauhallinen ja selkeä puhe oli järkevämpää?

Kannattaa mennä terapiaan tai opetella vaikka mindfullnessia jos noin pienestä kiehut.

Vierailija
73/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiakas on ystävällinen asiakaspalvelijalle, voi hän odottaa saavansa juuri ja juuri rimaa hipoen sen palvelun, mitä on pakko. Mutta jos on palvelutilanteessa edes hieman vihainen ja esittää olevansa tyytymätön palveluun vaikka olisikin tyytyväinen niin saa varmasti parempaa palvelua. En tarkoita, että pitäisi **ttuilla asiakaspalvelijalle, vaan olla vain tiukka siis.

Herätkää pöljä! Ihan oikeasti jos joku on ilkeä sinulle sinä n hymyilet leveämmin?

Minä olen ihminen ja kun ilkeä asiakas tulee takaisin tämä saa tasan sen pakollisen standardipalvelun eikä mitään muuta.

Kun aikaisemmin ystävällinen asiakas tulee takaisin hän saa hyvää ja ystävällistä palvelua.

Niin se toimii.

Vierailija
74/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas on hyvin harvoin oikeassa, ihme myytti, että palvelualalla ajateltaisiin niin.

Nykyiset asiakkaat ovat arvokkaita kyllä ja asiakaskokemukseen vaikuttaa pienet asiat, mutta puppuahan tuo lausauhdus on.

Vierailija
75/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aina opettanut, että olemalla itse mukava, saa parasta palvelua. Ja se on aivan totta.

Juuri viime viikolla hotellivaraus ei mennyt läpi, mutta rahat otettiin tililtä. Kirjoitin ystävällisen palvelupyynnön, mutta korostin kiireellisyyttä ja harmistumistani.

Vierailija
76/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en arvosta niitä ihmisiä, jotka eivät ole kouluttautuneet kunnolla.

Voisitko ystävällisesti olla asioimatta paikoissa joiden työntekijöiltä ei vaadita koulutusta koska heidän työnsä on ilmeisesti mielestäsi turhaa. Kiitos.

Vierailija
77/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikuiset ihmiset ei edes ymmärrä miten se kassahihna toimii. Jotenkin aivan naurettavaa, että väitetään vastaan kun koitan neuvoa.

Vierailija
78/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan kannattaa "jättää palautetta" olemalla aspalle mahdollisimman vihainen. Hyvässä lykyssä aspan esimies näkee tilanteen ja aspa joutuu puhutteluun.

Ne esimiehet on myös töissä siellä ja varmasti pitävät työntekijöitään enemmän kun känkkäränkkäkohtauksia saavista aaseista :D

Teet itsestäsi vain pellen jolle nauretaan kahvihuoneessa.

Vierailija
79/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Joskus se aspa vaan joutuu sylkykupiksi jonkun toisen mokailun takia. Kuuluu ammatin varjopuoliin. Sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti jos ei ole itse mitään mokannut.

Vierailija
80/105 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin ap. Tulin vielä toteamaan että harmi, kun aspatyössä om paljon kouluttamattomia henkilöitä, sillä kouluttamattoman itsetunto ei ole useinkaan niin hyvä kuin koulutetun. Pään sisällä oleva tieto lisää itsevarmuutta ja nostattaa itsetuntoa kun tuntee olevansa hyvä jossain ja tietää paljon. Itse olen kouluttamaton, minulla on huono yleissivistys, en seuraa uutisia enkä tunne olevani missään kovin hyvä. Minulta puuttuu siis se itsevarmuus jonka avulla kestäisin sen huonon kohtelun, jota aspat joutuvat usein kokemaan.

Koulutettuna uskoisin siis pystyväni aspatyöhön, mutta toisaalta taas silloin voisin tehdä jotain muutakin työtä, kun osaamista siihen olisi.

Ymmärrän aspoja hyvin, tiedän miltä tuntuu saada pskaa niskaansa omalla työpaikallaan. Olen siis ollut kassatyössä. Enää en siihen hommaan lähtisi.

Itse kohtelen aspoja hyvin ja siitä tulee myös itselle hyvä mieli. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän