Miksi olet ilkeä vento vieraille esim. asiakaspalveluhenkilöille?
Tämä viesti on ohjattu niille, jotka ilkeilevät tuntemattomalle puhelinaspalle tai kassalle ja tiedän, että näitä ihmisiä kyllä riittää!
Minkäköhänlaisia olette omille läheisillenne, kun tuntemattomallekin olette inhottavia, vaikka A. ongelma ei olisi suoraa edes kyseisen henkilön vika
B. Tämä ei voisi edes mitään tehdä asialle
C. yrittää auttaa ja kuunnella parhaansa mukaan sekä käyttäytyy kuitenki loukkauksista ja veemäisestä asenteesta huolimatta ystävällisesti.
Kiitos taas teille ilkeille ihmisille, jotka pilasitte tämänkin työpäivän! Ja turha vedota siihen, että ei saisi olla niin herkkä. Menkää itseenne!
Kommentit (105)
Itse en puhelinmyyjistä tykkää, mutta tulipahan sitäkin hommaa testattua synkässä nuoruudessa kolmen kuukauden ajan.
Kyllähän siinäkin kuuli melkoisen kirjon ihmismieliä. Tiesin, että puhelinmyyjät ovat alintakastia, mutta oikeasti? :D Nykyään jos mulle joku pääsee läpi, niin kyllä mä heitä ihmisenä kuitenkin pidän. Kuuntelen hetken ja sanon, että ei kiitos ja hyvää päivänjatkoa. Sitten vasta luuri kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Siks koska mä maksan niiden palkan ja ohan ne sen ansainneet.
:D
Luusereiden kirjoituksia on hauska lukea!
Itse uskon palautteenannossa asiallisuuteen ja ystävällisyyteen. Sillä keinolla saan itse parempaa palvelua ja asiani on aina hoidettu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukaville asiakkaille annan mielelläni extra-alennukset ja hyvitykse pyytämättä, sekä teen parhaani ratkaistakseni asian nopeasti. Jos asiakas on v-mäinen ja tyly, en käytä erityisesti aikaa hänen asiaansa, vaan menen sieltä mistä aita on matalin. Yritys ei tee mitään hankalalla asiakkaalla, päin vastoin se työllistää hirveästi ja aiheuttaa lisäkuluja. Asiallisten asiakkaiden kanssa on ongelmien ratkominen helpompaa, joten voi heittää extrarahaa heidän asiakkaana pitämiseensä :)
Harmi vain, että 99,99% tapauksista ystävällisellä lähestymistavalla saa vain ja ainoastaan minimipalvelun, kun taas äkäisempi ote pistää hommat toimimaan ja yleensä saa vielä jotain extraa.
Päinvastoin! Hyvitän ystävälliselle asiakkaalle yllätykseksi enemmän kuin olisi edes ikinä uskonut saavansa. Ilkeä ja huutava asiakas ei saa mitään ylimääräistä. Toki virhe korjataan ja hyvitetään mitä pitää, mutta mitään ylimääräistä ei tipu. Rahaksi muutettuna ystävällinen asiakas voi hyötyä jopa 150-250 €. Tykkään yllättää kivoja asiakkaita.
siinä kohtaa, kun asiakkaasta säteilee "palvelu minua-asenne" niin palveluasenteeni laskee 80%. Etsin parhaani mukaan ratkaisuja, kuinka toteuttaa asiakkaan toiveet, mutta pompottaminen ja jatkuva täytyy saada heti vaatiminen, eivät ainakaan paranna lopputulosta. Etenkin, kun on kyse palveluista, jotka saisi huomattavasti laadukkaampina, jos malttaisi odottaa päivän tai kahden toimitusajan, heti saamisen sijaan. Omahan on kuoppansa.