Ostatko tytöllesi tamponeita vai pelkkiä sitetä? Ostettiinko sinulle tamponeita?
Mua ainakin ärsytti, kun ei mitään muita vaihtoehtoja ollut kotona saatavilla edes testaukseen kuin vaan niitä siteitä! Itse aionkin ostaa tytölleni siteiden lisäksi tamponeita, niin saa kokeilla kumpaakin, jos haluaa. Toki tyttö voi itsekin käydä ostamassa niitä tamponeita, mutta ei tuon ikäinen välttämättä kehtaa.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
En oo ikinä pitäny tamponia! Siteet ok
Tällä perusteellako kiellät tamponit tytöltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Tampoonit, nuo paholaisen pienet puuvillasormet.
Mitähän helvettiä :D
Meillä käytetään sidettä tasan niin kauan kunnes on sormus sormessa. Ei sitten tarvitse pahan kielen laulaa tyttäremme edesottamuksista.
Oma äitini käytti tamponeja ja kun minulla alkoi kuukautiset, äiti toi erilaisia siteitä ja tamponeja (asettimella ja ilman) kotiin, joita sitten kokeilin ja tykästyin asettimellisiin tamponeihin. Niitä äiti sitten aina osti.
Siteet on mun mielestä tosi epähygienisiä ja ällöttäviä, koko alapää muhii siellä veren seassa monta tuntia...yök. Tamponit ovat siistimpiä ja huomaamattomampia, ei tarvitse nähdä verta ollenkaan!
Omalle tytölleni teen samoin kuin oma äitini, tuon kotiin siteitä, tamponeja ja kuukupin, mistä saa sitten valita ihan itse.
Oksettavaa, että jonkun äiti ei suostu lapselleen ostamaan tamponia? Hyi teitä, hävetkää.
Ihan taisin itse ostaa ja käytin heti ainoastaan tamponeja.
En ole ikinä käyttänyt siteitä, ajatuskin ällöttää. Haisevat, hiostavat jne.
Joten kyllä, ostaisin tamponeja tyttärelleni.
Sille joka kommentoi, että tytön mielestä tamponit sattuu, olisiko mahdollisesti liian isot tamponit tai liian alas asetettu? Kokeilkaapa tampax pearl asettimellisia tamponeja. Ovat todella helppoja ja käteviä. Ja kannattaa vihjata tytölle, että alussa kannattaa harjoitell tamponin käyttöä vain kahtena runsaimpana vuotopäivänä, koska itseä ainakin poisvetäminen sattuu edelleen jos tamponi on liian kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Jos menkat on niin runsaat että kuppi täyttyy heti, niin kokeilkaa ihmeessä ottaa reilusti Buranaa tai Napromexiä runsaampina vuotopäivinä. Siis suurin sallittu annos. Se vähentää kuukautisvuotoa aika tavalla. Itselläni isompi kuppi tuppasi tulvimaan yöllä yli, tuo on auttanut.
Sitten on vielä Caprilon- niminen lääke jota sitäkin saa reseptivapaasti apteekista jos tulehduskipulääkkeet ei vähennä vuotoa tarpeeksi.
Ei nykyaikana ole mikään pakko kärsiä runsaista vuodoista vaikka ei haluaisi hormonejakaan käyttää.
Kiitos, mutta yritän pitää maksastani huolta.
Olin 9v kun menkat alkoi. Äiti oli ehtinyt jo varoittaa asiasta, että se aamu kun huomasin niiden alkaneen tiesin mistä oli kyse (koulussa ei oltu vielä asiasta puhuttu). Muistan vieläkin miten kirosin mielessäni että siinä se vuosien kärsimys nyt sit on. Jotenkin en osannut tai kehdannut kuitenkaan kertoa asiasta, käytin pari ensimmäistä päivää pelkkiä pieniä pikkuhousunsuojia, kun en osannut käyttää siivellisiä vaikka yritin niitä kattoa. Eihän ne riittäneet ja pikkuhousut oli aina veressä, äiti sit jossain vaiheessa pyykkiä pestessä tajus et mun pikkuhousut on jatkuvasti veressä ja opetti sit käyttämään siteitä. Tamponeista en muista et ois ollut ollenkaan puhetta. Niitä kokeilin ekaa kertaa ehkä 16v ja käytän nyt niitä joskus runsaimman vuodon aikana (siteen tai pikkuhousunsuojan ohella) niin on vähän siistempää. Joskus tamponit tuntuu jotenkin inhottavalta niin en niitä aina käytä.
Nro 71 lienee ikätoverini, sillä minäkin muistan nuo sidevyöt. Aluksi ei tosin ollut sitäkään, vaan kaksi hakaneulaa. Jonkin aikaa äiti toi siteitä kaupasta, mutta lopetti sitten mitään sanomatta. Sen jälkeen sitten ostin itse. JOnkin ajan päästä hankin myös tamponeja ja opettelin niiden käyttöä. Pelkästään tamponeja en ole käyttänyt koskaan, vaan ne ovat olleet lisäsuojana tilanteissa, joissa ei ole ollut mahdollista vaihtaa sidettä niin usein kuin olisi pitänyt. Myöhemmin vuoto runsastui niin paljon, että pahimpina päivinä oli aina oltava tuplavarmistus, myös yöllä.
Meillä ei puhuttu mitään ns. navanalusasioista, ei edes silloin, kun kuukautiset alkoivat. Äiti totesi vain, että kai sinä tiedät, mistä on kysymys ja hävitä käytetyt siteet. Tamponeista ei ollut puhettakaan. Kyllä ne tamponit voivat neitsyyden viedä. Niin taisi käydä minullekin, että ennen oikeaa miestä homman hoiti "herra ob". En pannut pahakseni!
Vierailija kirjoitti:
Nro 71 lienee ikätoverini, sillä minäkin muistan nuo sidevyöt. Aluksi ei tosin ollut sitäkään, vaan kaksi hakaneulaa. Jonkin aikaa äiti toi siteitä kaupasta, mutta lopetti sitten mitään sanomatta. Sen jälkeen sitten ostin itse. JOnkin ajan päästä hankin myös tamponeja ja opettelin niiden käyttöä. Pelkästään tamponeja en ole käyttänyt koskaan, vaan ne ovat olleet lisäsuojana tilanteissa, joissa ei ole ollut mahdollista vaihtaa sidettä niin usein kuin olisi pitänyt. Myöhemmin vuoto runsastui niin paljon, että pahimpina päivinä oli aina oltava tuplavarmistus, myös yöllä.
Meillä ei puhuttu mitään ns. navanalusasioista, ei edes silloin, kun kuukautiset alkoivat. Äiti totesi vain, että kai sinä tiedät, mistä on kysymys ja hävitä käytetyt siteet. Tamponeista ei ollut puhettakaan. Kyllä ne tamponit voivat neitsyyden viedä. Niin taisi käydä minullekin, että ennen oikeaa miestä homman hoiti "herra ob". En pannut pahakseni!
Ei ne neitsyyttä vie vai onko miehilläkin poikuus mennyt ekan käteenvedon jälkeen?
Tamponeja tyttärelle ja itselle niitä Vuokkosten "maailmanparannussiteitä". Kumpiakin on siellä täällä laukuissa, että on sitten matkassa jo yllättää. Hän käyttää yöllä siteitä.