Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostatko tytöllesi tamponeita vai pelkkiä sitetä? Ostettiinko sinulle tamponeita?

Vierailija
14.02.2017 |

Mua ainakin ärsytti, kun ei mitään muita vaihtoehtoja ollut kotona saatavilla edes testaukseen kuin vaan niitä siteitä! Itse aionkin ostaa tytölleni siteiden lisäksi tamponeita, niin saa kokeilla kumpaakin, jos haluaa. Toki tyttö voi itsekin käydä ostamassa niitä tamponeita, mutta ei tuon ikäinen välttämättä kehtaa.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ostaa mitä ostaa, mut just ostin kuukupin hänelle testaukseen. Tyttö 14v.

Vierailija
2/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut molempia. Nyt kun on vähän tottunut menkkoihin nikn ostin kuukupin ja sille oman pesukattilan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aikanaan sain nuortenlehtien mukana tuotenäytteinä tamponeita. Pyysin toisten menkkojen jälkeen äitiä ostamaan niitä, mutta hän kieltäytyi eikä kyennyt selittämään miksi. Siteitä kyllä sain, niitä 80-luvun kammottavia, irtoilevia, haisevia tiiliskiviä. Tamponit piti sitten itse ostaa omista rahoista, mutta se oli sen arvoista. Vieläkin v*tuttaa mutsin käytös, vaikka tapahtuneesta on yli 30 vuotta aikaa.

Vierailija
4/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteitä. En osaa itsekään käyttää tamponeja. Tyttö saa kyllä ostaa ja kokeilla niitä ihan itse jos haluaa. Samoin kuin kuukuppiakin. Ostaa itse jos haluaa. 

Vierailija
5/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi aikanaan sain nuortenlehtien mukana tuotenäytteinä tamponeita. Pyysin toisten menkkojen jälkeen äitiä ostamaan niitä, mutta hän kieltäytyi eikä kyennyt selittämään miksi. Siteitä kyllä sain, niitä 80-luvun kammottavia, irtoilevia, haisevia tiiliskiviä. Tamponit piti sitten itse ostaa omista rahoista, mutta se oli sen arvoista. Vieläkin v*tuttaa mutsin käytös, vaikka tapahtuneesta on yli 30 vuotta aikaa.

Mun äiti kielsi käyttämästä tamponeja, ne kun oli hengenvaarallisia ja jumalattomia ja ennenkin on naiset kärsineet.

Vierailija
6/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti kielsi käyttämästä tamponeja, ne kun oli hengenvaarallisia ja jumalattomia ja ennenkin on naiset kärsineet.

Toi on just tota että perustellaan menneisyydellä "koska ennenkin niin miksei nykyäänkin" hahhah miks nykyään pitäisi, jos on saatavilla muitakin kuin siteitä eikä tampooni ole yhteiskunnan tabu

Vierailija
7/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon liittyy kyllä se että tamponit tungetaan sisään. Jotkut äidit ajattelee sen olevan jotenkin seksuaalista ja se on sairasta jos mikä.

Vierailija
8/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siteitä. En osaa itsekään käyttää tamponeja. Tyttö saa kyllä ostaa ja kokeilla niitä ihan itse jos haluaa. Samoin kuin kuukuppiakin. Ostaa itse jos haluaa. 

Samalla periaatteellla jättäisit varmaan siteetkin kauppaan? " koska en osaa käyttää itse siteitä, niin en osta tytöllekään" "ei se osais kun en mäkään osaa" No onneks osaat itse käyttää siteitä, että tyttörukka ei jäisi ilman minkäänlaista menkkasuojaa.

Vierailija
9/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te mammat, jotka kieltäydytte ostamasta tamponeita annatte tytölle sellaisen kuvan, että tamponien käytössä olisi jotain väärää!

Vierailija
10/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sun omat osaamiset tähän liittyy? Tuli mieleen eräs tuntemani äiti, joka inhoaa itse kuivattuja banaaninmuruja myslissä ja nyppii ne siksi pois lapsen lautaselta. Reilua ja empaattista äidiltä olisi tarjota kokeilumahdollisuuksia eli erilaisia siteitä ja tamponeja. Voi olla aika hankalaa 12-vuotiaalle tai vähän vanhemmallekaan mennä ihmettelemään niitä kaupan hyllylle yksin. Minut tosiaan pelastivat tältä ne näytepakkaukset; niiden ansiosta tiesin, mitä lähden kaupasta hakemaan. Ilman tätä markkinamiehen juonta olisin ollut äidin ällösiteiteden vanki monta vuotta! 3

Vierailija
11/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pysty käyttämään tamponeja, kuulemma sattuu. Siteet taas ovat minun mielestäni epähygieenisiä ja ällöttäviä, mutta annan tytön käyttää.

Vierailija
12/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä sen verran, että minunkaan äitini ei koskaan käyttänyt tamponeja eli minäkään sitten olisi saanut. Kun sitten menin vessaan tamponia laittamaan, äiti yritti kyllä tulla mukaan! Onneksi oli kanttia sanoa, että et todellakaan tule. Äiti antoi käytöksellään ymmärtää, että jotain kovin vaikeaa ja vaarallista on siellä emättimen seuduilla.... 3

Vierailija
13/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- luvulla äiti antoi siteitä. Mä luulen, että hän ei välttämättä edes tiennyt tamponeista? Asuttiin niin syrjässä, kaukana kaikesta.

Aika pian aloin ostamaan itse tamponeja.

Ei mun äiti ollut siitä millänsäkään.

Omalle tytölle annoin molempia. Sanoin kyllä, että ehkä nyt aluksi on helpompi totutella ylipäätään ajatukseen kuukautisista siteen kanssa. En tiedä miten ja mitä käyttää nykyään.

Silloin yli 30v sitten ne siteet oli kyllä karmeita :D, siis kun olin itse nuori.

Vierailija
14/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva tyttäreni saa kyllä siteitä tai tamponeita käyttää ihan miten vain haluaa, mutta luultavasti tulen suosittelemaan kuukuppia.

Itse 11 vuotiaana sain käyttää vain siteitä, jotka usein ostin itse. Äitini suuttui kun löysi tamponeita ja kielsi käyttämästä.

Vierailija
15/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti valisti TSS:stä ja oli sitä mieltä, että vuodon ollessa niukkaa siteiden käyttö on suositeltavampaa. Oli huolissaan siitä, osaanko huolehtia riittävästi hygieniasta yms. Aloin käyttää tamponia enemmän vasta aikuisena, vaikka kokeilin sitä nuorempanakin. Omat tytöt aikanaan saavat valita, mitä käyttävät, mutta samat saarnat aion pitää. ;)

Vierailija
16/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sun omat osaamiset tähän liittyy? Tuli mieleen eräs tuntemani äiti, joka inhoaa itse kuivattuja banaaninmuruja myslissä ja nyppii ne siksi pois lapsen lautaselta. Reilua ja empaattista äidiltä olisi tarjota kokeilumahdollisuuksia eli erilaisia siteitä ja tamponeja. Voi olla aika hankalaa 12-vuotiaalle tai vähän vanhemmallekaan mennä ihmettelemään niitä kaupan hyllylle yksin. Minut tosiaan pelastivat tältä ne näytepakkaukset; niiden ansiosta tiesin, mitä lähden kaupasta hakemaan. Ilman tätä markkinamiehen juonta olisin ollut äidin ällösiteiteden vanki monta vuotta! 3

Meillä nuori liikunnanopettaja antoi kaikille näytepaketit Tampaxilta. Itse en olisi uskaltanut tilata vaikka Suosikissa oli mainos.

T. 5

Vierailija
17/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuori liikunnanopettaja antoi kaikille näytepaketit Tampaxilta. Itse en olisi uskaltanut tilata vaikka Suosikissa oli mainos.

T. 5

Vähänkö ihana opettaja!

Vierailija
18/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla periaatteellla jättäisit varmaan siteetkin kauppaan? " koska en osaa käyttää itse siteitä, niin en osta tytöllekään" "ei se osais kun en mäkään osaa" No onneks osaat itse käyttää siteitä, että tyttörukka ei jäisi ilman minkäänlaista menkkasuojaa.

En mä KIELLÄ ostamasta enkä muutenkaan puutu asiaan. MINÄ ostan siteitä itselleni ja tyttökin saa niitä käyttää. Jos haluaa jotakin ihan itseään varten, niin menee ja ostaa. Kyllä mä rahaa annan, tosin on sillä sitä itselläänkin, töissä kun käy. Mä olen niitä moderneja nykyaikaisia naisia, jotka antavat itsenäisyyttä ja valinnan vapautta tyttölapsille jo pienestä pitäen. En mä puutu tyttäreni kuukautisiin. Hän on aikuinen nainen ja osannee ostaa siteensä tai tamponinsa itsekin. Meillä on tarjolla vain siteitä.

Vierailija
19/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 5

Vähänkö ihana opettaja!

Ja tämä tapahtui vuonna -89 tai -90 :)

T. 5

Vierailija
20/156 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä KIELLÄ ostamasta enkä muutenkaan puutu asiaan. MINÄ ostan siteitä itselleni ja tyttökin saa niitä käyttää. Jos haluaa jotakin ihan itseään varten, niin menee ja ostaa. Kyllä mä rahaa annan, tosin on sillä sitä itselläänkin, töissä kun käy. Mä olen niitä moderneja nykyaikaisia naisia, jotka antavat itsenäisyyttä ja valinnan vapautta tyttölapsille jo pienestä pitäen. En mä puutu tyttäreni kuukautisiin. Hän on aikuinen nainen ja osannee ostaa siteensä tai tamponinsa itsekin. Meillä on tarjolla vain siteitä.

Minkä ikäinen tämä teidän "aikuinen nainen" on?