Työnantaja soitti. En pystynyt vastaamaan. Se oli siinä siiten?
Selvitin jälkikäteen tulleet numerot ja 1 numeroista oli yhteen hakemaani paikkaan. Puhelu oli tullut to iltana. Tänään ei kukaan vastannut siihen enää. Näinkö se duuni meni ohi kun en voinut vastata siihen heti.
Miksi ne ei jättänyt soittopyyntöä vaikka ees tekstiviestillä. Vai olinko vaan varan varalla?
Kommentit (46)
Helpoimmalla pääsee, kun aina vastaa. Jos näkee, että puhelu tullut, niin soittaa heti takas kun pystyy. Taas tehty vaikeaa yksinkertaisesta asiasta.
Mä kerroin jo hakuvaiheessa, että olen seelaisessa työssä, jossa voin vastata puhelimeen vain silloin ja tällöin eli kerroin ajat, milloin voin vastata. Muuten olis ollut mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olisi kohteliasta laittaa tekstari jos toista ei saa kiinni jossa lukee että "hei olen x ja tavoittelin sinua asiassa x, soita takaisin kun ehdit.
Näin ei vain koskaan tapahdu jostain syystä.
Joskus on käynyt niin että se toinen on yrittänyt soittaa jotain 10 kertaa koska halusin katsoa milloin laittaisi sen tekstarin, ei koskaan laittanut.
Niin, se olikin sun mielipide. Itse puheluni menee vastaajaan, jätän viestin. Jos ei, yritän ehkä myöhemmin uudelleen, mutta en todellakaan ala mitään tekstareita rustaamaan.
T: rekrytoija
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olisi kohteliasta laittaa tekstari jos toista ei saa kiinni jossa lukee että "hei olen x ja tavoittelin sinua asiassa x, soita takaisin kun ehdit.
Joskus on käynyt niin että se toinen on yrittänyt soittaa jotain 10 kertaa koska halusin katsoa milloin laittaisi sen tekstarin, ei koskaan laittanut.
Lankapuhelimesta paha laitella tekstareita. Sellaisiakin vielä käytössä. Ainakin mun työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et yrittänyt aiemmin soittaa takaisin? Eikä niitä numeroita tarvitse selvitellä, voi soittaa takaisin tietämättä kuka soitti.
En minä ainakaan täysin kritiikittä soita takaisin kaikkiin numeroihin. Suurin osa on jotain lehtimyyjiä tms tai sitten näitä maksullisia numeroita, joihin soitto maksaa omaisuuden. Etkö ole lukenut näitä varoittavia juttuja aiheesta?
Jos olet työnhakija, selvität mistä soitettiin ja soitat takaisin. Muussa tapauksessa oma moka jos paikka menee ohi. Eikä mene koskaan omaisuutta, kun hankkii palvelunumeron eston. Silloin ei kukaan voi soittaa sinulle "maksullisista" numeroista etkä itse voi soittaa niihin. Ongelmaa ei siis ole. Puhelinmyyjät eivät takaisinsoittoihin vastaa, joten sekään ei ole syy olla soittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kerroin jo hakuvaiheessa, että olen seelaisessa työssä, jossa voin vastata puhelimeen vain silloin ja tällöin eli kerroin ajat, milloin voin vastata. Muuten olis ollut mahdotonta.
Tää on hyvä idea. Täyspäinen työantaja kyllä tajuaa, että nykyiset työt on hoidettava kunnialla ja siten ei aina pääse puhelimeen, joten jos on työ, jossa ei pääse kovin hyvin puhelimeen, kannattaa kertoa siitä jo hakemuksessa.
No helvettiäkö tuota märisemään. Eipähän tarvi mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lankapuhelimesta paha laitella tekstareita. Sellaisiakin vielä käytössä. Ainakin mun työpaikalla.
Ei ne välttämättä nykyään enää ole "perinteisiä lankapuhelimia" eli analogisella POTS / digitaalisella ISDN linjalla kiinni firman puhelinkeskuksessa/operaattorin keskuksessa jotka olisivat "vielä" käytössä.
Usein kiinteät puhelimet on nykyään VoIP -järjestelmiä, joissa puhe kulkee ethernet-dataverkossa IP-paketteina, ihan samalla tavalla kuin av-palstan viestit näytöllesi, ja tämä on täysin nykyaikaista tekniikkaa.
Keskukset on IP-pohjaisia eli käytännössä palvelimia ja ulkoyhteyskin on usein toteutettu SIP-vaihdeliittymällä tai vastaavalla, eli sekin menee samalla tavalla dataverkossa (internetissä), eihän uusissa rakennuksissa edes ole ulkoyhteytenä kuparikaapeleita vaan ainoastaan valokuitu.
Tietysti tekstiviestien lähettämiseen tuo ei vaikuta, ei ne VoIP puhelinjärjestelmästäkään läpi mene.
To tuli puhelu ja nyt ma heräät siihen?? Ooksä ihan tosissas "työnhakija"?
Valtaosa vieraista numeroista on puhelinmyyjiä. Siksi ei ehkä tule soitettua takaisin. Mä tosin googletan aina, löytyisikö numerolle omistajaa. Mut joo ap aika heikolta vaikuttaa toi sun tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne välttämättä nykyään enää ole "perinteisiä lankapuhelimia" eli analogisella POTS / digitaalisella ISDN linjalla kiinni firman puhelinkeskuksessa/operaattorin keskuksessa jotka olisivat "vielä" käytössä.
Usein kiinteät puhelimet on nykyään VoIP -järjestelmiä, joissa puhe kulkee ethernet-dataverkossa IP-paketteina, ihan samalla tavalla kuin av-palstan viestit näytöllesi, ja tämä on täysin nykyaikaista tekniikkaa.
Keskukset on IP-pohjaisia eli käytännössä palvelimia ja ulkoyhteyskin on usein toteutettu SIP-vaihdeliittymällä tai vastaavalla, eli sekin menee samalla tavalla dataverkossa (internetissä), eihän uusissa rakennuksissa edes ole ulkoyhteytenä kuparikaapeleita vaan ainoastaan valokuitu.
Tietysti tekstiviestien lähettämiseen tuo ei vaikuta, ei ne VoIP puhelinjärjestelmästäkään läpi mene.
Meillä on töissä ihan niitä perus lankapuhelimia, näytttää 90-luvun laitteilta. Niillä ei mitään tekstareita tosiaan näppäillä. Lisäksi niistä kun soittaa, niin niihin ei pysty soittamaan takaisin, vaikka numero näkyykin mistä on soitettu.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa vieraista numeroista on puhelinmyyjiä. Siksi ei ehkä tule soitettua takaisin. Mä tosin googletan aina, löytyisikö numerolle omistajaa. Mut joo ap aika heikolta vaikuttaa toi sun tilanne.
Ei ne puhelinmyyjät ota puheluita vastaan eli sinäänsä voi ihan hyvin soittaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä ihan niitä perus lankapuhelimia, näytttää 90-luvun laitteilta. Niillä ei mitään tekstareita tosiaan näppäillä. Lisäksi niistä kun soittaa, niin niihin ei pysty soittamaan takaisin, vaikka numero näkyykin mistä on soitettu.
Kai teillä nyt jossain on puhelin ja joku vastaamassa siihen vaihdenumeroon mikä ulospäin soittaessa näkyy? Ei niissä välttämättä ole jokaiselle omaa suoraa numeroa, jolloin ulos näytetään vaihdenumeroa ja siihen voi soittaa takaisin ja jonkun siihen pitäisi vastata, ja pystyä yhdistämään puhelu oikealle henkilölle järjestelmän sisällä.
Ei tietysti auta jos hakija ei tiedä millä asialla / kuka on soittanut eikä reseptionisti tai kuka siihen vastaakaan myöskään tiedä asiasta mitään.
Jos teillä oikeasti ulos näytetään numeroa mitä ei ole olemassa tai ohjattu mihinkään niin aika paha konfigurointivirhe järjestelmän ylläpitäjältä... Kannattaisi ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä kiinnostaa, miten teihin sitten saa yhteyttä jos ei voi soittaa? Kuulostaa järjettömältä ja myös epäilyttävältä, jos firmaan ei voi soittaa.
Tuo vastaamatta jättäminen on välillä tosi raivostuttavaa. Itse työskentelen rekrytointien parissa ja usein käy niin että esim. tuuraajaksi päässeet eivät vastaa puhelimeen kun pitäisi sopia yksityiskohdista. Joskus olen laittanut tekstarin ja puhelin soi samantien, eli oikeasti ei estettä olisi ollut vastata, ei vain tuntemattomaan numeroon haluttu vastata. Tämä vastaamattomuus lisääntyy koko ajan. En itse tässä tehtävässä voi jättää tuntemattomille vastaamatta, kuuluu tehtävänkuvaan, enkä toisaalta koskaan ole ymmärtänyt mikä siinä vastaamisessa on niin ongelmallista.
rekry-raimo kirjoitti:
Helpoimmalla pääsee, kun aina vastaa. Jos näkee, että puhelu tullut, niin soittaa heti takas kun pystyy. Taas tehty vaikeaa yksinkertaisesta asiasta.
Niin no siinä ei paljoa auta soittaa takaisin, jos paikka ehtinyt mennä kiinni ja seuraava kerta et saisi ihmistä kiinni menee seuraavalle viikolle kello 9 aamulla. Näin on mulle kerran käyny ja rekryfirman suunnalta tuli suoranaista solvaamista ja minun pystyyn haukkumista. Toisin tokasin "kiitos, siirryn toiselle rekry firmalle, hyvää päivän jatkoa" ja toisen firman kautta pääsin 4kk pätkä työhön 2 viikkoa tuon ei ammattimaisia ihmisiä työllistävän rekryfirman siaan.
Antaa heikon kuvan jos soittaa takaisin. Jos heillä oli oikeaakin asiaa, soittavat kyllä uudestaan. Nolaat itsesi jos soitat takaisin, pitävät heittopussina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se olikin sun mielipide. Itse puheluni menee vastaajaan, jätän viestin. Jos ei, yritän ehkä myöhemmin uudelleen, mutta en todellakaan ala mitään tekstareita rustaamaan.
T: rekrytoija
Jep koska olet laiskuri. Varmaan samalla laiskuudella teet muutkin hommat.
No voi tietysti itse laittaa omaan vastaajan tervehdyksen :XX tässä hei , en juuri nyt voi vastata puheluusi, jätä viesti niin otan yhteyttä klo yy tai jätä ehdotus milloin tavoittaa parhaiten.