Mitä Suomen ruokamarketeista ei meinaa millään löytyä? Listatkaa mitä haette, jos joku muu tietäisi mistä saa.
Mallasviinietikka. Mistä sitä saa? Olen kiertänyt pääkaupunkiseudun marketeja muttei löydy.
Kommentit (418)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilöttyjä sitruunoita. Aivan ihania mutta tosi vaikeaa löytää Suomesta. Näitä on monissa esim. Lähi-idän alueen resepteissä.
Noita teet näppäränä tyttönä ihan itse. Netti on täynnä reseptejä.
http://www.daringgourmet.com/how-to-make-preserved-lemons-moroccan-midd…
Mistä ajattelit pieraista pienen pieniä sitruunoja joita ei ole käsitelty kaiken maailman säilöntävahamömmöillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan saako suomessa mistään kaupasta valmisporkkanaraastetta? :D siis ihan vaan valmiiks raastettua porkkanaa. Rakastan porkkanaraastetta, mutta oon välillä niin laiska tekemään sitä ite. Ulkomailla ollessa syön varmaan 2 sellasta valmis raastepussia aina päivässä :D
Tää menee samaan kuin ne muovitetut banaanit...
Tai ne valmiiksi erotellut munanvalkuaiset, valmiiksi paistettu jauheliha ja valmiiksi keitetyt kananmunat. Ihmettelin aina että kuka noita ostelee?!?
Doritos jacked roasted red rebel. Maksaisin 10e kyseisestä sipsipussista jos vaan jostain saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan saako suomessa mistään kaupasta valmisporkkanaraastetta? :D siis ihan vaan valmiiks raastettua porkkanaa. Rakastan porkkanaraastetta, mutta oon välillä niin laiska tekemään sitä ite. Ulkomailla ollessa syön varmaan 2 sellasta valmis raastepussia aina päivässä :D
Tää menee samaan kuin ne muovitetut banaanit...
Tai ne valmiiksi erotellut munanvalkuaiset, valmiiksi paistettu jauheliha ja valmiiksi keitetyt kananmunat. Ihmettelin aina että kuka noita ostelee?!?
Valmiiksi etoteltuja munia ostaa mm. Bodarit ja joissakin resepteissä käytetään vaan valkuaista esim marenki.
Valmiiksi raastettua porkkanaa ja keitettyjä kananmunia jne olisi kiva ostaa kesällä spontaanille retkille jne
Sini tiskirätin pidike. Niitä on kahta eri mallia, mutta mistään ei löydy. Ei cm eikä prismoista.
Vierailija kirjoitti:
Brunost löytyy kai myös nimellä Mes-juusto? Olin näkevinäni sitä juustotiskillä Kannelmäen Prismassa.
Kyllä kyllä. Sama tavara kyseessä.
Akaasiahunajaa ei enää meinaa löytyä mistään. Pidän siitä enemmän koska se ei ole niin ällömakeaa kuin useimmat hunajat.
Minkä kanssa tuo ruskea norjalainen/ruotsalainen juusto on hyvää? Se on vissiin makeahkoa vuohenjuustoa? Muistaisin että jotkut laittoivat sellaista joskus piparkakkujen päälle.
Oikeeta maitoa, suoraan tilalta, ilman käsittelyä. Ei saa mistään kaupasta!!
Vierailija kirjoitti:
Marmitea? Minulla on pakkomielle siihen, aivan ihanaa paahtoleivän päällä!
Behnfords Kaivopihassa.
Vierailija kirjoitti:
http://www.texasmonthly.com/wp-content/uploads/2012/08/Vittles_FritoPie…
Dallasin Täydellisissä Naisissa tekivät tuota Frito pie:ta ja näytti herkulliselta mutta saako täältä Fritos-sipsejä?
Voisitko käyttää jotain muita nachoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjalaista brunostia :(
Evaporated milk. Myydään pienissä ruokakerman näköisissä purkeissa, muttei kuitenkaan ole ruokakermaa. Perusmaitokaan ei aja samaa asiaa.
Tuo evaporated milk löytyy suomessa tölkistä melkein joka kaupasta nimeltä condensated Milk tai kondensoitu maito. Ostaa vaan sitä sokeroimatonta.
Olen nähnyt kondensoidusta maidosta ainoastaan makeutettua versiota. Sitä normaalia valkoista ja kinuskiksi keitettyä. Mistäköhän kaupasta mahtaa löytyä makeuttamatonta kondensoitua maitoa? Ehkä isommista kaupungeista?
Veikkaisin että Carnation merkin maitoa purkissa löytyy etnokaupoista. Epäilen vaan että suurin osa saattaa olla sitä makeutettua. Eli sun pitäisi ostaa evaporated milk, eikä condensed milk. Kannattaa vilkaista jos kauppaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Kuivatortellinit!
Joitakin vuosia sitten niitä myytiin Turun Prismoissa, mutta en ole löytänyt niitä enää pariin vuoteen :( Olivat suurta herkkuani! En myöskään Jyväskylässä asuessani ole löytänyt..
Onko jonkun kaupassa tullut pastahyllyllä vastaan?
Pakko kompata! Näitä myytiin pastahyllyn ylimmällä hyllyllä ja olivat keltaisessa muovipakkauksessa. Kananmuna-kuivatortellinit, jotain niin hyvää! Voi kun saisi..
Vierailija kirjoitti:
Minkä kanssa tuo ruskea norjalainen/ruotsalainen juusto on hyvää? Se on vissiin makeahkoa vuohenjuustoa? Muistaisin että jotkut laittoivat sellaista joskus piparkakkujen päälle.
Itse laitan sitä ihan leivän päälle. Tai siis laittaisin, jos löytäisin sitä jostain kaupasta. Jokaisen Norjan-reissuni päätteksi laukku on pullollaan tuota herkullista juustoa.
Kyseisiä juustoja on montaa eri sorttia. Osa on makeampia, osa suolaisempia. Itse pidän eniten juuri sopivan makean ja suolaisen kombosta. Ah, kun se on niin herkkua!
Olen tullut siihen tulokseen, että mitä tummempi juuston väri on, sitä makeammalta juusto maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Liivatteettomia vaahtokarkkeja. Se yks nettikauppa myy, mut on aina loppu.
Voi kamala onko niissä liivatettaa ja söin juuri kolme jättipussillista muutaman viikon aikana. Koko kroppa on jumissa .
Passionhedelmätuoremehua kaipailen, vaan en löydä mistään :|
Valkosipuli-Sriracha on hävinnyt kaupoista.
Raclette- ja fonduefanit, huom!
Oletteko bonganneet missään ranskalaista SAVUraclettejuustoa? Aivan taivaallista! Ei ole valmispakkauksissa vaan sitä on ollut juusto-osastolla josta myyty isosta palasesta, ja ainakin Keskolla oli sitä aiemmin.