Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Suomen ruokamarketeista ei meinaa millään löytyä? Listatkaa mitä haette, jos joku muu tietäisi mistä saa.

Yksipuolinen valikoima
13.02.2017 |

Mallasviinietikka. Mistä sitä saa? Olen kiertänyt pääkaupunkiseudun marketeja muttei löydy.

Kommentit (418)

Vierailija
101/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mallasetikka? Löytyykö?

Mä en ainakaan ole löytänyt. Onneksi käyn Briteissä muutamaan otteeseen vuodessa. Sitä ei myydä lentökentälläkään, joten joutuu laittamaan laukun ruumaan.

Vierailija
102/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säilykelohta omassa liemessään nahka ja ruodot mukana. Taidan olla harvoja, joka pitää tästä mutta tämä menee alas silloinkin kun on oikein huono ruokahalu.

Ainakin vantaalaisessa S-marketissa ihan peruskamaa säilykehyllyssä.

Ihanko totta? Satutko muistamaan merkkiä, jos sitä voisi tilata tännekin 😏? Aikaisemminhan tuota löytyi, mutta sitten tuotetta muutettiin ja ruodot & nahka poistettiin 😩

Rainbow:n lohessa oli ennen ruodot ja nahka, ovat näköjään foodie.fi:n muuttaneet ruodottomaksi ja nahattomaksi.

En ole sitä hetkeen ostanut. =/

Juu, Rainbow'n tuotehan se olikin ja sitä muutettiin. Vastaava hakusessa siis edelleen 😓

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalaista brunostia :(

Evaporated milk. Myydään pienissä ruokakerman näköisissä purkeissa, muttei kuitenkaan ole ruokakermaa. Perusmaitokaan ei aja samaa asiaa. 

Tuo evaporated milk löytyy suomessa tölkistä melkein joka kaupasta nimeltä condensated Milk tai kondensoitu maito. Ostaa vaan sitä sokeroimatonta.

Evaporated Milk ja Condensed Milk ovat kaksi eri asiaa.  t.usalainen

Joo se Evaporated Milk mitä minä etsin, ei ole yhtään Condensed Milkin (makeuttamaton) kaltaista. Koostumus on aivan erilaista ja makukin.

t. se alkuperäinen kyselijä

Vierailija
104/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan nähnyt näitä pieniä mantelikeksejä missään suomalaisessa marketissa?

http://www.cloetta.se/ImageVault/publishedmedia/9575j3qlkp4mfkark51d/07…

Ruotsin serkuilla käydessä he laittavat näitä ruusunmarjakeittoon, ja sekaan joko vaniljajäätelöä tai kermavaahtoa. Näin kuten kuvassa. Tosi herkullista vaikka olin ekalla kerralla skeptinen :D

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/61298/images/2009/nyponsoppa_31896742.jpg

Vierailija
105/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitse ja säästä -kaupassa on yhtä sellaista, mikä on 100% maapähkinää. Oikein hyvää, mutta merkkiä en valitettavasti muista. Ruskea kansi kuitenkin.

Vierailija
106/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä fish&chipsejä hernemuusilla, ja siksi tarvitsisin kalan päälle tuota mallasviinietikkaa.

Vierailija
107/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanilla extract ja cream of tartar :)

Lisäksi hirvensarvisuola, jota tarvitsisi 40-luvun leipomuskirjan ohjeisiin.

Joskus hirvensarvisuolaa sai apteekista.

Vierailija
108/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mistään Suomen liikkeistä näitä ranskalaistyylisiä kandeerattuja hedelmiä?

http://images.fineartamerica.com/images-medium-large-5/candied-fruit-ma…

Löytyisiköhän täältä: www.delideli.fi?

Vierailija
109/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi tuoreita pretzeleitä Tampereella? Lidlien paistopisteissä oli ennen, mutta poistuivat sieltä jo aikapäiviä sitten.

Vierailija
110/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilöttyjä sitruunoita. Aivan ihania mutta tosi vaikeaa löytää Suomesta. Näitä on monissa esim. Lähi-idän alueen resepteissä.

Noita teet näppäränä tyttönä ihan itse. Netti on täynnä reseptejä.

http://www.daringgourmet.com/how-to-make-preserved-lemons-moroccan-midd…

Vierailija
111/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.texasmonthly.com/wp-content/uploads/2012/08/Vittles_FritoPie…

Dallasin Täydellisissä Naisissa tekivät tuota Frito pie:ta ja näytti herkulliselta mutta saako täältä Fritos-sipsejä?

Vierailija
112/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evaporated milk. Myydään pienissä ruokakerman näköisissä purkeissa, muttei kuitenkaan ole ruokakermaa. Perusmaitokaan ei aja samaa asiaa. 

Prismassa oli brunostia. Yyh.

Oi nam! Missäpäin Suomea? Pitääpä käydä vielä kertaalleen syynäämässä paikallisen Prisman juustohylly. 

Vierailija
113/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säilöttyjä sitruunoita. Aivan ihania mutta tosi vaikeaa löytää Suomesta. Näitä on monissa esim. Lähi-idän alueen resepteissä.

Mistä ajattelit pieraista pienen pieniä sitruunoja joita ei ole käsitelty kaiken maailman säilöntävahamömmöillä?

Vierailija
114/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo evaporated milk löytyy suomessa tölkistä melkein joka kaupasta nimeltä condensated Milk tai kondensoitu maito. Ostaa vaan sitä sokeroimatonta.

Olen nähnyt kondensoidusta maidosta ainoastaan makeutettua versiota. Sitä normaalia valkoista ja kinuskiksi keitettyä. Mistäköhän kaupasta mahtaa löytyä makeuttamatonta kondensoitua maitoa? Ehkä isommista kaupungeista?

Substituting One for the Other

Even though these are both shelf-stable, concentrated forms of milk and have some similarities, evaporated and condensed milk cannot be used interchangeably. Substituting one product for the other would either result in a very bland dish (if evaporated milk is used in place of condensed milk) or a dish that's way too sweet (if condensed milk is used in place of evaporated milk).

The sugar in condensed milk becomes concentrated, adding a caramelized flavor during processing, so it's not quite the same as combining evaporated milk with sugar. We recommend sticking to what the recipe calls for.

Etsi "Evaporated Milk"- nimella, sellaista tuotetta kuin makeuttamaton kondensoitu maito ei ole olemassa.   t.usalainen

Arvasin että olet väärässä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Condensed_milk

https://en.wikipedia.org/wiki/Evaporated_milk

Molemmat tehdään samoin, mutta konsentroituun lisätään sokeria säilöntäaineeksi, eikä siitä poisteta vettä yhtä paljon. Tiivistettyyn ei lisätä sokeria ja siitä poistetaan enemmän vettä, jonka jälkeen se pastöroidaan.

Vierailija
115/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunost löytyy kai myös nimellä Mes-juusto? Olin näkevinäni sitä juustotiskillä Kannelmäen Prismassa.

Vierailija
116/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ajattelit pieraista pienen pieniä sitruunoja joita ei ole käsitelty kaiken maailman säilöntävahamömmöillä?

Minä olen tehnyt ruukussa kasvavien sitruunoideni sadosta marmeladia ja simaa.

Vierailija
117/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisi tuoreita pretzeleitä Tampereella? Lidlien paistopisteissä oli ennen, mutta poistuivat sieltä jo aikapäiviä sitten.

Stockmannin paistopisteeltä? Ainakin Vantaan ja Helsingin Stockmanneilla on ollut niitä.

Vierailija
118/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kondensoidusta maidosta ainoastaan makeutettua versiota. Sitä normaalia valkoista ja kinuskiksi keitettyä. Mistäköhän kaupasta mahtaa löytyä makeuttamatonta kondensoitua maitoa? Ehkä isommista kaupungeista?

Veikkaisin että Carnation merkin maitoa purkissa löytyy etnokaupoista. Epäilen vaan että suurin osa saattaa olla sitä makeutettua. Eli sun pitäisi ostaa evaporated milk, eikä condensed milk. Kannattaa vilkaista jos kauppaan menee.

Vierailija
119/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan Karibialta Chadon Beni-nimistä yrttiä. En ole ainakaan vielä  onnistunut löytämään Suomesta. 

Haikailen myös amerikkalaisen Ranch-dressingin perään. Tätä olen jostain erikoisliikkeestä ja Ruotsista löytänyt, mutten juuri sitä oikeaa sorttia, jota syön aina USA:ssa käydessäni.

Mochi jäätelöpalleroita haluaisin Suomen kauppoihin. Esim Ruotsissa näitä saa valkkailla normimarketin jäätelöaltaasta, kuin irtokarkkeja konsanaan. Ovat herkkua!

Vierailija
120/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan saako suomessa mistään kaupasta valmisporkkanaraastetta? :D siis ihan vaan valmiiks raastettua porkkanaa. Rakastan porkkanaraastetta, mutta oon välillä niin laiska tekemään sitä ite. Ulkomailla ollessa syön varmaan 2 sellasta valmis raastepussia aina päivässä :D

Tää menee samaan kuin ne muovitetut banaanit...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän