Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Suomen ruokamarketeista ei meinaa millään löytyä? Listatkaa mitä haette, jos joku muu tietäisi mistä saa.

Yksipuolinen valikoima
13.02.2017 |

Mallasviinietikka. Mistä sitä saa? Olen kiertänyt pääkaupunkiseudun marketeja muttei löydy.

Kommentit (418)

Vierailija
61/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa WorchesterSHIRE kastiketta. Sitä tavallista Worchesteria löytyy kyllä joka marketista.

Vierailija
62/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissisiirappi muistaakseni meillä myydään nimellä glukoosisiirappi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oululaisen reissumiehen 12-pakkausta. Se on yksi harvoista ruisleivistä, mistä tykkään. Ja toi iso pakkaus oli järkyttävän halpa verrattuina muihin leipiin. Nyt ei oo pariin kuukauteen ainakaan ollut missään kaupassa. Muutenkin viimeisen puolen vuoden aikana on tosi harvoin löytänyt sitä.

Toinen on Kolmen kaverin minttu-suklaa-jäätelö. Sitä en oo koskaan löytänytkään. Suklaisen pähkinäkinuskin löysin yhestä k-kaupasta.

Ainakin Rovaniemen K-supermarket Rinteenkulma myy tuota minttu-suklaata.

Vierailija
64/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan saako suomessa mistään kaupasta valmisporkkanaraastetta? :D siis ihan vaan valmiiks raastettua porkkanaa. Rakastan porkkanaraastetta, mutta oon välillä niin laiska tekemään sitä ite. Ulkomailla ollessa syön varmaan 2 sellasta valmis raastepussia aina päivässä :D

Jossain ohjelmassa kerrottiin että nimenomaa porkkanaraaste pilaantuu herkästi, siksi sitä ei juurikaan saa valmiina.

Vierailija
65/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoa WorchesterSHIRE kastiketta. Sitä tavallista Worchesteria löytyy kyllä joka marketista.

Ainakin Suomen markkinoille tuo nimi muutettiin muutama vuosi sitten tuoksi lyhyemmäksi, ilman että tuote itse muuttui. Heinz kyseessä, muista merkeistä en tiedä.

Vierailija
66/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan nähnyt rakuunaviinietikkaa missään?

Entä vedessä säilöttyjä viherpippureita?

Ostin noita viherpippureita Ranskasta vuosi sitten ja nyt alkavat valitettavasti loppua. Niitä käytetään mm. pippuripihvin kastikkeessa, eivät ole mitään täkäläisiä kuivahtaneita pippureita vaan kiinteitä ja poksahtelevat kivasti suussa.

En muista tarkkaan onko juuri noita, mutta Hakaniemen hallin ranskalaisesta kaupasta voisi saada. Helsingistä siis.

Heillä on myös verkkokauppa! Olisikohan nimi ollut DeliDeli?

Vierailija
67/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hapansilakkaa ei täältäpäin löydy. Eikä etanoita muuten kuin peltipurkissa on Prismassa.

Mä olen monesti löytänyt Cittarista etanoita, ne on sellaisessa pyöreässä folioalustassa ja maustettu valkosipulivoilla.

Normaali kaupassa etanat on yleensä pakasteena. Suurin osa isoista marketeista myi ainakin aikanaan

Vierailija
68/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapähkinävoita jossa on kunnolla rouhetta. Ja ennen kuin joku viisas sanoo Behnfords niin ei tahdo sielläkään olla.

ürtekram. Löytyy ainakin Helsingin Kontulan Kontumarketista.

Vierailija
69/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalaista brunostia :(

Evaporated milk. Myydään pienissä ruokakerman näköisissä purkeissa, muttei kuitenkaan ole ruokakermaa. Perusmaitokaan ei aja samaa asiaa. 

Tuo evaporated milk löytyy suomessa tölkistä melkein joka kaupasta nimeltä condensated Milk tai kondensoitu maito. Ostaa vaan sitä sokeroimatonta.

Olen nähnyt kondensoidusta maidosta ainoastaan makeutettua versiota. Sitä normaalia valkoista ja kinuskiksi keitettyä. Mistäköhän kaupasta mahtaa löytyä makeuttamatonta kondensoitua maitoa? Ehkä isommista kaupungeista?

Tänään näin Prismassa, kun olin ostamassa kookoskermaa. Jäi mieleen, kun olin aina luullut tiivistemaitojen olevan makeutettuja. Oli siis samassa hyllyvälissä kookosmaitojen ja noiden sokeroitujen maitotiivisteiden kanssa.

Vierailija
70/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säilykelohta omassa liemessään nahka ja ruodot mukana. Taidan olla harvoja, joka pitää tästä mutta tämä menee alas silloinkin kun on oikein huono ruokahalu.

Ainakin vantaalaisessa S-marketissa ihan peruskamaa säilykehyllyssä.

Ihanko totta? Satutko muistamaan merkkiä, jos sitä voisi tilata tännekin 😏? Aikaisemminhan tuota löytyi, mutta sitten tuotetta muutettiin ja ruodot & nahka poistettiin 😩

Rainbow:n lohessa oli ennen ruodot ja nahka, ovat näköjään foodie.fi:n muuttaneet ruodottomaksi ja nahattomaksi.

En ole sitä hetkeen ostanut. =/

Vierailija
71/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on marmite? :o

Kasvis-hiiva-levite leivälle ja muuhun ruoanlaittoon. Jakaa mielipiteet voimakkaammin kuin homejuusto, omasta mielestäni kamalaa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Marmite

Levite joka maistuu lihaliemen ja soijakastikkeen välimuodolta. Yhtä tärkeä elintarvike briteille kuin Heinzin valkoiset säilykepavut tomaattikastikkeessa.

Vierailija
72/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykö mikään kauppa Oulussa jif maapähkinävoita? Tai nettikauppa? Olen varmaan kolmea tai neljää eri merkkiä rouheista maapähkinävoita kokeillut ja kaikki on liian miedon makuisia ja yksi merkki maistui vaan palaneelle.

Vierailija
73/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalaista brunostia :(

Evaporated milk. Myydään pienissä ruokakerman näköisissä purkeissa, muttei kuitenkaan ole ruokakermaa. Perusmaitokaan ei aja samaa asiaa. 

Tuo evaporated milk löytyy suomessa tölkistä melkein joka kaupasta nimeltä condensated Milk tai kondensoitu maito. Ostaa vaan sitä sokeroimatonta.

Olen nähnyt kondensoidusta maidosta ainoastaan makeutettua versiota. Sitä normaalia valkoista ja kinuskiksi keitettyä. Mistäköhän kaupasta mahtaa löytyä makeuttamatonta kondensoitua maitoa? Ehkä isommista kaupungeista?

Substituting One for the Other

Even though these are both shelf-stable, concentrated forms of milk and have some similarities, evaporated and condensed milk cannot be used interchangeably. Substituting one product for the other would either result in a very bland dish (if evaporated milk is used in place of condensed milk) or a dish that's way too sweet (if condensed milk is used in place of evaporated milk).

The sugar in condensed milk becomes concentrated, adding a caramelized flavor during processing, so it's not quite the same as combining evaporated milk with sugar. We recommend sticking to what the recipe calls for.

Etsi "Evaporated Milk"- nimella, sellaista tuotetta kuin makeuttamaton kondensoitu maito ei ole olemassa.   t.usalainen

Vierailija
74/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapähkinävoita jossa on kunnolla rouhetta. Ja ennen kuin joku viisas sanoo Behnfords niin ei tahdo sielläkään olla.

ürtekram. Löytyy ainakin Helsingin Kontulan Kontumarketista.

Too urtekramin maistuu ihan kauhealle

Vierailija
75/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään kunnon jäätelömakuja, kuten kirsikka, persikka, tiramisu, manteli, marsipaani, rommisuklaa, amaretto tms.

Älä muuta sano! Ja ylipäätään vaikeaa löytää hyvää jäätelöä Suomesta, varsinkaan kaupan pakastealtaasta. Valion ja Ingmanin ne pahvipakettijäätelöt ei oo kunnon jäätelöä nähnytkään kun vertaa hyvään italialaistyyppiseen jäätelöön.

Mitä odotatkaan joltain Nestlen tai Unileverin halpistuotteesta? Kokeile kotimaisia, vaikka Kolmen kaverin jäätelö, Tötterö tai Jymy.

Vierailija
76/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykö mikään kauppa Oulussa jif maapähkinävoita? Tai nettikauppa? Olen varmaan kolmea tai neljää eri merkkiä rouheista maapähkinävoita kokeillut ja kaikki on liian miedon makuisia ja yksi merkki maistui vaan palaneelle.

Jos en ihan väärin muista, niin Jifin vaahtokarkkimömmöä ja maapähkinävoita on saanut ainakin Turun ja Jyväskylän Lidleistä :) Ovat olleet yleensä jonkun hyllyvälin päässä Amerikka-hyllyssä. Cittareissa on myös kyseinen hylly. 

Vierailija
77/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin myös skippy merkki käy

Vierailija
78/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Self-raising flour!!!

Ihan kun lisää jauhoihin leivinjauhetta, tyyliin 1/4tl/desi, ajaa saman asian.

Vierailija
79/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en ihan väärin muista, niin Jifin vaahtokarkkimömmöä ja maapähkinävoita on saanut ainakin Turun ja Jyväskylän Lidleistä :) Ovat olleet yleensä jonkun hyllyvälin päässä Amerikka-hyllyssä. Cittareissa on myös kyseinen hylly. 

Katsonut kahdesta eri lidlistä täälä ja kummassakaan ei ole ja cittarissa oli ennen mutta ei ole ollut nyt muutamaan vuoteen. Samoin oli stockalla skippyä ennen mutta sekin poistui valikoimasta useita vuosia sitten.

Vierailija
80/418 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilla extract ja cream of tartar :)

Lisäksi hirvensarvisuola, jota tarvitsisi 40-luvun leipomuskirjan ohjeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi