Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Lakritsidumle. Saa kyllä joulun aikaan mix-paketissa, mutta ei myydä erikseen.
Pim's-keksit! Näistä on jo aikaa... muistaako kukaan? 2000-luvun alussa vielä sai.
Ovat Jaffa-keksien tapaisia, mutta paljon mehevämpiä ja herkullisempia, kuohkeampia. Suosikkini oli kahvimaku! Oi kun näitä vielä saisi.
Vierailija kirjoitti:
Pim's-keksit! Näistä on jo aikaa... muistaako kukaan? 2000-luvun alussa vielä sai.
Ovat Jaffa-keksien tapaisia, mutta paljon mehevämpiä ja herkullisempia, kuohkeampia. Suosikkini oli kahvimaku! Oi kun näitä vielä saisi.
Mä luulin, että ne vain vaihtoivat nimeä?
Vierailija kirjoitti:
Jostain saa kyllä. Esim. Urjalan makeistukusta, niillä on myös verkkokauppa.
Näköjään vanha ketju, en tiedä onko joku jo vastannut, mutta arvelisin silkki- ja villapesuaineen olleen Serto-merkkistä. Itse pidin myös sen miedosta tuoksusta ja huomasin harmikseni jonkin aikaa sitten, ettei sitä enää kaupasta löydy.
Vinettoa ja ryynimakkaraa kaipaan lohduttomasti.
Niin myös Jallua ja Kallea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somersbyn mustikkasiideri on näemmä poistunut kokonaan kaupoista! Se oli mun lempisiideri! Muista en välitä, ovat ällöttävän makeita :(
Eii! Luulin että kyseessä oli vain lähicittarini ongelma (tilattu liian vähän), mutta siis valmistus lopetettu? :( Se oli niin hyvää, myös minun lempparini. Sopi ihanasti saunasiideriksi tai leffaillan herkuksi.
Ainakaan mä en ole onnistunut löytämään sitä enää mistään. Ilmeisesti viimeisiä eriä myytiin lähikaupassani alkukesästä, sen jälkeen ovat hävinneet. Harmittaa oikeasti, se oli sikahyvää! Ostin sitä varsinkin kesäisin mökille saunajuomaksi, nyt loppui sekin perinne.
Bon bonin Napanöyhtä -pussi. Joo, tiedän. Ällöttävää. Oli 2000-luvun alkupuoliskolla yksi lemppareista. Vieläkin sitä karkkihyllyiltä kaihoten etsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Maraboun maitosuklaalevy maultaan jotenkin halvempi kuin joskus parikymmentä vuotta sitten vai aika kullannut muistot?
Samaa olen miettinyt ja se oli lapsuudessa paljon paksumpaa, kun sitä ostettiin ruotsinlaivalta. Pähkinä oli minusta parasta.
Kuulemma kun palmuöljy on korvannut oikean kaakaon.
No eipä ihme..
Näin ne Virheät pilaa ihan kaiken ympäristövouhotuksellaan.
No eik niissä ole jo muurahaisia, hämähäkkejä ja kastareitakin sötkötettynä joukkoon ? - siksi en osta enää mitään Fazerin tuotteita.
Lidlin lohkoperunat, parhaat valmiit mitä sai.
Ingmanin kahvijäätelö, jossa oli ihanat kahvinmakuiset, paksut raidat. Kaipaan...
Vierailija kirjoitti:
Näitä on tulossa ihan ommaan pussiin :)
Polly Rocks! Ne oli niiiin hyviä
Alkuperäiset sirkusaakkoset. Edelleen kaipaan ja voin maistaa jopa sen maun suussani :(
Alkuperäiset Ässä Mixit. Niiden maku ja koostumus muuttuivat joskus; nyt ovat vähän niinkuin kovempia ja mielestäni maistuvatkin jotenkin erilaisilta. Ässä Somex -karkit ovat tosin aika lähellä alkuperäisiä Mixejä.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten Italianleipä! Oli muuten hyvää aina silloin tällöin syötynä. En ole pitkiin aikoihin nähnyt missään.
Hauska ketju, paljon mainittu juttuja joita ei ole muistanut edes olevan, eikä ole osannut kaivatakaan. Tuo Italianleipä, ei olisi ollut mitään muistikuvaa koko kiekosta, kun vasta nyt... Se oli kuin mikropitsa missä oli täyte kahden pohjan välissä ja se täyte oli mehevää. Parhaan siitä sai kun taittoi sen "katkoviivojen" kohdalta neljään osaan ja lämmitti leivänpaahtimessa.
Vierailija kirjoitti:
Ingmanin kahvijäätelö, jossa oli ihanat kahvinmakuiset, paksut raidat. Kaipaan...
Sama! Se oli taivaallista, siinä oli luonnetta... snif.
Syväpuhdistava shampoo, merkkiä en muista mutta läpinäkyvässä pullossa vaaleansinistä geelimäistä shampoota. Erittäin hyvä tuote.
Yrittävät noilla "mausteilla" myydä huonompilaatuista suklaata kalliimmalla. Rouhii mukaan mitä vain kauden trendituotetta niin suklaa voi olla sitä palmuöljyllä jatkettua möhnää ja levyn hintalapuksi voikin sitten lätkäistä 2,80.