Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?

Vierailija
12.02.2017 |

Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.

Itse olen huomannut näiden kadonneen:

- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)

Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.

Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.

Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!

Kommentit (1507)

Vierailija
601/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä kaktus-lonkero oli tosi hyvää. Miksiköhän sen valmistus lopetettiin?

Vierailija
602/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mitään täällä niin kovasti kaivatuista tuotteista. Kyllä kaikki tarpeellinen ja hyvä löytyy kaupan hyllylä.

Oletteko koskaan miettineet, MIKSI näitä teidän kaipaamia tuotteita ei enää myydä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sanomattakin selvää, että suurin osa tuotteista poistuu markkinoilta vähäisen myynnin perusteella. Silti on aina yhtä harmi jos on löytänyt itsellensä toimivan tuotteen ja tuote vedetään kokonaan myynnistä.

Vierailija
604/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichyllä oli sellainen ihana ruusuntuoksuinen suihkugeeli ja vartalovoide, jota ei enää valmisteta. Tuoksu oli mieto ja miellyttävä, ei sellainen voimakas ja keinotekoinen ”Wunderbaum-ruusu”. Siirryin sitten Lancomen ruusuntuoksuiseen vartalovoiteeseen, mutta sitäkään ei myydä enää missään! Kaikki muut ruusutuoksut, kuten Body Shopin ovat juuri sitä voimakasta. Tahdon vain aavistuksen tuoksua, en karmeaa löyhkäpilveä.

Myös Methodin supertiivistettyä pesuainetta pikkupullossa kaipaan. Sitä sai tuoksuttomana ja miedosti hajustettuna, ja se pikkupullo oli todella riittoisa. Katosi kaupan hyllystä keväällä ja verkkokaupoissakin ollut ”temporarily unavailable” siitä saakka, joten päättelin että ovat lakanneet valmistamasta sitä. Ne uudet pesuaineet ovat liian isossa pöntössä (merkittävä tekijä kun roudaan kaikki kauppaostokseni pyörällä) ja ovat liian voimakastuoksuisia.

Vierailija
605/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sai sellaista valmista kanapastaa pakkasesta, oli keltaisessa pussissa ja se vain lämmitettiin mikrossa. Oli hyvää, mutta en ole nähnyt sitä vuosiin :( olisko ollut apetit merkkinen.

Hei mä muistan nämä. Joskus 10 vuotta sitten ostin sitä saman sarjan katkarapu-kookos-riisihässäkkää aina lounaaksi.

Vierailija
606/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kirpeitä hedelmän makuisia Tsaukki Taukki- karkkeja! Niissä oli aasin kuva ja jokaisessa erillinen muovikuori.

https://www.google.fi/search?q=tsaukki+taukki&source=lnms&tbm=isch&sa=X…:

Tuollaisia, mutta hedelmän makuisina. Väreinä ainakin keltainen ja punainen, ehkä vihreä.

Olen metsästänyt näitä vaikka mistä mutta huonoin tuloksin :( olivat niiiiiiin hyviä!

Vierailija
607/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow nestemäinen berries-pyykinpesuaine. Kevyt tuoksu joka tuoksui kun pyykit otti koneesta, mutta hälveni niiden kuivuttua. Muuten tykkään tuoksuttomista, mutta tämä oli sopivan mieto.

Vierailija
608/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taifunin tofuja (erityisesti savutofu oli loistavaa) sai ennen S-kaupoista, mutta ovat kadonneet. Tietääkö joku, saako tätä tofua enää mistään?

Vierailija
609/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Maraboun maitosuklaalevy maultaan jotenkin halvempi kuin joskus parikymmentä vuotta sitten vai aika kullannut muistot?

Samaa olen miettinyt ja se oli lapsuudessa paljon paksumpaa, kun sitä ostettiin ruotsinlaivalta. Pähkinä oli minusta parasta.

Vierailija
610/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somersbyn mustikkasiideri on näemmä poistunut kokonaan kaupoista! Se oli mun lempisiideri! Muista en välitä, ovat ällöttävän makeita :(

Vierailija
611/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars Delight täällä onkin jo mainittu. Sen lisäksi myös Mars Midnight oli namia!

Vierailija
612/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaisko oukki doukki karkit? Niitä saa ja on samanlaissia pakkauksissa. Mausta en tiedä.

Vierailija
613/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan jälkiuuniruispalat ja muistaakseni Kympin broileritölkkihernekeitto. Oli lempileipääni, ja tuo hernekeitto oli myös halpaa ja hyvää.

Vierailija
614/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin kahvisuklaa - sai levynä.

Oikeasti, en usko hetkeäkään etteikö tällä olisi tämän kahvi- ja suklaakansan keskuudessa ollut menekkiä. Sama koskee sitä piparisuklaata, jonka perään joka paikassa mourutaan, mutta Fazeria ei kiinnosta - paitsi pistää joku 1000 levyn erä joulun alla myyntiin ja sen jälkeen ei tehdä mitään.

Mikä tässä on niin vaikeaa? Jos asiakkaat sankoin joukoin kyselevät jonkin poistetun tuotteen perään, tuokaa se perhana takaisin kauppaan!!! Ärsyttää niin vietävästi. Suomesta ei saa enää ollenkaan hyvää kahvisuklaata.

Vierailija
615/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin Sorbuksen ja Vineton kutsuvaa makua usein ikävä

Vierailija
616/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dove sensitive palasaippua

Johnnie Walker Green Label

Nutrilett rich brownie (ei poistunut, mutta uudistui ja tykkäsin enemmän vanhasta versiosta)

Vierailija
617/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somersbyn mustikkasiideri on näemmä poistunut kokonaan kaupoista! Se oli mun lempisiideri! Muista en välitä, ovat ällöttävän makeita :(

Eii! Luulin että kyseessä oli vain lähicittarini ongelma (tilattu liian vähän), mutta siis valmistus lopetettu? :( Se oli niin hyvää, myös minun lempparini. Sopi ihanasti saunasiideriksi tai leffaillan herkuksi.

Vierailija
618/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä kaktus-lonkero oli tosi hyvää. Miksiköhän sen valmistus lopetettiin?

Lisäisin myös Brandy-lonkeron, sen orannsivärinen.

Vierailija
619/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Battery Black Edition, siinä oli sellainen miellyttävä erikoinen suuntuntuma ja maku, joka normiBatterystä uupuu.

Vierailija
620/1507 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikolai olut

Enovainaan mielimerkki, josta itsekin tykkäsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi